Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - maniak

Pages: [1] 2 3 ... 190
1
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 03.05.2018, 12:11:50 »
От сутринта има ужасен трафик в участъка между разклона за летището и кръговото към Технотест. Сутринта на кръговото се запали лек автомобил, та се образува сериозно задръстване от към Разклона. Сега пък има катастрофа на моста на Христофор Колумб, точно над жп линията, като движението е страшно забавено. Алтернатива за идващите от центъра е естакадата на бул. Брюксел.

2
Ако питаме хората почти всички ще искат интервали 5-10 минути, дори села и крайни квартали с малък пътникопоток. :rolleyes: Трябва обективна оценка на пътникопотока - за села с под 1000 души население са нормални интервали 30-40 до 45 минути, при по-малки автобусите няма да запълват седящите места в пик и ще има много курсове с едноцифрен брой пътници, което е явно разточителство. :rolleyes:
Пейчев, я ми кажи, ти като шофираш и си сам в колата, не е ли разточителство, че возиш 3 празни седалки? И тези три седалки не пречат ли на останалите, за да могат по-лесно да се придвижват?

Нека да е ясно, в някои участъци градският транспорт може да превозва 1-5 пътника и това на някой да му се струва "разточителство", но ако погледнем всяка конкретна линия може би ще разберем, че неравномерното запълване на превозните средства не може да бъде показател за "разточителство".

3
И така, докато ЦГМ мъдрят как да изперат едни 88 млн. лева Uber се превръща в интегратор за услугите на обществения транспорт. С други думи, ние започваме отново да "строим" това, което като модел на запад умира. Впрочем, смъртта на таксуването по начина, по който планират да го реализират в София, е предизвестена от преди няколко години, когато именно чрез компании като Uber целият свят започна да говори за mobility as a service... Успех на всички, които ще се снимат с надгробен камък за 88 млн лв.


Quote
It's not just cars anymore. Uber adds public transport to app with new Masabi partnership.

Линк

Uber paved the way for a new paradigm in urban mobility, and we’re tremendously excited to power seamless connectivity..."

 After eight years and more than five billion journeys across 600 cities, Uber have announced a partnership that will ally their offering closer to public transport. They will be engaging in a new strategic partnership with Masabi, the UK company best known for their mobile ticketing and Software-as-a-Service (SaaS) based fare collection for public transit. This tie-up, announced this week, will see Uber add public transit mobile ticketing into the Uber app. Once an agreement is reached with a transit agency, Uber users will have the option to book and display Masabi customers’ transit tickets in the app, allowing for seamless transfers from ride-sharing to public transit services for convenient multi-modal journeys. Masabi, already provides mobile payment options for public transit systems in New York, Boston, Los Angeles, and other cities around the world.

The two companies will also be working together to offer the integration to new cities around the globe. It’s been a busy week for Uber, who have also announced the extension of Uber Bike (booking of pedal-assist electric bike directly from the Uber app) pilot from San Francisco into Washington DC and the launch of Uber Rent (a car rental programme, also done through the Uber app).

No stranger to controversy, Uber’s rise has not been irresistible, but it is certainly becoming an ubiquitous aspect for many in global cities. And these developments will only add to the all encompassing offering they will be looking to deliver. If they have their way, in a few years, cities transport options, both public and private could be dominated by the San Francisco based company.

    Dara Khosrowshahi, CEO of Uber ( @dkhos )  writing this week around these announcements: “Having a greater variety of transportation modes at your fingertips helps make it increasingly easy to live without a car. That’s why we want to provide alternatives to personal car ownership by bringing together multiple modes of transportation right in our app.”

Uber’s new ticketing option will be powered by Masabi’s Justride SDK, the first and only mobile ticketing SDK for public transit. The SDK allows 3rd party applications to request fare types, make payments, and deliver visual and barcode mobile tickets to a passenger through a secure ticket wallet.

The Justride SDK integration combines secure ticketing functionality with existing apps. This gives users greater and more convenient access to tickets for public transit services. For transit agencies, deploying via SDK means mobile ticketing is instantly available to an already established user base providing a seamless and convenient experience to transfer to or ride on transit services.

    “At Masabi our mission has always been to make it quicker and easier to get around cities using a range of transit options and in Uber, we’ve found a perfect partner to help us further that mission,” said Brian Zanghi, CEO of Masabi ( @bkzanghi  ). “Uber paved the way for a new paradigm in urban mobility, and we’re tremendously excited to power seamless connectivity between Uber’s options and public transit, reducing the number of cars on the road and enabling more on-demand transportation.”

“Having a greater variety of transportation modes at your fingertips helps make it increasingly easy to live without a car. That’s why we want to provide alternatives to personal car ownership by bringing together multiple modes of transportation right in our app,” said Jahan Khanna, Head of Product, Mobility at Uber. “We’re excited to partner with Masabi to incorporate transit as an option in the Uber app.”

This will be a development watched very closely by the transport industry, with Uber offering both an opportunity and a threat to current business models. But what this deal does do is offer a further example of how  integrated multi-stage door-to-door trips , known to some as “Mobility-as-a-Service” (“MaaS”) can actually be delivered. We’ll be sure to keep you updated on the latest developments as this partnership is deployed in the real world.

4
Никой не му пречи, че на автоматиците на колите има R и N на латиница; никой не му пречи, че 1-2% от колите са с десен волан, никой не му пречи, че почти всичко се изписва или дублира на латиница - купуваме вносни стоки без да се замисляме за кирилица/латиница, та затова "N"-ът на спиркознаците вече прелива чашата...  :help: :help: :help:

5
Аз бих гласувал в анкета New_Passenger да бъде насочен към изхода с пожелания за много здраве и без излишни церемонии.

6
Автобуси / Re: Tedom C12G (3901-3909)
« on: 29.03.2018, 14:13:12 »
Днес по 384 има.

7
Аз пак не мога да разбера, как един тролей от Сточна гара по Цариградско-Гемето-Симеоновско ще се припокрива с трамвай Дървеница-МС Г.М. Димитров-Овча купел или Дървеница-Гемето-Симеоновско-Семинарията? Пейчев, подозирам, че ринговият трамвай ще върже необходимия брой пътници независимо от петте общи спирки с тролея по Симеоновско. За трамвай по Симеоновско в южна посока не знам някой да е говорил - това вече е невъзможно.
Борбата за трамваен южен ринг продължава, независимо че могат да направят тролеи до Студентски град или Манастирски ливади. Отказът от трамвайно трасе от Армеец до Онкологията не е болка за умиране, тъй като ТМ-трасе към учебните заведения и разрастващите се жилищни райони по Климент Охридски е по-примамливо от връзка с индустриалните зони по Искърско шосе (за тази връзка А88 е приемлив).

Погледни ОУП. Според него трябва да има трамвай от 4ти км до Хладилника и нататък Овча Купел.
http://www.sofproect.com/Images/web_maps19112009/33.pdf

Според проекта на ПУГМ участъкът 4ти км - Хладилника е заменен от тролейбус, трамвай изобщо не се предвижда да се изгражда след Хладилника, посока Г.М. Димитров. Графичната част за трамваите е долу.

8
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 21.03.2018, 11:33:30 »
Графичната част с линиите за електробуси и планираните бус ленти...
А има ли критерии, по които са ги избирали тези линии, или са затваряли очите и където посочат?
Критериите може би са при ЦГМ, но в плана няма критерии, няма и индикатори за изпълнение - нищо. Консорциумът, който го е изготвил е ползвал единствено и изключително информацията, която е налична в Столична община. Консултантите не са правили предложения за линии, маршрути и т.н. Самите те критериите също не ги знаят...

9
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 21.03.2018, 10:15:17 »
Графичната част с линиите за електробуси и планираните бус ленти...

10
Ето графично как са планирани трасетата. Трасето по Г.М. Димитров е на мястото на трамвая, който се планира да отпадне...

11
Плановете на СО, заложени в Плана за устойчива градска мобилност за развитие на тролейбусния транспорт:
- Изграждане на ново тролейбусно трасе по ул.”Бяла черква” – бул.”Фритьоф Нансен” – бул."Патриарх Евтимий"
- Тролейбусна линия бул.”Цветан Лазаров” – ж.к. Дружба-2
-  Тролейбусна линия по ул.”Г. М. Димитров” – бул.”Симеоновско шосе" (на мястото на трамвая по ОУП)
-  Изграждане на ново тролейбусно трасе от бул. „Сахаров“ до ж.к. Младост II

12
Мен ми е интересно има ли някакви новини за Копенхаген и Каблешков? Днес консултантите наети от СО за изготвяне на ПУГМ бурно защитаваха тезата, че и двата трамвая са ненужни, а за този по Копенхаген дори имало анализ, който показвал колко икономически нецелесъобразно било неговото изграждане... Няма да ви занимавам с тезите им за ТМ6 и изобщо за необходимостта от трамваен транспорт в София, досещате се в каква посока са насочени...

13
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 20.03.2018, 16:26:42 »
В Плана за устойчива градска мобилност, който в момента се подготвя се посочва следното:

15 нови електробуса, които ще обслужват линии № 84, 30 и 65
15 нови електробуса, които ще обслужват линии № 42, 47, 48 и 14


Линия 30 е на МТК. Не виждам как ще пускат на нея електробуси.

A 42,47 и 48 са на коренно различно място от 14 и предполага различни гаражи. Същото се отнася за 84 и 65.

Пичове, не "бийте" вестоносеца, това го мъдрят само експерти със стаж и много опит в тематиката.

14
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 20.03.2018, 15:34:52 »
В Плана за устойчива градска мобилност, който в момента се подготвя се посочва следното:
•   Доставка на 30 автобуси по проект за  подобряване на качеството на атмосферния въздух
•   Доставка на 50 електробуси (30 бърз и 20 бавен заряд )

15 нови електробуса, които ще обслужват линии № 84, 30 и 65
15 нови електробуса, които ще обслужват линии № 42, 47, 48 и 14

15
Нещо разписание? Интервал?
Абсурд. Гарантирано от ЦГМ и СО. Впрочем, в чужбина по отношение на транспорта има едно правило, което се изучава като постулат в университетите - внедрени канали за информация не се пипат и променят - нови могат да се добавят, но старите следва да се запазват. Ама то си зависи и от университета, в който си учил...

16
1. Окръжна болница не се нуждае от толкова мощна линия като тб 5.
2. Евентуалното превъртане от там ще увеличи интервалите на движение.
3. Тб 8 все някъде трябва да ходи.
4. Всяка интервенция по ККМ извън случайни аварийни ремонти е дефакто неосъществима. Давам пример: Опитахме се през Сдружението, обосновано и със солидни аргументи да предложим кръстовката на Сточна гара за тб 6, 7 и 9 да се замени от две стрелки. По този начин тб 9 ще може да спира на общата спирка ма Сливница, освен това при включване и изключане водачите няма да си рискуват живота и здравето като спират в кръстовището да сменят прътите на мрежата ръчно. СЕ направи бакалска сметка че това ще струва нещо от порядъка на 17-18 000 лв и всичко умря, защото пари за такъв лукс няма.
Радо, обяснението за липса на пари е оправдание за липсата на желание. Пари има, просто по веригата всичките си чешат т**ките.

17
Колко е "бърз" градския транспорт в едно сравнение от днес. Сутринта с колата бях точно пред 184 (3633) на светофара на СУ в 7.59 ч (8.57 ч потегля от спирката на ул. Гурко). Целта ми бе спирка Нова телевизия, но преди това трябваше да мина до Карпет Макс на Ботевградско шосе за да оставя жената. И така, с колата успях да измина 16,2 км за по-малко време (6-7 мин), отколкото беше необходимо на 3633 да измине 9.2 км (пристигна в 8:28 ч). Всички коментари оставям на вас...

18
Хибридна война ли? То не са нови швейцарски трамваи, хиляди тонове вредни емисии по-малко и още нови автобуси по 111...  Впрочем, най-голяма доза истина има в заглавието, явно то цели да покаже стремежът на служителите в общината и един цент да не остане неизхарчен от тия пусти гадни евро-пари! Да живее народната власт! Хвала!

P.S. Интересно ми е научно как 60 нови превозни средства ще бъдат разпределени по всички линии на градския транспорт...

P.P.S. А, да бе... то до 2019 г. ще има метро до Овча Купел и още 1/3 от наземния ГТ ще отиде в небитието. 

http://bnr.bg/sofia/post/100847318/1-mlrd-evro-shte-usvoi-stolichnata-obshtina-za-transport-i-infrastrktura-do-2020-g

Quote

Общо около 1 млрд. евро ще бъдат инвестирани в транспорта възстановяването на градската среда до 2020 година, съобщи зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев по време на нестандартна пресконференция. Срещата с представителите на медиите се състоя в един от новите швейцарски трамвай, доставени по втория етап на проекта "Интегриран градски транспорт".

Крусев отбеляза, че най-големият проект е изграждането на метрото, като общата му стойност, включително цената на новите метровлакове, е около 500 млн. евро:

Това ни е най-важния транспортен и екологичн проект, 90 000 тона са вредните емисии, които ще бъдат спестени с пускането на треттата линия на метрото.

Заместник-кметът по транспорта говори и за цялостната реконструкция, която ще се извърши по бул. "Цар Борис III" и по бул. "Граф Игнатиев". Ремонтите ще запонат след приключване на административните процедури и избор на изпълнител. Предстои да бъде подменена цялата настилка не само по трасето на трамваите, но и на самите площади „Славейков“ и „Гарибалди“.

Евгени Крусев каза още, че два нови автобуса по линия 111 са пуснати от днес, а обслужващите автобуси по линията ще бъдат увеличени общо с четири . Освен това Общината ще закупи 120 нови автобуса, които се движат на природен газ, като до момента са доставени 60 такива превозни средства и остава да бъдат доставени още толкова със средства от общинския бюджет. Те ще бъдат разпределени по всички линии на градския транспорт.

© БНР (www.bnr.bg) Прочетете текста тук - http://bnr.bg/sofia/post/100847318/1-mlrd-evro-shte-usvoi-stolichnata-obshtina-za-transport-i-infrastrktura-do-2020-g

19
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 19.06.2017, 09:39:34 »
Ето така изглежда естакадата вече повече от 1 час.  Обичам тази гледка.

20
Въведената временна организация на маршрута на ТМ20 и 22 сериозно застрашава живота на пътниците в района на спирките на пл. Паметника Левски. Реално шофьорите нямат представа за спирката, специално на крайната, и при наближаването й изобщо не намаляват. Съответно слизащите от трамваите могат да бъдат пометени от автомобил... Според мен една маркировка на асфалта, подсказваща наближаване на спирка ще помогне доста.

Pages: [1] 2 3 ... 190