Author Topic: Кампания! Откупуване на тролейбуси за музейни експонати  (Read 24465 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3805
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
И на мен ми се струва доста. За почти половината в Кента реставрираха 1404 и 2703, които преди това бяха в състояние близко до 5027. А защо се реши да се закупи 5027, нали първоначално 06 беше нарочен?

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
    • Email
Един Господ знае - 06 беше практически реставриран и в състояние почти като нов - през 2012-та лично разкарвах група англичани с него. А възстановяването на този може и повече да излезе предвид състоянието му.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5137
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За качествен основен ремонт на историческо превозно средство са необходими доста пари. Целият кош на тролейбуса трябва да се изгради наново. От интериора металните елементи могат да се ползват частично. Всичко друго трябва да се изработи наново. Изработката на една седалка е изключително скъпо удоволствие. А в тролейбуса има 26. И не само.
Трябва да се поднови антикорозионното покритие и всички системи и елементи. Практически - тролейбусът се разглобява, третира се всеки елемент и се сглобява наново. Един такъв ремонт се прави през следващите 30 години да не го пипаш, а не да го вкарваш в Левски да го омажат на всеки 5 години. Ремонтът на една подобна на град Гдиня в Чехия, в заводски условия, е струвал 97 000 евро.

Основният ремонт на 06 не струва. Върху стари ламарини са поставени нови. Целият интериор е неоригинален. Състоянието на шаситата на 05,06 и 07 е доста по-зле, в сравнение с това на 5027. 5027 е бил почти само учебен тролейбус. Кошът му е изгнил главно от стоене и некачествено боядисване, но шасито му е в много добро състояние. Освен това - почти всичко по него е оригинално.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
    • View Profile
    • Email
А като се замислите, че сме община с над милиард бюджет, който потъва някъде в каналите, 110 хил. лв. не са толкова много.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 735
    • View Profile
 Освен всичко казано, 227 или 5027 е 9-ка  произведена за България в случая за Пловдив и закупена като чисто нова. ;)
« Last Edit: 07.02.2018, 00:42:27 by BB »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5137
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
А можеш ли да провериш дали изначално от 1981 г. е бил зачислен за учебен или е возил пътници. Знаем, със сигурност че от 1995 г. до 2014-та е бил само учебен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 735
    • View Profile
До колкото знам в началото се е движел с пътници, но за кратко.  През 90-те със сигурност вече е бил учебен, като до 95-та е бил 227, а след това го преномерират на 5027.  Стоеше паркиран пред учебния център и си спомням,че вътре съм виждал стари маршрутни табели, което също може да наведе на мисълта, че е возил пътници. :)
« Last Edit: 07.02.2018, 01:05:40 by BB »

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Понеже нагоре в темата видях,че става въпрос за седалките от другите 9ки не може ли да се вземе нещо като части за реставрацията на 5027?Седалките на 05,06,07 както и на 13 мисля че не са окъсани и могат да се ползват отново.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5137
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Тапицерията им не е оригинална. Начинът, по който изглеждат седалките на 5027 е оригиналният и именно той трябва да се възпроизведе.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6836
    • View Profile
Можеби това трябваше да се уточни по-рано. Сега остава да се разчита на милостинята на СО и СЕ да направят каквото могат в базичката Левски.
« Last Edit: 07.02.2018, 23:51:25 by CKD »


Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8119
    • View Profile
110000 лв за въстановяването му? Тамън се зарадвах, че е спасен и убихте надеждата в мен, че скоро ще се возим. Нали уж е много запазен, само ламарините му са изгнили, ама тая сума е направо безумна.
И трамвай 174 беше много запазен - беше спрян от линия. И на него само ламарините са му изгнили , но за възстановяването му ще идат поне два пъти по толкова. Трябва човек да е много наивен , за да си помисли, че с 20 000 лева ще станат чудеса.

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Ето снимка на 5027 и от мен

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Радвам се,че беше спасен и този емблематичен модел за София и този е добър,като се има предвид Чехите какви кочини възкресяват и ги правят красавци след реставрации,но нали се пишеше,че ще купим Пазарджишкия 06,а то какво стана 5027 ни дадоха?
« Last Edit: 08.02.2018, 19:51:11 by ivan3275 »

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3094
  • 2660
    • View Profile
Няколко поста по-нагоре е разискван същия въпрос :)

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
    • View Profile
    • Email
Една боя и е готов.  :)

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2906
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
308 дена разлика :)

ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
    • Email

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5137
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Благодаря на всички за присъствието и оказаното съдействие в деня на транспортирането на тролейбуса! Благодаря специално на фотографите за снимките!  :fan:
Моля, който от тях не ги е качил някъде, да го направи и да предостави линк към тях, за сваляне. Особено е важно да получим и общите снимки пред тролейбуса в Пазарджик и в София, за да можем да публикуваме новина на сайта на кампанията (с галерия) и във фейсбук страницата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1275
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Няколко снимки от транспортирането: https://www.flickr.com/photos/39030307@N07/