Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dan

Pages: [1] 2 3 ... 72
1
Пак казвам, за Струга по-скоро преразказвам, може би да е писано тук преди време. Това, че РПУ има наблизо не означава, че няма да се правят нарушения и, че същите непременно ще се наказват.

2
Силно се съмнявам, че е за туристи. Едва ли въпросните отсядат по крайните квартали, че да им трябва транспорт.

3
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 09.03.2018, 21:21:18 »
Не е, но явно някой изпитва затруднения да направи нормални и четливи табели.

4
С такси не е по-евтино. Както е написано в цената на абонаментните карти не е предвиден нощен транспорт. Ако има успех сигурно ще направят абонаментни карти, включващи нощния транспорт.

5
За "Н" и аз съм съгласен.
Мисля си, че варианта на Спаси София за линията от Обеля по Бели Дунав, Христо Силянов и Ломско по маршрута си е по-добър. Ще обслужва по-добре 2-ра и 4-та част, както и Свобода, които в момента остават далеч.

Надявам се в бъдеще ще се доразвие с нови маршрути и оптимизация, където е нужно.

6
- по червената линия трябва да има още спирки по Тодор Александров. пред кино Арена задължително. а може и при ул. Хисаря. също така трябва да има и спирка между Опълченска и К. Величков. Не съм сигурен къде е по-добра идея - на пазара Д. Петков или при инж. Иванов/Одрин.
В близост до кино Арена има спирка, не е нужно пред самото кино да има друга, още повече, че там и денем няма. Между Опълченска и К. Величков при временни маршрути се е обособявала спирка на ул. Одрин.


2. Преплитане на червената и оранжевата линия:
По същия начин важи и за други квартали. Защо да няма и бърза връзка на Обеля с Люлин. Предполагам идеята е да има линии от центъра към кварталите, а не между самите квартали.

7
Ще важат ли месечните абонаметни карти?
Не, виж картинките по-горе

8
Картата от 2 лв ще важи ли за прекачване и колко време ѝ е валидността?
Някъде (тук) прочетох, че картата ще е с дата и ще важи за цялата нощ. Предполагам затова има бели краища, да се отпечатва датата там.

9
По Струга също не виждам никакъв смисъл да се пуска нещо (различно от 1 в този му вид), защото спирката там не се ползва от никой, а едно допълнително обикаляне по Струга около Гарата не е добро решение за дълги и натоварени линии, каквито са 7 и линията от Иван Вазов/Спартак до Обеля. 3 също не е добра идея да минава на пряко оттам, защото се губи ценна връзка с Гарата (и двете спирки там се ползват).
Ако по Струга няма ежедневно тармвайно движение ще заприлича на паркинг и при нужда ще стане трудно да се освободи. Дори тук мисля, че съм чел, че причината ТМ 1 да минава от там е само за да не се блокира от автомобили и да е винаги свободно при нужда.

ПП: С Надлез Надежда няма такъв проблем.

10
Quote
На 10и 11.03.2018г. (събота и неделя) ще се извършат ремонтни дейности по маршрута на трамвайна линия № 6. За времето на ремонта се въвежда следната временна организация на движение:
На 10.03.2018 г. (събота):
От 04:30 до 16:00 часа трамвайна линия № 6 щесе движи от ж.к. „Иван Вазов” до трамвайно ухо „Връбница”. След 16:00 часа маршрутът ще се възстанови до ж.к. „Обеля 2”.
На 11.03.2018 г. (неделя ):
от 04:30 до 16:00 часа трамвайна линия № 6 ще се движи от ж.к. „Иван Вазов” до трамвайно ухо “Хюндай България”. След 16:00 часа маршрутът да се възстанови до ж.к. „Обеля 2”.

11
Ето още няколко интересни снимки/картинки от Транспорт за София:

Тук няма да коментирам липсата на превод по съществената част:


Билетчето Картата:


Подвижният състав:



12
Моето първо предложение е следното:
ТМ 1 - закрива се
ТМ 3 - както е предложен във вариант 1
ТМ 6 - Лозенец - бул. "Христо Ботев" - Обеля - интервал 7/8 минути в пикови часове
ТМ 8 - Люлин - Западен парк - бул. "Александър Стамболийски" - Иван Вазов - интервал 8 минути в пикови часове (трамваите преминават през Западен парк двупосочно, което ще увеличи времепътуването с 6 минути, 4 от които могат да се компенсират със затягане на разписанието)
ТМ 10 - Хладилника - бул. "Александър Стамболийски" - Захарна фабрика - със същия брой коли
Твърдо не съм съгласен, а и е коментирано, че обиколка през Западен парк не само, че не подобрява обслужването на Люлин с ТМ 8, но и го влошава. При ремонтни дейности е видно, че обиколка Люлин - Западен парк - Център предизвиква хаос поради ред причини и също влошава обслужването на Западен парк.
Също така ТМ 10 няма място в Захарна фабрика. Когато ТМ 10 е пращана в Захарна фабрика се изпразваше на Димитър Петков. ТМ 10 си е много добре с този маршрут. Нужно ѝ е малко подсилване или със състави, или по-добра синхронизация с другите линии в общите участъци. Може евентуално подпомагане от ТМ 18 до Хладилника.


Второ предложение
ТМ 1 - Иван Вазов - бул. "Христо Ботев" - Обеля - интервал 7/8 минути в пикови часове
ТМ 3 - закрива се
ТМ 6 - Лозенец - бул. "Христо Ботев" - Орландовци (въпросът е дали има нужда от толкова трамваи до Орландовци) - интервал 10 минути в час пик
ТМ 18 - удължава се до Хладилника
А трамвай в Захарна фабрика?


ПП: Във всеки един случай по Струга трябва да остане трамвай, предполагам, че ЦГМ има желание и на Надлез Надежда да върти нещо.

13
Не е недостатък това, че трамвай 6 прави връзка със 7 метростанции. Това се вижда при ТМ 8. Според мен линия Иван Вазов - Обеля е добра, както си е била и преди. Може наистина едната да е Иван Вазов - Обеля, с големи трамваи, а втората Лозенец - Надлез Надежда (или Гарата) с малки, като дори може да минава по Мария Луиза.

14
... а някои мазохисти даже го ползват и за основен транспорт от центъра. Има няколко човека в този форум, които могат да дадат много добра статистика на ежедневното натоварването на 6 в дадения участък (и във всеки един участък)
И аз съм от тези мазохисти, които се возят с трамвай от Пенчо Славейков до Хан Кубрат/Агресия. Тъй като повечето хора в това направление предпочитат по-лъскавото се качват на 7, но ако 6 е скоро, доста си изчакват него. Нямам ежедневно наблюдение на пътникопотока, но като цяло мотрисата се пълни и с правостоящи, въпреки препокриването си с ТМ 1 и ТМ 7. И докато ТМ 7 се поизпразва на НДК при 6 е по-равномерно натоварването.

15
Трамваи с три вагона в София няма и спирката едва ли е мислена за такива, но няма смисъл да се коментира повече.

16
А когато и трите трамвая са на едно време?! Както на Петте кьошета- третият тръгва след 6 минути!

Това по-скоро е проблем на разписанията, но предвид, че се трупат закъснения ти сам даваш примера - както на Петте кьошета и на много други места, където не е възможно да спират едновременно. Щом там не е проблем, значи навсякъде не би трябвало да е. Чакащите няма как да знаят кой трамвай ще мине първи и кой къде ще спре. Така, че не се спестява никакво време от спирането като втора кола.

Добре, а за хората, които са по-назад на спирката, те от своя страна ще псуват водача, че не отваря. Гледаш прекалено едностранчиво. Трябва да има ясно очертаване на зоната на перона, в която може да се отварят вратите и на места като „Орлов мост“ в посока „Младост“/„Дружба“ трябва да се премахнат съществуващите спирконавеси и будката на ЦГМ да се измести, за да бъде спирката ергономична и да няма какво да спира пътниците на перона.

Говоря за конкретния случай и други подобни, не за Орлов мост. За Орлов мост решението е друго, което написах по-горе (вторият вариант). Тук не мога да се съглася, че трябва да чакам трамвай на изхода на бензиностанцията.

17
А когато и трите трамвая са на едно време?! Както на Петте кьошета- третият тръгва след 6 минути!

Това по-скоро е проблем на разписанията, но предвид, че се трупат закъснения ти сам даваш примера - както на Петте кьошета и на много други места, където не е възможно да спират едновременно. Щом там не е проблем, значи навсякъде не би трябвало да е. Чакащите няма как да знаят кой трамвай ще мине първи и кой къде ще спре. Така, че не се спестява никакво време от спирането като втора кола.

18
Има две коментирани предложения:
- премахване на т.нар. двойни спирки и всеки си чака реда за спирката и не спира като втора кола.
- обособяване на двойни (или тройни) спирки, но с 2 (3) спиркознака, като всяка линия си спира на нейния си спиркознак.

19
Идеята е ясна, за автомобилът също е ясно, че няма място там, още повече че от предният светофар му звъняха. Проблемът е за чакащите на спирката, които са за втория трамвай.
Спирката е двойна.
Интересно ми е каква е дефиницията за двойна спирка. И ако е такава не е ли редно жълтата боя, указваща границите на спирката да обхваща 2 трамвая. Не мисля, че там това е възможно, освен ако изхода на бензиностанцията не е част от спирката :crazy:


Е то и на „Орлов мост“ е същото. Аз съм си изпускал превозно средство, когато съм бил застанал най-отпред, а шофьорът му реши да отвори вратите на втора позиция. Друг е въпроса, че по този начин се осигурява по-голяма безопасност за слизащите предвид, че спирката е преди светофара. Светва зелено за колите и за 22, но тройката спира на първа позиция отваря вратите и нали се сещаш, че първата мисъл на шофьорите ще е след като им свети зелено ако могат да се отърват от допълнителното спиране. Да не говорим, че задръстванията в пиков час по „Константин Величков“ в тази посока започват от „Симеон“.
А какво се случва ако светне зелено и хората още не са достигнали втория трамвай, защото не е казано, че ситуацията се случва в началото на червената фаза?

20
вторият трамвай е 10ка за депо, т.е. отива там, където и 22ката отпред - голяма драма, казвам ви :-)
Ами не - вторият трамвай е 3-ка, не е за депо и не отива там, където 22-ката. Отстрани не е драма, но когато си за този трамвай не е точно така.

Pages: [1] 2 3 ... 72