Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - rs_section

Pages: [1] 2 3 4
1
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 12:44:18 »
Имаше новини из нета, че има обявен конкурс за схемата, но информацията свършваше с това. Те договорите на автобусните превозвачи са до септември 2019г. и би следвало да има нова схема до тогава, за да се пусне конкурс за линиите, ама сигурно пак ще има временни договори за по 2-3г. А19 си обслужва основно Родина-ЗПЗ, а Възраждане си има и А16 в същото направление, то и заради нерантабилност си спряха Т26. Не мисля че ще върнат пътниците в направление промишлените зони,каквито и линии да пускат до там, понеже всяка, било то малка или голяма фирма има ведомствен транспорт. Като цяло не вярвам каквато и нова транспортна схема да направят, да върнат пътниците в ГТ или да ги накарат да слязат от автомобилите си.

През март месец е определен победител, който включва и някакво унгарско дружество, като целта е да има поне 3 варианта, които да се подложат на обществено обсъждане. Не намирам информация да е подписан договорът, но по принцип имат около година да представят проектите и да се обсъдят. Така че да съвпадне всичко с изборите и с края на договорите на сегашните превозвачи. Дотогава ще се кърпят нещата.

2

Аз не търся по принцип вина у шофьорите на рейсове, ТИРове и т.н. (въпреки че е нормално от тези хора да се търси по-голяма отговорност защото те са професионални шофьори и управляват високорискови МПС-та)

Аз гледам новините, гледам снимки от събитието. и на базата на тях смятам, че шофьора на рейса има голяма вина.


С други думи - караш си спокойно, по правилата, блъскат те изненадващо и непредизвикано, ама ти си виновен, щото евентуално е можело да реагираш по-добре? Странна логика. Според мен не може да се търси отговорност от блъснат шофьор, който не е предизвикал с поведението си катастрофата. Всичко останало е прекомерно и граничи с абсурдното - като това да обвиниш пешеходец, че са го блъснали на пешеходна пътека, защото теоретично е можел да не пресича тогава, а да остави неадекватно шофиращия да мине с предимство.

3
Нормално е най-големият превозвач да има най-много катастрофи. Нормално е също така, като най-голям превозвач да наема и най-много недотам адекватни шофьори - ако имаш 20-30 служтели може да си контролираш лично всеки ден, ако имаш 4-500, нещата са различни. Не разбирам неистовото желание да се изкара шпофьорът на автобуса виновен и оттам - Ивкони. Ок, не са стока, по много линии се движат стари автобуси, неподдържани са, особено след като им изтече лизинга. Обаче да се обвинява шофьорът в случая е меко казано малоумно.
Физика - маса, скорост, посока на движение - напълно е възможно колата да помогне на автобуса да се разклати сериозно и дори да се повдигне на 2 гуми - все пак и двете МПС са в движение. Вижда се и от клипа по-горе. Освен това ако е имало дори лека крива, нещата стават супер различни. А това как трябва да се държи шофьорът при катастрофа е много полезно да се учи, да се гледат клипове, да има теоретична подготовка, но ме съмнява, че ако си караш спокойно без напрежение, по добър път, при перфектни условия и някой те удари внезапно, ще си особено адекватен. Отделна тема е доколко има адекватна реакция в случая. И не гледайте градския трапосрт в София, дето рекордната скорост сигурно е 60 км/ч.

4
Днес се появи информация, че Фликсбус влиза на българския пазар. Според Капитал превозите от София до Виена ще се осъществяват от Флоренция бус. Ето и инфо по темата: https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/03/08/3143029_avtobusniiat_gigant_flixbus_vliza_v_bulgariia/
Интересно е до Букурещ кой ще пътува - румънците или някой от нашите. Освен това на сайта flixbus.bg има опции за закупуване на билет София-Букурещ с часове на тръгване, съвпадащи изцяло с тези на Транс 6, които пък пътуват по линията от няколко месеца. От друга страна автобусите им са далече от стандартите на Фликсбус.

5
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 21.02.2018, 10:25:19 »
Най-обичам някой да влзезе в тема във форум, с неграмотни писания, с нахален тон и без грам доказателства в подкрепа на думите си, да обяви края на света, на Русе, в случая на градския транспорт.
По ул. "Чипровци" където е училище "Олимпи Панов" по времето на Калчев (БКП) се изкопаха дупки за стълбове за разширение на тролейбусната мрежа. Този проект вися така години наред, накрая просто махнаха стълбовете, които лежаха наоколо, а вече вдигнатите си ги оставиха. Ако няма да се прави тролейбусно трасе по улицата, логично е да се премахнат стълбовете. Но предвид, че от времето на Калчев не се говори за този проект, не виждам оправдание за изненадата или пък знак, че тролейбусният транспорт умира.
Това че още няма обществена поръчка за нови тролеи или за стари такива, също не значи, че ще се закрие транспортът. То по тая логика досега отдавна трябваше да е закрит.
Трябва да се има предвид и че общината няма опит с управлението на градския транспорт, т. е. всичко отнема повече време.
Така че, mad_devil_k5, ако нямаш някаква конкретна информация, по-кротко с генералните заключения.

6
Нормално е това, евреите и турчалята съвсем скапаха градския ни транспорт - кофти превозни средства, нередовни разписания, каране по желание на шофьора до която спирка му е удобно днеска, опасни маневри, и още, и още, и още. Но нищо не е загубено все още :)

7
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 11.01.2018, 14:22:22 »
Докато ние си мечтаем за нови тролеи в Милано от където са и нашите ивекота ги потдържат в много добро състояние за разлика от Русе.Ако на нашите им се направи един качествен ремонт ще могат да издържат бая време по нашите улици.Видеото е от 2016 година.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=UciV90TBtzE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=UciV90TBtzE</a>

Въпросът е, че няма смисъл. За качествен ремонт ще са нужни доста пари, а в крайна сметка ремонтиран и обновен 30 годишен тролей, не е като нов. По-добре да закрепят положението за още 1 година и да измислят схема да се вземат изцяло нови. Икономически по-издържано е. Или ако ще се модернизира нещо, да вземат 10-12 годишни машини и тях да обновят, преди да ги пуснат на линия. На Ивекотата в Русе им се вижда края. Те и ЕГГЕД го виждаха и затова си тръгаха. 

8
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 14.07.2017, 12:06:41 »
То може и да кандидатстваме на по-късен етап и ако се освободи ресурс, тогава да ни включват. Както подариха на Плевен и Стара Загора, щото програмата за екологията се перцакваше иначе. 

9
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 10.07.2017, 14:49:22 »
Обнадежден съм от идеята да се освободят сегашните ръководители. Дано това обхване и оперативното ръководство. Тия комунистически хрантутници в градския транспорт са толкова безхаберни, че е чудо, че още няма фатални инциденти. Силно се надявам общината да успее да сложи малко ред поне в тролейбусния транспорт.

10
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 08.03.2017, 15:59:18 »
Струва ми се, че определено вторият вариант е правилния. 830 000 лв. за дружество с активи от 560 000 лв. ми се струва абсурдно. Нека си вземат неопланите и мерцедесите, то и без това не е останало живот в тях.
Обаче ако се избере опция 2, кой ще е тоя друг превозвач, дето има готовност да докара тролеи в Русе, уж за временно ползване.

11
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 08.03.2017, 13:35:23 »
Това би обяснило защо напоследъка от общината само се ослушваха за нов модел на градския транспорт:

Quote
Превозвачът ЕГГЕД продава бизнеса си в България

„ЕГГЕД България“ АД, съакционер в ЕГГЕД Русе АД, е решила да продаде бизнеса си в Русе и България, става ясно от докладна, която ще бъде гледана на сесията през март.
„ЕГГЕД РУСЕ” АД е дружество, чийто акционери са Община Русе , притежаваща 35 % от капитала и ЕГГЕД БЪЛГАРИЯ АД, притежаващо 65 % от капитала на дружеството. Желанието е да се прехвърли собствеността върху капитала на дружеството, като целта на предложената сделка е продажбата на 100% от дяловете на ЕГГЕД България АД на Община Русе за цената от 1 евро, като допълнително ЕГГЕД Транспорт Кооператив Съсайъти ще опрости/прехвърли на Общината (купувача) всичките си дългове и вземания от ЕГГЕД България АД и ЕГГЕД Русе АД за цената от 1 евро при изпълнението на три основни изисквания, които са:

1. Община Русе плаща в момента на приключването на сделката на Mobilis Sp. z o.o. сума в размер на 830 000 лева, което представлява дълг на ЕГГЕД Русе АД към Mobilis Sp. z o.o. съгласно договори за финансов лизинг, подписани през 2008 г.

2. Името ЕГГЕД да бъде заличено от фирмите на дружествата ЕГГЕД България АД и ЕГГЕД Русе АД след прехвърлянето, тоест те да бъдат преименувани в Българския търговски регистър;

3. Община Русе да се ангажира, че в обозримо бъдеще ще продължава основната дейност на ЕГГЕД Русе, както и че ще запази работните места на служителите.

Дружествата от групата ЕГГЕД, разполагат с 62бр. превозни средства с пазарна стойност 517 900 лева без ДДС (видно от приложена оценка) , от които 51бр. тролейбуси с пазарната стойност 396 000 лева без ДДС към август 2016г. Превозните средства са силно обезценени в сравнение със счетоводната им стойност.

Следва да се отчита и факта, че не е извършвана данъчна ревизия на дружествата от учредяването им до днес и не е ясно какви скрити задължения от публичен характер могат да възникнат.

На общинските съветници се предлагат два варианта:

1. Община Русе да придобие 100 % от капитала на ЕГГЕД България АД за сумата от 1 евро и заплащане на сумата от 830 000 лева, представляваща дълг на ЕГГЕД Русе АД към Mobilis Sp. z o.o.

2. Да бъде дадено съгласие кмета на Община Русе да извърши действия по възлагане извършването на тролейбусен превоз на друг превозвач и да извърши действия по изготвяне на правен и финансово-икономически анализ за създаване на общинско търговско дружество и/или дружество по реда на публично-частно партньорство, което да извършва тролейбусен превоз на пътници.

АРЕНА

12
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 08.02.2017, 22:33:27 »
Нещо интересно:

Quote
НОЩЕН АВТОБУС ПУСКАТ ТЕСТОВО ОТ „ДРУЖБА”

Хората да бъдат мотивирани да оставят колите си и да ползват градския транспорт. Това е целта на проект, в който Русе участва заедно с още четири европейски града. Фокусът е поставен на квартал „Дружба”, като първи през който се влиза в града. Така например гостите на Русе, които пристигат по  варненския път ще имат възможност да оставят колите си на паркинг и да вземат автобус до мястото, където са се упътили.
 
Екипът на проекта с ръководител зам.-кметът Страхил Карапчански разясни идеята на пресконференция днес. Русе става част от мрежа европейски градове за устойчива градска мобилност, обединени в проект „CIVITAS ECCENTRIC”. 20 милиона евро ще бъдат вложени до 2020 година за тази цел в Мадрид, Стокхолм, Мюнхен, Турку и Русе. За българският град сумата е 638 хиляди евро.
 
Анализът на местната администрация показал,че квартал „Дружба” най-добре се вписва в проекта за „живи лаборатории”, поясни Страхил Карапчански. В следващите четири години тестово ще бъдат изпълнени седем мерки. Ще се въведе система Park & Ride, тоест ще има буферен паркинг за тези които искат да оставят колите си в „Дружба” и да продължат с градския транспорт. Предвидени са обучения, семинари, информационни кампании и създаване на мобилно приложение и интернет портал. В големия жилищен район ще се построят повдигнати пешеходни пътеки, със звукова и светлинна сигнализация. Ще се изградят така наречените безопасни тротоари, съпътствани от велоалеи. Една от основните цели на този проект за Русе е да се анализира търсенето на транспорта като първа стъпка за промяна на цялостната транспортна схема на града. Нощен автобус ще бъде пуснат от кв. „Дружба” също с изпитателна цел. Страхил Карапчански обясни,че ще се проследи търсенето на нощната линия от различни точки на града, създаването на маршрут и евентуално въвеждането й в цялостната транспортна комуникация.
 
 Според консултанта от клуб „Устойчиво развитие на гражданското общество” доц. Лучия Илиева, Русе е избран за това, че е атрактивен град с мислещо ръководство. Тя разказа, че амбицията на всички градове-участници е да се намали вредата от транспорта и да се въведе нова култура за градска мобилност, така че всеки да предпочете автобус или тролей пред колата си. Сред поставените цели при реализацията на проектната идея за Русе е да се намали с 20 процента трафика, наполовина да спадне броят на катастрофите и да се увеличи ползването на градския транспорт.
 
Според ръководителя на екипа д-р Страхил Карапчански, 100 процента безвъзмездното финансиране на тази идея ще даде ясен отговор на общинското ръководство какви промени да бъдат направени.

http://www.briagnews.bg/noshten-avtobus-puskat-testovo-ot-drujba/#.WJtFiJoeuyQ.facebook


13
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 04.02.2017, 19:24:04 »
Като я няма А5 или А984395 през почивните дни ми хвани си такси, качи се на колата, тръгни пеш

Те и ЕГГЕД така разсъждават и затова са им все по-празни тролеите. Нали за това си говорим - няма удобен автобус - намирам си лесното. Ама изобщо не се и сещам ,че автобус ми е опция за където и да било. И много хора са така.

14
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 31.01.2017, 16:18:30 »
Общо взето проблемът с транспорта е, че много хора отвикнаха да го ползват заради безумните разписания. Извинявай, ама не може 5 линия в неделя да не пътува, а в събота да има курс сутринта и курс следобяд. Нормално е никой да не го ползва, ако и Русе да беше 2 млн. жители. Тей че тея мантри за замирането и не знам си какво ги разправяй на партийните събрания на БСП - те много я обичат тая тема и все кметовете, дето не са от БСП са им виновни. Единствената драма е, че разписанията са безумни, до скоро беше трудно и да се открият, част от линиите не са удобни, а транспортните средства са покъртителни в голямата си част. И съм съгласен, че ГТ в Русе запада (не че някога е бил на особено високо ниво), но това не говори за нивото на града. И последно - виж ГТ в Пловдив и цялата реклама на града, колко е успешен - няма връзка между двете.

15
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 20.12.2016, 15:12:50 »
В статията по-долу накратко е разказано какво предстои през 2017 г. в Русе. Силно впечатление прави публичното изказване на идеята за изцяло общински градски транспорт, за което досега по-скоро се шушукаше.

Quote
Община Русе планира преобразяване на улиците и тротоарите с 30 млн. лв., 1/3 от които кредит и подмяна на осветлението с 8 млн. лв.

Спазваме стриктно нашата програма. 2016 г. бе много важна – годината на организацията на бъдещата работа. Планирахме и дори стартирахме някои от основните инфраструктурни промени в Русе, които предстоят през 2017 г.

Това заяви днес на нарочна пресконференция кметът на Русе Пламен Стоилов, който отчете най-важното от изминалата година за градаа и предстоящото през следващата.

„В края на 2016 г. изпълнихме планираното – в ход са всички проекти по инфраструктурната програма. Имаме гарантирани над 100 млн. лв. инвестиции, които през 2017 г. ще влязат реално в града – инвестиционна програма на Община Русе, двете програми за саниране, както и трансграничното сътрудничество, по което ще се финансира надграждането на кейовата стена от пасарелката до бившия Техникум по облекло до Конския плаж под Гранд хотел „Рига“. Кеят, Придунавски булевард, инфраструктурата в квартал „Родина“, обновяването на училищата „Христо Ботев“ и „Баба Тонка“ са сред най-важните проекти, които предстоят, отчете Стоилов.

Зам.-кметът Димитър Наков поясни и дейностите по обновяване на „Придунавски булевард“, който предстои да стане двупосочен, като бъде разширен и в района към Речна гара да се направи по-малък наклон. Целта е до тази част от града да има достъпен обществен транспорт. В строително-ремонтните дейности там ще се използва и метода на т.нар. армонасипни стени, който ще гарантира сигурността и целостта на пътя и на сградите около него.

Очаква се сключване на договор за обществена поръчка и начало на дейностите по ремонта на "Придунавски булевард" да се случат до средата на 2017 г.

Зам.-кметът Наков и арх. Живка Бучуковска увериха, че е помислено и за естетиката при оформянето на важната за всички крайбрежна зона.

Предвидена е и нова транспортна схема. Към момента текат все още проучвателни дейности в тази връзка. Това важи и за подобряване на обществения транспорт, като плановете са за целта той да е изцяло общински.

С кредит от 10 млн. лв. ще се осигури 1/3 от финансирането на ремонт на всички улици и тротоари в града. Наред с това чрез ОП „Комунални дейности“ благоустрояването в тази област ще се осигури през следващите години.

„На 6 януари трябва да има обществено обсъждане по темата за кредита. Предстои този въпрос да се обсъди и гласува и от Общинския съвет“, поясни впоследствие Пламен Стоилов. Той добави в тази връзка, че към момента Община Русе няма никакви задължения и просрочени заеми, като е получил адмирации за финансовата си дисциплина от различни институции.

Наков увери, че се работи и по уличната регулация в района на бул. "Родина", който също има нужда от ремонт.

Предстои и тотална подмяна на уличното осветление, като Стоилов даде за пример монтираното осветление по булевард „България“. Извършено е енергийно обследване. Общината ще кандидатства за безвъзмездно финансиране по Националния доверителен екофонд. Прогнозната стойност е около 8 млн. лв., с които до 2019 г. трябва да е обновено осветлението в целия град и малките населени места в Общината, поясни зам.-кметът Страхил Карапчански.

По отношение на спорта кметът Стоилов маркира успешното приключване на програмата „Русе – Европейски град на спорта 2016“, както и работата по ремонта на Градския стадион, успехите на футболния клуб „Дунав“, който се завърна в елита след 25-годишно прекъсване и заема шесто място след 19 срещи в Първа лига. Не бе пропуснат и проектът „Дракончета“, който работи за осигуряване на още по-широка основа за развитие на футбола в Русе.

http://ruse.topnovini.bg/node/742506

16
На  клиповече от дронове се виждат 2та локомотива, обезопасителният вагон и 1 или 2 цистерни, които са си в състав. Виждат се и разхвърляни колооси.

17
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 01.12.2016, 16:29:22 »
От една страна съм склонен да вярвам, че не всички тролеи и автобуси са точни. От друга страна, като знам, че дунавмост.бг е сайт, бъкан с откровено лъжлива информация, непроверени източници, представящ слухове за факти, и е с отявлена позиция срещу местната власт на общо основание, някак си не мога да им вярвам даже за мещо, което звучи реалистично. А междодругото тролеите нямат ли GPS-и, които да следят точно за тия неща?

18
А къде отидоха всички Кобри дето обслужваха линиите за Перник;Кюстендил и Дупница,защото от скоро време насам виждам само Сетри 315 SL и някакви Мерцедеси 2-ра употреба?
И друго градските Кобри заминаха ли вече към Ямбол или ще чакат всичките да минат основен ремонт и да станат бели като 6114,6101 и 6119?

Те тия кобри междуградските не изгниха ли всичките  :D Сериозно - мисля, че голямата част от тях са супер зле не само откъм ламарини и може и да им е дошло времето да ги бракуват.

19
Таблата като цяло работят, но има спирки където има разминавяния заради ЛАФКА. Същото е на печатни платки, има нова спирка с лафка, но поне засега автобусите спират само на старата където пък има и друг павилион. Именно заради ЛАФКА преместиха спирката на Сердика преди време.

Все пак тези табла дори и работещи са глупави и неизползваеми. Показват разписания които масово не се спазват!

Аз като човек, който рядко ползва градския транспорт в Русе и съответно не знам никакви разписания съм доста доволен от системата - в смисъл поглеждам картата, виждам какво ми трябва, поглеждам таблото, виждам кога идва и решавам дали ми се чака или не. В този смисъл е готина. Иначе изглежда лошо. А разписанията са скандални. А автобусите още по-скандални.

20
Русе / Re: Re: Re: Русе - обща тема
« on: 11.09.2016, 14:20:37 »
Специално пък Варна изобщо не трябва да ни е пример за градски транспорт, особено пък с начина по който те "усвоиха" парите за ИГТ. Иначе не е лошо да видим наистина добри примери, за да си сверим часовника.

Pages: [1] 2 3 4