Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sixkiller

Pages: [1] 2 3 ... 71
1
Не разбирам защо винаги се търси вината най-първо у шофьора и превозвача? Плашещо и много по-страшно е следното:

Quote from: bTV новините
От вчера текат разпити на 29-годишната жена, управлявала лекия автомобил, която е задържана за 24 часа. Пред разследващите тя е обяснила, че по време на изпреварването е чула странен звук от двигателя и се е навела, за да намали радиото. Тогава губи управление. Дни по-рано колата ѝ е била на ремонт и затова се учудила от звука, е разказала още жената.

През 2016 г. ѝ е отнета книжката за употреба на алкохол за 10 месеца.

https://btvnovinite.bg/bulgaria/bivsh-sledovatel-ako-imashe-samo-udar-s-kolata-avtobusat-na-trakija-njamashe-da-bade-izmesten-v-kanavkata.html

Ако всичко се е случило по описания начин, то шофьорката е реагирала неадекватно спрямо пътните условия като с действията си е причинила катастрофата. Безразсъдно е да си отвлича вниманието в момент, когато извършва изпреварване на автобус по автомагистрала с висока скорост (вероятно с около или над 100 км/ч). Какъвто и шум да е чула, когато изпреварва няма право на грешка - дали ще удари автобуса или друга изпреварвана кола в дясната лента (както е в случая) или ще я удари отзад друг, движещ се по-бързо от нея - и двата изхода от ситуацията са неблагоприятни. Възможен е и друг вариант - да е изпреварвала автобуса плътно, след което да загуби управление и да стане катастрофата.

Ето затова, за откровените некадърници по пътищата не са виновни нито Ивкони, нито шофьорите им. Това е поредният случай с жертви, причинен от човек, който очевидно е неадекватен зад волана, управляващ стара и амортизирана кошница (естествено, преминала преглед). Лошото е, че почти навсякъде е пълно с такива камикадзета, неспазващи елементарни правила за движение, физични закони, без преценка, без достатъчно подготовка и т.н. И след поредния инцидент винаги се търсят виновни - тировете, автобусите, Ивкони, автобусните шофьори, катаджиите, МВР и кой ли друг не. Истината е, че малоумното шофиране по пътищата ни е ежедневие, за което и глобите явно не помагат.

2
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.02.2018, 19:11:27 »
В общи линии съм съгласен, само се чудя защо всички говорят за високоплатени програмисти?! Да, има хора най-вече и почти в голям процент в София, които взимат 4-5-6000 лв, обаче това са Senior-и не се дават на калпак заради името на длъжността! Пък да се обобщава за ИТ като цяло съвсем е пресилено.
Т.е. правилно е да се каже - има такива заплати (особено брутни) , а не такива са заплатите!
Отделно ИТ-то не е работа като работа и такива приказки само завиват главите на младежите! Егати и работата е това, дето може да се носи с тебе навсякъде и по всяко време и дето може да се бачка в отпуска, болничен и от вкъщи само нещо нередно да се наака.

За сравнително читав junior заплата от порядъка на 1500-2000 лв. е нормална, а при senior-ите е логично да се надскача няколко пъти това ниво. Целта в момента е да бъдат "произведени" възможно по-голям брой програмисти (по-точно казано набивачи на код с няколкомесечни курсове), които да се вляеят на пазара и съответно заплатите да паднат. А това, че работата "може да се носи навсякъде" е голям плюс, дори трябва да има още повече такива възможности и за други сфери на работа.

Иначе е съвсем нормално младите хора да се насочват към сфери на дейност, където се изкарват добри пари, няма как да бъдат обвинени за това.

3
Забавно / Re: Видео
« on: 28.02.2018, 18:11:25 »
Така го правят в Пловдив:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FjJLuuXNW8s" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FjJLuuXNW8s</a>

Дано е успял да таксува всички  :devil:

4
Други градове / Re: Благоевград
« on: 28.02.2018, 03:10:02 »
Финален доклад по интегрирания градски транспорт на Благоевград.

ЧАСТ:
Изготвяне на предпроектно проучване за цялата система на градския транспорт на град Благоевград

ЛИНК: http://www.blgmun.com/files/Evropeiski_proekti/IGT_Blagoevgrad_final.pdf

Консултантът предлага алтернатива №1 - изграждане на подлез в кв. Грамада, поставяне на метални рамки за информационни табла по спирките....

5
По информация от шофьор който ги е докарвал,автобусите са се движели в Люксембург.

Пернишките са подобни на тези, доставени преди 2-3 години в Габрово. Вероятно са се движили в един и същ град или поне регион - това поне лесно може да се провери по WIN-номерата. Габровските манове вероятно си били в Esch-sur-Alzette на оператора TICE (Tramways Intercommunaux dans le Canton d´Esch). Ако все още не са им заличени номерата отпред вдясно (не си личи от снимките) лесно може да се разбере от къде точно са дошли.

6
При всяка фирма е различно и се работи по различни правила. Вероятно има и наказания за отказани поръчки. Например в повечето по-малките градове не се пита предварително до къде ще пътува клиента, а на немалко места изобщо няма и добавка за повикване по телефона в цената.

А че поръчките се подбират - това е факт. Никой не иска да се мине  :D

7
За съжаление, има много шофьори, които не взимат кратки курсове. Вероятно затова са се забавили с пращането на смс-а. Обяснението, което съм чувал от шофьори е, че са за малко пари и после пак трябва да чакат и ако взимат къси курсове с чакане между тях нямало да им излезе сметката. Макар че и аз съм на мнение, че късите курсове са по-изгодни заради първоначалната такса + повикване + повече бакшиши. Но знам и такива, които взимат основно къси.

По принцип е специфично и във всеки отделен град и фирма е различно (заради различните тарифи), но късите курсове не са по-изгодни освен в случаите, когато адресът е съвсем близо до теб - например на разстояние ~500 м. или пък го вземеш в движение.  Във всички останали случаи губиш много повече време и излишни километри от/до адрес като накрая печалбата е значително по-малка спрямо някой по-дългия курс. Това с повечето бакшиши при късите курсове не винаги важи, защото все още има доста хора, които си плащат до стотинка.

Според мен указването на крайната дестинация още при самата поръчка по телефона (или през приложение) е много практично и удобно.

8
Други градове / Re: Благоевград
« on: 09.12.2017, 18:55:41 »
Предлагат да се разредят автобусите от градския транспорт заради мръсния въздух в Благоевград, граждани поискаха да се премести автогарата

Quote
Бурен дебат около чистотата на атмосферния въздух в община Благоевград и мерките, които общинските власти планират да предприемат, се разрази вчера. Това стана по време на пресконференция в кметството за работата на Общинската администрация по проект за актуализация на програмата за качеството на атмосферния въздух на територията на общината.

Ръководителят на проекта, гл. еколог на общината Диана Стефанова, представи данните за замърсеност и мерките, които се предвиждат за промяна на статуквото, сред които газификация на битовия сектор, поставяне на филтри на комините и в по-далечно бъдеще замяна на автобусите от градския транспорт с електробуси и такива на газ заедно с увеличаване на зелените площи и дърветата в свободните и междублокови пространства.

Общинската съветничка и начален учител в Осмо училище Румяна Джолева взе думата, за да съобщи лично проучване, което сочи, че една от причините за увеличение на острите респираторни заболявания е мръсният въздух. По повод отчетените данни, че над 65% от замърсеността на въздуха в Благоевград идва от отоплението на твърдо гориво, Джолева отбеляза, че докато не се приеме закон за забрана на твърдото гориво в градовете, няма как да се задължат гражданите да не го използват.

„С риск да прозвучи грубо, може да се разредят автобусите от градския транспорт“, предложи съветничката и подчерта, че е нужна информираност и активиране на цялото население, за да се постигне ефект и благоевградчани да започнат да дишат по-чист въздух.

Главният еколог обясни, че с актуализиране на общинската програма ще има допълнителни лостове за общинските власти по отношение на опазване на чистотата на въздуха, като въвеждане на зони с ниски емисии в района на училища, спортни площадки и др. Това райониране може да стане както чрез общия устройствен план, така и с решение на местния парламент.
Инж. Камелия Вълкова настоя за отделно замерване през летните и зимни месеци и отчитане на розата на ветровете, така че да е ясно в кои квартали по-бързо се изтеглят замърсяванията и къде въздухът остава задълго мръсен. Тя отбеляза, че при газификацията също се отделя голямо количество въглероден диоксид, но вероятно праховите частици са доста по-малко.
Постави се въпросът станциите за мониторинг на атмосферния въздух в Благоевград да се увеличат, тъй като в момента има само една в кв. „Еленово“.

Граждани поискаха да се обмисли вариант за преместване на автогарата с изграждане на магистрала „Струма“ и по-удобни подходи от града към нея, което ще реши голямата замърсеност в жилищния район, който се намира до нея.
Зам. кметът по европейските проекти и програми Зорница Кралева сложи финал на разискванията, като отбеляза, че основната цел на настоящия проект е актуализация на общинската програма за качеството на въздуха. „Срокът за изпълнение на проекта е 13 месеца, началото бе поставено на 14 юни 2017 г., а общата му стойност е 98 140.00 лв., от които финансирането от Кохезионния фонд на ЕС е 83 419.00 лв. и национално съфинансиране в размер на 14 721.00 лв.“, обясни Зорница Кралева.

Тя отбеляза, че след приключване на този проект от общината ще се търсят различни начини на финансиране на конкретните мерки, като това може да стане по национални или европейски програми.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА

http://struma.bg/%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%bb%d0%b0%d0%b3%d0%b0%d1%82-%d0%b4%d0%b0-%d1%81%d0%b5-%d1%80%d0%b0%d0%b7%d1%80%d0%b5%d0%b4%d1%8f%d1%82-%d0%b0%d0%b2%d1%82%d0%be%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%be/

9
Други градове / Re: Габрово
« on: 22.11.2017, 23:28:52 »
то като за начало можеха varnatraffic да им го направят в интернент за без пари още сега.

Още през 2009 година всички автобуси на общинската фирма бяха оборудвани с GPS-и. От тогава до сега можеха да направят тази информация публична, за да не се налага да откриват топлата вода сега, 8 години по-късно.

В крайна сметка от 42 нови автобуса се оказа, че ще бъдат едва 14, като половината (по всяка вероятност) ще са бусове с дължина 7-8 метра.

Според мен от общината се вълнуват повече да ремонтират подлезите, предгаровия площад и преустрояването на сп. Рачо Ковача в джоб, отколкото да свършат някаква реална работа за подобряване на обществения транспорт.

10
Други градове / Re: Габрово
« on: 14.11.2017, 17:24:03 »
ОПТ Габрово обявява търг за отдаване под наем на 3 броя паркоместа за автомобили, извършващи таксиметров превоз напътници:

Quote
„Общински пътнически транспорт” ЕООД Габрово, обявява публичен търг с тайно наддаване за: Отдаване под наем на три паркоместа на автомобили, извършващи таксиметров превоз на пътници, на 23.11.2017г.  от 10.00 часа, с втора дата 27.11.2017г.  от 10.00 часа. Документацията за търга се закупува и получава в административната сграда на дружеството, стая 304.

https://optgabrovo.eu/targove-i-konkursi/135-publichen-targ

Също така, миналия месец са пуснали обява с предмет: Доставка на употребявани автобуси по две обособени позиции: Обособена позиция №1 „Доставка на първи автобус – минимум 19+1 места”; Обособена позиция №2 „Доставка на втори автобус – минимум 30+1 места”. Прогнозната обща стойност за автобусите е 18 000 лв. за позиция 1 и 23 000 лв. за позиция 2.

Кандидати не са се намерили и процедурата е прекратена: https://optgabrovo.eu/profil-na-kupuvacha/sabirane-na-oferti-s-obyava/128-dostavka-na-upotrebyavani-avtobusi-po-dve-obosobeni-pozitzii-obosobena-pozitziya-1-dostavka-na-parvi-avtobus-minimum-19-1-mesta-obosobena-pozitziya-2-dostavka-na-vtori-avtobus-minimum-30-1-mesta

11
За мен е неразбираемо как "уж" всички са видяли, че шофьорът не изглежда адекватно (по техни думи), но въпреки това не се намери нито един, който да сигнализира на КАТ, ДАИ и т.н. ?!
Quote
Свидетели разказаха още, че някои от пътниците опитвали да държат шофьора буден.

„Имаше една рускиня до шофьора и му пускаше музика. Шофьорът беше като някакъв дрогиран, с риза разкопчана до пъпа. Шофьорът беше заспал”, разказа Веселин Алексиев.

По какъв ли начин още ще се опитат да очернят водача?

12
Автобуси / Re: MAN NL 262/263 (8027-8036)
« on: 18.10.2017, 23:24:16 »
8029 (Е 8913 МВ) се движи в Благоевград от около седмица.

13
Други градове / Re: Благоевград
« on: 10.09.2017, 22:59:51 »
Хора от Благоевград искат откриването на нова автобусна линия: http://www.blagoevgrad.eu/hora-ot-blagoevgrad-iskat-otkrivaneto-na-nova-avtobusna-liniya.html

Нов метанов автобус -> Е 8870 МВ - https://www.mobile.bg/31502118369043966

14
Чавдар 610, за продажба: https://www.mobile.bg/31504289984575389

15
Други градове / Re: Габрово
« on: 29.08.2017, 16:31:17 »
Не е офтопик, даже ако имаш още информация или снимки от Севлиево и техния подвижен състав - сподели ги. Преди години имаха доста автобуси, предимно големи Сетри второ поколение (когато още Комета бус изпълняваха линиите на Видима Идеал), но сега вече и там почти минаха на бусове поради намелелия пътникопоток.

16
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 28.08.2017, 23:53:08 »
Във връзка с проекта „Интегриран градски транспорт на град Перник" по процедура „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 – 2020 – Перник № BG16RFOP001-1.018, автобусни линии с № 10, 15, 17 и 20 ще бъдат възложени за срок от 1 година.

Последният 6-ти компонент включва  доставка на 15 броя единични газови автобуси за масов градски транспорт с дължина 8-9 м..... Новозакупените автобуси ще обслужват линии 10,15,17и 20, като придобиването и експлоатацията ще бъдат осъществени от партньора по проекта – общинското търговско дружество „Градски транспорт – Перник" ЕООД.

От така написаното трябва ли да се разбира, че общината ще създаде нова общинска фирма, ще закупи 15 чисто нови метанови автобуса, които ще обслужват линии, възложени за срок само от 1 година ?!

17
Други градове / Re: Габрово
« on: 28.08.2017, 23:47:14 »
O407-цата е на някой от севлиевските превозвачи, защото се движи поне от 1 година и пътува предимно до севлиевските села (мисля че съм я виждал на линията до Крамолин). Вероятно е докарана след фалита на Комета бус от някой от новите превозвачи.

А O405-цата с дисководещите на кой превозвач е?

18
Други градове / Re: Габрово
« on: 04.08.2017, 17:38:53 »
Хората най-често се придвижват със собствен транспорт - най-често лични автомобили. Има и наличие на т.нар. "копърки" - таксита, които събират хората по спирките и ги извозват на цената на билета (това е проблем от доста време). За уязвимите групи - ученици, пенсионери, хора с абонаментни карти няма алтернативи (ако, разбира се, не намерят някой да ги закара до където трябва) и са принудени да разчитат на обществения транспорт.

Иначе на сайта на ОПТ са качени всички актуални разписания (вероятно по задължение ?!) за 2017 година на автобусите, тръгващи от автогарата. Подчертавам дебело, че разписанията са достъпни на три езика - български, английски и немски -> http://optgabrovo.eu/index.php/bg/2017-04-28-06-53-53

19
Други градове / Re: Габрово
« on: 02.08.2017, 18:02:24 »
Аз още преди няколко години предположих, че 57-те нови превозни средства са една голяма лъжа. Година-две по-късно бройката беше намалена до 42, а сега вече говорим за 6 пълноценни 12-метрови автобуса + 8 буса (или малки автобуси).

Иначе фирма, която няма пари за крушки и елементарна поддръжка на ПС ще купува електробуси и ще развива екологичен транспорт. Пълен нонсенс. За по-малко от 10 години една нормална и работеща в услуга на населението общинска транспортна фирма съвсем умишлено беше съсипана и като резултат хората бяха отблъснати от ползването на обществен транспорт...

20
Лично на мен много ми харесва, изглежда страхотно  :)

Pages: [1] 2 3 ... 71