Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vesko76

Pages: [1] 2 3 ... 151
1
А кражба на интелектуална собственост е закононарушение.

2
Ако нещо ще се случва, то ще се случи със сигурност до изборите догодина. Няма начин просто да не пасне на предизборната пропаганда. Важно е обаче да не се забравя за работата през целия мандат.

3
Който вярва, че ще има тролейбусна линия на мястото на трасето, може със същия успех да почне да вярва в Дядо Коледа. Само дето второто е по-вероятно да се случи. Колко години удължават вече тролейбус 5 до Младост 2, трябва да е показателно колко енергия се влага за нови трасета.

4
И следващият път, когато трамвай се развали по Ботев, и чакаш поне един час да отпушат движението, ще търсиш алтернативнотот расе къде е.......

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.07.2018, 21:45:25 »
Това за Германия, че немците се женят, категорично не е вярно - Германия е една от държавите с най-голям процент от населението Сингъли. Берлин е от рекордьорите в това отношение - близо 30%. На немците не им пречи ергенският данък, първо че той изобщо не е толкова скъп - разликата в данъците между 1 и 3 данъчна категория е около 100 Евро на месец. И разликата е само поради това, че когато имаш деца, имаш разходи, надвишаващи в пъти тези 100 Евро. Отделно, че в Германия системата е така изградена, че да можеш сам да живееш съвсем приличен живот. Не такова е положението в съседните Чехия и Полша, затова там е много по-пълно с двойки, отколкото в Германия. От ходенията си в Чехия и особено Полша, почти не съм видял само момиче, което да не е турист. Докато в Германия е точно обратното.


6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.07.2018, 16:53:55 »
Прага от години страда от прекомерния брой туристи, понеже за местните градът изобщо не е евтин. Нещо, от което страда и Барселона.

7
Quote
Столична община предвижда автобусните линии с номера 11, 60, 72, 102, 83, 45 и 77 да се движат в трасето на трамваите по линии 11, 22 и 3 по бул. „К. Величков“ и бул. „Възкресение“ (в участъка между пазара „Красно село“ до бул. „Сливница“).
Обособяването на подобен тип трасета е част от основните мерки за осигуряване на по-бърз и удобен градски транспорт. Превозните средства ще имат общо трасе и общи спирки. За безопасност и удобство на пътниците ще се изградят перони на спирките и ще бъдат поставени съответните указателни знаци.

Quote
Очаква се промяната да е факт още това лято. Следващата локация, на която е предвидено изграждането на обособено трасе е бул. „Мадрид“, където трамваи и автобуси отново ще споделят общ участък.
https://fakti.bg/bulgaria/312307-sedem-avtobusni-linii-skoro-i-po-tramvainite-relsi

Какво ли ще направят, щом ще е готово още това лято? Ако не се преместят трамвайните линии в двата края на булеварда, аз не виждам смисъл от цялата работа. При така поставените релси - в средата на булеварда - ще пречат на движението, където имат спирка, също като трамваите. Трябва да си имат обособени ленти както си му е редът.

Като отделиш спирките и направиш фазите на светофарите подходящи за лесното им достигане, изобщо няма да има конфликт на движение. Франкфурт на Майн:

8
https://offnews.bg/ikonomika/iznenada-bdzh-shte-si-kupuva-bavni-vlakove-za-mnogo-pari-683237.html

БДЖ в последния момент са решили да занижат критериите в търга за доставка на нови влакове, който трябва да стартира в близките дни.

Вместо първоначалния вариант да бъде доставен подвижен състав, поддържащ максимална скорост от 200 км/ч, последната редакция на тръжните условия е новите влакове за стотици милиони левове да се движат с до 160 км/ч, научи OFFNews.

В същото време повечето от проектите за рехабилитация на жп инфраструктурата са за модернизация на железните пътища, така че да поддържат 200 км/ч.

Подобна промяна звучи меко казано странно и по друга причина. В момента влаковете за 200 км/ч се смятат за конвенционални, а почти никой не произвежда композиции за 160 км/ч. Това може да доведе и до абсурда по-бавните влакове да излязат по-скъпи.

Още от 70-те години на миналия век БДЖ имат локомотиви, които се движат със 110 км/ч, а мотрисите "Сименс" се движат със 130 км/ч, там където е възможно.

Редактирани са и други важни условия по обществената поръчка. Срокът на гаранционната поддръжка за новия подвижен състав е намален от 30 на 15 години, а също така е редуцирано и изискването за оборот на изпълнителя ѝ от 1,6 млрд. лева на 1 милиард лева за последните 3 години.

Освен това е отпаднала доставката на дизелови влакове, която бе препоръчана в доклада на експертната работна група от университетски преподаватели по подготовката на търга.

Друга промяна е, че новите влакове няма да бъдат 350-местни, а с 230 седалки.

Според жп експерти новите редактирани условия на обществената поръчка са в изгода на точно определен кандидат.

Търгът за новия подвижен състав на БДЖ се очаква да привлече много сериозен интерес. Жп специалисти очакват в обществената поръчка да се включат испанската "Талго", канадската "Бомбардие", италианския клон на "Хитачи", "Алстом" - Франция, "Сименс" - Германия, китайската CRRC.

След редакцията на тръжните условия се очаква да се включат и полската компания ПЕСА, която достави нови трамваи в столицата, а може би и чехите от "Шкода".

 :angry:

9
То пък защото другата част разчита само на А84 и А184 за довозване...... Спират на всяка керемидка по цялото Цариградско шосе, в Дружба има къде-къде по-бързите и редовни А604 и А204, а Цариградско - основните линии по него. В локалното платно има Тб 5, който е на 7 минути в час пик. Помоему другата част на маршрута изобщо не разчита на тях.

В Берлин Х9 и 109 са синхронизирани на летище Тегел и на Зоологическата градина - най-важните им две спирки по маршрутите. Вярно, че след Тегел минават по различни маршрути, докато стигнат до Зоо, обаче тяхната най-важна роля е да свържат Тегел с квартал Шарлотенбург и едва ли има някой, който да ги ползва за вътрешноквартален превоз, за разлика от недоразумението ТХЛ  :laugh:

10
Според мен е излишно всяка станция да се обявява на английски, достатъчно е, че по схемите са написани. Важно е основните станции да се обявяват на английски. Добра практика от Германия е да се обявяват и връзките с наземния транспорт, които се правят на станциите.

По-скоро само по-важните връзки. Иначе рискуваш на станции като Орлов Мост или Мария Луиза уредбата да не млъква по 5 минути  :laugh:

11
Защо 90 дни? Експериментът започна на 7 Април, тоест 2 месеца или средно около 60 дни.

12
Не съм казал, че кампанията е "досадна и безсмислена", напротив.
Досадно е постоянното молене за пари по форумите толкова често.
Сигурно има и други начини.

Това си е мое мнение и мога да го изразявам свободно, така както вие може да изразявате вашето.
Не сте длъжни да се съобразявате с него, както и аз с вашето.

След като "сигурно има други начини", моля, предостави предложение как да стане. Ето, имаш трибуната. Да чуем предложенията. Дай конструктивна критика към кампанията, представи начини за подобрение.

13
Малките деца трябва да се държат под око, но от описанията на случката, жената казва, че детето било на метър от нея. Е, и дотам ако трябва да се държи под контрол, то по-добре изобщо да не го пуска да ходи само..... Отделно, че отговорността, според правилника за движение по пътищата, винаги е по-силният да пази по-слабия. Доколкото се твърди, случаят не е на "телефонна" майка, която да си цъка телефона, докато детето си играе.

Парковете са зони за отдих и не мога да разбера защо за тях трябва да важи друг правилник за движение на велосипеди, различен от този за движение по тротоари. Ако има чак такава крещяща нужда велосипедисти да трябва да прекосяват парковете, то трябва да се обособят велоалеи.

14
Това е човек, не куче!  :/ Не знам ЯЛТА дали има деца, но, агенте, ти поне не се изказвай така!

15
Автобусът на снимката си е по обичайният маршрут за М45. Днес видях един VDL, също с некролог отпред.


16
Виктор обясни, че проблемът с непризнаването на картите е чисто административен и общината, вкл. Евгени работят за неговото отстраняване. И аз съм на мнение, че трябва да важат, но явно преди това бакията в конкретния случай трябва да се оправи.

Добре, съгласен съм, и все пак имам едно питане: защо, по дяволите, винаги трябва да сме като във вица "цело село може, ти не можеш" - защо веднъж нещо не се почне като хората от самото начало, а трябва първо да бъде ос..но, и после да се чисти? Народопсихология ли е това, проклятие ли е, как да го нарека? Просто извинявам се, но ако този така велик 1300-годишен народ трябваше през последните години да измисли колелото или топлата вода, ами още щяхме да сме на студена вода и с многоъгълни колела...

Не си мисли, че в други държави няма подобни примери. Ето най-пресният в Германия:

Отсечката Берлин - Мюнхен: От хаос до отсечката с най-малко закъснения в немската железопътна мрежа

Понеже статията е на немски, ще я преразкажа. Отсечката беше пусната тържествено на 9 Декември, като първите два месеца имаше закъснения на всеки !трети! влак по нея с повече от 15 минути. Като тук говорим за проект, отнел 20+ години за изпълнение и струвал над 10 милиарда Евро. Дойче Бан постоянно напасваха разписания, часове на тръгване, други влакове по отсечката. В резутат на което отсечката в момента - почти 5месеца след ужасяващото начало, е една от най-редовните по отношение спазване на разписанието, със закъснение на под 5% от влаковете.

Да, идеята за нощен ГТ с наличното изпълнение не са идеални. Имат много трески за дялане. Но лично на мен ми се струва че този път има повече воля за успех от страна на СО. Имат и достатъчно време да си напишат домашното. Факт е, че са продали всички напечатани билети през първите седмици, дори при липсата на разписанията по спирките или при непризнаването на картите. Тоест очевидно хората не са толкова негативно настроени и се напасват в зависимост от условията - българите в това отношение са доста напред спрямо доста европейски народи.

17
Има ли правила - добри или лоши, се спазват. Ако не си доволен - бори се да промениш правилата, а не да ги заобиколиш. Не коментирам признаването на картите дали е добро или не, но в момента те не се признават и не може да се толерират своеволията на кондуктори или пътници.

Защото когато утре спрат нощния ГТ с оправданието - ами то нямаше пътници, и тези, които сега са пестили по 2 лв, почнат да ръсят по 10-15 лв за такси, а кондукторите се лишат от часовете извънреден / нощен труд и съответно от допълнителните финансови добавки към заплатата си, какво ще правим?

18
До няколко години ще си искаме 0305-ците и Хюлиезите обратно......... :/

19
А на автобусa на ГТ нищо не му пречи и по 5 минути да стои на спирките, понеже разписанията им са толкова раздути, че ако карат с позволеното за градски условия ограничение на скоростта от 50 км/час, ще имат време да изчакват по спирките дори спринтиращи от половин километър. Наместо това подобни индивиди теглят една майна на чакащите, повтарят си: "спирките не са за тичащи", вратите се затварят и се потегля, за да може после да се влачи като народна песен с 10 км/час до следващата спирка, където упражнението се повтаря.

Пепи и всички останали, които го мислите точно това нещо - по този начин сами си пишете уволнителната заповед. В ГТ пътниците ще намаляват, понеже не всички имат железни нерви да изтърпяват това ежедневно, оттам пътникопотоците ще намаляват, ще намалява транспортната задача, а трудът на водачите в ГТ ще става с времето по-скъп поради демографската структура, до момента, в който на ЦГМ водачите ще станат толкова скъпи, че просто ще освободят половината. Да не говорим пък за времето, когато настъпи частична / пълна автоматизация в този бранш. Време, което ще е дошло може би до 10-15 години. Какво ще правят тогава и дали няма да съжаляват за действията си сега, си е тяхна работа.

20
Когато се возих в понеделник през нощта, разписание на практика нямаше. Автобусите тръгват от Батенберг на минутата, но понеже по спирките нямаше никого, стигна на Борис и Гешов за буквално 5 минути, спря на спирката, за да сляза, и продължи, с поне 5 минути аванс. Към момента има фиксирано разписание само от първата и последната спирка явно.

Решението е да се фиксира разписанието на големите спирки като например НДК, Орлов Мост, Плиска и тн. На малките спирки, особено като няма никого, минаването с аванс е неизбежно - така е навсякъде в нощния транспорт. Но затова на големите спирки трябва да си влиза във времето, за да не мине целият маршрут с аванс.

Pages: [1] 2 3 ... 151