Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 577
1
Разни / Re: Aвтомобили
« on: Today at 14:47:26 »
Един колега от работата има навид невзрачно и ръждясало Фолксваген Поло, от 94-та и според него е много здрава кола и освен бензин, обслужване и консумативи никога нищо друго не е искало и никога не го е оставяла на път. Друг колега с Пасат от 92-ра споделя същото, вече и двамата от миналата година са с нови коли а тия старите им ги карат децата или си возят разни неща на село, и пак нямат никакви ядове. Та кой каза че Фолсквагена не става.

Този с Полото си взе Тойота някъде от 2011-та и за 1 година каза че е имал повече ядове отколкото с полото от 94-та. Е разбира се комфорта на новата е с класи над старата, но според него Фолсквагенчето е много хубаво измислено и направено. Това вчера си говоремхме в стаята за почивка :) Същото коментираха и за прословутите масови Голф-чета 3-ки че може да ги бъзикат тези с такива коли но също били хубаво правени, здрави и безаварийни. С други думи ако не били хубави хората нямало да ги карат толкова време, но там зависи и с какъв двигател вземеш.

2
Автобуси / Re: Еридантранс
« on: 14.07.2018, 22:04:37 »
Кога им изтича договорът на тия измекяри? Изобщо изтича ли някога?! От както Ивкони се отказаха от линията сигурно минаха 10 години и тия наглеци без конкурс и без никакви условия, през всичките тези години обслужват 260 с гробници на същата цена като другите частници, които бяха инвестирали в чисто нови. Вече близо 20 години са в София, време е да си събират гробищарките и обратно на село !

Ами няма кой да даде заем и гаранция за нови автобуси които ще се движат по такъв разбит път и само по паваж, по път който не отговаря на нормите, нали имаше някаква такава причина? За тия нови нископодови автобуси си има някакви норми все пак. А пък и по-добре немски автобуси, макар и втора употреба, пак са в пъти по-добре от разни китайски ВМС-та и тн. Ти да не мислиш че ако някой вземе линията с нови автобуси ще купи МАН или Мерцедес? По-добре си е така, къде ти класиките Мерцедес Ситаро и О 405, къде ти някой китайски строшляк.


3
Изтрити теми / Re: Спирките на МГТ
« on: 13.07.2018, 22:49:33 »
Български производител ли е???

Може да е от Махачкала

4
Интересна ще ми е реакцията на хората от Лозенец ако разберат за тая мизерия. Аз се надявам отново да се навдигнат на още по-сериозни протести да видим какво ще стане.

Поне да пробват да пуснат 65 например по този маршрут или част от него да видим дали ще е актуален и дали ще има пътници.

5
Е какво лошо има. И те имат изгода, че няма да дават пари да строят още инфраструктура. Дайте да вземем да го предложим официално да видим какво ще ни отговорят.

6
А добре де предложи ли се и коментира ли се поне докато стане ТБ трасе да пуснат трамвая? Сега няма причина да не го пуснат поне временно, да се види какъв пътникопоток ще има, понедокато правят бул.България. Реално има ли някакви пречки?

7
Тя си беше пешеходна, по едно време по ремонта на Ботев я бяха пуснали временно с автомобилно движение, и така откара някъде до към 2005-та-2006-та може би, но повечето време си беше пешеходна.

8
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 11.07.2018, 21:55:46 »
Точно в тоя период може да не е имало друг здрав който да излезе на линия, или да не са имали персонал в едното депо.

9
Хаха, на 3124 още му липсва тази част, и вали дъжд вътре оттам. Дали някой въобще е забелязъл.

10
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 11.07.2018, 15:28:59 »
Е как да нямат изгода от ж.п. линиите? Едно че ще получат огромна сума пари да се оправят много неща, за които иначе ще трябва сами да плащаме години наред, второ че при бърз обществен транспорт, особено железопътен ще намелее трафика по пътищата, ще намеляат инцидетите, замърсяването.

Иначе стариа път си е супер спокоен и в добро състояние от морето чак до към Ихтиман.

11
Само дето сега нещата са малко по-различни от преди 15 години, сега има много повече хора работещи на смени, масово се работи и на смени 2 на 2, има много туристи през цялата седмица така че делнични дни си е напълно оправдано да има вече 63 и 66. Според мен ще има доволно пътници, няма да е тъпканица като уиикендите но по 15-20 човека като го научат хората със сигурност ще има, а през отпускарските сезони, празници със сигурност и повече.

12
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 09.07.2018, 22:10:09 »
Абе не знам кое му харесвате на Ютонга но МАН-а изглежда в пъти по-добре направен, вижте хлопащите пластмаси в китайските, изработката на салона, вижте и на МАН-а. Иначе като комфорт нямам забележка и за китайските.

И заради тоя разход се чудят каква глупост да измислят щото няма пари сега. За автобус с автоматична система за контрол на температурата в салона да трява заповед да се пуска климатик или парно, то направо си е за смях това. Накрая от седене и неизползване тия климатици ще клеясат, напълнят с прахоляци и ще се повредят  :D

Нищо чудно и заради тоя разход още да държат О 302-ките и късите бели МАН-ове, представям си тия Ютонги на 66 или 314 колко нафта ще горят, сигурно два пъти повече от сегашните.

13
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 09.07.2018, 21:54:57 »
Тука обаче няма скоростна кутия. Автобуса е дизел-електрически, демек двигателя работи само като генератор и прави ток, и автобуса се задвижва с електромотор. Това е идеята, да се избегне сложната автоматична скоростна кутия, и да има по-бързо ускорение с ел.двигателя.

Не е нещо ново като технология, руснаците са го измислили още през 1947-ма година, когато започват да правят серийно такъв автобус, точно за да се избегне постоянното сменяне на скорости.

Така че превозното средство си е много хубаво Емо, до сега не знам да са измислили машина, която да не се поврежда никога. Но този има твърде много електроника и ремонтите са трудни, не е като едно време да може всичко да се оправя само с инструменти от всеки. И предполагам, че може да се измисли 2-рата врата да е посредата и да има поне 35 места вътре. Въпроса е тук, кое е по-надеждно и евтино за поддръжка дали стандартен автоматик или дизел-електрически.

14
Може да е кампания за привличане на пътници и на дръжките след 22.00 часа да играят голи жени като на пилон.

15
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 08.07.2018, 23:44:12 »
Те са демо, но явно че показват максимално с какви екстри можеш да си го поръчаш, така че принципно и ние можем да си ги поръчаме като тестовите. Тапицираните седалки наистина събират много прахоляк, кожените са една идея по-добре, но при постоянно почистване не би трябвало да има проблем, просто е много повече занимавка. Пластмасовите са по-лесни за поддръжка и почистване и не събират прахоляк. Идеята за балатума, имитация на паркет ми харесва, вместо все скучното сиво.

Както писахме във Варна вече са поръчали и им доставят от този модел, дизелови. Те със стандартни автоматични скорости ли са, или дизел-електрическа предавка като тестовия?

16
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 08.07.2018, 21:44:36 »
И не че нещо, ама в градове по площ 2-3 пъти големи колкото София, колкото и автономни бус-ленти да има и бързо да се кара със всичките спирки не може да се прекосят за 20-25 мин., така че и там си има пътувания по 1 час сигурно.

При този автобус 2-рата врата е изместена много назад. При този който беше тук миналата година за няколко дена, който беше изцяло електрически 2-рата врата беше посредата, отляво имаше 2 реда двойни седалки, поне 10 места повече. Не4 знам дали това с 2-рата врата е конктруктивно, но може би може и този да се поръча в такава конфигурация.

17
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 08.07.2018, 08:36:41 »
Според мен не го дообмислят като правят поръчките, например сега 204, 3-ката и 70-така се обслужват с едни и същи автобуси, като си вземат линиите от ЦГМ ме съмнява да го съобразят това, и нищо чудно пак тотално различен тип линии да са с едни и същи автобуси. Явно им е по-евтино вместо да разделят поръчките всичко да е на едно и с един модел автобус да обслужват всичко, но с известни компромиси в комфорта.

18
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 07.07.2018, 21:47:59 »
Обаче това което не ми харесва, е че има много малко седящи места в този автобус, няма къде да сядат пътниците. Само 22-23 места има. Повечето нтови автобуси са така, хем по-голяма и по-тежка каросерия от старите, хем по-малко места. В Чавдар 11Г5-цата, която е дълга 10600 има 32 места, в 302-ките също има над 30 места, 35 ли колко бяха. Не е много приятно при по-дълго пътуване извън града хората да пътуват прави като коне, не са го дообмислили това добре. Тая тенденция я има при ровечето нови автобуси, в късите да има само 20-25 места.

Дано при поръчка го обислят това и да го поръчат така че да има поне 30-35 места.

19
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 05.07.2018, 23:06:58 »
Така е новата техника, бъкана с електроника като се повреди нещо дава грешка и блокира целия автобус. Не е за съжаление като едно време, да имаш в автобуса един сандък с инструменти и с него да можеш едва ли не да разглобиш ремонтираш и сглобиш целия автобус.

20
В МАН-овете са екстра. Днес дори при тъпкан автобус беше приятно хладно и проветрено, усеща се за разлика от такъв без климатик,или Шкода например. Духалките са над прозорците, както и на няколко места на скосената част над прозорците. Отпред на скосеното и отзад на тавана има и за изсмукване на топлия въздух.

Според мен нарочно са направени така да духа по ръба до стъклата за да не пропуска топлината от прозорците, да прави нещо като завеса. При Шкодите например това го няма и на седалките до прозорците климатика почти не се усеща.

Pages: [1] 2 3 ... 577