Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - ozzy

Pages: [1]
1
Автобуси / Чавдар В1420
« on: 28.03.2018, 16:01:12 »
Уважаеми фенове на градския транспорт,

Сдружение "Градски транспорт и инфаструктура" обявява кампания за откупуването на един от последните запазени съчленени автобуси Чавдар Б 14-20 или 11Г6, по-известни като "аквариуми".
Автобусът е собственост на ЗММ-Сливен АД и е технически изправен, спрян от движение. Автобусът е запазен и капариран от Сдружението, като до 1 месец трябва да заплатим на завода общо 6800 лева с ДДС. Заедно с това са необходими още 2000 лева за регистрация, ремонт, застраховки и др., за да може автобусът да бъде прибран на собствен ход до София.

Към днешна дата сме събрали 1289 лева. Остават да съберем – 7511 лева.

Срокът за това е до края на месец април 2018 г.



Повече информация за автобуса може да прочетете на нашия сайт.


Ако желаете да подпомогнете финансово каузата ни, то се свържете с нас на телефон 0897 97 56 14.

За директен превод можете да ползвате банковата сметка на Сдружението:
IBAN: BG62FINV91501216739365
BIC/SWIFT код: FINVBGSF
Първа инвестиционна банка

В графа „Още пояснения“ моля да запишете свой мейл или телефон, за да се свържем с Вас при проблем.

В сайта на кампанията - http://trolleybus.bgtransport.org/donate/ има възможност за дарение през EPAY или PAYPAL

Ако сте в София, възможно е и лично предаване, срещу което ще получите официален документ за това - моля, пишете ми на лично съобщение.

В страницата на кампанията ще публикуваме отчет за даренията, който ще обновяваме ежедневно!

Подкрепете ни в каузата да запазим транспортната история на България!

2
Здравейте колеги,

по традиция на 13. януари всяка година отбелязваме основаването на форума през далечната 2006 година  :)

И тази година ще се съберем да полеем годишнината, всеки регистриран потребител е добре дошъл, без ограничения. Заведението е същото, като миналата година - ресторантът на хотел Ники, който се намира на ул. Неофит Рилски 16.

Събираме се на 13. януари в 19ч., както обикновено.

Нека всеки, който желае да присъства, да пише като коментар по-долу в темата, най-късно до 10. януари вечерта, за да запазим маси.


Аз ще присъствам :)


ПС. Има все още останали календари. Който желае да закупи календар, нека го заяви тук, и ще му запазя и донеса на срещата.

1. ozzy
2. blagun - календар
3. Dragon
4. RADOCVET
5. viktorlc
6. Ivo
7. abs111
8. Mitety Wee - календар
9. Агента
10. Т8М 301
11. Емо
12. Петко 21
12. 2828
13. Арос - календар
14. UMSofia
15. Balkanton
16. mihailo
17. Ники 1515
18. tiristor - календар

3
Град за автомобили

Фактът е, че колкото и да обновяват подвижния състав, толкова повече хора се качват на колите.  :(

4

Гратисчийството в обществения транспорт - национален "спорт" във Франция

Французите са нацията, която се отнася най-снизходително към гратисчиите в обществения транспорт в сравнение с останалите страни от Евросъюза.

Това тревожи компаниите за обществен транспорт - Френската железопътна компания SNCF и компанията за масов транспорт на Париж и региона RATP. Въпросът е дали да се увеличат глобите или да се въведе безплатен транспорт.

8,26 ч. сутринта. В регионалния експрес от Шантии (кокетно градче северно от Париж) млад кадър е изненадан от появата на контрольор. "Уф, въздиша след малко с облекчение той: за щастие не спря." "Няма ли да си купиш билет?" - пита го колега. "Дори да платя глоба, пак излиза по-евтино отколкото картата" - отговаря той.

Далеч в миналото остана времето, когато гратисчийството бе специалитет на младежите от предградията.

В университетите студентите се включват в нелегални "взаимоспомагателни каси", които срещу 7 евро на месец (при 65 евро месечна абонаментна карта) поемат глобите.

IT технологиите идват в помощ на гратисчиите: приложението "CheckMyMetro" позволява в реално време да засечеш на своя смартфон появата на контрольори в парижкото метро.

Ние сме в челната група в Европа на онези, които смятат, че да мамиш в обществения транспорт не е нещо сериозно - казва професорът по политически науки Жулиен Дамон, като цитира резултатите от анкетите на Евробарометър и Уърлд Велю (World Value).

Според него известната снимка на бившия президент Жак Ширак - по онова време кмет на Париж - прескачащ през 1980 г. автоматичната контролна бариера в метрото, илюстрира тази "благосклонност".

Общественият транспорт на Великобритания е по-скъп и нарушенията там са по-малко. В Берлин, в метрото и в наземния транспорт, няма такива бариери, отбелязва той.

В една католическа страна нарушенията са национален спорт, обяснява философът Мишел Онфре, като припомня, че в протестантските страни "човек се отчита за онова, което прави, защото поддържа пряк контакт с бога".

Как обаче да се обясни фактът, че гратисчийството е 1,1% в метрото на Рим срещу 5% в парижкото метро и дори двойно в автобусите и трамваите?

Това е така, защото към битността на французите като католици се добавя "едно много странно отношение към Закона и към Държавата" - обяснява Ален Мержие, социолог във фондацията "Жул Жорес". Французите смятат, че работата на Държавата е да следи за спазването на Закона и отказват да са полицаи на самите себе си - казва той. Те смятат също, че общественият транспорт им принадлежи и макар да не са си платили билета, те не крадат от никого!

Макар проблемът да е много френски, той тревожи държавното ръководство.

Годишната загуба от гратисчийството в железниците се оценява на 300 милиона евро, призна министърът на транспорта Фредерик Кювилие. За автобусите, тролеите и трамваите тя достига 100 милиона евро.

Неотдавна генералният директор на компанията за обществен транспорт на Париж (RATP) Пиер Монжен удари по масата и настоя за увеличаване на глобите.

Но за да бъде контролът ефикасен, са нужни повече контрольори, което означава повече разходи.

Тъй като приходите от билети покриват едва 25% от реалната стойност на транспорта, двадесетина френски агломерации решиха да премахнат контролите и да въведат безплатния транспорт.

Общественият транспорт трябва да е безплатен като библиотеките, басейните, здравеопазването, образованието и всичко, което се прави с парите, удържани от данъкоплатеца - изтъква Мишел Онфре.

Това положение не може да продължава - пишат на своя блог двама младежи и настояват транспортът да стане безплатен.

Според органите, отговарящи за транспорта, нереалистично е да се мисли за безплатен транспорт в големите градове.

Тяхната позиция бе разклатена, след като град Обан и предградията му (южна Франция) с население стотина хиляди души, въведе успешно безплатния транспорт и за четири години увеличи пътникопотока със 170%, като същевременно намали автомобилния трафик с 10%.

Безплатният транспорт премахва измамите и контрола - заявява ентусиазирано драматургът Жан-Луи Саго-Дювору в интернет форум. Това е революция, добавя той.

Едно наистина много френско понятие. /АФП

http://zona.gong.bg/view_article.php?article_id=371061

5
Напоследък се наблюдават доста често на небето над София, а и в други градове по целия свят. Самолети без опознавателни знаци разпръскват химични вещества и бацили, вероятно за да увеличат заболяванията и да намалят популацията на населението :/ Лично аз съм виждал как два самолета летят един до друг, единият оставя доста дълга следа, а другият - почти никаква.
Малко инфо в този блог

6
Май не е съвсем по темата, но според мен е крайно време поне един от пътническите влакове от София за Пловдив, напр. влакът в 16:55ч., да се обслужва пак от старите електрички, защото тия гадни мангали за нула време ще разкажат играта на Сименсите. Просто ми е жал за хубавите мотриси, които се съсипват от хора, които се возят без билети, цапат и смърдят гадно, а кондукторите нищо не могат или не искат да им направят :angry: :angry: :angry:

7
Бтв. някой сеща ли се за името на един български филм, в който се разказва как пребиват един шофьор на Икарус на някаква последна спирка и някакви бабки от блока виждат боя, обаче не казват на полицията, защото ги е страх...

8
Архивирани теми / Виолета
« on: 19.05.2007, 12:48:22 »
Не разбирам това в каква връзка е и защо участничката не се представи сама (ако желае)?

9
Quote from: blagun
Нали няма да има междинна метростанция чак до НДК? А ако МС Сердика (МД-2) е пред ЦУМ, то е наложителна МС около Солунска (за справка ЦУМ-НДК - 1652 м, Св.Неделя-НДК - 1326 м)
Мисля, че е крайно време реномиран хотел като Шератон да си построи подземен гараж, а сегашният надземен паркинг да стане пешеходна зона.
Според мен е излишно да има станция на Солунска, прекалено начесто стават!

Колкото до Шератон - интересно къде ще си построят собствен паркинг...според мен мястото на хотела не е подходящо да е там...

10
Quote
Съоръжението ще отпуши бул. „Александър Малинов”

вестник "Монитор", 15.3.2007 г.

    Надлез с асансьори строят в “Младост”
   
Работата започва след месец, пускат обекта до месец юни
   
   Надлез, който освен стълби ще има и два асансьора ще строи Столичната община на бул. "Александър Малинов" в кв. "Младост". Това съобщи зам.-кметът на София по транспорта Велизар Стоилов пред "Монитор" вчера. Съоръжението ще е метално и ще се намира на спирка ХМС. Проектът за него вече е напълно готов. Надлезът ще бъде напълно достъпен и за инвалиди.
   Строителството ще започне от следващия месец, амбицията ни е да го завършим до 1 май, но дори и при малко забавяне се надявам, че през юни новото съоръжение вече ще работи, коментира още Стоилов. Той обясни, че монтажът на метални конструкции изисква много по-малко време от изливането на бетон. Освен това е и по-удобно при необходимост от демонтиране. В същото време издръжливостта му не е по-малка от това на бетона.
   Причината за нововъведението е огромната натовареност на трасето там. На практика бул. "Александър Малинов" е единствената голяма входна артерия към 4-те части на комплекса "Младост". В този район се намира и огромен бизнес-център, има и няколко хипермаркета. Пак същият булевард свързва бул. "Цариградско шосе", както и кв. Дружба" с този район.
   Другата причина е натрупването на светофари на спирка ХМС. Освен тези за колите, там има и светлинна сигнализация за пешеходци. Това забавя трафика, коментира още Стоилов. При поставянето на надлеза, пешеходците вече няма да могат да пресичат по булеварда. За целта ще бъдат поставени и заграждения към шосето.
   Около 11,30 часа вчера стана поредната катастрофа на бул. "Александър Малинов" и "Антон Попов". При нея пострада тежко един човек и бе закаран във Военна болница. Опасен остава и участъкът в близост до автобусните спирки на "Младост" 2, където пешеходците често не се съобразяват със светофарите при "гоненето" на градския транспорт.

11
Тази информация я има в сайта на Метрополитен, дай нещо ново
Ако имаш и снимки, пак дай насам

12
Коментарите за контролите тук  
Интересното вчера беше, че за първи път от доста време имаше контроли по рейсовете, в деня, когато има мач!

13
Пътна инфраструктура / Подлезите
« on: 09.07.2006, 17:39:44 »
Quote from: Repcho
ассансьора на Орлов мост повече пречи отколкото помага. До преди време нямаше ток а сега май бачка тоя откъм Царевец но другия не, като прибавим и магазините в подлеза които според мен също пречат става голяма циганийка-а къв беше хубав подлеза като го бяха ремонтирали, без магазини,чист, осветен, без плакати и т.н.
Магазините не пречат чак толкова, аз искам баничките да си останат. Лошото е, че повечето подлези очевидно не са проектирани като хората, щом като при всеки порой се пълнят с вода   .
Иначе като говорим за цигания - подлезът от другата страна на Орлов мост, както и този на Окръжна (не ми се говори за самата спирка на Окръжна - просто избягвам да я използвам :lol: )
Най-хубав подлез е, естествено, този до Президенството, но той е в друга категория

14
Архивирани теми / Униформи
« on: 29.05.2006, 13:07:33 »
Шофьорите в столичния градски транспорт ще имат нови униформи
29.5.2006 г. , в-к"Дневник"
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Водачите на трамваи и тролейбуси от софийския градски транспорт ще имат ново униформено облекло. Това става ясно от предварително обявление на "Столичен електротранспорт" ЕАД за откриване на процедура за избор на доставчик, публикувано в електронния регистър на Агенцията по обществени поръчки (АОП).
   "Столичен електротранспорт" възнамерява да проведе открита процедура за избора на изпълнител до края на 2006 г. Поръчката обхваща както зимна, така и лятна униформа за водачите и служителите на дружеството. Компанията е посочила, че приблизителната стойност на поръчката възлиза на 450 хил. лв. без ДДС. Доставката трябва да бъде направена франко централния склад на компанията, намиращ се на бул. "Княгиня Мария Луиза" 193.
   Зимната униформа на водачите на трамваите и тролейбусите в София ще включва връхна дреха, сако и панталон, риза с дълъг ръкав и вратовръзка, а за жените водачи ще има и пола. Повече средства се предвиждат за зимното облекло - 250 хил. лв. без ДДС.
   За лятното униформено облекло на служителите в софийския електротранспорт се предвиждат 200 хил. лв. без ДДС. Лятната униформа отново ще включва сако, панталони и вратовръзка, но и риза с къс ръкав и яке.
   Поръчката за доставката на облеклото ще е разделена в две обособени позиции според предварителното съобщение в електронния регистър на агенцията.
   29.05.2006 г., стр. VІ

15
Метрото към летището подмина Горубляне

 Стоян Братоев (вдясно)

 
 

Експертите на общината избраха по-късия и евтин маршрут

Веселина Гарчева, в-к "Сега"

Трасето на метрото към летището ще минава през "Младост", "Цариградско шосе" и "Дружба", но ще подмине Горубляне. Това е становището на втория експертен съвет, който трябваше да избере маршрута на метрото от два възможни варианта.
След дълги дискусии експертите се спряха на по-късия вариант, при който ще има станция при "Метро" и "Интер Експо Център" и паркинг за 2000 места до автокъщите в Горубляне. Той минава и през по-голямата част от "Младост", докато другият вариант е през Горубляне и "Дружба" 2. Вторият вариант е по-дълъг и по-скъп, но беше определен от общинарите като "социален", защото ще обслужва повече хора. По-дългото трасе е с 32 млн. лв. по-скъпо - изграждането му ще струва 304 млн. лв., докато строежът на първия - 272 млн. лв.
"Най-добре е метрото да минава под всеки блок, но по принцип трябва да изберем най-късия възможен маршрут. За хората от "Дружба" 2 може да се удължи съществуващият трамвай, за да има връзка с метростанцията на "Искърско шосе", обясни шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
От БАН обаче вчера възразиха срещу трасето към летището заради ядрения изследователски център на академията, който е в близост до линията на подземната железница.
Ако СОС одобри новото трасе, ще започнат да се правят проектите и да се търсят пари за строежа. Има възможност за външно финансиране от 25 млн. евро, твърдят съветници. Трасето се обсъжда в комисиите на съвета. Метрото трябва да стигне от "Младост" 1 до летището до 2012 г.
Машината за прокопаване на тунела под жълтите павета ще заработи едва в края на април, въпреки че беше представена официално от кмета Бойко Борисов и японската компания "Тайсей" още в началото на март. Трябва да бъде доставено допълнително оборудване за щита, обясни Братоев. Отсечката от Ларгото до "Драган Цанков" трябва да е готова наесен догодина.
 


Как ви се вижда новината?Едва ли по-рано от лятото на 2008г. ще има метро в Младост!Жалко, дано поне японците да си платят неустойките!

Pages: [1]