Градски транспорт - София

Метро => Обща информация => Topic started by: marik on 28.03.2008, 09:11:15

Title: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: marik on 28.03.2008, 09:11:15
Здравейте,
отварям тази тема за да стане ясно на всички, каква е сигурността в Метрото! Като бивш локомотивен машинист в метрото, мога да кажа, че това е най сигурния транспорт! Причината е проста, влаковете(и тунелите) са снабдени със система за сигурност наречена АРС(автоматично регулиране на скоростта). Тази система позволява движението на влаковете един след друг на разстояние един от друг(20-30 сек), без опасност от удар! В Русия например, тази система е надградена и се използва Телеуправление(т.е. влаковете могат да се движат без машинист).
Ще се радвам на интерес ат Ваша страна 
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 28.03.2008, 09:22:48
При нас не се ли движат "на междугарие"?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: maniak on 28.03.2008, 16:10:51
Сега се движат на повече от междугарие заради малкия брой мотриси (едва 7 в пиков час), но движението може да се осъществява на участъци в междуспирчието.
Иначе 20-30 сек разстояние между съставите никйде го няма. Все пак помислете, че престоя на мотрисите на станция е 25сек. Е как тогава ще става това движение на 30 сек
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 28.03.2008, 16:13:23
На какво разстояние тогава са проходните светофори при положение че средното разстояние между станциите е 1000 м. ?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: LG_ on 28.03.2008, 16:15:30
Данеби въпросната АРС да го позволява, като неработи със светофарите.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 28.03.2008, 16:22:15
При всички случаи АРС е обвързан със светлинната сигнализация.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: marik on 28.03.2008, 19:21:38
отговарям веднага
АРС и система, която работи без сигнализация! Целта е да има голяма проходимост! Както името говори, автоматично регулиране на скоростта, когато един влак наближи на спирачно разстояние предния влак, автоматично му се сигнализира да ограничи скоростта! Да предположим, че влака отпред е спрял, а ние се движим със скорост 80км(максимално допустима), тогава на светлинното табло светва лампа за 60 км, машиниста е длъжен да намали, в противен случай влака спира автоматично! Доближаваме още спрелия влак, светва ни лампа 40 и пак същата процедура и така до пълно спиране преди да сме достигнали спрелия влак!
А що се отнася за тези 30 секунди, само ще Ви кажа да посетите Москва! Там в час пик влаковете са на интервал 30 секунди! Бил съм и там и в Санкт-Петербург(тук интервала е 90 секунди в час пик)! И още нещо, за разлика от БДЖ, където влаковете масово закъсняват не с минути а с часове даже, то в Метрото, при закъснение от графика с 5(пет) секунди, диспечера ти се обажда да те пита, защо си закъснял
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 28.03.2008, 21:55:59
Добре защо тогава изобщо има светофори. На какво разстояние се слагат един от друг и колко е спирачното разстояние в метрото?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boris on 28.03.2008, 22:05:49
А аз искам да попитам след като мине влака и светне червено кога светва жълто и има ли следващия влак право да тръгне на жълто?
Другият ми въпрос е за пожарогасителите - от скоро ги забелязах в старите влакове (не съм виждал в новите), но ми се виждат доста стари и очукани. Къде са били до сега?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 28.03.2008, 22:15:26
Има право на жълто. Следващият му е затворен.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boris on 28.03.2008, 22:35:23
Какво значи "следващия му е затворен"? И какъв е смисъла от жълтото?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 28.03.2008, 22:54:54
Жълтото предупреждава че следващото е червено.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boris on 28.03.2008, 23:16:55
след жълто светва зелено - поне това се случва, когато се гледа от перона. Нямам идея какво свети в тунелите вътре.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 28.03.2008, 23:47:35
Аз пък не съм виждал жълт светофар в метрото досега.. ама може би защото блея повече по архитектурата  
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: etnies on 29.03.2008, 00:49:34
АРС-то на софийското метро е за максимум (или минимум?!) 90 секунди. А и доколкото си спомням е нашенска направа.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 29.03.2008, 07:48:26
Quote from: boris
след жълто светва зелено - поне това се случва, когато се гледа от перона. Нямам идея какво свети в тунелите вътре.
Всеки светофор е предупредителен на следващия го. Като писах че щом изходния на Опълченска примерно свети жълто значи следващия светофор в тунела (вероятно входния на К.Величков) е червен, защото влакът не е отстъпил метростанция К.Величков. Въпросът е дали между Опълченска и входния на К. Величков има и друг проходен светофор, който разделя междугарието на два блок-участъка.

И как всичко това е свързано с АРС. То и АЛС дава показания на дисплея в локомотива с каква скорост трябва да се движи влака но всичко е обвързано с показанията на светофорите. При АРС същото ли е?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boris on 29.03.2008, 14:08:02
Quote from: boleroto
Аз пък не съм виждал жълт светофар в метрото досега.. ама може би защото блея повече по архитектурата  

Добре де, не е класическожълто, а малко бие на оранжево. Някой път като изпуснеш влака (много неприятен момент) се загледай как светва червено и след около 1,5 мин става жълто-оранжево. Няма ли начин някой машинист да сложи камера в кабината, да заснеме един курс и да по пусне после в нета?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: snaker on 29.03.2008, 14:17:05
Това за петте секунди закъснение изобщо не е истина, возил съм се при машинист, който закъснява около минута, та и малко повече и никой не му се обажда, но ми каза 4е ако закъснее с около 2 мин тогава задължително ще му се обадят да го питат защо закъснява.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 29.03.2008, 17:23:48
Quote from: boris
Добре де, не е класическожълто, а малко бие на оранжево. Някой път като изпуснеш влака (много неприятен момент) се загледай как светва червено и след около 1,5 мин става жълто-оранжево. Няма ли начин някой машинист да сложи камера в кабината, да заснеме един курс и да по пусне после в нета?

И аз се надявам да попадна на нещо такова! Мечтата ми е да видя тунелите в нормална перспектива, а не само стена...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 29.03.2008, 19:25:19
Пак ще виждаш стени защото е пълно със завойчета.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: maniak on 29.03.2008, 20:38:49
Какво очаквате да видите от тунелите. Скоростта и тъмнината не помагат за качествено видео, като добавим и неравностите... А и, повярвайте ми, никой машинист не би разрешил да се прави видео. Това не е играчка.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: etnies on 30.03.2008, 00:06:49
Oбект от националната сигурност. Трябва 100 разрешения. Иначе имаше един клип на Тибетски сърца точно с преминаване на тунелите, но много забързано. Това е било и изискване, за да не може да се видят подробности. А и сега с този тероризъм...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: conecto on 02.04.2008, 21:02:17
Доколкото съм наблюдавал, семафори (светофори... каква е разликата всъщност?) има на изхода на станцията и малко преди входа, между тях други няма. Не съм сигурен какво е положението между Опълченска и К. Величков например, където има междинни коловози.
А стрелките автоматично ли се сменят?

@ marik: Не е ли депресиращо цял ден да караш в тунели?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 03.04.2008, 02:53:07
Има един семафор след стрелката за вливане в коловоза след опълченска, в посока К. Величков. Ама той винаги свети зелено
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: LG_ on 03.04.2008, 10:53:13
marik остви отврен въпроса за връзката между светлинната сигнализация и АРС
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: marik on 03.04.2008, 11:28:49
Здравейте, виждам че темата предизвика интерес  
За съжаление нямах много време за да отговарям веднага на повдиганите въпроси! Сега набързо ще се опитам да отговоря
1. За 5(пет) - е секунди, тук в София не те търсят веднага, но в Русия и Украйна, където съм бил на сецализация е точно така, лично на мен ми се е случвало, когато се забавихме на една станция заради голям трафик на хора.
2. АРС може да работи със сигнализация(по подобие на Ериконв БДЖ), номоже да работи и без сигнализация! Питате как? Информаията се черпи на линеен принцип, т.е. на всеки метър има датчици, които подават инфо на машиниста във всеки един момент. Ето защо проходния е без значение!
3. Сфетофор - е руска дума и означав сфетофар.
4. Спирачното разстояние в метрото е (вече съм позабравил) между 400-700м, но това силно зависи от скоростта на движение, колко е тежък влака и т.н! За новите влакове съм чул, че спирачката не им е добра! Старите(ако може да се каже, че са стари - 1989г)) спират добре. Общото мнение е,че новите не са добри.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: CKD on 03.04.2008, 11:34:56
И все пак коя осигурителна система работи в момента АРС или светлинната. При АРС следва светофорите да са загасени, а поне за изходните които се виждат от перона това не може да се каже.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 03.04.2008, 14:11:09
Може и двете да работят за по-сигурно...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: marik on 21.08.2008, 14:28:17
До колкото знам са включени за по-голяма сигурност, което няма логика! Сигурността си е една и съща. Но така машинистите са по спокойни, че всичко е ок!
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: s_o_kv_v_zp_l_s_o on 31.08.2008, 23:28:27
Quote from: boleroto
Аз пък не съм виждал жълт светофар в метрото досега.. ама може би защото блея повече по архитектурата 

Добре де, не е класическожълто, а малко бие на оранжево. Някой път като изпуснеш влака (много неприятен момент) се загледай как светва червено и след около 1,5 мин става жълто-оранжево. Няма ли начин някой машинист да сложи камера в кабината, да заснеме един курс и да по пусне после в нета?
Да има начин и как го направи това на следващия ден изхвърча от работа.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 01.09.2008, 00:30:46
Това вече е административен проблем, защото имено адмнистративния апарат е наложил подобна забрана. Другите метрополитени пускат в собствените си сайтове подобни клипове, за да хранят любопитството на хора като нас, а тия тука се правят на интересни.... една граната в някоя от станциите ще е достатъчно фатална, колкото бомба в някое западноверопейско метро...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: s_o_kv_v_zp_l_s_o on 11.03.2009, 01:37:50
По отношение на сигурността. Изобщо много се нервирам, когато снимам в метрото и започнат да ми зяят по високоговорителите. Разбирам, че това им е работата, ама какво точно мойе да направи една снимка ?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 11.03.2009, 02:54:08
В ръцете на човек, имал опит в строителството на метростанции или на сгради въобще.. може да направи това, че да се определи къде точно да се метне самоубийствено настроеният фанатик без бъдеще и да причини максимално големи щети. Но мисля, че трябва да се мисли в друга посока - да се направи карта, подписвана и подпечатвана и от Братоев, ако трябва, която да позволява на почитателите на метрото да снимат в метростанциите. Ама за тая цел трябва да се регистрира "фен клуб"... Парис Хилтън има такъв в България, пък нашето си метро да си няма... срамота.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Blago84 on 11.03.2009, 07:01:30
Това са глупости - фанатикът-самоубиец спокойно може да мине и сам да си огледа терена, преди да дойде и да се гръмне на следващия ден примерно. И е вярно че в почти всички европейски метрополитени може да се снима, само ние се правим на интересни. Я вижте само в ютюб колко клипове от кабините има...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: T1000 on 11.03.2009, 07:56:10
Преди години, когато пускаха първите станции, си спомням, че много приказваха как нашето метро, и главно станциите, били годни за бомбоубежища, та може от това да е. Да пазят военна информация, макар че пак - на който му трябва, ще мине и ще види сам, или най-много ще прати доверен човек.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: LG_ on 11.03.2009, 11:18:30
макар че пак - на който му трябва, ще мине и ще види сам, или най-много ще прати доверен човек.

Тука става въпрос за конструктивните особености на станциите или тунелите, които не могат да се видят при оглед с просто око. При обследването преди година две на съществуващите тунели казаха че те са преоразмерени почти два пъти, точно поради това че са строени и като бомбоубежища.
Ама и ние една дискусия заформихме... :P
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 11.03.2009, 12:21:58
Абе.. те хубаво са годни за бомбоубежища, но слава Богу.. вече няма опасност да се налага да ги използваме за тая цел :)
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Knoxville on 11.03.2009, 13:32:14
Да чукнем на дърво, ама никога не можеш да знаеш кога и за какво ще ти се наложи да ползваш дадено нещо. Справка - днес се навършват пет години от атентатите в Испания
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: ivan krastev on 11.03.2009, 15:58:42
В голяма част от метрополитените е забранено снимането . В Истанбул беше забранено и полицаите правеха забележки на хората , които се снимаха в метрото , дори и на мене :) Но по отношение на сигурност Истанбулското метро е доста сигурно ! На турникерите има полицаии и като видят съмнителен човек , човек с голяма чанта или куфар задължително го проверяват !
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: s_o_kv_v_zp_l_s_o on 11.03.2009, 17:00:09
Което е добре. Аз много се съмнявам, че ще запроверяват някой с куфари и др. Аз обаче ако снимам се крия зад кплоните на Люлин или Вардар и няма проблеми. На Опълченска най-много се карат.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: s_o_kv_v_zp_l_s_o on 11.03.2009, 17:01:14
И от къде и как да си изкарам карта за снимане ?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 11.03.2009, 17:54:06
Защото така ще можеш да се легитимираш пред охраната и ако картата е договорена с управлението на Метрополитен, може да ти дава право да снимаш тунели, строителни работи и т.н. ... Такива карти на любителски клубове се правят за много места по света и за много различни неща.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Tergo on 11.03.2009, 18:12:37
Но мисля, че трябва да се мисли в друга посока - да се направи карта, подписвана и подпечатвана и от Братоев, ако трябва, която да позволява на почитателите на метрото да снимат в метростанциите. Ама за тая цел трябва да се регистрира "фен клуб"... Парис Хилтън има такъв в България, пък нашето си метро да си няма... срамота.
Виж, това вече е креативна мисъл. :D
Като начало : нужно ни е да проверим какво е написано за снимането в станциите в "Правилата за ползване на метрото", които са на публични места.
После се изтупваме в Метрополитен и искаме разрешение (на базата на тези "Правила" за снимки, по възможност подписано от Братоев.
(С изваждането на един входящ номер ще стане, тъй като ще трябва да ни отговори...)
Другият начин, за който споменава boleroto също може да се опита.
При това без "фен-клуб".
На практика форумът представлява такъв . :P
Трябва само да се съберат няколко човека (+ администраторът и собственика на сайта) и да поискаме среща с инж. Братоев, на която да обясним подробно кои сме, как популяризираме метрото... и т.н.
И да помолим, за съдействие за провеждане на форумски срещи с техно участие, на ккоито ще се снима и снимките ще се побликуват в интернет.
Руските форуми го правят... и поне в Москва са го постигали.
Вярно съгласуването на дати, списък на участници отнема доста време (на хората не им е само до нас) но става.
Особено пък, както през следващите 4 години предстои активен строеж - мисля, че може да се издейства в присъствието на техен човек да се заснемат важни моменти от строителството.
Това, обаче ще иска и поемането на наша отговорност : да се държим като официален форум на фенове на метрото.  8)
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: ivan krastev on 12.03.2009, 00:59:42
То идеята е хубава , но според мене доста трудно би се осъществила !
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Tergo on 13.03.2009, 21:45:05
Руснаците пак ни сложиха в малкото си джобче!
Днес, Директорът на Московското метро, инж. Гаев отговаря на зададени онлайн въпроси на пътници и всичко се публикува (http://lenta.ru/conf/metro/).
Ето какво е отговорил той на въпрос за снимането в станциите:
Въпрос: " Зная, че в московското метро официално е позволено снимането с любителски камери, без предварителни заявки, въпреки това сътрудници на охраната пречат на това, стигайки до повреда на имущество, като се позовават на някакви заповеди на началството."
Втори въпрос: " Не е ли целесъобразно направо да се напише на билета: "Дава право на любителско фотографиране, съгласно Правилата" ?

Отговорът на Гаев: " Забраната за фотографиране не е отпаднала от новите Правила. Още през 1990 г. тази забрана отпадна. Обикновеното снимане (без стативи и светкавици) не е забранено. Само не пречете на хората. Не заставайте по средата на потока от хора. Позволено е снимането, което не пречи на пътникопотока."
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Lubomir on 01.06.2009, 21:11:39
Някой ще може ли да даде снимки от строителството на метростанциите Младост 3 и Цариградско шосе?  :P
мога, но положението не е коренно променено. Изкопа като размери е същия, изливат му шлицовите стени и това е.... и си построиха къщички за строителите, някой ще си помисли, че 3 диаметъра ще строят
Кофти...ако успеят до 2012-та година да построят това отклонение и отсечката от Надежда до Лозенец направо ще призная,че тези строители правят някакви магии.  :D И според мен е по-добре поне крайните станции да са с островни перони като станциите от старият метродиаметър.  :bb:

borosport,може ли да ми кажеш мейла на тия от Метрополитена?  :P


Между другото много ми е интересно след като са готови и двете отклонения(към Летището и Младост 4)как ще е сигурно,че влакчето,идващо от Младост 4 няма да се сблъска с това от Летището,особено ако вървят на малки интервали...?  :fan:
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Ryan on 01.06.2009, 21:45:30
Всичко е въпрос на разписания и организация, а и все пак в метрото си има семафори, които показват какво е положението по-напред по трасето. :)
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: sharkb on 01.06.2009, 21:49:03
Между другото много ми е интересно след като са готови и двете отклонения(към Летището и Младост 4)как ще е сигурно,че влакчето,идващо от Младост 4 няма да се сблъска с това от Летището,особено ако вървят на малки интервали...?  :fan:

По същия начин както и два влака по неразклонена линия. Първо, има разписание по което двата влака минават в различен момент. Второ, трасето е разделено на сегменти и преди всеки сегмент има семафори. Дори да има отклонение от разписанието, машинистът ще види червен сигнал и ще може да намали или дори да спре. Ако и това не стане, има автоматика, която ще спре влака автоматично.

На всичкото отгоре разделянето на двете линии е направено така, че дори (хипотетично) да стане катастрофа, ударът не може да е челен, а само страничен.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: etnies on 28.09.2009, 00:25:34
Дискусията за светофарите, светофорите и семафорите -  вече тук (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2406.100)
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: bdz43r on 28.09.2009, 07:28:41
дори (хипотетично) да стане катастрофа, ударът не може да е челен, а само страничен.
Е как ще стане страничен удар?! :blink:
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: JloKyM on 28.09.2009, 10:17:19
дори (хипотетично) да стане катастрофа, ударът не може да е челен, а само страничен.
Е как ще стане страничен удар?! :blink:

Той не говори за удар ;под 90 градуса. Става въпрос когато единия състав идва от Мл 4 към центъра и в следващия момент дойде и състав от летището, че този от летището(например) ще се нацепи странично в другия, там където линиите се сливат.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: kukurqk on 05.10.2009, 01:42:31
Здравеите . Искам да ви попитам как стои въпросът със сигурността на пътниците  по време на движение в метрото .  Гледам ,че за жалост в нашите тунели на метрото няма отстрани перони или тротоари както им се вика , по които ако се случи нещо  в тунела с влака,  пътниците да могат да се изтеглят от мотрисата . Това значи ли ,че човек остава заклещен вътре ?

Какво би станало примерно при пожар в мотрисата или тунела или при проблем  нещо  в мотрисата и вземе ,че спре вътре в тунела ?

Също ме интересува как стой въпроса с  възникнали заметресения . Има ли процедури за проверки тогава дали всичко е наред ?

Питам за всичко това защото смятам ,че е доста важно пък и много странно ми се случи един път в мотрисата докато пътувах от станция Вардар към Западен Парк след тръгването от станция Вардар  мотрисата като взе да се  движи едно бавно бавно и намаляваше скороста и изведнъж везе,  че си спря вътре в тунела . Така стоя 10-15 секунди след което бавно бавно взе ,че се придвижи към заветната станция . Това беше по времето когато имаше няколко земетресения същите дни  , а аз взех ,че си изкарах акъла в мотрисата докато беше спряла в тунела  :angel:  Това незнам дали се е случвало на други и от какво е ,но  споделете .
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 05.10.2009, 11:36:01
Тротоар няма - има обезпечена т.нар. алея за персонала - тя се намира от едната страна на тунела и при евакуация, ватмана трябва да отвори вратата, от която е алеята. От същата страна са и евакуационните изходи.

При каквато и да било авария, съставите трябва да спрат до най-близкия евакуационен изход и да се изнесат хората през него...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: kukurqk on 05.10.2009, 13:15:42
Тротоар няма - има обезпечена т.нар. алея за персонала - тя се намира от едната страна на тунела и при евакуация, ватмана трябва да отвори вратата, от която е алеята. От същата страна са и евакуационните изходи.

При каквато и да било авария, съставите трябва да спрат до най-близкия евакуационен изход и да се изнесат хората през него...

а  между всяка спирка на метрото  ли има такава  алея  8)
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Tergo on 05.10.2009, 13:53:53
Дали между всяка спирка има такъв перон (точния термин) зависи от ширината на тунела, но е сигурно, че на всеки 500-600 м има аварийни изходи. Обикновено те се изграждат при вентилационните шахти - защото между всеки две спирки има и вентилационни шахти. При изграждането на вент-шахтата пред военния клуб затова се забавиха толкова много с изграждането й - защото там има и авариен изход.
На останалите въпроси : при спиране в тунела, заради пожар или друга причина - най-напред се изключва захранването на контактната релса и след това пътниците се евакуират по тунела до най-близката станция.
Персоналът на метрото постоянно се обучава (и тренира) как да действа в такива случаи.
А тунелите (поне по нормативи) са достатъчно сигурни при земетресения. Всъщност и без това по-големите поражения са на повърхността, а не под земята. Допълнително за това спомага профила и начина на изграждане на тунела. Разбира се да не дава господ земетресения по-силни от 8 степен за да се убеждаваме в това, но такива са достатъчно редки. При 4-5 степен няма абсолютно никаква опасност.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Tergo on 05.10.2009, 14:27:40
Поствам тук отговорите на инж. Братоев как работи автоматиката в метрото . Доста добре е обяснено как автоматиката намалява скоростта и защо понякога даден влак намалява скоростта, степен на осигуреност :

  - Автоматиката в Софийското метро е тройно осигурена и сблъсък на мотриси не може да се случи в София.
Това заяви за Агенция "КРОСС" Стоян Братоев - изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД - гр. София :
- Ако машинистът не отреагира, автоматиката спира влака. Тази автоматика е снабдена с друга автоблокировка, която спира мотрисите, ако се доближат.
 Столичното метро е разделено на блокови участъци, на около 120 м. всеки и във всеки един от тях има необходима скорост. Ако първата мотриса, която върви отпред, следващата се намира на 3 блоков участък. В момента, когато стъпи на третия блоков участък, автоматически се намалява скоростта на мотрисата на 60 км, на втория участък вече е на 40, а на първия на 20", поясни директорът на столичното метро.
Челен сблъсък на мотриси в столичното метро не може да се случи, защото метрото е проектирано, така, че мотрисите вървят по различни пътища, т.е движението е еднопосочно.
 Автоматиката на софийското метро е с тройна защита и у нас не е възможно да се случи катастрофа, подобна на тази във Вашингтон
- увери ни директорът на Софийското метро, Стоян Братоев.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: LG_ on 05.10.2009, 15:13:19
За сължината на блоковите участъци да не е имал впредвид на 1200 м вместо 120 м?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: bdz43r on 05.10.2009, 15:36:18
Не. Блок-участъците на АЛС/АРС (за които говори той) са 120 м.
Блок-участъците на светофорната сигнализация са по-дълги, като принципно инсталацията може да работи и без светофори.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: difian on 05.10.2009, 16:23:49
Някъде по темите за метрото бяха тиражирани и снимки от такива пробни евакуации. Не знам дали могатр да се намерят по-бързо в галерията на сайта.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 06.10.2009, 00:28:39
Аз се сещам само за антитеррорристичното учение на К. Величков.
Иначе аварийните изходи между станциите, не са само по един - примеерно между Люлин и Сливница са 3, между Вардар и Западен парк са три или четири...
Мисля имаше някаква стандартна мярка за разстояние между аварийните изходи, която беше равна на максималната дължина на състава или нещо подобно, но не съм много сигурен. Факт е, че в сегашния метродиаметър, ваварийни изходи в новия участък почти няма - между Кюри и Младост 1 няма нито един по обясними причини - надземно трасе и недостатъчно дълги подземни трасета; в тунела под Д. Цанков има няколко, ама не мога да ги преброя точно колко са, а между Юнак и Сердика са обо 2 - във вентилационните уредби...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: mitio tuca on 06.10.2009, 16:26:47
мен ми направи впечатление,че между сердика и опълчеснка е един единствен, но това явно е поради късата дистанция между станциите.
а тези изходи не се ли държат заключени?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: zlatin on 06.10.2009, 17:07:14
Здравейте . Искам да ви попитам как стой въпроса със сигурноста на пътниците  по време на движение в метрото .  Гледам ,че за жалост в нашите тунели на метрото няма от страни перони или трутоари както им се вика , по които ако се случи нещо  в тунела с влака пътниците да могат да се изтеглят от мотрисата . Това значи ли ,че човек остава заклещен вътре .

Какво би станало примерно при пожар в мотрисата или тунела или при проблем  нещо  в мотрисата и вземе ,че спре вътре в тунела .

Също ме интересува как стой въпроса с  възникнали заметресения . Има ли процедури за проверки тогава дали всичко е наред .

Питам за всичко това защото смятам ,че е доста важно пък и много странно ми се случи един път в мотрисата докато пътувах от станция Вардар към Западен Парк след тръгването от станция Вардар  мотрисата като взе да се  движи едно бавно бавно и намаляваше скороста и изведнъж везе че си спря вътре в тунел . Така стоя 10-15 секунди след което бавно бавно взе ,че се придвижи към заветната станция . Това беше по време когато имаше няколко земетресения същите дни  , а аз взех ,че си искарах акъла в мотрисата докато беше спряла в тунела  :angel:  Това незнам дали се е случвало на други и от какво е ,но  споделете .


Съветвам те първо да научиш български език и после да се тревожиш за тези неща...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 06.10.2009, 17:09:21
мен ми направи впечатление,че между сердика и опълчеснка е един единствен, но това явно е поради късата дистанция между станциите.
а тези изходи не се ли държат заключени?

Принципно се държат заключени. Между Сердика и Опълченска е един и се намира малко преди кръстовището на Тодор Александров и Ботев, до един компютърен магазин.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: LG_ on 06.10.2009, 18:09:58
а тези изходи не се ли държат заключени?

Принципно се държат заключени.
[/quote]

Истинска глупост е аварийните входове да се държат заключени. Поради подобна глупост загинаха хората в горящия влак София-Кардам.
Вратите на изходите трябва да са неотваряеми от вън но не и от вътре.
Погледнате този пред Военния клуб например. Заключен е но малко по-навътре се забелязва електрически ключ на стената, с който би трябвало да се отваря вратата.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 06.10.2009, 18:46:06
Така е - не е логично машинистът примерно да има ключ от вратата, защото ако машинистът не дай си Боже умре при инцидента, пътниците едва ли ще се сетят да го преджобят за ключове. Би следвало вратите да могат да се отварят отвън със специални ключове, а от вътре да се отварят от диспеччърския център, в случай, че в района на изхода има авария...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: bdz43r on 06.10.2009, 18:50:45
Заключен е но малко по-навътре се забелязва електрически ключ на стената, с който би трябвало да се отваря вратата.
По-скоро някоя лампа ще светне с този ключ. Има много по-прости решения за отваряне само отвътре. Нищо чудно и да са тотално заключени, каквато е масовата практика с всякакви аварийни изходи.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: NiGhtPiSH on 06.10.2009, 23:50:21
Поне 3 сгрешени думи, но както и да е.
Софийския метрополитен е строен по всички изисквания за сигурност. Между всеки две станции има аварийни изходи и за двата тунела. За да видиш как изглеждат те погледни темата за изграждането на МД2 между НДК и Кръста - публикувал съм снимки на тунелите завършени на ниво груб строеж. Аналогично изглеждат и по 1-ва линия.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: kukurqk on 07.10.2009, 00:32:44
Така е - не е логично машинистът примерно да има ключ от вратата, защото ако машинистът не дай си Боже умре при инцидента, пътниците едва ли ще се сетят да го преджобят за ключове. Би следвало вратите да могат да се отварят отвън със специални ключове, а от вътре да се отварят от диспеччърския център, в случай, че в района на изхода има авария...

Той ако машиниста умре  незнам нито как пътниците ще излезнат от мотрисата , пък ако излезнат , как ли ще намерят тези аварийни изходи и ще се спасят ? А ако метрото е така хубаво препълнено както е между 17.30 ч.  и 19.00 ч. дали изобщо някой ще се спаси в тази тъпканица ?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Repcho on 07.10.2009, 00:34:21
Струва ми се, че като цяло обществения превоз не е за теб
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: LG_ on 07.10.2009, 08:45:43
Нищо чудно и да са тотално заключени, каквато е масовата практика с всякакви аварийни изходи.

Би било много тъпо ако аварийните изходи ги държат само за протокола а в действителност да са неизползваеми.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: mitio tuca on 07.10.2009, 19:13:07
мен ми направи впечатление,че между сердика и опълчеснка е един единствен, но това явно е поради късата дистанция между станциите.
а тези изходи не се ли държат заключени?

Принципно се държат заключени. Между Сердика и Опълченска е един и се намира малко преди кръстовището на Тодор Александров и Ботев, до един компютърен магазин.
мисля си,че е до настоящия клуб "Sugar" до самата станция.
а колкото до това,че за всеки тунел има отделен авариен изход, може и да бъркам, но ми се струва,че опълченска-сердика е само от страната на единия и има общо с другия единствено защото няма преградна стена. малко извън темата, но ми е интересно каква е функцията на тупика при к.величков в момента тъй като цялата линия е свързана?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: bdz43r on 07.10.2009, 19:15:00
Е да го махнат ли искаш?
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 07.10.2009, 19:16:53
За всеки тунел си има самостоятелен изход, който се слива с този отсреща над тунела и използват един изход към повърхността.

В момента тупика на К. Величков не се използва за нищо, освен ако се наложи там да застане резерва или в случай на авария да се използва като временно обръщало... Така е съдбата на всички съоръжения за смяна на посоките, когато вече не са крайни...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: Tergo on 14.11.2009, 14:05:58
В Уикипедиятата има създадена статия (http://bg.wikipedia.org/wiki/АЛС-АРС) за АЛС-АРС (автоматиката) и тъй като е почти цялостен превод от руската, а все пак, при работата на системите във всяко метро си има своите особености (и не съм сигурен дали всички детайли съответстват и за нашето метро) : моля машинистите да й хвърлят един поглед за евентуални поправки, ако е необходимо. :rolleyes:
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: pepi1997 on 08.12.2009, 22:53:56
Съжалявам, че темата стана на "Снимане в метрото", но бих искал да се изкажа:
Това забранено е снимането в метрото е пълна простотия :angry:.Аз веднъж от чисто любопитство (въпреки че е забранено) не слезнах след Младост и влезнах в съоражението за смяна на посоката или там квото се води.Машинистът ме изгледа странно и ми каза най-спокойно, че е много опасно...Втория път (вече станах нахален) и си взех и фотоапарата.Малее, ония (друг машинист) като се овика, че било забранено снимането и, че щял да викне охраната като чели кой знае какво съм направил (всъщност прав си е човека - спазва си закона).
Това показва простотията на управляващите в Метрополитен.Хем накачили куп снимки в сайта им, че даже и на някои и 360 градусови, хем не дават да се снима.Това си е пълна простотия. :angry:
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: ozzy on 09.12.2009, 01:35:38
Ами все пак не те знаят какъв си, може да проучваш възможностите за атентат, и метрото е обект на нацонална сигурност.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: pepi1997 on 09.12.2009, 10:53:45
Ами все пак не те знаят какъв си, може да проучваш възможностите за атентат, и метрото е обект на нацонална сигурност.
http://www.metropolitan.bg/bg/gallery/
Щом е към НС тогава защо са качвали снимки даже и от строежите и от тунелите.
Това са пълни простотии.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: greg on 09.12.2009, 11:21:42
...... Аз веднъж от чисто любопитство (въпреки че е забранено) не слезнах след Младост и влезнах в съоражението за смяна на посоката или там квото се води.Машинистът ме изгледа странно и ми каза най-спокойно, че е много опасно...Втория път (вече станах нахален) и си взех и фотоапарата.Малее, ония (друг машинист) като се овика, че било забранено снимането и, че щял да викне охраната като чели кой знае какво съм направил (всъщност прав си е човека - спазва си закона).........
 
Всъщност ти сам го казваш, че си станал нахален. Ами ти си останал във влака, където никой не трябва да остава, на всичкото отгоре с фотоапарат. Представям си каква е била изненадата на машиниста. Не само останал да се вози, а и носи фотоапарат. Добре, че си малък. Някой по-голям тийнейджър да речем, може би щяха да го ошамарят. Ти може би дори си бил без билет (свързвам го с коментара ти от другата тема).
И така: Влизането на граждани в местата за смяна на посоката е абсолютно забранено.
За правене на снимки по станциите не знам да има забрана.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: boleroto on 09.12.2009, 11:30:07
Принципно има...
Станциите са публична част. Съставите също са публична част, всичко останало - тунели, тупици, вентилационни са служебни и достъпа на външнии лица не е позволен.
Не вярвам някой от Метрополитен да е толерантен, ако някой реши да иде да си вземе душ в служебните бани на Сливница...
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: conecto on 16.12.2009, 21:31:27
Нека все пак не забравяме, че PR кампанията на бившия кмет и настоящ премиер включваше разходка на журналисти с фотоапарати с дрезина през тунела под жълтите павета, така че е подобна забрана за снимане е смешна. С което изобщо не оправдавам наглостта на Петърчо.
Title: Re: Осигурителните инсталации в метрото
Post by: RADOCVET on 04.12.2015, 20:57:20
Метрополитен търси изпълнител на информационна система за мониторинг на изправността на стрелките в МС Младост 1 (http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2663348)

Quote from: Градът.бг
Във връзка с правилното функциониране на метрострелките в МС Младост 1, Столичен Метрополитен обяви поръчка, тип публична покана за разработване на пилотен проект и внедряване на информационна система за дистанционен мониторинг на работата на стрелките в метростанцията.
Изграждането на системата е предназначена да следи системите за управление на стрелките, като отчетените данни се съхраняват посредством интерфейс с цел оценяване състоянието на стрелките.
Информационната система ще спомага за превантивно разпознаване на повредите в стрелките, визуализация на състоянието им и увеличаване на периода на експлоатацията им, което води до намаляване на експлоатационните разходи.
 
Според заданието системата трябва безконтактно да измерва параметрите (ток, време на отключване, обръщане и заключване) като изискването е да се създаде алгоритъм за правилната работа на всяка стрелка в системата.
 Пилотният проект е за 6 броя стрелки, като след утвърждаването му той следва да се реализира за срок от 4 месеца.