Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dragon

Pages: [1] 2 3 ... 193
1
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: Yesterday at 14:43:29 »
Ето че можело да произведем и хубав и модерен трамвай за времето си.

Не точно. Беше хубав и модерен в сравнение с останалото родно производство, но далеч не и за времето си.

2
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 15.01.2018, 12:09:10 »
Вчера наистина имаше стршен лед и не помня до сега да съм виждал подобен, така че е разбираемо да се случи това и с лифта. На колата ми имаше 2мм лед плътно залепнал за стъклото, който не можеше да се изчисти с нищо и само парното успя да го разтопи. Малките улици и тротоарите бяха истински пързалки и много трудно проходими.

3
Разни / Re: Топло
« on: 12.01.2018, 11:19:23 »
Влагоабсорбатора върши много добра работа в тези случаи, но тези които са големи и електрически (като това http://www.technopolis.bg/bg/Air-humidifiers/%D0%9E%D0%91%D0%95%D0%97%D0%92%D0%9B%D0%90%D0%96%D0%9D%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%9B-CARRIER-CDT-105E3/p/650900). От малките на Ceresit няма никаква полза. Вкъщи има същия проблем където слагаме дрехите през зимата да се сушат и там включваме и влагоабсорбатора. Резултата е събрани близо 2л. вода за денонощие. Външната изолация също мога да се намали влагата по стените, която се получава от конденза. Леглото до външна стена ли е където се е появила влагата? Случвало ни се е да се появи мухъл в гардероба до външната стена.

4
Това е транспорт за летището, а не за бизнес сградите. За мен е логично да се пусне 84 по старото разписание Гурко -> Т2 -> Т1 -> Гурко и 184 - НДК -> естакадата -> Т1 -> Т2 -> Т1 -> НДК. Автобус до гарата предвид наличието на метро и множество задръствания е излишен.

5
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 11.01.2018, 09:30:45 »
Имам чувството, че има датчик на отварящото се стъпало за тежест. Има ли нещо такова, или вратата винаги се затваря X секунди след натискането на копчето?

6
Не мисля, че има място в София, където паветата са били пренаредени заради неравности и да не се е получила още по-голяма неравност.

7
Факт е, че там където населението е най-бедно и необразовано, замърсяването е най-голямо. Честно казано, обаче, не мога да се сетя за начин това да се промени.

8
Наблюдението ми от тази сутрин на измерените твърди прахови частици около мястото където жиевя показа следното:
8:30 - 240
9:30 - 420
10:20 - 320

Въпреки че има и доста къщи в района, ясно си личи, че в момента, когато има най-много задръствания, показанията са най-високи или трафика е произвел около 200 единици от замърсяването и го е направил близо двойно по-голямо.

9
Има множество такива. Ако се влезе във форума на която и да е марка автомобили и се потърси съвет за филтъра за твърди частици или ЕГР-а, съветите са - махни го, за да си нямаш проблеми (пример: http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=53987). Цената на махане на ФАП за кола като моята е около 300-400 лв., докато нов е към 1500, рецикииран - наполовина, а течността за почистването му - 130 лв/л. Сумата наистина е голяма, но когато си избрал да караш такава кола, трябва да имаш предвид този консуматив (а то е точно консуматив, а не част, която се поврежда случайно), точно както имаш предвид и горивото, а и това не се сменя често. Ако приемем лошия вариант, че трябва на всеки 150 000 км. (аз правя по около 20 000 км/год., т.е. всеки 7,5 години) трябва да дадеш 2000лв. за ремонт на консумативи, това прави по около 22 лв/месец разход, което се равнява на около 10 л. гориво или 150 изминати километра, което си е нищо. А това е сметка с нов и на минимума на изминати километри - възможно е да изкарат 250 000км и да си купиш рециклирани на половин цена. Сходна е и сумата, която се дава и за смяна на масло/филтри/ремъци, но и там е същото положение, като се има предвид колко често се среща човек да чуе кола с виещ ремък например. Просто нагласата у нас е че трябва да се спести от всичко и на всяка цена, пък какво ще стане после - ще го мислим като стане.

10
На запад квалифицираният персонал във всяка една сфера е ценен много повече от тук (където все още връзките играят силна роля) и са мотивирани по най-различни начини - финансово, чрез добра работна среда и т.н. Малко са кадърните хора, които биха избрали да получават ниски заплати и да бъдат тъпкани от хора, които нямат умения и просто познават някого, а при тези които го правят почти винаги е от ентусиазъм и вярване, че могат да променят нещо, докато всички глупаци около него се стараят да го прекършат, за да запазят статуквото. Съответно кадърните хора бързо се предават и напускат, защото няма как да пребориш цялата система от глупави и мързеливи хора. Единствено това може да стане, ако си нагоре във веригата, но и тогава е трудно, защото трябва да се бориш с организация и манталитиет градени с години.

11
И 5 коли да се спрат, пак е стъпка в правилната посока. Това е един голям проблем, съставен от множество малки, но манталитета на маста от хора не ни позволява да го решим наведнъж. Безумно е да се твърди, че нещо, което е за добро, не трябва да се прилага, защото има корупция и някои хора ще го нарушават. Просто масово мисленето ни е, когато има далавера, как да намажем и ние нещо от нея, вместо как да я спрем. Редно е да се настоява все по-активно за строг контрол при ГТП и при горенето на боклуци, вместо всеки да казва, че проблемът, към който той е отговорен, е по-маловажният и първо трявба да се реши другия.

12
До emo, AGENT 006 и Iskar - спрете да се заяждате един с друг, както и да коментирате табелките на другия. Най-добре въобще не коменирайте мненията на другата страна. Мисля, че минахте всякакви граници на търпение и на никой не му се четат вашите спорове. Следващият път, когато някой от вас не спази това, ще получи накзание и почивка.

13
Не е безмислена, защото от тия 100 коли след 2004 (както са написани в статията), 40 са без катализатор и филтър за твърди прахови частици и замърсяват колкото кола от 2000г. Стъпка в правилната посока е, но е по-важно този контрол да стане факт при ГТП, защото на колите нов внос обикновено не са правени такива мизерии преди да минат КАТ.

14
Ами редно е да се подготви такава забрана и то както правят по-големите градове - с голямо предизвестие. Мисля, че в рамките на няколко месеца СО могат да поготвят документ със зони, определени за движение на коли следващи определени норми и да го приемат, като за начало на организацията да се посочи 2020г. например, така че хората да могат да се подготвят и да не е ударно. Отделно че е крайно време данъкът да се обвърже с екологичната оценка на колата, за да се стимулират по-екологичните коли. В момента основен фактор е колко ти е нова колата и какъв е двигателя като обем и докато съм съгласен, че по-големия обем следва да води до по-висок данък, по-новата кола в никакъв случай не трябва да означва по-голяма такса, а вместо това да се отчита еко-нормата.

15
Не се притеснявайте да се записвате, дори до сега да не сте идвали. Не сме страшни на живо :)
До сега на годишни срещи сме изяли само 2-ма, ама те си го заслужаваха :)

16
Вашето мнение / Re: До участниците
« on: 05.01.2018, 11:09:39 »
Какво се случва със София 70? Не е писал от доста време във форума. Уж пише, че днес е бил активен, явно само чете?
Щом чете, значи може да получава лични съобщения, каквото следваше да е това!

17
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 04.01.2018, 16:50:00 »
Всъщност, аз не искам да съсипя целия "Електротранспорт" заради някой конкретен човек, който налага решения. Началника на сервиза има политика за това как нещата да се случат, но просто се пречи. Дори и това, което споменах за утечката на 4413 срещна отпор и само началника на сервиза стана причина да се потърси от къде идва. Но и той е с вързани ръце. Т.е. има интерес, който и аз не зная на каква основа се гради. Все пак тези трамваи трябва да изкарват безаварийни километри на депото, а те са най-онеправданите.
Значи следва да информираш неговия началник за злоупотребите или респективно общината.

18
По-добре само "Овча купел".

19
Кои са дизеловите кочини?
15-20 годишните дизелови автомобили, които обгазяват града.
Да не говорим, че и на много от колите (дори по-новите) премахват филтъра за твърди частици и катализатора, защото си имат време на живот, а цената им е висока. Също така има схващане, че колите ставали по-пъргави, което дори да е така, е минимална разлика. Но това е въпрос на матнталитет - взимаш кола, която не можеш да поддържаш и в много от случаите просто за гъзария, а после какво дишаш няма значение.

20
И аз.

Pages: [1] 2 3 ... 193