Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 68750 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
И още малко снимки...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1895
    • View Profile
    • Email
http://www.albanian-transport.com/template.php?pag=41315

Малко от Тирана. Наред с купищата какво ли не втора ръка, се виждат и някои интересни работи. Например автобус Шкодер А4, на шаси ЗИС-150 и ГАЗ-51, съчленен Шкодер-А6 на шаси Шкода 706РТО и единичен с една врата Шкодер-А7, на същото шаси. Има и снимка от салона на такъв. Вижда се също, че са внасяли втора употреба Мерцедес 0 305/Г, както и други западни градски автобуси още преди промените. През 60-те единствените западни автобуси са някакви малки Фиат за превоз на чуждестранни туристи. Не мога да разбера какъв е тоя сайт, утрепах се да копирам линковете и да ви покажа снимките директно, ама не става и не става....
« Last Edit: 23.08.2017, 19:36:50 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11965
    • View Profile
    • Email
А тези автобси Шкодер/Шкодра или как се казват на шаси Шкода 706 РТО отпред много ми приличат на Чавдар М80/81, също и съчленения вариант, по това време нали и ние правим няколко съчленени. Да не се окаже че сме работили във сътрудничество тогава :D Или пък че те са ни копирали. И малкото автобусче на шаси ГАЗ със такава каросерия, и ние сме правили същите на такова шаси  :)

Явно техните каросерии са били успешни, защото на снимки от 2008-ма още се движат, а нищо чудно и сега още да има тук-там някой в движение, докато нашите са заминали още 80-те градските, а от междуградските единици са останали в движение след 2000-та година.
« Last Edit: 23.08.2017, 19:39:24 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1696
    • View Profile
Това, че през 2008 година там са се движили подобни "автобуси" говори принципно други неща, а не колко успешни са такива каросерии. Е, в последните години започнаха малко по малко да се превръщат в що годе нормална държава. Най-вероятно обаче тези неща отдавна са спрени от движение, а при нас до скоро супер успешния модел Мерцедес О 305 беше гръбнака на градския транспорт в столицата ни, но това е друга тема...

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1895
    • View Profile
    • Email
Близко си. Когато през втората половина на 60-те нашите търсят възможност за лицензно производство с цел извеждане на продукцията на Чавдар на световно ниво и наваксване на изоставането, получаваме две предложения -от Кесбьорер и италианската фирма Борсани. Италианците предлагат само модернизирана каросерия М80/М81 на шаси Шкода, докато Кесбьорер - изцяло нова каросерия върху това шаси плюс отделен изцяло нов междуградски автобус със самоносеща каросерия. Естествено, че немското предложение е по-добро и италианците отпадат, независимо че Италия и Франция минават за по-малко "империалистически" държави. След което Борсани подарява проекта на Албания и по него в Шкодра започва производството на въпросните автобуси. Вижда се, че са доста спартански, то и основните успехи на Борсани, независимо че и ние сме внасяли туристически автобуси от тази фирма, са свързани не с Италия и Европа, а с износ за страните от Третия свят, най-вече за Африка и особено Етиопия.

Явно не са били особено успешни, на снимките се вижда в какво състояние са и точно поради липса на друго са били принудени още по времето на Енвер Ходжа да почнат вноса на Мерцедеси 0 305/0305Г втора употреба от "гадния запад", защото освен това са имали само стари Шкоди 706РТО и Кароси С*11 отпреди да скъсат отношенията си и със соцлагера.
« Last Edit: 23.08.2017, 21:14:42 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5278
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Кратко филчмче, разказващо за градския транспорт във Вилнюс. Има хубави снимания - в ремонтните депа на тролейбусите,  автобусите, трамваите, в диспечерския център, за електронната им таксуваща система и т.н.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xu_8BkUtR_I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xu_8BkUtR_I</a>
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1783
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Малко със закъснение, но сега се наканих. В периода 29.10.-30.10.2017г. си направих екскурзия Варна - Брюксел - Айндховен - София - Варна. Основната идея бяха самолетните пътувания, но покрай тях и градския транспорт.
Та тук ще вметна някоя снимка  от Брюксел, където бях малко по-зает и не ми остана много време за обиколки на ГТ. Все пак, след разговори с местното население и пряко наблюдение Брюксел има проблеми с концентрацията на леки лични автомобили. Макар и късно определено има стремежи за решаване на проблема със задръствания, шум, замърсяване и тн, както и насочването на потоците към ГТ и други начини за предвижване. Например от около година централният булевард Анспах е затворен и в процес на претворяване към пешеходна зона. Само в една малка част между две преки преминават автобуси използващи съседни улички за да обърнат посоката на движение. Иначе улиците на Брюксел са страшно мизерни. Може би направени, но невероятно мизерни, което ми напомни на София. Автобусите макар и нови супер одрани заради провиранията в супер тесни улички в центъра, където и моите представи не възприемаха, че може да премине автобус. Много лоша навигация от страна на превозвача. Поне в Гугъл карти навигацията 90% е актуална и адекватна. В Брюксел оперират два оператора, но нямат взаимно покритие на превозните документи. Различават се по оцветяването на превозните средства. И така както си вземам ЦГМ дневна карта на STIB-MIVB тя важи на сивкавите автобуси, метро и трамваи.
СТИБ обслужва линии: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 20, 21, 22, 25, 27, 28, 29, 32, 34, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47,48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 69, 70, 71, 72, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84, 86, 87, 88, 89, 92, 93, 93, 95, 97, 98, както и нощните N04, N05, N06, N08, N09, N10, N11, N12, N13, N16, N18. Да вмнетна, че ще питате сигурно- номерата са последователни, няма повтарящи се за различните видове транспорт. Нещо, като във Варна (например). Няма разпределение по квартали, някакво по-специално, до колкото забелязах. Просто се почва с 1 и до където стигне. Така линия 1, 2 и 5 са метро, а линиите 3 и 4 са трамваи. Като в центъра, където железниците са и под земята, може метро и трамвай да спрат на един перон.
Другия превозвач- Lijn, бели автобуси с жълти украски, не успях да му фиксирам всички линии, но запомних най-вече трицифрените 2**. Там картите от СТИБ не важат, както и обратния вариант.


        

Прощавайте за гадните миниатюри на снимките, но не успях да накарам да даде по-хубави. Целият албум- https://www.flickr.com/gp/161278935@N07/0ohRGu
« Last Edit: 09.12.2017, 15:51:51 by Emperor »

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3114
  • 2660
    • View Profile
Дъблин
Автобуси:
- 4 поколения Волво в градския траснпорт:




- автобусите за летището на DublinBus са в друга ливрея и големи номера. Има и VDL-и на друг оператор, които не съм снимал.

Трамваи:
- от ~1870г. до средата на 20ти век са имали една от най-големите трамвайни мрежи, но поради развитие на автобусопроизводството, увеличаваща се автобусна мрежа и удобството й, травайното движение е закрито през 1959г. Имало е и двуетажни трамваи. Останали коловози от тогава:


- през 2004г. са направени (и в последствие разширени) нови нормалнорелсови трамвайни трасета. ККМ е на височина над автобусните габарити. Трамвайният оператор се казва LUAS, в превод - 'скорост'.


4-съчленен Alstom на крайна спирка, обръща коловозите с "S-ка"

Имат и 6-съчленени. Тези дни трябва да пуснат в експлоатация 7бр. 8-съчленени 55 метрови мотириси Alstom Citadis - най-дългите съчленени трамваи в света (не са композиция от няколко единици).

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1783
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Тъй като няма отделен раздел или тема за Белгия като цяло- качвам тук две снимки на Ван Хоол в село Ранзарт (Ransart 6043, Belgium) непосредствено до летише Брюксел-Шарлироа (IATA: CRL)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Нация от лошо гледащи директори