Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - UMSofia

Pages: [1] 2 3 ... 63
1
Очертава се интересна ситуация при метростанция 17 - Овча купел 2. Според тази статия новата метростанция ще има 2 входа – северен и южен, с пешеходен подлез, съобразен с бъдещата улица, която ще мине над нея и ще бъде продължение на късата ул. "Централна". Общината трябва да изгради тази улица, която е не по-дълга от 600-700 метра, но на този етап няма намерение и готовност да я изгради. Ще се получи нещо, като станция "Софийска Света гора", която се оказа в нищото. 

2
Пак ще си измият ръцете с общинския съвет, а е от ясно по-ясно, че групата на ГЕРБ гласува като на пленум на БКП. Вариантът, който се предложи за запазване на шестицата беше най-скъпия и сега ще я закрият с мотива, че пестят парите на гражданите. Все едно изграждането на тролейбусното трасе ще е без пари. И това трасе отиде в историята!

3
Разни / Re: Поздрави
« on: 26.05.2018, 10:22:46 »
Честит рожден ден на Mihailo! Здраве, късмет и много успехи!

4
На експертния съвет изтъкнаха и още една причина за невъзможността да има трамвайно трасе по "Патриарха" - нямало го в ПУП и реализирането му, можело да бъде обжалвано. Но това не е причината, просто не искат да си имат проблеми с живущите по "Патриарха", тъй като домоуправителите пенсионери са се активизирали и са написали един куп възражения.

5
Мерси много на всички. Разбрах си грешките. Ще направя карта наново и ще я публикувам тук. :D

За втората "картинка":
трамваЙ - единствено число;
трамваИ - множествено число;
тролеЙ - единствено число;
тролеИ - множествено число.

В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на "й". Това го пиша, не за да се заяждам, а защото не си единствения в този форум, който допуска тази грешка.


6
Интересен превод на Автостанция "Изток" са дали - Iztok car depot (автомобилно депо Изток). Аз бих използвал много по-разбираемото - bus station, ако и да значи автогара, не точно автостанция. 

7
Че 26 има ли такъв пътникопоток?

Има. Сутрин автобусите са претъпкани. Дори 29 сутрин е пълен (заети всички седящи места и 10-тина правостоящи). И това е съвсем нормално. Като погледне човек разписанията и броя на населението, което обслужват 26, 27 и 29, ще му стане ясно, че не може да обслужваш 20 хил. души с подобни интервали. 26 има нужда от намаляване на интервала делник извън пик и поне една допълнителна целодневна кола празник. Много е зле положението в Нови Искър с транспорта!

8
2314 - ТМ12
В депо "Банишора" има недостиг на вагони, след като спряха от движение няколко Т6М-700, а Шиндлерите масово излизат от строя и повечето са със завлечени талиги. По тази причина, считано от днес, депо "Красна поляна" ще поеме една кола на трамвай 12 и ще се обслужва с Песа.

9
Не само данъците са причина за малкия бюджет на столицата, а също така и престъпната приватизация на общинските имоти през прехода. СО продаде апетитни имоти за жълти стотинки, а те можеше да носят немалки приходи. Спомнете си за общинската фирма "Софийски имоти" и всички далавери около нея. „Софийски имоти“ - богата фирма, бедна община. Това беше много популярна фраза преди години. Всъщност, това беше един умален модел на случващото се в държавата. Фалиралата социалистическа държава, беше допълнително "оглозгана", като огромните ѝ материални активи бяха продадени на мутрите за жълти стотинки.

10
Разни / Re: Поздрави
« on: 18.03.2018, 20:57:59 »
Честит рожден ден, София 100! Желая ти много късмет, здраве, щастие и успехи!

11
София 70, не е много добра идея просто нещо да се движи, защото ако се движат стари трамваи, на голям интервал, рискът да не се ползва линията е голям. Когато направят ремонта на Арсеналски и пуснат тролея, ще кажат, че трамвая няма нужния пътникопоток и ще го закрият. Няма как да знам каква е причината СО да не иска тази трамвайна линия да съществува, но очевидно има хора и причина, на които трамвая им пречи и дори сега да го пуснат, не означава, че в бъдеще няма да търсят начин да го закрият.  Но да видим, времето ще покаже.

12
С тия дето дойдоха на мястото на 9хх  :D, но уви.

Защо по 6 не се движат краставици? Някъде четох, че пречели бордюрите на спирката на "Петте кьошета". Едва ли е толкова трудно да се ремонтират пероните. Като гледам и 12 не могат да я обслужват само с базелски. Ежедневно има поне по два Т6М-700. Т8М-700 бяха амортизирани, но поне имаха нископодова секция. Ако се възстанови движението по 6 с Т6М-700 възрастните хора и майките с детски колички, хич няма да са доволни.

13
Едно интересно предаване търсещо отговорът на въпроса, ще разрушим ли направеното от тези преди нас?
Ще изчезнат ли софийските трамваи?
При идването си в София, екипът на Ян Геел остана очарован, че сме запазили трамвайната си система. Посъветваха да я съхраним и доразвием. Сега правим точно обратното, но ни остава надеждата, че в бъдеще ще имаме по-добри градоначалници, които ще работят в интерес на гражданите.

14
Идеята на общината, линиите да бъдат с латинско N си има причина и тя е, че така се приравняваме към международната практика, което ще е полезно за чуждите гости на София. Аз подкрепям идеята на общината.

Дали сме писмеността на повечето славянски народи, а сега ще се "приравняваме". И после се чудим защо никой не ни уважава.
Тарифната политика на нощния транспорт обрича на неуспех иначе добрата инициатива. Трябва да има възможност, чрез добавка към месечната карта да можеш да ползваш нощен транспорт. Сега става прекалено скъпо за редовните пътници. Хората работещи втора смяна, първо трябва да имат превозен документ за дневния транспорт и след това да си закупят билет от 2 лв. за връщането с нощен. При най-благоприятния случай, ако ползваш едно превозно средство до работа: карта за една линия 23 лв. + 40 лв. (при 20 работни дни * 2лв.) = 63 лв. Ако ползваш метро сметката нараства. Нали идеята беше чрез нощния транспорт да се улеснят именно работещите хора. Редовните пътници имат най-голям принос към обществения транспорт и това трябва да се поощрява. Даже хората с карти за всички линии на редовна тарифа трябваше да може да ползват нощен транспорт безплатно, тъй като всеки месец внасят 50 лв. в системата на ГТ и втори път го финансират през данъците си. 

15
Петко, случващото се в София през последните години, ме кара да смятам, че ако има промяна, тя в никой случай няма да е адекватна. Системно се намалява трамвайната мрежа, като се търсят какви ли не доводи да се докаже нейната неефективност. Зад всички тези действия прозират икономически интереси. Казусът с шестицата има и морален аспект. Кметът на София, не кой да е, е дал обещание, че трамвая ще бъде възстановен. Направила го е публично, така че трябва да го изпълни. Ако спрат трамвая и обещаят да изградят тролейбусно трасе, ти ще повярваш ли?

16
Публикували са съобщение за покана за обществено обсъждане на сайта на района. Цели се, да се създаде впечатление, че хората не искат трамвая и кмета и антуража ѝ, да излязат сухи от водата. Ще изпуснем питомното, да гоним дивото!

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 06.03.2018, 11:17:34 »
Страхотна снимка! На това се казва зелен град!

18
Рожен-нов имаше някакъв идеен проект, но не се е споменавал в никой годишен общински бюджет. Той включва и претрасиране на трамвая около обръщалото и заради това не бутат сегашното трасе, ако и да е в ужасно състояние.

Проект има и даже беше включен в инвестиционната програма на СО за 2017. До колкото зная, не се е реализирал поради обжалвания в съда на отчуждителните процедури. Трасето на трамвая, наистина трябва да се претрасира единствено в участъка от спирка ул. "Грозден" до обръщалото. Там е на баластна призма и не е чак толкова зле, макар че има доста изгнили дървени траверси. Най трагично е по "Илиянско шосе", там трасето няма да се изменя, така че не го ремонтират, защото по принцип нищо не правят, а не че нещо ги спира. Интересно беше, че там където би трябвало новия булевард да "отхапе" от  парка при спирка "Гродзен", тази есен засадиха фиданки. 

19
Quote
Електронната тикет система ще се случи най-рано след две години. В момента процедурата за избор на изпълнител се обжалва, съобщи директорът на ЦГМ Христиан Петров.

Нищо ново.

Според мен, първо ще станем свидетели на заселването на Марс от хората и едва тогава в София може и да се изгради работеща тикет система, но не е сигурно. Колкото до "индийците" или по-просто казано циганите, те не се вълнуват от промените в Наредбата за превоз на пътници, тъй като от около 30-тина години, за тях важи една неписана наредба, според която пътуват безплатно с ГТ.

20
А трамвай 12?

Pages: [1] 2 3 ... 63