Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Thorn

Pages: [1] 2 3 ... 8
1
При нас информационната система е различна от тази в Лондон. Тук всички стандартни съобщения са записани едно след друго и се задействат от един бутон, докато там си има един информатор, който съобщава за станциите и връзките с друг транспорт, и няколко други бутона (доколкото съм запознат са номерирани от 0 до 9), натискането на които извежда служебните съобщения като да си пазим багажа, при еди-каква си ситуация да направим еди-какво си и т.н. Съобщенията у нас е нужно да се разделят, като преди тръгване се съобщава лаконично - "Внимание! Вратите се затварят!", а вече в тунела да се съобщава коя е следващата станция и къде да се обадим при забравен багаж. Тогава ще може да се въведат и съобщенията за вратите на следващата станция, както и връзките на нея с другия ГТ. Но не знам дали паметта на информационната система позволява записването на толкова много информация. Преди време имаше проблеми поради малка памет на номерните състави и редовно информаторите "забиваха" по дългия маршрут.

2
Информаторът има само два записани маршрута - Сливница-Бизнес парк и Витоша-Летище София. Когато влак по разписание пътува от Бизнес парк до Витоша, или другия вариант от Летище София до Сливница, машинистът трябва да смени маршрутите на информатора на Младост 1, или на някоя станция след това, но не преди Вардар, където вече се съобщава, че влакът се движи до станция Сливница. Случва се това нещо да не се направи и се получават гореописаните ситуации.
Същата процедура се извършва и когато влакът по разписание е от Витоша до Бизнес парк, като там смяната става на Сливница, или след това.

3
Влиза и студ. Климатиците черпят повече ток. Такива работи.

4
Някой има ли идея дали вратите им ще се отварят с бутони, или пак ще са по допотопния начин на руските влакове - отварят се всички, без значение дали въобще има някой за слизане/качване?

5
А има ли техническа възможност за отваряне само на определени врати?
Не. На новите влакове има възможност да се отварят вратите по вагони, но самото изпълнение изисква доста натискане на копчета.
Днес бях свидетел на следното нещо - влакът наближава "К.Величков". Една жена се залости да чака пред врата, която не е от страна на перона. Влакът спира, тя чува, че се тракат врати, а нейната не се отваря. Хората започват да й викат да се обърне и да излезе от другата страна, но тя започва да чука по стъклото и да вика "Отвори, бе!"... Накрая тръгна назад по вагона и по пътя видя отворена врата и излезе през нея. Редовно при смяна на посоката за движение на Сливница остават разни разсеяни пътници. Представям си какво ще е в час пик на Университета, ако ще трябва в последния вагон да не се качват пътници за там, защото вратите му няма да се отворят.

6
Идеята на хармониките е да се предпазят от падане между вагоните хората с увредено зрение. Засега ще се слагат на номерните състави, а по думите на разни ръководители от депото, по-късно ще слагат нещо подобно и на новите състави.

7
Ако ме питаш мен, това М1 и М2 на табелите е абсолютно излишно. Трябва да се пише просто крайната станция на движение. Тъй като нашата схема е специфична, то добре, може да се сменя и надписът, както е в момента. Има и други подобни случаи - ако влак се движи от Летището до Сливница, или пък ако е от БПС за Витоша. И двата варианта съществуват в разписанията.

8
Димът е вследствие на задържана спирачка за престой още от МС Витоша. Явно на Сердика 2 вече температурата е станала достатъчно висока, за да започне да дими калодката. Вината е изцяло на машиниста на състава. Съобщенията за запален влак нямат нищо общо с действителността.
И да изкажа едно лично мнение - може да хванеш някой от улицата и за три месеца да го научиш да кара влак. Но машинист за три месеца не се става.

9
Относно табелите - една вечер от МС Европейски съюз посока център хванах влак, който беше М1 до Сливница :crazy:
Ако е било след 23:10 е напълно възможно. Всички влакчета след това са до Сливница и влизат в депо.
Колкото до тези табели, заповедта за идиотските надписи излезе, след като разни журналисти се оплакваха,
че на гарата, за да стигнеш по-бързо до Летище София трябвало да хванеш не влакчето с надпис Летище София,
а това за Джеймс Баучер (тогава Витоша още я нямаше).
Братоев разреши проблема със заповед за смяна на надписите от страна на машинистите на станции Вардар и Хан Кубрат.
Тръгва се от летището с надпис Обеля, на Вардар сменяш надписа на Витоша.
Машинистите се изхитриха при пристигане на крайна станция да си подготвят надписа, сменяйки табелата, която остава отзад на Обеля,
но на един друг шеф това му се видя като нарушение на заповедта и нареди на задната табела да стои надпис откъде идва влака, иначе щял да приема,
че табелата не е сменяна през целия маршрут. Капацитет ли бе, да го опишеш...
Съкращаване на интервалите по линия 2 си е напълно възможна, стига някой да се сети, че на три влакчета едно може да върти през Сливница, а две да заминават за Обеля.
Второто ще се наложи да изчака две минути на Обеля, за да има равни интервали на движение.

10
На перона на Младост 1 ми се стори, че пускат съобщения от рода на "Уважаеми пътници, пристига влак за Летище София".
Три пъти поред. Било информация за хора с увредено зрение.

11
Започва да намирисва на случая Калояновец. С каква скорост влака е влязъл в отклонението?
Над 70 км/ч. Въпросът е дали вината е на машиниста, или в сигнализацията. Сигнализацията вече е изгоряла, така че...

12
Повреденият състав е стар, А2. Влакът с пътниците в тунела, А55, не е бил повреден, само не е имал напрежение в контактна релса.

13
Значи не може да се говори за липса на спирачки..

14
Да ви кажа и аз впечатления от онзи ден. Отначало имаше информация за аварирал състав, който не може да потегли от Университета. Беше дадено нареждане за сваляне на пътниците на станцията и заминаване транзит за депото. Влакът тръгна и започна да окъсява контактна релса. Беше навлязъл малко навътре в тунела към Сердика. Влакът след него, най-сниманият от всичките, беше пуснат от Стадиона с цел да избута закъсалия състав и му се даде разрешение да влезе на перона с повишено внимание, срещу червен сигнал, на станцията да свали и неговите пътници, и да се прикачи към Русича. Влакът не можа да стигне до станцията, защото се оказа, че няма напрежение. Там някъде е стоял 50 минути в тунела. аварийното осветление е било включено, "на тъмно" имат предвид, че не са светили всички лампи, а само по две на вагон. Никой не знаеше каква точно е аварията и чакаха машинистът на русича да изолира повредения вагон, за да може да тръгне и освободи трасето. Влаковете в посока Младост продължаваха да се движат, като се събраха над петнадесет композиции една след друга, в чакане да се освободи трасето. Диспечерът просто даваше нареждане на всеки един влак да спре и да чака второ нареждане. Едва някъде след около четиридесет минути стана ясно, че токоснемателите на Русича са счупени и то още от участък около стадиона, като счупени са били токоснемателите на втори, трети и четвърти вагон (на първия е бил здрав). Неизвестно как следващия състав пристигна на Университета цял. Тогава вече се спря движението и по другия път, за да се установи къде точно е проблемът и влаковете започнаха да въртят между Младост 1, летището и Бизнес парка. След това от депото беше изпратен дизелов локомотив, който да освободи трасето и да достави техника за ремонт на контактната релса. Всичко това продължи около два часа и половина. Никой от машинистите нямаше информация за какво става дума и кога ще бъде пуснато движението. Касиерките още по-малко. Това беше големият проблем, че никой не знаеше какво да каже на пътниците и докога ще бъде прекъснато движението. За алтернативен транспорт прочетох на другия ден по вестниците.
ПП Бретелът между ГМ Димитров и Жолио Кюри е цял. Защо не се движиха влакчетата до там, не ми е известно.

15
Надолнище ли е преди гарата, някой знае ли?

16
Бретелът изглежда цял, но на едната стрелка езиците и роговите релси са премахнати и заменени с обикновени. Не знам дали не беше свързано с оплакванията от шума, или просто някой е решил, че и един S ще върши същата работа.
Освен това ето ви един член от ПТЕ на Метополитен - София:
Quote
Чл.46 Езиците на стрелките в двупътни междустанционни участъци трябва да бъдат положени в посока, обратна на движението на влаковете. В изключителни случаи могат да се положат и по посока на движението, със заповед на ръководителя на метрополитена

Явно на Жолио Кюри случаят не се е видял "изключителен".

17
Отначало имаше информация за повреден състав, идеята беше да се изпрати втори влак, който да го избута и да се освободи трасето. След няколко неуспешни опита да се включи напрежението, стана ясно, че повредата е по-голяма, но все още информацията беше за повреда по състава. След доста време стана ясно, че причината за аварията е паднала контактна релса, която пък е изпочупила всички токоснематели на състава и е невъзможно повторно подаване на напрежение в участъка. През всичкото това време съставите се навряха един върху друг по участъците и движението между летището, биснес парка и Младост1 беше почти невъзможно. Влаковете се изчакваха по десет-двадесет, че и повече минути, за да могат да се завъртят на Младос1 и да поемат обратно, откъдето са дошли. Напрежението нямаше от перона на Жолио Кюри до Сердика, впоследствие се спря движението и в посока от центъра до Младост1. По станциите никой не информираше пътниците за какво става дума, продаваха се билети и цялото недоволство се изливаше върху машинистите, които имаха нищожна информация за какво става дума, кога ще се отстрани аварията и даже докъде ще се движи техния влак. Изключително слаба организация, да не кажа пълна трагедия, направо не ми се мисли как ще се процедира при нещо по-сериозно...

18
Да, не трябва да чакаме. Но не трябва и да се обръща чак такова внимание на нещо недотам значително. Все едно да спрем движението на автомобили в градовете, защото може да блъснат някой пешеходец..
Когато има такъв случай с инвалид (въпреки, че за тях е предвидено да се качват през предната врата), правилно са ви казали да използвате бутона за връзка с машиниста. Ако той не реагира, пуснете едно оплакване, че в еди-колко си часа, еди-кой си влак се случи еди-какво си. За такова нарушение машинистът ще бъде наказан.
А Васко не ми отговори колко от описаните от него вероятности са се случили в метрото за последните двадесет години.

19
Представете си, ако в такъв момент през последната врата иска да слезе:
:arrow: човек в инвалидна количка;
:arrow: незрящ човек :(;
:arrow: майка с детска количка;
:arrow: възрастен човек, който се движи бавно и няма да има времето да притича до следващата врата;
:arrow: човек, превозващ велосипед, който би трябвало да пътува точно на това място;
:arrow: човек с голям/големи куфар(и), който също няма да има възможността да притича до следващата врата;
:arrow: който и да е пътник в метрото по време на час пик, когато притичването до следващата врата би било доста трудно заради правостоящите.

Ако някой от тези хора се нарани или си пропусне станцията, то предполагам, че ако му кажем:
Случват се грешки.
та се случва от време на време да има такива неточности
то всичко ще е наред и все едно нищо не е станало... :neznam:

Представих си. За колко такива случая в последните 20 години има информация да са се случили?

20
Ако може да внеса малко яснота по последните въпроси, то първо през целия август месец имаше стажанти от ПЖИ-то, та се случва от време на време да има такива неточности, като на снимката. На станциите Надежда, СУ, и Мусагеница рейките са поставени така, че между края на влака и парапета да не остава никакво място за преминаване. Специално за Надежда причината е в неправилното изпълнение на перона, който е построен по-висок от допустимото в единия си край и това налага спиране веднага след като влакчето влезе на станцията.
На станция Ломско шосе  влаковете да се хлъзгат, когато вали дъжд, така че и там се случва тази ситуация, само че с първата врата.
И последно - рейки има на абсолютно всички станции, на двата пътя. Само дето някои са в края на перона, а други са малко след средата.

Pages: [1] 2 3 ... 8