Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - maniak

Pages: [1] 2 3 ... 191
1
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 21.07.2018, 18:15:11 »
Снимката от кога е?

2
Иранските Мерцедеси са определено неудобни за градски транспорт. Говоря за типично градски мидибус от типа MAN NM/SM сериите или Мерцедес Sprinter City. И пак повтарям- такива машини за линии до планината са само за слабите делнични дни септември-юни само за линия 66. Зависи пак какви са машините де- ако са тип Манчетата могат да се ползват като цяло и за 63, защото линията си е въздуховоз делничен ден. Подобна е ситуацията и с изчадия като 65. Така че такъв тип малогабаритни автобуси биха си намелири приложението.
За изтегляне по-настрани- определено ще отдалечи Софиянци от планината. На дали някой ще му се лангърка със сто прекачвания за да стигне до планината. Още повече, когато това включва трамвай.
Не мога да разбера оприличаването на маршрутно такси... Не виждам толкова голямо смущаване на графика, още повече като свърши строителството на метрото след някой друг месец. Вече и Прага не е онзи павиран ад, който беше...
За пътуването към планината- изказвам си мнението, като бивш таксиметров шофьор, който живя 6 месеца в една от хижите там. Определено транспортът е едно от големите пера, които отказват хората да пътуват нататък. Вярно, че таксиметровите услуги са супер евтини в България, но Бояна-Златни мостове дори ми излизаше 15на лева на апарата. Другия проблем, предполагам почива на политическа основа, повлиян от корупция и/или безстопаственост и тн разсипия- много обекти са занемарени, много удобни и хубави неща са затрити (Княжевския лифт например). Определено преди за Витоша имаше само района на Алеко, но сега малко по малко се възражда и зоната на Златните мостове, която все още е некомерсиализирана и приятна за отдих и тн. Иначе, както каза Иво- има доста хора които дори живеят в планината целогодишно. Същите се организират с чужд транспорт или се молят на автобусите от скиучилищата или зелените училища да ги свалят от планината. От София малко по-лесно някой таксиджия се навива да ги качи. Същите милеят за транспорт подобен на някаква бивша маршрутка, която е ходила делничен ден по 3-4 пъти нагоре. От друга страна има и хора, най-вече между април и октомври, които също търсят планината делничен ден за отдих, планинарство и тн.
За 63 и моята идея с 63А- не мисля, че ще задълбочи загубния принцип на който работи 63. По-скоро пролетта и есента би довело до някакъв по-положитен ефект, най-вече социален, за същия финансов баланс. Юли и август- със сигурност ще доведе до положителен и финансов и социален ефект.

НО! Да се развие такова нещо- определено ЦГМ трябва да поработи за информираността на пътниците си. Защото дори, когато се прие 63 да ходи празнични дни до Златни мостове, още има много хора които гледат с недоумение, че до там има градски транспорт. А за 66- определено трябва да се намери вариант да ходи до Алеко.

Утопията за забрана и еко-транспорт в планината- Ами затова казах, че е утопично и фантасмагорично за българската действителност. Но за мен е абсурдно да има автобус и лифт с почти еднакъв маршрут в природен парк. Също и абсурдните цени на лифта... Може и моите представи да са изкривени... Но още по-утопична може да се стори кое аз считам като цяло за редно- пълно затваряне на планината с изключение на коли с пропуски на ползващите/наемащите/стопанисващите обектите и вкарване на Княжевски и Симеоновски лифтове в системата на ЦГМ.

65 въздуховоз - хахаха! Момче, от кога не си стъпвал в София и в Манастирски ливади? 63 също няма нищо общо с въздуховоз, но явно си по-запознат наблюдавайки от някоя вила по Беловодски път..

3
Аз вече втори ден си купувам такава карта. Доста е удобно. Контрольори ме провериха веднъж, като им показах телефона - ме гледаха опулено и казаха, че нямат устройства да проверят валидността. Изобщо не погледнаха ден, час и прочие.. :help:

4
От една седмица се извършва ремонта на Христофор Колумб от кръговото при Технотест до Мими Балканска. Освен преасфалтирането се изграждат тротоари и осветление.  :peace:Похвално! Обаче, по цялата дължина на булеварда няма отводняване :! Досега нямаше бордюри и оттичането не беше толкова голям проблем, но тепърва ще видим какво ще се случва при по-обилни дъждове и топене на сняг...  :neznam: :rev:

5
Вече е напълно ясно, че трасето на трамвая до басейна Спартак отива в историята (поредното!), та за заместващият тролейбус (Манастирски ливади - Надлез Надежда) мислят следната разстановка:
Курс - около 80 минути.

Делник:
Коли: 10-7-10-3 Интервали (мин): 8-12-8-27

Празник:
Коли: 6-6-6-3 Интервали (мин): 13-13-13-25

Ганчев заяви, че има тролейбуси (което е ок), но ми е интересно какво ще прави с шофьорите, които са кът.

Според мен е добре нощно време да са 4 коли, за да имаме интервал 20 минути, който е поносим, за разлика от 25 или 27 минути с 3 коли.
Чудя се като имат неоспорими доказателства за наличие на пътникопоток какво им пречи още сега да пуснат един автобус с маршрут Манастирски ливади - Бяла Черква - Арсеналски - Черни връх - Васил Левски - Попа (временно може по Раковски с промяна на фазите на Левски/Раковски) - Нансен и обратно. Пък общината междувременно нека си бае и "строи" тролейбуса. Крайно време е СО да престане да се оправдава и да го кара на обещания, досега 10 пъти ако искаха можеха да построят тролейбусното трасе или да пуснат автобус. За разписания нищо няма да казвам, достатъчен е примерът с ТБ9, чиято последна кола от Сточна гара в момента (през лятото, когато всички са навън) е в 22.32 ч...

6
Пускам няколко пресни снимки от Валенсиен, северна Франция. Трамвайната мрежа е изключително приятна, трамваите се движат бързо както в града, така и в участъците от извънградската част. Трамваите имат пълна преференция пред останалите участъци на движението, синхронизирани са с извънградските автобуси, като крайните станции са терминали. Доста сериозно натоварване има по всички участъци, макар през лятото движението да е разредено (все пак това е град с население ок. 150 хил. души с предградията). Всички спирки са достъпни за хора с намалена подвижност, разстоянието между трамвая и перона е 3-4 см, като колички трудно влизат само от първа и последна врата (по-високи са от пероните, но вътре няма стапало). Като цяло градът е много по-спокоен от съседния Лил и все още не се е напълнил с бежанци.

7
...
Същият случай и малко по-нагоре по улицата или по-встрани ----> https://www.google.com/maps/@42.6652902,23.4183725,3a,26y,139.68h,89.33t/data=!3m7!1e1!3m5!1sidkTTlQmkkhK2TrYrAQ9EA!2e0!5s20150701T000000!7i13312!8i6656

Тук обаче прелезът си се ползва, има предприятия които ползват клона.

8
Други градове / Re: Враца
« on: 26.06.2018, 00:14:54 »
Мина една седмица от обсъждането и сега ми останаха няколко минути да споделя чутото и видяното по време на обсъждането. За съжаление нивото на дискусията беше изключително посредствено, като по-скоро се търсеха начини за политическо манипулиране, отколкото да се заложи на разглеждането на последствията, от взимането на едно или друго решение за бъдещето на градския транспорт. Да, състоянието на тролейбусите не е добро - стари и амортизирани машини, които се нуждаят от редовна поддръжка и качествен ремонт. Същевременно обаче дружеството възпрепятства ремонтите и възстановяването на спрелите Икаруси, както и е оставило на произвола на съдбата ЗиУ-тата. Никой не спомена как точно ще бъде променен начина на поддръжка на превозните средства при закупуване на нови возила, независимо от това дали са автобуси или тролейбуси.
Що се касае до тролейбусите - ежедневната експлоатация на тролейбусите е 2-3 пъти по-евтина отколкото на автобусите. И това в момента, при старите и неикономични ЗиУ-та... Оказа се, че закупената електроенергия от 3,500 MW/h ще бъде достатъчна за 1,9 млн. километра с нови тролейбуси Шкода 26Тр - колкото за 2 години пробег (приблизително 700-800 хил. км годишно). Стойността на тези 3,500 MW/h е 154 хил.лв., т.е. годишното потребление на ел.енергия е на стойност 77 хил. лв. В същото време при 600 хил. км годишно транспортна задача изпълнявана с автобуси (според справка на шефа на градския транспорт) и около 40 л разход на 100 км за Ивеко Евро 6 това прави, че закупеното гориво миналата година за ок 250 хил. лв ще стигне само за една година. Или с други думи експлоатацията на тролейбусите е 3,24 пъти по-евтина от тази на автобусите. Капиталовите разходи обикновено са перо, което има начини да бъде покрито от външни източници, но експлоатационните разходи винаги са ангажимент на оператора - от тази гледна точка не виждам как едни автобуси ще бъдат по-добро решение за дружеството, отколкото тролейбуси.
За съжаление имаше много слабо участие на представителите на дружеството, които на тази среща се държаха много пасивно.
Общинските съветници - трябва ли да споменавам нещо за тях?
Областният управител - участието на представители на тази институция винаги трябва да се подкрепя. Най-малкото проблемите със закупуването на тролейбуси (електрически превозни средства за обществения транспорт) трябва да бъдат поставени за решаване на национално равнище. Ясно е, че трябва да бъде създаден фонд, който да подпомага общините при закупуване на електрически превозни средства за техните градски транспорти. Това не се случва в момента, а ролята на областните управители може да бъде на медиатори (особено в подобни случаи, когато имаме на всички равнища 3 х ГЕРБ).
Кметът - и мен да ме питат за стоматология нищо няма да мога да кажа. За съжаление обаче, кметът като не разбира от обществен транспорт не се беше подготвил за дискусията, а по-скоро се опитваше да скрие некопетентността си зад абсурдни фрази в подкрепа на автобусния вариант и в ущърб на тролейбусния.
Екипът, изготвил стратегията - да, стратегията е слаба. Но такава са си поръчали от общината на Враца и такава си я припознават. Експертите със сигурност могат да направят повече, но надали са били и мотивирани да го сторят. Погрешните интерпретации на слабите заключения обаче водят до натрупване на глупости, които незнаещите разбираха погрешно, а тези, които искахме да разберем повече - бяхме гледани с укор и презрение.
В заключение, хората в града разчитат на тролейбусите. Те са доволни от това, че имат електротранспорт. Бъде ли заменен обаче от автобуси надали някой ще тъгува за старите ЗиУ-та, които колкото и да са екологични с всеки изминал ден стават все по-неактуални за променящите се транспортни нужди на жителите на града.

9
Други градове / Re: Враца
« on: 20.06.2018, 15:45:10 »
Във връзка с провелото се днес обществено обсъждане на Стратегията за развитие на обществения транспорт на Враца, на което за съжаление не успях да присъствам, но гледах предаване на живо във фейсбук (донякъде, след това приключи) искам да благодаря на представителите на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура” - г-н Виктор Чаушев и г-н Симеонов, които бяха дошли и отстояваха твърдо позицията си на защитници на тролейбусния транспорт поради неговите предимства.
А можеш ли да дадеш линк към фб страницата, където е бил стрийминга.

10
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: 14.06.2018, 12:12:47 »
Поздравления към всички за успешното превозване на автобуса!

И едно предупреждение - АП Малашевци не е зоологическа градина, нито парк за свободни разходки. Посещения на автобуса без знанието на ръководството на сдружението не са желателни. Това, че някой го е направил на своя глава, без да го координира с ръководството на сдружението, излага цялата организация за домуване на автобуса в общинския гараж на необоснован риск. Изобщо не искам да споменавам наличието на "доброжелатели", които обичат да "помагат" с взимане на части и последващото им "изгубване". Помощ по възстановяването ще е необходима, това е безспорно, но за тази цел ще бъде създадена организация и тя ще бъде съобщена своевременно, така че да е известно кой, с какво, в какви срокове и с какви средства ще участва и борави.

11
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 03.05.2018, 12:11:50 »
От сутринта има ужасен трафик в участъка между разклона за летището и кръговото към Технотест. Сутринта на кръговото се запали лек автомобил, та се образува сериозно задръстване от към Разклона. Сега пък има катастрофа на моста на Христофор Колумб, точно над жп линията, като движението е страшно забавено. Алтернатива за идващите от центъра е естакадата на бул. Брюксел.

12
Ако питаме хората почти всички ще искат интервали 5-10 минути, дори села и крайни квартали с малък пътникопоток. :rolleyes: Трябва обективна оценка на пътникопотока - за села с под 1000 души население са нормални интервали 30-40 до 45 минути, при по-малки автобусите няма да запълват седящите места в пик и ще има много курсове с едноцифрен брой пътници, което е явно разточителство. :rolleyes:
Пейчев, я ми кажи, ти като шофираш и си сам в колата, не е ли разточителство, че возиш 3 празни седалки? И тези три седалки не пречат ли на останалите, за да могат по-лесно да се придвижват?

Нека да е ясно, в някои участъци градският транспорт може да превозва 1-5 пътника и това на някой да му се струва "разточителство", но ако погледнем всяка конкретна линия може би ще разберем, че неравномерното запълване на превозните средства не може да бъде показател за "разточителство".

13
И така, докато ЦГМ мъдрят как да изперат едни 88 млн. лева Uber се превръща в интегратор за услугите на обществения транспорт. С други думи, ние започваме отново да "строим" това, което като модел на запад умира. Впрочем, смъртта на таксуването по начина, по който планират да го реализират в София, е предизвестена от преди няколко години, когато именно чрез компании като Uber целият свят започна да говори за mobility as a service... Успех на всички, които ще се снимат с надгробен камък за 88 млн лв.


Quote
It's not just cars anymore. Uber adds public transport to app with new Masabi partnership.

Линк

Uber paved the way for a new paradigm in urban mobility, and we’re tremendously excited to power seamless connectivity..."

 After eight years and more than five billion journeys across 600 cities, Uber have announced a partnership that will ally their offering closer to public transport. They will be engaging in a new strategic partnership with Masabi, the UK company best known for their mobile ticketing and Software-as-a-Service (SaaS) based fare collection for public transit. This tie-up, announced this week, will see Uber add public transit mobile ticketing into the Uber app. Once an agreement is reached with a transit agency, Uber users will have the option to book and display Masabi customers’ transit tickets in the app, allowing for seamless transfers from ride-sharing to public transit services for convenient multi-modal journeys. Masabi, already provides mobile payment options for public transit systems in New York, Boston, Los Angeles, and other cities around the world.

The two companies will also be working together to offer the integration to new cities around the globe. It’s been a busy week for Uber, who have also announced the extension of Uber Bike (booking of pedal-assist electric bike directly from the Uber app) pilot from San Francisco into Washington DC and the launch of Uber Rent (a car rental programme, also done through the Uber app).

No stranger to controversy, Uber’s rise has not been irresistible, but it is certainly becoming an ubiquitous aspect for many in global cities. And these developments will only add to the all encompassing offering they will be looking to deliver. If they have their way, in a few years, cities transport options, both public and private could be dominated by the San Francisco based company.

    Dara Khosrowshahi, CEO of Uber ( @dkhos )  writing this week around these announcements: “Having a greater variety of transportation modes at your fingertips helps make it increasingly easy to live without a car. That’s why we want to provide alternatives to personal car ownership by bringing together multiple modes of transportation right in our app.”

Uber’s new ticketing option will be powered by Masabi’s Justride SDK, the first and only mobile ticketing SDK for public transit. The SDK allows 3rd party applications to request fare types, make payments, and deliver visual and barcode mobile tickets to a passenger through a secure ticket wallet.

The Justride SDK integration combines secure ticketing functionality with existing apps. This gives users greater and more convenient access to tickets for public transit services. For transit agencies, deploying via SDK means mobile ticketing is instantly available to an already established user base providing a seamless and convenient experience to transfer to or ride on transit services.

    “At Masabi our mission has always been to make it quicker and easier to get around cities using a range of transit options and in Uber, we’ve found a perfect partner to help us further that mission,” said Brian Zanghi, CEO of Masabi ( @bkzanghi  ). “Uber paved the way for a new paradigm in urban mobility, and we’re tremendously excited to power seamless connectivity between Uber’s options and public transit, reducing the number of cars on the road and enabling more on-demand transportation.”

“Having a greater variety of transportation modes at your fingertips helps make it increasingly easy to live without a car. That’s why we want to provide alternatives to personal car ownership by bringing together multiple modes of transportation right in our app,” said Jahan Khanna, Head of Product, Mobility at Uber. “We’re excited to partner with Masabi to incorporate transit as an option in the Uber app.”

This will be a development watched very closely by the transport industry, with Uber offering both an opportunity and a threat to current business models. But what this deal does do is offer a further example of how  integrated multi-stage door-to-door trips , known to some as “Mobility-as-a-Service” (“MaaS”) can actually be delivered. We’ll be sure to keep you updated on the latest developments as this partnership is deployed in the real world.

14
Никой не му пречи, че на автоматиците на колите има R и N на латиница; никой не му пречи, че 1-2% от колите са с десен волан, никой не му пречи, че почти всичко се изписва или дублира на латиница - купуваме вносни стоки без да се замисляме за кирилица/латиница, та затова "N"-ът на спиркознаците вече прелива чашата...  :help: :help: :help:

15
Аз бих гласувал в анкета New_Passenger да бъде насочен към изхода с пожелания за много здраве и без излишни церемонии.

16
Автобуси / Re: Tedom C12G (3901-3909)
« on: 29.03.2018, 14:13:12 »
Днес по 384 има.

17
Аз пак не мога да разбера, как един тролей от Сточна гара по Цариградско-Гемето-Симеоновско ще се припокрива с трамвай Дървеница-МС Г.М. Димитров-Овча купел или Дървеница-Гемето-Симеоновско-Семинарията? Пейчев, подозирам, че ринговият трамвай ще върже необходимия брой пътници независимо от петте общи спирки с тролея по Симеоновско. За трамвай по Симеоновско в южна посока не знам някой да е говорил - това вече е невъзможно.
Борбата за трамваен южен ринг продължава, независимо че могат да направят тролеи до Студентски град или Манастирски ливади. Отказът от трамвайно трасе от Армеец до Онкологията не е болка за умиране, тъй като ТМ-трасе към учебните заведения и разрастващите се жилищни райони по Климент Охридски е по-примамливо от връзка с индустриалните зони по Искърско шосе (за тази връзка А88 е приемлив).

Погледни ОУП. Според него трябва да има трамвай от 4ти км до Хладилника и нататък Овча Купел.
http://www.sofproect.com/Images/web_maps19112009/33.pdf

Според проекта на ПУГМ участъкът 4ти км - Хладилника е заменен от тролейбус, трамвай изобщо не се предвижда да се изгражда след Хладилника, посока Г.М. Димитров. Графичната част за трамваите е долу.

18
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 21.03.2018, 11:33:30 »
Графичната част с линиите за електробуси и планираните бус ленти...
А има ли критерии, по които са ги избирали тези линии, или са затваряли очите и където посочат?
Критериите може би са при ЦГМ, но в плана няма критерии, няма и индикатори за изпълнение - нищо. Консорциумът, който го е изготвил е ползвал единствено и изключително информацията, която е налична в Столична община. Консултантите не са правили предложения за линии, маршрути и т.н. Самите те критериите също не ги знаят...

19
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 21.03.2018, 10:15:17 »
Графичната част с линиите за електробуси и планираните бус ленти...

20
Ето графично как са планирани трасетата. Трасето по Г.М. Димитров е на мястото на трамвая, който се планира да отпадне...

Pages: [1] 2 3 ... 191