Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Iskar

Pages: [1] 2 3 ... 24
1
В зелените Мерцедеси едно време бяха сложили монитор за реклами и на всяка врата има тонколонка. Тонколонките мисля че все още се дят, за дисплеите не знам. Може тези тонколонки да се използват за съобщителна уредба, защото те фабрично нямат.

Системата "Бус-медия" се състоеше от инвертор 24 към 220V, персонален компютър и 15" монитор. Тя не е била собственост на градския транспорт, а на външна фирма, която имаше договор за поставяне на съоръженията. Всички системи са демонтирани, като на някои автобуси, все още стоят високоговорителите. Те самостоятелно не могат да се ползват и няма да е ефективно. Трябва да се изгради цялостна система с НЧУ и поне 5 говорителя в целия автобус(съчленен), за да бъде ясно чуваемо гласовото оповестяване. След като AVL системата сработи напълно, гласовото може да се обезпечава от нея. Вече тя работи в "Ютонг"-ите, като има някои неща за напасване - наместване на координати на спирки и разграничаване на времето за съобщаване на "Следваща спирка", защото в момента, тя се съобщава веднага след като е съобщена текущата. Добър и работещ вариант е да се използва практиката на Wiener linien, където с въвеждането на новата методика, съобщава се само следващата спирка по маршрута, като това става на 300 метра след напускане зоната на текущата спирка.

2
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 15.06.2018, 17:33:27 »
3301

3
Изтрити теми / Re: Чавдар В1420
« on: 14.06.2018, 00:02:28 »
Надявам се,че наистина имаш желание да се включиш и да довършиш нещата докрай.
Малко оф, но ако ще помагаш и ще възстановяваш както локомотиви 64-19 и 42 077 - по-добре недей ;-)

Не смятам да изпадам в провокации и заяждания, каквото мога да направя, вече съм го написал ясно и точно.

4
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 13.06.2018, 23:44:31 »
Да, може да се изпише, макар, че по ЦГМ, маршрута е такъв. Реално знаем, че автобусите обаче спират на МС "Г. М. Димитров".

5
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 20:29:19 »
Да, чак на снимката го видях, иначе щеше да го затворя. Някой от гаража ще го затвори със сигурност, маневристите обикалят и затварят прозорци и врати при дъжд.

6
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 20:19:46 »
Да, това е вероятната причина. Аз много се надявам в Малашевци да го пазят.

Пазят го, той там е точно пред администрацията, по-добро място няма. В халетата е по-вероятно да бъде "овандален" от някой шофьор-майстор по всичко.

7
Доста работа има по него. Ако се намерят достатъчно ентусиасти и доброволци може да се възстанови до някакво прилично ниво. Ако искаме да стане "заводски" без спонсор ще е доста трудно.

Аз мога да се включа със следното:
1. Ел. инсталация;
2. Изработка на някои метални детайли;
3. Осигуряване на никелиране;
4. Оригинални бутони, ключове и сигнални лампи;

8
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 20:11:15 »
Защо автобусът е отворен?

И е наобратно спрямо това както го остави Иво нощес.

Предвид, че нямаше въздух, най-вероятно е въртян нощес, вероятно за да се виждат на камерите вратите на автобуса с цел превенция на посегателства.

9
Има свалена плоскост от друг такъв автобус, както и други части и детайли. Автобусът по път вчера мъркаше като коте. Определено ме върна във времената на бутилчарите по Цариградско.

Това е добре, че сте намерили оригинална плоскост. Както казах, похвално е, че ще се възстанови за движение, дано инициативата стигне до край!

10
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 18:34:10 »
Офф: По спомен, до мигача имаха бутон за отваряне и затваряне на половинката от вратата, или пък беше отдолу под бронята.  :rolleyes:

Той нямаше въздух, на ръка я затворих почти плътно. Иначе би трябвало под бронята да имат бутон. И аз съм ги забравил.

11
Днес разгледах автобуса в Малашевци. Похвално е, че е спасен, тъй като този модел вече няма оцелели представители в оригинален вид. Направи ми добро впечатление, че предишния стопанин ЗММ-Сливен не е побългарявал нищо по салона и по арматурното табло. Видях, че липсва една плоскост на предпазителя на съчленението. Тези предпазители са румънски и са 1:1 с тези на ДАК-овете, така, че ако има оцелели такива, Сдружението може да потърси. Да им е честит и дано скоро го видим на линия!

12
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 16:15:30 »
Защо автобусът е отворен?

Така го намерих към 11 ч. В момента е затворен, поне към 11:45 лично му бутнах вратата.

13
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 16:05:50 »
Късче история

14
Писах ти ЛС и мисля, че е редно личните отношения да си ги разрешим лично, а не чрез публични постове.
Ти само го написа някъде преди време. Необходимо е да се премахнат всички двойни спирки и гласово точно да се оповестява кое превозно средство е спряло на спирката. В такъв случай приемам, че наистина всякакви некролози са излишни, защото човек стоейки до спиркознака ще знае, че превозното средство ще спре точно пред него и ще чуе номера на линията, по която се движи.

Аз лична война не водя! Аргументирам се с технически доводи и със снимкови примери!

Във Виена също има двойни спирки и не винаги на спирката, гласовото казва, че идва еди кое си превозно средство. Там обаче има една друга екстра в помощ при двойна спирка. На таблото на спирката се показва инвентарният номер на превозното средство, което предстои да дойде, както и дали то е нископодово или не. Решението на проблема с двойните спирки пък е много просто - тези спирки, които официално са за повече от едно превозно средство се разделят на 2 или 3 части в зависимост от дължината на перона и се определя, че на първия знак ще спират да речем само ТБ4, 5 и 11, на втория знак, 76, 204, 208, 604, а на третия - 213, 305, 84, 184.(това го давам като пример за спирка "Хотел Плиска"). Така ще има някакъв ред и ще се знае поне в коя зона на спирката ще спре очакваното превозно средство. Също така, нещо, което отново е практика във Виена - превозните средства, спрели на двойна спирка последни, тръгват малко след като първото превозно средство е тръгнало, така се дава време на тези, които не са забелязали пристигането му, да се придвижат и качат. Все лесни и прости неща.


15
Аз имам един въпрос-предложение. Защо не вземем да затворим тази страхотна тема за табелите, която няколко човека използват да си показват броя на диагнозите? :) Така сякаш форумът ще има малък шанс да стане по-спокоен. Де да можехме да закрием и някой и друг профил... :rolleyes:

Мишо, аз не виждам проблем със съществуването на темата за табели. Това, че точно трима души цапат темата с вопли в защита на творенията на Емо и оплюват всичко де що е направено по превозните средства от страна на техниците, поддържащи електронните табели, се решава много лесно... С триене на мнения. Аз ясно се аргументирах, защо доводите на Емил са безпочвени и защо смятам, че няма дискриминация на хората с увреждания по отношение на това, дали в долния десен ъгъл на челното стъкло ще има или не некролог.

16
АЗ нищо не изземвам от автобуси, трамваи и тролеи.

Има сведения от водачи, че си иззел гаражните табели и си раздал от твоите некролози, но няма да изпадам в спор от типа "Една жена каза". За мен лично, всякакви форми на ламинирани, пластмасови или хартиени табели по превозни средства с ИЗПРАВНИ и коректно програмирани електронни табла е вандализъм. И съм обяснявал защо. Във Виена, въпреки, че там много повече се гледа за хората с увреждания, нито едно превозно средство с електронни табла няма допълнителни табели. Електронните табла се виждат, имат регулиране на осветеността, а флип-дот таблата са идеално видими през деня, освен ако прозореца не е замърсен, но това последното е работа на службите "Сервиз" към транспортните оператори. Не може заради 10 автобуса с мръсни челни стъкла, всички превозни средства да се поставят под общ знаменател и да се поставят грозни и пречещи парцали отпред.

Във Виена също има превозни средства с малки табели на недобре сметната позиция, като при някои ULF и автобусите на "Локалбан", но пак няма парцали.



17
Съдебното решение засега не е окончателно, така че недей да се позоваваш на него. И поскъпването на билетите уж беше незаконно, но си взимат по 1.60 за парче.
В контекста на темата: Изключително мръсните стъкла, правят много от ел. табелите трудно видими, особено старите.

Радо, това със стъклата го боря, но едно пиле пролет не прави. И пак, некролозите нямат място там, където електронната табела работи. В интерес на Емо е да докаже, че законно иззема гаражните некролози и ги заменя със своите парцали. Ако има договор, нека го покаже, в противен случай е външно лице и действията му са неправомерни и подлежащи на санкция.

18
Може би искате да ви покажа договора си за безвъзмездна изработка на табели между мен и поделенията на Транспортните оператори?



Значи аз подлежа на санкция, затова че оставям табела на мястото на нищо? БРАВО за мнението.
Поясни, кои табели кой ги е правил (явно знаеш - дали са от ЦГМ, СА, СЕ, външна фирма, дали шофьорите сами са си ги правили) и също така покажи действащите наредби и на каква санкция подлежа.

Аз лично искам да видя този договор. Също така и регламент как точно да става оборудването с табели.

19
Аз не съм на мнение, че IKAR се изказва простовато. Недоверието в институциите, които мерят с двоен аршин го има не само у него, над 80% от българите нямат доверие в съд, прокуратура и община. Но да се върнем към темата с няколко въпроса:

1. Защо Емо не обясни по каква причина, всички Землянски Ютонг-и са с "табели", негово производство и защо им е взел гаражните некролози, които са по стандарт и са една идея по-хубави, доколкото може един такъв парцал да е хубав?

2. Защо Емо снима само превозни средства, които е оборудвал надлежно с "табели", негово производство и се кара на водачите, ако "табелата" не е поставена както трябва, сякаш е мърчъндайзер във "Фантастико"?

3. С какво право Емо влиза в кабините на водачите, подменя установените с каталог табели със свои и въвежда в заблуда водачите, какъвто случай имаме с 1120, където, "нашият човек" дал акъл да се боядиса челното стъкло, подобно на 1129... ?

Говори се за "субекти" и "последици", само дето, единственият субект, извършващ мащабна незаконосъобразна дейност се казва Емил Шиваров и явно няма общинска структура, която да го спре да си разиграва коня. Последната снимка, изпратена ми от моя приятел Нанко Иванов, говори сама за себе си... Държава, председател на Съвета на ЕС, 21-ви Век...  :help:


20
Шокоращо е колко много грешки има в текста на решението. Но едно е сигурно, във Виена решението на тамощния съд щеше да е също в полза на хората със зрителни проблеми, а не на фирмите произвеждащи и пласиращи електронни табели. Единствената разлика е, че решението щеше да излезе много по-бързо отколкото при нас, и евентуално субекти нарушаващи решението като унищожават хартиени табели биха могли да си навлекат много сериозни проблеми.

Шокиращо е това, което ти говориш по отношение на Виена и естествено в защита на Емо-вите своеволия, облечени в административна рамка! Във Виена никой няма да вземе подобни малоумни аргументи, за да съсипе вида на превозните средства със съмнително практични парцали. Също така, електронните табели имат регулиране на силата на светене(за LED и LCD таблата) и, ако слънцето грее срещу таблото, то контролерът получава информация, че има силно челно осветяване и задава максимална сила на осветяване. За FLIP-DOT таблата, аргумента с челната осветеност издиша по разбираеми причини. Тук обаче, съд и институции ходят по свирката на хора, които или имат сериозни ментални отклонения, или имат много свободно време, като резултатът е видим - Шиваров-ки на всяко превозно средство...

Що се касае до това, кой какви последствия трябва да търпи, че унищожава грозните парцали, това е още по-смешно, а моето мнение по отношение на тези НЕ!Европейски "табели" ще си остане обобщено в една снимка:

Pages: [1] 2 3 ... 24