Author Topic: Достъпност за хората с увреждания  (Read 8976 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6344
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Quote from: vesko76
И пак питам, когато е направено лошо, да не се говори изобщо за него ли? Та нали трябва да се започне отнякъде? Или понеже проблемите са тоооолкова много, дай да не почваме изобщо да правим, че няма смисъл........ :/
Разбира се че трябва да се говори. Но не сега е момента и не така трябва да се говори. За тези нередности, трябваше да бъде повдигнат въпроса веднага при проектирането на станцията (с оглед настоящите проблеми с по-старите станции) и да се наблюдава изпълнението на проекта. Но за съжаление, на никой от журналистчетата в страната не му се занимава. И предпочита да си направи рекламата бързо и гръмко, от колкото наистина да се положат усилия за улеснение на трудноподвижните пътници.
Проблемите наистина са много и малко се говори и за бул. България. Който трябваше също да има достъп за трудноподвижни хора. Разбира се, говори се една седмица и всичко се забрави от журналята. Но хората в колички все още не могат да използват нископодовите ни трамваи.
Казвам че в метрото в момента има една добра система и се полагат усилия да се угоди на всеки, за всичко. И за инвалидите ще се направи каквото е необходимо. Както виждате, директора не се е скрил и вече са взети мерки. Ще видите че скоро ще има и резултат.
Но не така стои въпроса и с другите дружества и другите проблеми. Нима някой предприема мерки, за неправилно скосени тротоари в центъра на София? Нима някой предприе нещо, за подобряване достъпа на инвалиди на всички тм  спирки по бул. България? Нима някой предвиди, да се пуска по един нископодов трамваи по линии, само с високоподови пс-та?

Така че аз съм "за", нека да се говори за проблемите. Но навреме и с цел - те да бъдат решени. А не с цел да разбунят духовете и проблемите да си останат.

Не всеки припаднал е наркоман. Паническото разтройство и други заболявания са много по-чести причини за припадане и прилошаване. А за човек с ПР нещо просто като използването на ГТ може да се превърне в ад. Като прибавим силния шум на влаковете в метрото и колко задушни са някои вагони... Това състояние така сковава човек понякога, че в някои държави хората с него се приравняват на disabled. Но има масово неразбиране, както и от някои ГТ фенове които искат всеки да използа метро, въпреки че при него паник атаките са много по-често срещани от колкото в наземно превозно средство, което се движи на открито. Всеки си съди от своята камбанария. Понеже в нашето общество има стигма за това се говори под сурдинка. Нищо, че почти всеки втори българин е на успокоителни и по улиците почти не виждаш усмихнати хора.
Не всеки втори припаднал е наркоман, но има достатъчно, за да го казвам. Не говоря за паническо разстройство, заболявания и прочие. А за хора с двигателни проблеми. На всеки може да му стане лошо и да припадне, за това има лекари, спешна помощ, полиция и се взимат мерки.
Виждам че си разгледал подробно хората с ПР. В случая не знам за тях какво може да се направи. Нито може да се направи "по-тихо" метрото, нито пък да се ограничи в определени часове голямото струпване на хора на едно място. Било то в метрото или навън. Какви са добрите практики от света за тези хора, виж ги и ще е хубаво да ни ги споделиш тук. Все пак основната функция на метрото е превоз на пътници, а всичко останало е нещо което може да стане, но може и да не стане. В случая някой да му прилошее, припадне и т.н.
« Last Edit: 03.07.2015, 23:57:39 by Petko21 »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1704
    • View Profile
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8470
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Хванали са Братоев доста неподготвен, но поне ми се вижда откровен. Положението определено е зле, както е зле и за инвалидите и хората с двигателни увреждания. Преди няколко години се изцепиха, че нашето метро било с висок процент достъпност за инвалиди като брояха колко станции имат асансьори, а трябва да се брои по съвсем други параметри като например наличност на наземно пресичане в близост до станцията в случай, че няма асансьори и от двете й страни, които обикновено се падат от двете страни на голяма пътна артерия.
Ето какво се случва на метростанция „Люлин“. 3388 е поглед от западната страна. Едвам има път за пешеходец, а камоли за инвалидна или детска количка. 3389 е поглед от източната страна, където има повече разстояние, но не е ли някак несправедливо, за хората с увреждания да се завират в теснотията, а всички останали да си излизат „по царски“.
Конкретно в случая с тактилните плочки решението е изключително просто - закупуват се тактилни плочки, които се подреждат по възможно най-безопасния път. Във всички подлези, касови зали и перони има място за защитени алеи за слепи и определянето на точния път за незрящи не би било сериозен проблем.
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
Само не разбрах къде са тези вратички, които говорят "Моля преминете". Единственото гласово оповестяване на бариера съм чувал: "Имате повече от една карта". Интересно как в Лондон на всеки перон си има гласово оповестяване и казва за къде е влака, а само в София нещо не се получава. И как така такива съобщения и тактилни ленти пречат на софиянци, но не и на други хора по света. :help:

Не знам какъв е проблема и съобщенията до къде е влака да вървят през целия маршрут.


Sent from mTalk for Windows 10
« Last Edit: 18.10.2016, 11:46:23 by dan »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
    • Email
И в София има гласово оповестяване на пероните, от поне два телевизора нонстоп дънят реклами и Яна ни уведомява за новите тенденции.  :laugh:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8470
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
„Метрополитен“ предполагам печели от „NEW LEVEL CHANNEL“, така че въпросът ти е крайно неуместен.  :D
На никого не пречат тактилните плочки и оповестяването, просто си търсят оправдание за непрофесионализма си. Не може в европейска столица през 2016 г. да има толкова неадекватна инфраструктура за инвалиди, трудноподвижни и незрящи хора. Звучи малко като клише, но практиката красноречиво показва посоката, в която трябва да се върви.
« Last Edit: 18.10.2016, 20:19:30 by AGENT 006 »
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
Случайно попаднах на новината по-долу, която мисля, че е добра, но има какво да се желае. Не знам защо се подчертава "моторна" инвалидна количка. Все още по улиците се виждат хора в обикновени колички и са без придружител.

Quote
Асистент за съдействие на хора в моторна инвалидна количка

От 10.05.2017 г. „Метрополитен” ЕАД стартира пилотно новата си услуга: Асистент за съдействие на хора в моторна инвалидна количка (без придружител), който да оказва съдействие при качване и слизане на пътници от влака на перона на метростанциите.
Услугата ще е активна от 8:30 ч. до 17:00 ч. в делнични дни. За ползването й е необходимо желаещият минимум един час преди пристигането си на перона на съответнат метростанция да се обади на телефон (02) 921 21 00, за да съобщи на асистента за точния час и място, на което ще му е нужно съдействие. След като окаже необходимата помощ при качване във влака, служителя на „Метрополитен” ЕАД ще придружи пътника до метростанцията, цел на придвижването му, и ще помогне със слизането от влака.
Източник: metropolitan.bg

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8470
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Препятствията за незрящите в метрото
Все забравям да напиша. Опитват се да направят нещо по въпроса, но не е достатъчно. На перона на „Сливница“ по цялата му дължина има издълбани канали в плочите. Проблемът е че неравностите са вдлъбнати, а не изпъкнали, поради което се усещат доста трудно. На „Вардар“, пък са си направили труда да поставят няколко плочки тактилни ивици на изхода на асансьора, но нищо значително.
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
А ще изискват ли свидетелство за инвалидност?
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4478
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Само срещу заверено решение от ТЕЛК. Очаквам Надя Обретенова да започне да декламира на всяка станция дългото съобщение с изисквания, плюс телефон нула две, деветстотин двайсе и едно, двайсе и едно, нула, нула...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1125
    • View Profile
Влаковете на метрото вече са достъпни за хора с увреждания
Поздравления за "Метрополитен". Сега остава и наземните оператори да се поучат от добрите практики на подземната железница.