Author Topic: Орлов мост- без светофари, знаци и надлези  (Read 2203 times)

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Здравейте, искам да поставя на обсъждане идея за безконфликтно комуникационно решение на Орлов мост, запазващо облика му (без надвисващи надлези за ляв завой). Освен общи мнения, важни биха били следните въпроси:
1.Малкият радиус за обратен завой над канала североизточно, при значителен трафик (т.е. левият завой от Цариградско към НДК). Алтернатива (не напълно заместваща) е предвижданият (май) надлез за ляв завой почти над Ариана и какво мислите за визуалното му възприятие.
2.Поради значителните транспортни и пешеходни потоци в югоизточните ъгли (за избягване на пешеходни светофари) се предвиждат ниски транспортни рампи и преминаване на пешеходците под тях. Какъв баланс между височините е подходящ (особено пред Царевец)? Посочено е 1,50м надолу за пешеходците и 1,50м нагоре за пътното платно. Обратното изкачване на първите трябва да завърши преди плиткото траншейно преминаване на бул. Евл. и Хр. Георгиеви.
Характерни са отделните траншеи за отделните ленти с оглед избягване на каквито и да са престроявания в съседни ленти в рамките на кръстовището. Останалото- в хода на дискусията.

Обнових файла с лентите- частично са отразени забележките на колеги.
11.10-ново обновление- версия 3

[spoiler][/spoiler]
[spoiler][/spoiler]
« Last Edit: 11.10.2016, 21:14:36 by anzar »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
Чудесно решение! Харесва ми!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Аз ли се бъркам или ляв завой към Евлоги и Христо Георгиеви няма да има и ще трябва да се обикаля през канала, който и без друго е фулл  :crazy:

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Всички леви завои от Цариградско са първо десни и обратен над канала. Виж т.1
Кое е фул ? Лентата за този завой е самостоятелна и движението е непрекъсваемо- капацитета е по-голям от сега- 2ленти за фазата на светофара. Всъщност трябва да се оправят и следващите кръстовища (траншейно?) до НДК.
P.S. Явно съм бот- тези нечетливи цапаници за верификация на всеки комент ме затрудняват. D i O ?
« Last Edit: 09.10.2016, 23:43:05 by anzar »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
Всички леви завои от Цариградско са първо десни и обратен над канала. Виж т.1
Как си представяте всичко, което сега завива от Орлов мост в посока НДК в две ленти, вкл. съчленени автобуси, да прави обратен завой, с който да се влива в потока на идващите откъм Военна академия? И за всички потоци във всички посоки за завиване - по една лента???? В момента са по две и пак е препълнено.
Реално това може да стане с четирилентово кръгово движение с доста голям радиус, но затова трябва да се съборят всички сгради от двете страни на канала, което очевидно е нереалистично.
 
« Last Edit: 09.10.2016, 23:01:57 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1142
    • View Profile
Радиусите на обратните завои (и на двата) са прекалено малки, а тези на десните завои са ненужно големи, има и разни зони на преплитане за смяна на лента, а тоя стоп в тая лента насред обратния ляв направо ме преби.
Светлата височина на подлезите, както и други неща ги пише в Наредба № 2/2004 на МРРБ.

Това затваряне на Иван Асен ?
Икономията е майка на мизерията!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7437
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Така като гледам схемата и подлезът откъм Царевец е дал фира. Това предложение само по свбе си не е лошо, но е абсолютно неподходящо за Орлов мост.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
На мен ми допада идеята. Жалко че Перловския е канал е толкова тесен, а не например като Владайска река при Ст.гара. Не знам колегите дали обърнаха внимание че правите на Е. Георгиев попадат в траншея, левият завой Цариградско - Е. Георгиев също е много добре решен.
Като цяло подкрепям идеята. Остава да се реши проблема с ширината на активните ленти... дали ще се сгъчкат в сегашните ограничения.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile

Това затваряне на Иван Асен ?
Иван Асен и сега е достатъчно затворен. Излазът му на Орлов мост в сегашния му вид е примамка само за нарушения. Излизане от квартала през Орлов мост само в посока локалното на Освободител и десен завой посока Театър София са достатъчно безмислени и в момента.

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
"..да прави обратен завой, с който да се влива в потока на идващите откъм Военна академия" -
Къде ги видяхте тези "вливания"? Повтарям- в рамките на кръстовището никой никъде не се престроява, влива и т.н., движението е непрекъсваемо, проп. способност- по висока от две ленти Единствено изключение са завиващите от стадиона към Ректората- те наистина изчакват без предимство, причината е в малката ширина на канала там- това е поставено като проблем.
"..В момента са по две и пак е препълнено." - две със светофар, а препълването е заради следващите кръстовища до НДК
Нищо му няма на стария подлез, използва се.
" ..четирилентово кръгово движение с доста голям радиус" - вие сериозно ли? Със светофари? Лъвов мост не ви ли стига?
 
Нов съм на сайта и интерфейса определено ме затруднява. Например как се отговаря на конкретен коментар или всички са насипно?   Необходима ли е верификация при всеки ред, след като сме регистрирани?? Толкова много ботове ли има тук?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11930
    • View Profile
Идеята не е никак лоша, но между Орлов мост и ул. Н. Гогол е доста тясно, трябва да се стесни коритото на реката и тротоарите, за да се сместят по 3 ленти в посока. Другият проблем, който виждам, е в безопасността на тези тунели с единични ленти. Ако закъса някое МПС там, какъв резервен вариант има за останалите автомобили? От схемата не е ясно и 72 къде ще спира. Според мен, далечна перспектива, когато дойдат по-добри времена за трамвайния ни транспорт, би било добре да има автономно трамвайно трасе покрай реката.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
"между Орлов мост и ул. Н. Гогол е доста тясно, трябва да се стесни коритото на реката и тротоарите, за да се сместят по 3 ленти в посока"
    Тясно е наистина, това ограничава най вече радиуса на обр. завой (не че сегашните десни завои са с по-голям) Иначе от север и сега са 3 платна почти до ул.Тулово, има решение, но може да пострадат дърветата. От юг платното към реката е над нея конзолно, но за велосипедната алея не съм помислил...може да се покрие повече реката в този участък.
    Единичните ленти наистина са проблем. в средната част са обединени, но при разделните влизания ще се наложи увеличаване на ширината до 5м мин. (като левия завой от Цариградско към телевиз. кула на алея Яворов) Мисля, че ще може, но това не е чертеж в/у кадастър, а само илюстрация на идеята. Целта на единичните рампи е да се избягнат всякакви престроявания в съседни ленти. В този случай дори блокирането на някое от направленията с чакащи коли поради следващите кръстовища не пречи на останалите направления.
    А72 в посока НДК спира на подземната спирка до подлеза при метростанциите, а в посока Оборище наистина е "изпуснат" Решението може да бъде изграждане на подземна спирка и нов подлез от югоизток. Ще покажа такова, след като се съберат и други корекции.
    Автономно трамвайно трасе едва ли може да се прокара безконфликтно, а и не е необходимо в/у метрото. Мислил съм за такова от НДК до Граф Игнатиев.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Идеята за траншейно преминаване по канала ми харесва , но там преминаването на МД 3 на каква дълбочина е заложено !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5277
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен предложението на първо място трябва да се тества на симулация на трафика, след отстраняване на неточностите и пропуските. Според мен категорично трябва да се остави възможност за тунелно трамвайно преминаване от ул. Иван Асен || към зелената площ на бул. Евл. Георгиев към НДК. Визирам бъдещо нормалнорелсово трасе от жк Слатина до Борово, с тунелно преминаване под тясната част на ул. Иван Асен || и под Орлов мост.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
Само си помисли, как се цепят лентите на кръговото примерно на ТВ кула и си представи, възможно ли е на практика две МПС, от които едното - съчленен автобус, да правят успоредно обратен завой! Възможно би било единствено при физически разделени ленти. Трафиците от Цариградско към НДК и от Военна академия към НДК се наслагват в две ленти, което е направо убийствена предпоставка за тапи.

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
"..възможно ли е на практика две МПС, от които едното - съчленен автобус, да правят успоредно обратен завой! "- Да.
Няма проблем лентите за обратен завой да са разделени физически и да са с голяма ширина. Всъщност има грешка в схемата на лентите- единствената стоп линия- за завиващите от стадиона към Ректората трябва да е е за включване в лентата на завиващите надясно от В.Академия към Ректората (най-дясната/горната)- както е показано при стрелките на потоците.
"Трафиците от Цариградско към НДК и от Военна академия към НДК се наслагват в две ленти, което е направо убийствена предпоставка за тапи" - не е така. Те са в самостоятелни ленти без никакво престрояване.

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
"Идеята за траншейно преминаване по канала ми харесва , но там преминаването на МД 3 на каква дълбочина е заложено!"  - На 12м под платното е горния ръб на тунела
"Визирам бъдещо нормалнорелсово трасе от жк Слатина до Борово, с тунелно преминаване под тясната част на ул. Иван Асен || и под Орлов мост"- много яйца станаха в кошницата, но ще опитам. От коя стана на реката би било в наземната си част, (ако остане такава:))? Т.е. как би преминало през кръстовището на Граф Игнатиев? Засега при Орлов мост виждам нормална възможност само при дълбочина на залягане под моста между -12м (метрото, но с него не се пресича, а тангира) и -6м (платното в траншеите е на -5,20м при габарит 4,50м.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
"Трафиците от Цариградско към НДК и от Военна академия към НДК се наслагват в две ленти, което е направо убийствена предпоставка за тапи" - не е така. Те са в самостоятелни ленти без никакво престрояване.
Две ленти обратен завой + две ленти откъм военна академия, а общо лентите са 3 - нещо не излиза сметката?

Аналогично 2 ленти от НДК за Театър София минават по траншея и 2 завиват вдясно от цариградско към Театър София+НДК. Всичко това се събира на 2 или 3 ленти? Пак се дъни сметката, да не говорим за разликата в нивата, докато траншеята се изравни с кота 0.

По принцип схемата е за кръстовища с много силни потоци направо и слаби - завиващи наляво. Тук не е такава ситуацията, напротив: автомобилите трябва да бъдат насочвани към ринга (Плиска-НДК), съответно изходът от ринга в срещуположна на центъра посока (НДК-Плиска и Военна академия-Плиска) трябва да е толериран вместо забиване към вътрешната част на града.
« Last Edit: 10.10.2016, 17:26:59 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
А какво ще стане, ако в траншея влязат 2*2 ленти по направлението Цар Освободител-Руски. Тъй като ляв завой от Царя към Театър София няма, светофарът на ниво може да остане с две фази:
Първа фаза: откъм Цариградско - във всички посоки, откъм Царя - надясно към НДК.
Втора фаза: досегашната по канала.

Що се отнася до трамваите - мисля, че по-добре е да си вървят по канала до театър София-зад канала и по-нататък да следват съществуващите трасета. Някак си тунел за една единствена спирка на Св.Тертер не ми се вижда оправдана инвестиция.

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Обнових схемата на лентите с някои от корекциите. Засега подземна спирка (за 72) и нов подлез от югоизток не се получава.
"Две ленти обратен завой + две ленти откъм военна академия, а общо лентите са 3 - нещо не излиза сметката?"- собствена лента за обратен има само "левия завой" от Цариградско към НДК.  - Завиващите от стадиона към Ректората трябва да е се  включват в лентата на завиващите надясно от В.Академия към Ректората (най-дясната/горната)-единствената стоп линия. Вижте обновената схема.
"Тъй като ляв завой от Царя към Театър София няма.."- при това решение има.
"А какво ще стане, ако в траншея влязат 2*2 ленти по направлението Цар Освободител-Руски"- как ще форсират реката?
Колега, светофарен вариант е показан (схематично) към 3 метротрасе-  атачнат pdf към отговора ми по-горе за дълбочината на метрото. Не знам автора, но освен надлеза за ляв завой над Ариана, другото е обикн. кръстовище над покрита река- орлите ще ги пратят в НИМ ...