Author Topic: До Созопол и назад - пътуване с единствения оцелял оригинален Чавдар 141  (Read 4121 times)

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
До Созопол и назад - пътуване с единствения оцелял оригинален Чавдар 141
(Once in a life time)

         На 17.11 Чавдарът 9660 направи уникален курс до Созопол със 7 души на борда, които го наеха за тази цел. Тази тема е посветена на това пътуване, понеже то беше специално не само за пътниците, а и за страничните наблюдатели. За момента бургаските фенове си остават единствените, които наемат съчленен градски автобус само и единствено с атракционна цел. В следващите няколко поста е описано значението на 9660, зараждането на идеята за пътуването, организацията и самото пътуване. Това събитие не бива да потъне дълбоко в архивните теми, а да е на показ, за да се сещаме по - често за него и повече съфорумници от други населени места да научат за него. Пък кой знае ... може да послужи за вдъхновение на други фенове, които да си организират екскурзия с техен специален автобус.
 

І. Значението на автобуса




     През 1996 година за нуждите на бургаския градски транспорт са доставени 10 броя автобуси от модела Чавдар 141. Новобранците събират погледите на автобусните любители още с пристигането си. Моделът е сглобен в Ботевград с двигател на МАН и шаси на Щаер. На фона на многобройните Икаруси 280 Чавдарите дават първата представа на бургаските жители за модерни и комфортни градски автобуси. Някои от тези жители се вманиечават на тема „Градски транспорт” заради идването на тези оранжеви „феномени” и години по-късно споделят манията си в специализирания форум, в който е поместен този пост. Някои от феновете се увличат по този модел през 2002 – 2003 година, а има и такива, които го слагат сред фаворитите си чак през 2011 година т. е. без дори да ги помнят като чисто нови. Доста е спорно дали пристигането на ДАФ-овете, МАН-овете от Линц или дори това на Тедомите е предизвикало по-голям фурор от този, който предизвикаха 141-ците. Ботевградските симпатяги впечатляваха с прекрасната си возия, комфортния си салон /който не претендира да е луксозен, но е достатъчно удобен за нормално пътуване в градски условия/ и не на последно място с приятния си външен дизайн. Ролковите табла придават допълнителен чар на возилата. През първите седмици от престоя си в Бургас Чавдарите можеха да бъдат видяни само по линии 12 и 12А, но в последствие благословиха с тях жителите на кварталите „Изгрев” и „Меден рудник”, като ги направиха титуляри по 211. До 2008 година потребителите на 121 рядко получаваха възможност да се приберат от работа с някой от тях, но след бракуването на Икарусите появите им значително зачестиха. Много рядко правеха инцидентни курсове по крайградските линии.
   
     От 1999 година Чавдарите са с един по-малко – 0139 е спрян от движение. Шест години по-късно спират изявите на 0137 и 0156. През 2007 година се пенсионират 2040 /0138/ и 0647 /0132/. През 2010 година окончателно са спрени от движение 2342, 4093, 4094 и 6495.

     От 10-те бройки има един екземпляр, който се откроява още от края на 90-те. Става въпрос за 6542, впоследствие приел рег. номер 9660. Чавдарът се отличаваше с уникалния тунинг на предницата си – по две наклонени бели ленти в лявата и дясната част на ламарината между предното стъкло и фаровете. Тази украса е причината години по-късно този автобус да е известен сред феновете и антифеновете си като „Индианеца”.  В периода 2005-2008 година беше облепен с фолио, рекламиращо „Вивател” и „KMG”, но тунингът не беше заличен. През 2008 година автобусът беше достигнал отчайващо ниво на амортизация, която се проявяваше в работата на двигателя, течове от тавана, подути плоскости в салона, изгнили ламарини, постоянно тракане и скърцане. В резултат на това беше спрян от движение и съответно феновете не вярваха, че отново ще го видят на линия. Година по-късно се оказа, че тези прогнози са били грешни. През лятото на 2009 година се завърна по бургаските улици след основен ремонт изкърпен и пребоядисан. Неприятно се набива на очи плочката, която е монтира върху задния горен ляв габарит. Това беше събитието на година, имаше радостни и възмутени, но така или иначе 9660 беше най-коментираният Чавдар на фона на събратята му 2342, 4093, 4094 и 6495, които бяха в много добра форма. На практика само той изглеждаше, така както беше закупен 13 години по-рано в оранжева разцветка и си беше радост за очите. Двигателят му не беше перфектен, но това се промени в последните седмици на 2011 година – нямаше тракане, вибрации, нямаше ревене, а също и скоростната му кутия беше перфектна. От 2011 година насам 9660 е единственият оригинален Чавдар 141, който е в движение в Бургас (може да се каже и в България, защото на софийските му събратя вече им бяха отстранили четвърта врата). Това направи Индианеца още по-специален и сантиментален за феновете. Интересното е, че най-амортизираният екземпляр претърпя основен ремонт и остана последния оцелял от вида си.

« Last Edit: 28.11.2012, 19:19:21 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
     Огромна заслуга за това има титулярният му шофьор Иван Иванов, който го кара от 2009 година до сега. Човекът е вложил много усилия и труд от своя страна в ремонта на автобуса и в неговата поддръжка по време на експлоатация. Това включва подмяна на плоскости, плафони, ремонт на тавана, боядисване, поддръжка на двигателя, изучаване на тънкостите и фабричните инструкции за експлоатация на машината и прилагането им на практика. През тези 3 години Иван кара автобуса възможно най – предпазливо съобразно пътната инфраструктура и техническото му състояние. Това е шофьор, който наистина харесва автобуса си, и се дразни на неприятни определения по негов адрес.

     Някои запомнящи се появи:
     -   Възраждането му през 2009 година.
     -   Курсовете му по линия 4.
     -   Повторното му изненадващо пускане през 2011 година след продължително отсъствие.
     -   Появата му по линия 30 за цял ден през 2011 година.
     -   Инцидентните му курсове по линия 8.
     -   Поредното му пускане на линия през януари 2012 година след отсъствие за ремонт.
     -   Изненадващите му две появи по линия Т2
     -   Епичното му пътешествие до Созопол със седем пътника на борда.




ІІ. Раждането на идеята

   Идеята за пътуване до Созопол с 9660 беше породена основно от два фактора.

1.През 90-те години беше редовна практика линиите до Слънчев бряг и Созопол да се обслужват от съчленени автобуси през летния сезон. По това време беше царството на икарусите 280 (двувратите и тези на Нефтозавода) по курортните линии. От 2004 година те бяха заменени от съчленения Щаер 2391 и Сетрите СГ 221 5299 и 2798. Но от тази година насам съчленен автобус по редовната линия до Созопол не се е появявал с изключение на инцидентната проява на Щаера през декември 2005 година. Няма сведения по тази дестинация да са се появявал Чавдар 141. В интернет пространството беше намерена снимка на Чавдара 4094 с табела „Бургас – Равда – Несебър” на автогара „Юг”.


2. През 2007 година класът на съфорумника Slaff е бил извозен за абитуриентския си бал в Слънчев бряг с Икарус 280 – о526, по-късно наречен „Абитуриентът”. Две години по-късно упражнението беше повторено от учениците от 12И клас от Механотехникума с ТЕДОМ-а 7138. През 2010 година ТЕДОМ-ите, които извозваха абитуриенти, бяха повече. На следващата година бяха забелязани и съчленени автобуси за същата цел – МАН-овете 2470 и 9869, Мерцедеса 2167, Сетрата 2798.

В един хубав летен ден на 2011 година се бяхме събрали на форумна среща на кафето на гърба на спирката на болницата. Един от съфорумниците попита дали някога Чавдар 141 е пътувал до Созопол. След като получи отрицателен отговор, същият съфорумник попита дали има вероятност Чавдар 141 да отиде до Созопол за вбъдеще. Отговорът на въпроса гласеше: „Единственият вариант е ние да си го наемем”. От това изказване, изтърсено леко на шега, се започна инициативата по наемането на 9660 за форумно пътуване до Созопол. На 31.12.2011 плановете не се осъществиха, защото Индианеца беше спрян за ремонт и трябваше да се задоволим с предполагаемия прототип 3342. Но тази година на 17.11 ситуацията беше различна... Все повече ни блазнеше идеята да изпробваме възможностите на един уникат на по-далечна дестинация, да се возим в него до място, където е можело да отиде, но няма сведения да е бил пращан и естествено да бъде сниман.


ІІІ. Организацията
   
         В темата за форумни срещи се появи запитване дали има желаещи за наемането на градски автобус до Поморие. Идеята допадна на повечето съфорумници, но имаше един недостатък – Поморие е твърде близо до Бургас и от там и времепътуването щеше да е кратко, а и пътят не предразполагаше към развиване на по-висока скорост на возилото. В резултат на това беше прието предложението да направим това, което не успяхме миналата година – да наемем Индианеца до Созопол.
   Двамата с Кu4eto се заехме с организацията на екскурзията. Бяхме наясно, че Индианеца е в изправност, защото постоянно го следяхме дали е на линия и по възможност го пробвахме по 121. Но при него винаги съществува риска да му се случи нещо нежелателно. Най – много ни притесняваше отговора на въпроса: „Кога ще бъде бракуван автобусът?”. За целта се срещнахме с инж. Л. Атанасов и дали е възможно да наемем 9660 за 31.12. За съжаление имаше два месеца до тази дата и никой не можеше да гарантира, че автобусът ще е в изправност тогава. Това ни принуди да изтеглим пътуването за някоя ноемврийска събота. За съжаление това избързване попречи на някои съфорумници да се включат в инициативата, защото нямаха възможност. Седмица по – късно се срещнахме със служителките от отдел „Експлоатация”, за да заявим датата и часа на тръгване. Впоследствие се запознахме и с инж. Чайков. Откъдето и да се погледне желанието ни беше странно. Обяснихме от какво значение е за нас да наемем точно 9660 за пътуването до Созопол. Хората ни влязоха в положение, не ни отправяха странни погледи и не се опитваха да ни разубедят – изобщо отношението им към нас беше на високо професионално ниво и потърсиха начин да ни отпуснат желания автобус, а не примерно да ни откажат веднага и да ни отпратят. След още една седмица внесохме таксата и ни беше съобщена радостната вест, че ще ни пуснат Индианеца, а като бонус ни назначиха за шофьор Иван Иванов.


« Last Edit: 28.11.2012, 21:39:48 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
ІV. Историческият ден
   
       За съжаление колегата Plasticat е бил неприятно изненадан от своя работодател, койтто го е извикал на работа в събота. Но това е тъжната действителност в България. Рано или късно всички малко или много си патим от статуковата система. Но това не нанеси поражения на организацията.
   
       В 9:45 часа на заветната дата седемте почитатели на градския транспорт бяхме окупирали една от пейките в градинката до автогара „Юг” в очакване на уникалната реликва. С всяка изминала минута в главите на някои от нас се засилваше съмнението, че е станало нещо непредвидено с 9660 и няма да ни закара до Созопол. Но терзанията приключиха, когато 9660 влезе в автогарата следван от обективите на нашите фотоапарати. Беше истинска медийна звезда и най – вероятно с действията си сме втрещили доста от пътниците и шофьорите на автогарата. Реално до този момент никой от нас не беше виждал 9660 на „Юг”. Градусът на настроението се вдигна допълнително с поставянето на табелата „Случаен превоз” и качването ни в автобуса.



        Приключението, което ни се струваше неосъществимо, тепърва започна със затварянето на вратите и потеглянето от автогарата. Някои от нас бяха малко по – превъзбудени от очакваното, но лошо няма – важното е, че емоциите бяха на макс. Приятно беше усещането, че в следващите 2 – 3 часа автобусът е само на наше разположение. В рамките на 10 – 13 минути излязохме от града като минахме по бул. Иван Вазов и от стадион „Черноморец” се включихме по т. нап. „околовръстен път” покрай езерото Вая. За първи път съчленен автобус мина по новопостроения надлез на пътния възел за Созопол и Средец – гледката си я биваше.

       На главния път 9660 показа, че още си го мъже въпреки скептичните очаквания. Бях приятно изненадан от това как Иван го настъпи здраво и в резултат на това не настъпиха вибрации и тресене от високата скорост. Двигателят определено е на ниво, със скоростната кутия също нямаше ядове, в салона нямаше претапицирани седалки и нито една плоскост, която да е значително подута. В тази връзка голямо БРАВО на Иван за това, че е сменил двете подути таванни плоскости в задната част на автобуса. Към момента само състоянието на вратите не е много цветущо, но не е болка за умиране. Като цяло 9660 е в сравнително добро състояние, като единственото, което го отличава от оригиналния му вид са дървените плоскости. Не е за пренебрегване фактът, че е изкърпен с по – дебели ламарини и за 3 години не се забелязват наченки на ръжда, а и боята му не е олющена. Вярно е, че на места е леко поочукан. Автобусът не е перфектен, но определения по негов адрес от сорта на „барака”, „дрегел”, „гробница”, „морга”, „развалина” са неуместни. Просто се дразня на твърдения, според които някои представители на моделите 120 и 141 биват представяне за по – лоши и по – некачествени отколкото са. 9660 е пример за това как един автобус в плачевно състояние може да претърпи основен ремонт и с правилна поддръжка и експлоатация от шофьора му може да надживее останалите си събратя  и някои представители на моделите МАН и Неоплан. Съдейки по заложения му експлоатационен период от 6 – 7 години, можем да кажем, че Индианеца вече живее трети живот.

       По пътя направихме кратка почивка в близост до Черноморец. Забавен беше моментът, в който Zirka легна по корем на пътя, за да снима ходовата част на автобуса, а Ku4eto викаше на Bus_lover да се разкара от обхвата на обектива на апарата му. За мен пътуването премина основно в заснемане на видеоклипове от различни части на автобуса, но повечето съфорумници не ми отстъпиха в това отношение. На един от клиповете 9660 е хванат в спряло положение на авариини светлини, а аз се провиквам: „За тези, които гледат клипа, автобусът не е аварирал – само почива”. При влизане в автогарата в Созопол Zirka и West_1 слязоха, за да направят по – уникални кадри – отвън. Определено и там направихме впечатление на страничните наблюдатели, но ве помня да съм чул негативен коментар. Дори ми стана кеф, когато една лелка на средна възраст след като разбра, че Индианеца скоро ще бъде посечен, каза: „Ама, защо ще го режат? Той толкова хубаво изглежда”.




       През почивката, която направихме в едно от местните заведения, беше изпълнена с интересни дискусии. В центъра на вниманието беше словоохотливият Иван, който сподели интересни факти от ремонта и експлоатацията на автобуса. За целта той ни показа книга, за която не подозирахме, че съществува - "Инструкция за експлоатация и обслужване на Чавдар 141". Приятелският ни разговор ни накара да изгубим представа за времето и то мина неусетно. Може би бяхме единствените посетители на Созопол за 2012 година, които не отиват на екскурзия там заради неговите забележителности. Нямаше как някои от нас да пропуснат възможността да се снимат за спомен пред автобуса и на най – атрактивната му седалка – шофьорската. С лека тъга осъзнахме, че никой от нас не ще има възможността да подкара тази реликва в бъдеще.




     Обратният път към Бургас също беше достатъчно вълнуващ и емоционален. След акостирането ни на автогара „Юг” си направихме обща форумна снимка пред Индианеца с Ванката посредата. И тук за пореден път си спомнихме, че всяко хубаво нещо си има край. Добре, че Дилян имаше свободна памет, за да заснеме напускането на 9660 на автогарата и отправянето му към гаража. Така завърши най – вълнуващото пътуване в живота ми. Искрено съжалявам, че Blago_84, Slaff, Plasticat, Glavichka нямаха възможност да споделят нашето уникално приключение.



http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
V. Епилог
   
       Независимо на кого му харесва или не Индианеца още си го бива. Возията и състоянието му са на по – добро ниво от тези на 3342, съчленените Неоплани и някои от тривратите нископодови МАН-ове. Това е най – коментираният автобус в историята на градския транспорт. Тази жива легенда редовно е била причина за спорове относно техническото и конструктивното (някои хора бяха обвинени, че си измислят схеми само, за да оборят други) му състояние, дали е редно да е в движение или не – спорове, които понякога са прераствали в караници с неблагоприятни последствия. Въпреки всичко 9660 е в движение вече 16-та година и това е най – важното.
   
        И да не забравяме, че пътуването до Созопол нямаше да се осъществи без любезното съдействие на ръководството на Бургасбус. Благодарен съм от все сърце на хората, които разбраха значението на 9660 за нас, и не ни отпратиха, а намериха начин да удовлетворят желанието ни. Заслужават похвала и благодарност за жеста, който ни направиха въпреки неудобствата, които им причини това мероприятие. С оглед на нашата безопасност и комфорт първоначално идеята за 9660 не им допадна много, но  за всеобщо щастие уважиха избора ни. Надали друг транспортен оператор би се съобразил с ексцентричното желание на 7 души. Останахме на 100 % доволни от качеството на услугата, автобуса и шофьора. Искрени благодарности на инж. Атанасов, инж. Чайков, на любезните дами от отдел „Експлоатация” и не на последно място на инж. Петко Драгнев. Благодарим Ви за уникалните спомени, които остави в нас това нестандартно пътуване, на което вие дадохте зепена светлина!




На 15.12.2012 Чавдарът 9660 направи последната си изява по обичайната за него линия 121. Имах честта да пътувам с него в последните му три курса. Тогава не осъзнавах, че се возя в него за последен път, но явно вътрешният ми глас, който ме подтикваше да не слизам, докато не завърши смяната, не се е обаждал напразно. От 17.12 титулярният му шофьор караше все различни автобуси и причината за спирането на Индианеца остана неизвестна. Очакванията ни да го видим отново на линия не се оправдаха. Към средата на януари 2013 г. видяхме 9660 на една редица с Чавдара 3342 и Неоплана 7849, паркирани на мястото, отредено за бракувани автобуси като Неоплана беше без регистрационни номера, а Индианеца беше с отворени врати. Няколко дни по-късно разбрахме, че автобусът е даден за скрап на автоморга в Ямбол. Така след 16 години тежка експлоатация беше изваден от употреба последният оригинален Чавдар 141. Предложенията ни за евентуалното негово запазване като музеен експонат по една или друга причина не намериха реализация. Поне ни остават снимките и клиповете за спомен. Сбогом, "незабравими Индианецо"! Почивай в мир!

« Last Edit: 25.02.2013, 00:00:41 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
В този пост ще цитирам някои мнения и впечатления на съфорумниците за пътуването.   :arrow:


...:fan: ... Просто се чудя какво да напиша, за да не би да прозвучи у някои неправдоподобно! ...Но Чавдар (-ът) 9660 с този водач можеше да изкара още доста време – ако не му беше предварително предопределено спирането! И като че ли ми се стори как возията му е доста по- добра от тази на другия останал 3342. И вероятно за това си има и обяснение, но е и факт, че 9660 е изминал към два пъти повече пробег спрямо 3342.
...Еми за Созопол едва ли вече някога ще стане съчленен по редовна линия, но поне такива и сега отвреме - навреме минават оттам!



Искрено ви завиждам  :fan:


Изкарахме си страхотно. Огромно благодаря на шофьора на автобуса, който беше през цялото време на наше разположение (а не беше длъжен) и бе винаги готов да отговори на всеки наш въпрос свързан с машината! Страхотен жест от негова страна, който никога няма да забравим!
Няма как да не отбележа, че изкърпването на 9660 е добро. За 3 години никъде не го е хванала още ръжда.


Магията, наречена А 9660 ВН, ще си остане за цял живот. Днес за пореден път се убедих, че съчетанието добра машина плюс добър шофьор - МОНТЬОР води до невиждани неща. Останах с впечатление, че на моменти машината достигна до ограничителя (70 км/ч по километраж), а ако него (ограничителя) го нямаше двигателят без никакви проблеми би достигнал проектната си скорост.


Поздравления за страхотното изкарване и слава на великите машини и истински добрите шофьори. :fan:


Той ограничителят уж е на 60-65 км/ч, но при по-стръмно нанадолнище определено сякаш вдига повече. Не вярвам някой от великолепната седморка, която бяхме тази сутрин, да не си е изкарал добре. Така или иначе Индианеца е моята първа любов при автобусите и винаги е в състояние да накара дори един песимистичен нихилист като мен да се усмихва като 3-годишно чаве, гледащо "Телетъбийс". Всичко това бе един страхотен духовен оргазъм, продължил над час в двете посоки. Но сякаш най-(пре)възбуден бе Зирка, който по време на а(тра)к(ция)та изпробва нови и нови пози(ции на заснемане), както си личи и от снимките му  :laugh: Надявам се да мога да достигна нирвана с Индианеца и при следващото ми прибиране по Никулден, но истината е, че при него всяко возене винаги може да бъде последно.

Както и да е, това е ден, който със сигурност няма никога да бъде забравен, макар и да трябваше да се състои още миналата година, когато на мястото на звездата бе нает дубльор  :D Що се отнася до снимки и клипове, не знам дали от мен скоро ще може да видите нещо, понеже имам проблеми с Блутута на компютъра (краковете биват разконспирирани понякога), а и останалите предстои да пуснат далеч по-качествени фотоси.



Първата ми форумна среща наистина бе истинско приключение, но тя нямаще да бъде толкова интересна, ако не бяхме заедно. Уникално е как една машина наречeна Чавдар 141, може да те накара да се разтопиш от удоволствие само като чуеш рева на двигателя ѝ или като мине покрай теб!! :fan: Няма да забравя този ден.



Браво, момчета! Искрено ви завиждам и съжалявам, че нямах възможност да дойда с вас до Созопол. Снимките са чудесни! Надявам се да сте си изкарали страхотно! А може ли някой от вас да сподели малко повече информация от кухнята, касаеща бъдещето на Чавдарите в Бургас? Всички ли ще ги спират до нова година? Има ли шанс да се запазят 2-3 екземпляра от тях?


Всичко отива за скрап, за съжаление. От всички най-ядосан е шофьорът на Индианеца, защото реално му се изсират върху труда - той толкова усилия е полагал през последните 3-4 години в основния ремонт на машината и в по-нататъшната и поддръжка (слагал е доста дебела ламарина при китосването и затова толкова време няма грам ръжда), че е направо извън себе си. Всички почнахме да обсъждаме дали няма някакъв начин да бъде спасен все пак, дори след екскурзията поканихме нашия човек на кафе и допълнително нахвърляхме идеи. Въпросът е, че колкото и евтино да може да бъде продаден Индианеца, пак сме прекалено малко, за да успеем да съберем пари за закупуването му, да не говорим за допълнително стягане.


Шапка ви свалям за това, че организирате подобни мероприятия!
« Last Edit: 29.11.2012, 14:12:24 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
А тук са поместени снимки и видеоклип от събитието.




































« Last Edit: 20.12.2012, 12:00:05 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
Видеоклипове  от  форумната  среща.   :arrow:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=99uni2_AzjA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=99uni2_AzjA</a>


http://www.vbox7.com/collection:1821857


« Last Edit: 11.03.2013, 18:10:07 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012