Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - zirka

Pages: [1] 2 3 ... 55
1
Приблизително от последната седмица насам, тук замениха ДНК № вече почти на всичките BMC -тa SLF, с  тези от софийските.

2
Здравейте, вместо да Ви поздравя от сърце за иначе наистина доброто начинание, моите впечатления относно сдружението и самите му целите са наистина в противоположната посока. Това ми впечатление окончателно се потвърди в приоритетното спасяване на един тролейбус за сметка на друг. Тук пък нещата колкото и да са различни от почти всичките коментари във форума стигам до извода, че това са възможно най- скапаните автобуси (заедно с модела ''141'') движили се някога – независимо че в самата София, за разлика от другите градове, не са достатъчно добре познати или направо непознати. Не стига това, ами някои продължават упорито да натрапват мнението казано обобщено, че по- добре изобщо Завода да го нямало, отколкото да бълвал боклуци...
Водейки се от това, в крайна сметка коя по- точно история искате да запазите - тази с която да се онагледява и сравнява безпринципно на други популярни марки и да се правят изводи, с които генерално да се затвърждава, че по- времето на социализма, просто нищо не си е струвало!
Съмненията ми обаче в никакъв случай не са някакви параноични пристъпи, а просто предположения! Защото досега всичко беше свързано с заличаване остатъците от този строй - така минаха почти 30 години. Следващите поколения обаче ще са достатъчно откъснати от времето, за да им се обяснява само с митове и легенди, и отсъствието на документи от които сами да си направят изводи как е било. И може би затова този път се дирят неща тук -там, с което да се позабавят още тези процеси. Понеже въпросът ще бъде защо не оставихте поне нещо! Но тук вече нямам предвид определената персона, а далечното... сценарият!

Но действително, ако искате поне нещо да запазите за историята, при първа възможност снимайте задният мост. От всичките брошурки и снимки досега, мисля не става ясно, че той е точно такъв. То пък има отношение с ДАК и опитите с Т 14 - 30.       
   

3
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 25.01.2018, 13:23:40 »
^ Що се правиш на ущипана мома и ми изкълчваш думите! Я тоя го санкционирайте, достатъчно ясно е от писаното кой - какво иска да каже!
Иначе по въпроса на втория ти абзац е, че ние говорим за 80 -те години. А ти ни прати в 1999, като принципната разлика е дори не е толкова в годините, колкото в епохите!

П.С.
Но ще ти дам пример за малцинство: Ако от 10 пътника, 1 ти е инвалид или един ти е с куфари и чанти или с бебешка количка, а местата са 8. Каква е логиката на действие. Единият вариант е някой от мнозинството да отстъпи мястото. Но в реалната ситуация, не всеки път е ставало. Затова се е смятало, че другите, отивайки на работа осигуряват благата за въпросните! Само не забравяй, че тук става въпрос за ГТ, а не за храна! Точно както ти се опитваш да завъртиш въпроса!

4
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 24.01.2018, 17:41:57 »
Защото е правено за мнозинството. А трудноподвижните са малцинство! По тази логика първо са се задоволяват нуждите на едните и едва тогава на другите. Не е можело и не е било реално да е обратното! И когато условията са станали достатъчни за първите, следват вторите... Забележи, че след като въпросното мнозинство не се нуждае повече от такива подобни ПС, започват да се появяват всякакви глезотийки, разбира се и в следствие на прогреса! Но тогава на първо място е било другото! Та то дори ти е в основата на теченията, които са ръководили и ръководят политиките! Надявам се разбираш. 

5
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 24.01.2018, 17:09:35 »
Точно сме имали лиценз. Имало е и специалисти от Унгария, което потвърждава наличието на първото. Може би, поне аз не зная до кога си били там – слушал съм че след 1985 / 86 вече са си тръгнали - говорили сме по темата, че точно унгарците започват да искат от нас (и не само от нас), долари вместо рубли. Затова по -късно настъпват другите промени, както и вноса оттам на жълтите за провинцията. И може би тогава започват по- небрежно да се отнасят, защото пък от друга страна Чавдар започва да произвежда В 14 - 20. Това разбира се е само част от нещото, както и че ако някъде е станала авария поради това лошо отношение, съвсем не можем да обобщим, че в Станкето, още повече под унгарски надзор, съвсем нищо не са вършили. Но вече в следващите години и поради ред други фактори – по клони към може. Въпреки че по моите впечатления, съвсем не са били такива зле ремонтираните.

По повод високия под: Икарус 180 е с нисък под на ремаркето. При 280 вече то е премахнато – защо? Ами защото веднага става ясно, че поради това, то се разнебитва непропорционално бързо спрямо предницата. И затова го спират. За пазарите, в които е изнасян тогава това е било по- неприемливо. Браво на Балкантон за поста! 
   

6
Други градове / Re: Ямбол
« on: 23.01.2018, 18:01:19 »
 ^ Ха -ха! Във връзка с този материал, преди в Плевен имаше същият проблем. Но ако оставим какво представляват самите автобуси и обърнем внимание на другата, също толкова съществена част от случващото се – неплащането на работни заплати. Само по себе си е ясно, че след като се извършва дейност, а пари за заплати няма, има си описани начини. Докато това - тук си е закононаказуемо... Ако започнем да разсъждаваме оттук, през въпроса на пътниците: ''кой взе, за да дойде този!'', или пък поставим въпроса с обратен адресат – ''кой - къде даде''?
 Всъщност последното го изключваме, защото в правото съществува правилото, че е виновен този който взема подкуп, а за онзи който го дава... нищо. И понеже станаха прекалено гафовете:   
  https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/12/20/3100951_susobstvenikut_na_junion_ivkoni_i_deputat_ot_gerb/
 
Цялата публикация е в тема ''Плевен'', стр 9, пост №164. Просто не е посочена препратката към линка!
Quote
От публикация в „Посредник” работещите в „Юнион Ивкони” в Плевен научават, че фирмата вече не работи. От началото на месеца шестимата шофьори и шестте контрольорки отиват всяка сутрин на работа. И чакат по цял ден. Но работа няма. Обяснение не получават, чакат, защото „от София не вдигали телефоните”. В навечерието на Гергьовден научават от „Посредник”, че от „Ивкони” са внесли предизвестие в Общината за прекратяване на обслужването на градските линии.
Не сме получавали заплати от февруари, заявиха 12-те работещи във фирмата. Те дойдоха вкупом в редакцията на „Посредник” да разкажат как в „Ивкони” се работи по 12 часа, но заплати не се дават.
Предисторията - 5 май 2010, въодушевлението е пълно.

Що се отнася до самите автобуси, ако действително ръководството на превозвача иска да работи, независимо от съпътстващите трудности, пътниците със сигорност щяха да усетят тази нагласа.

7
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 24.12.2017, 16:34:03 »
Tези дни се повозих на 3824, върнах назад и видях, че това е 2918, който пада в Перловска река. Като се позагледа отвън обстойно, някак си се забелязва че геометрията му е разкривена, но не по  линиите на тавана, а хоризонталните долни. Което може би означава, че вече се е сгромолясал. Погледнах и негови снимки ...не се забелязва!
Вътре е добре, ходовата част също, доколко може да се прецени от позицията на пътник... не удря на изсипано по неравности.

Но ми направи впечатление друго - през прозореца до лявата част на средната врата и колонката й е пуснато хартиено тиксо. И то така е сложено, че създава впечатление, как всичко се държи на него. А можеше поне, както се казва – да му придадат търговски вид. Че ако го съпоставим и направим една аналогия със сега ''наболялата'' тема за изписването на инв. номера – кое е лошото!

8
ЪФФ:
организация на движението - в част си безопастност, тоест точно нуждата от груби гърбици;
Какви груби гърбици и безопасност??? Има си наредба, регламентираща височината и ширината им. В Бургас пък бяха монтирали стоманени гърбици, подходящи за места, където трябва да се спре - митница, тол-кабинка, а не да се мине с 30-40 км/ч. Дали под натиск от Соларис или не, бургаските общинари излязоха разбрани и махнаха неадекватните си покупки. Докато в СО предният зам-кмет директно отказа да спазва закона, а преди година мина акция по частично вкарване в норма на гърбиците и после всичко отшумя.
Единственият работещ начин, по които всички водачи щат не щат са принудени на намалят достатъчно пред пешеходната пътека! Така че майната им на всичките ''работещи'' наредби и разпоредби, щом като животът и здравето е на първо място... Материалните щети са затруднение, но се понасят!

Сега започнаха oт някои места да махат гърбиците от обособените бус ленти... И какво като някои само и само да не намалят, започнаха да влизат там, заобикаляйки пак всичко... Или пък 3D пътеките! Коя от всичките мерки е по -ефективна от грубите гърбици. И защо трябва да е законно, че да е хуманно!
Правилно направиха в София, за разлика от Бургас. Проблемът беше, че не тамошните общинари са разбрани, а че изобщо първите автобуси Соларис бяха пристигнали там, когато поляците им казаха или гърбиците, или гаранцията. Точно започнаха да ги махат и смачкаха едно дете на пътека от която беше премахната гърбицата. Вдигна се доста шум (не поради самите автобуси, а изобщо) и спряха с премахванията ... Нищо повече не се разбра за гаранцията. Вероятно се уплашиха и тук, и затова става така. Но не е начинът.   

9
Софийските улици - най-специфичните улици в цял свят  :fan: :fan: :laugh: :laugh: :crazy:
Особеност на софийските улици е онова съчетание от фактори, според което то бива разглеждано извън рамките на дадена средна величина. Така факторът климат дали според теб влияе върху улична настилка? При все че той пък съчетава друга особеност от надморска височина, температура, валежи.   
Отделно има субективни - като качество на улични ремонти, зимна обработка; организация на движението - в част си безопастност, тоест точно нуждата от груби гърбици; са все неща, които излизат от дадената рамка, където вече според спецификата се настройва конкретиката. А тя е че Соларисите поначало са ниски. 
Още повече, че освен купувача и продавача е с изисквания, с които той гарантира качеството, обикновено гаранционен период. И се получи реално, че Соларис са имали изисквания по отношение на тези субективните фактори, вследствие на обективните - географски. Когато СО не можа да гарантира или по точно приема, че е не е за пренебрегване уличната безопастност, от гледна точка на прекрояване на легналите полицай, то обективно погледнато Соларис се отказват тук за сметка на МАН.
Другите градове обаче отстъпиха. Елементарно е, след като върху този фактор, влияе друг. То е гъстотата на населението, което е всякаква функция, включително за тази улична безопасноста, чието влияние там е по -слабо, но вече достатъчно да натежи в една или друга посока... Ако тръгнеш да разсъждаваш още, може пък и да откриеш още кое - откъде с обща връзка.

(За протокола с най- голяма надморска височина изобщо е София - 600 м, Ст. Загора 196 м; Бургас, Варна 30 - 40 м. Места извън страната, където експлоатират Соларис – Прага 300 м, Краков 219 м... Но вероятно за тях, нашата специфика е различна, дори само по този фактор!)
   

10
Солариси автобуси няма в София, защото са ниски. Oстана някак недоизказано, но отдавна пазарът по линия на еврофондовете е разпределен. Наивно е да го търсим черно на бяло. Но правилото, че който плаща, той поръчва музиката, не се е изпарило само защото е под нечия си егида. Както и че конкурсите са реални. Дори при подобни наченки, самите производителите прекрасно го знаят и си преценяват шансовете. Затова някои не участват, други сега започват.
Не случайно Солариси - първо тр. в София, после автобуси в Бургас, Варна, Ст. Загора, после общата поръчка за тр. Допускат се и колебания, ако по едни причини се вмъкнаха съчленени СОР- е в Ст. Загора, то по други – съчленените МАН в София.
При автобусите Солариси разположението на скоростната кутия е много ниски, за сравнение с всички други. Затова те бяха ''заменени'' с МАН за София. Казано направо – не им се рискуваше със спецификата на столичните улици. Докато при тролейбусите, там тази особеност липсва. Разбираемо е даже и от снимки – лявата страна след задния мост при едните и другите.     
     

11
Други градове / Re: Габрово
« on: 23.11.2017, 13:58:23 »
OFF...!
...Има и недоразумения от времето на Т.Живков като подлез под двете платна, а между тях под широката тревна площ има дупка. Така се наводнява открития участък освен с вода и с кал, която се разтича в закритата част и прави всичко в рядка кал...
... Всеки подлез е правен по естествени причини с канализация, другото е за повече естествена светлина! За +30 години няма виновни ... че може канализацията де се е запушвала, затова пък сега се чудим: знаели ли тогава как се прави това!

12
Други градове / Re: Казанлък
« on: 14.11.2017, 21:42:19 »
 ^ ~ 1.5 г. Кьде- кьде по- запазени бяха. Подновяват парка, сякаш той е в основата да не предпочиташ този вид транспорт, а не друго. Всьщност то е и единственото, на което може да се надяват и да правят, дори този проект така изглежда като в някаква луксозна разновидност ...Не се ли насочат обаче усилията, поне към търсене на символична стойност на билета, този транспорт ще е все замиращ.
 

13
Други градове / Re: Казанлък
« on: 11.11.2017, 22:59:18 »
^ Само че цената която ще бъде платена, не посочената, а впоследствие! Оформена безспорно през нова на билета (при липсващи пътници сега, камо ли после... само на единият ентусиазъм по новото ли ще се задържи) на първо време гратисния период ще забави тежестта от плащането по съфинансирането. После и то като натежи някой ще предложи приватизация, същото както стана преди 18 г. с тролейте.
Същевременно линиите ще бъдат отнети от сегашния (тук трагедията ще си остане единствено за него, защото ще трябва да се обособи общ. предприятие), но затова пък след време някой ще се облажи отново за жълти стотинки. Тоест добрите намерения са само предтекста и повод как да се преразпредели наново собствеността (понеже свърши). Не случайно се търси обсъждане с бизнеса (сякаш те ще се возят) да мине гладко поредното предстоящо ограбване. Като забележете посочва, че останалото е евтино, а за първоначалната стойност на превозните средства не обелва дума – може би разходите по тях са за друг!

Всичко на всичко в момента автобусният състав в Казанлък се състои в тези два модела:
Последните им нови приблизително от година и половина две Сетри 315НФ и Интегрото, сигурен ли си? Впрочем, по друг повод, но те замениха МБ О305, така че тук отдавна вече не се движат такива – за протокола.
За втората Сетра няма нищо показвано, ето МВ- то.   

14
Автобуси / Re: Tedom C12G (3901-3909)
« on: 02.11.2017, 22:10:10 »
Големият проблем обаче не е другаде, а точно видът гориво. Защото доскоро нямаше кой да застраши нафтата (за автобусите). Високата й стойност спрямо метана e идеална среда за ''черни касички'' на управляващите, кото заобиколят акциза. И понеже властта е в тях, ако те не го направят -кой ''легално'' може! Затова не само, че не бързат да пуснат Тедомите на ново, ами и по всякакъв начин възпрепятстват появата на нови - метанови.
Забелязва те ли как след появата на МАН -те се наблюдава някакво колебание както по отношение на броя: къси - съчленени; така и по отношение на вида гориво. После като че ли Ютонгите на дизел дойдоха за компенсация на предните, и всичко щеше да си продължи по старо му – демек на нафта, ако не беше онзи доклад на екоорганизацията (за мръсния въздух). Фандъкова се стресна и ако помните каза, че ще издейства новите да са на метан – имаше предвид БМЦ -та. Но както е ясно, те са малко по друга линия, а между другото стана тази авария. Да бяха гръмнали бутилките му- ясно, но така, колко други дизелови автобуси се палят, че да отиват към крайна мярка! Превантивна била! - а ако беше направено с МАН – при това количество автобуси, на дали щеше да им стиска дори и дума да кажат, че са опасни! ...Затова избраха театърът с Тедомите.
А който иска нека се порови в темата за доставка на нови автобуси и да види как са се развивали събитията и че те са взаимосвързани, и всякакви опити за някакво отделно разглеждане не биха дали никаква ясна картина!

15
Малага:
Малко впечатления и оттук. По отношение на ГТ, градът е разделен на зони като за централната или зона "А'' превозвач е ''ЕМТ''. Сред 57 на брой линии за тази част, номерацията им до 40 е поредна, едва с няколко липсващи. После №№ 62, 63 и 90 до 93. Останалите вероятно за да бъдат отличени са означени както буква с цифра, така и само буква. Те са: ''А'' - летище; ''Е'' - експрес; ''L'' - разширена; ''C'' - обиколна, с 3 линии. Прави впечатление също, че имат и действащ нощен транспорт, при това 5 линии, от ''N1''...     
Цената на обикновен билет е € 1,30; до Летището е € 3. По спирките има ел.табла.     
Автопаркът е преобладаващо съвсем нов. Сред тях единични Манове последен модел и Ивеко. Те пък са хибрид като бройката им е значителна. Има и Ивеко от предните генерации, а съчленените са изцяло от тази групата. Обичайно се срещат някакви техни смесици от не дотам известни каросерии на разпространени видове двигатели. 
     

16
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 16.10.2017, 16:48:02 »
^ Лизинговa схема със задна дата: СО поема задълженията им оттук, затова че променя условията на договора преди изтичането му – нали за новите линии тези БМЦ -та не отговарят на изискуемите вредни емисии. Но по презумпция, ако бяха оставени тук на Автото, трябваше да заменят далеч по- стари от тях. А по този начин нямаше да бъдат фиктивни. Стават като ги придобие трето лице – далеч и добре маскирани, за тях може да продължи да се плаща от общинския бюджет още известно време в нечий джоб.
Кои е виновен обаче – някой да Ви кара да искате все нови, че и реномирани марки автобуси... да се опалвате от замърсения въздух... да не рушате бизнеса на частните фирми, впили се в общинската хранилка и т.н. Ми нали този, който трябва да балансира между всичките тези интереси... главоболия му струват повече, отколкото получава! ... А да е измислен случайно друг начин... че да имате претенции! – са може би все някакви философската разсъждения! 
...Не е ясно къде са отишли.   

17
''Новите'' БМЦ -та: СА6154МР е СА0155НА; CA6153MP е СА4018НА; СА6182МР е СА0143НА; който липсва от ''старите'' ще е СА4020НА.   

18
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 13.10.2017, 22:33:20 »
Регистрационните номера: СА 0143НА, СА0155НА, СА4018НА и СА4020НА – сага пък са поставени на някои от БМЦ -та в Сл. бряг. А от самите автобуси, като че ли няма и следа!   

19
Кадис:
Градът е ограничен в рамките на полуостров, по този начин линиите са от 1 до 7 без 6. Има и други, но те се водят вече извънградски. За сметка на това пък по някои пускат съчленени :arrow:. Автопаркът е смесица от по- стари и нови автобуси. Най- старите представители са МВ 405N някъде от края на 90- те или началото на 00 -те. При тях на инвентарни номера, тоест последните две цифри съвпадат с последните две на регистрационния номер. Вече при следващите не е така. Но пък част от регистрациите съвпадат изцяло с друга част от софийските :arrow:. Разликата е единствено в кода на държавата. Може би и затова, както и че ''Е'' може да се асоциира с много повече като принадлежност към цялато име на континента, номерата биват променяни с дриги комбинации от 4 цифри и три букви, а вече при последните ''Е'' е заменено със ''SP''. 
   

20
 О. Лансероте – Канарски острови:
 Аресифе е главният град. В самите му рамки линиите се обслужват от един превозвач ''Guaguas Urbanаs'' – те са едва няколко, но въпреки това номерацията им се състой от три цифри, макар и първите две да са нули. Направено е така да не се бъркат с другият превозвач на острова. Автобусите са Тата Хиспино с мотор на Скания :arrow:, както и микробуси МВ Sprinter 519 – някаква градска версия с две врати.
 Останалата селищна част от острова се обслужва ''Интерсити Бус Лансероте''. Другото място, където мисля освен горното има изцяло градски линии е Плая Бланка. Тук линията макар и една е с №30, и е обиколна. Автобусите по нея са също като в Аресифе – Тата Скания, само че бели. Това всъщност е окраската на превозвача. Имат няколко Скания Иризар, особен крайградски вариант. А преобладаващата част от автобуси са Ивеко Кросуей :arrow:. Интетересно при тях е, че на едната част от тях задната врата освен че е двукрила, едното крило е половина на другото. 
Номерацията на линиите е двуцифрена и трицифрена, особеното и тук, но различно че започват този път от 01 до 09; а останалите вече са си нормално. Според една информационна табела те са от 01 до 26 – без 4, 8 и 17 и  по- нататък разхвърляни, между които няколко трицифрени. Общо 37.
Прави впечатление също, че освен тук и в други градове из страната има известен брой жени- водачи в ГТ, а в никакъв случай не може да се говори като за някакви изключения.

Pages: [1] 2 3 ... 55