Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Thorn

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8
21
С малка поправка, че по МД3 влакчетата ще са такива, че дават възможност да се движат без машинист. Дали ще се движат е съмнително. То и по МД1 и 2 има възможност да се загасят светофорите и да се намали интервалът между влаковете, ама...
Quote
Моста от Кюри до ГМ Димитров - влачене, късо разстояние и крива до Мусагеница - също ниска скорост, до Младост 1 пак мост и късо разстояние - пак е бавно, та ако и МД3 ще е така...
За моста от Кюри до ГМ Димитров скоростта си е 60, като е намалена само заради шума. При откриването, в средата на участъка си беше 80. Но разрешената скорост и 120 да е, след като станциите са на по-малко от километър, няма как да се очаква средна скорост по-висока от 30-40 км/ч.

22
Това също е вариант, далеч по-добър от сегашната необходимост да лавираш от ляво на дясно и обратно.

23
Климатикът на влака (вентилацията за тези, които нямат климатици) се включва от машиниста още при излизане от депо. Няма вариант машинистът да включи климатик на един вагон, а на друг - не, така че използването на бутона за връзка няма да помогне. Единствената причина даден климатик да не работи, е когато е повреден и изключен "хардуерно" в депото, до неговото отремонтиране. От друга страна, поддръжката на климатиците се извършва от румънска фирма, която идва през определен период от време. Не знам след като изтече гаранцията им как ще се процедира, но на няколко места вече пише, че няма резервни части и влакът ще се движи с изключен климатик и отворени прозорци.
Причината за незаключването на прозорците на вагони с работещ климатик са оплаквания от страна на пътници, че е задушно, а не могат да си отворят прозореца. Което според мен е глупаво, едва ли някой си отваря прозореца в колата докато му работи климатикът.
Ако пък ви е интересно докъде стигат претенциите на пътниците, потърсете за оплакванията на някакъв пред телевизиите, че пожарогасителите в метрото били вързани със свински опашки и поради тази причина нямало как да се ползват. Като под свинска опашка визираше пломбата, която удостоверява, че пожарогасителят е зареден и годен за употреба. Случи се диспечерът да се обади и да нареди на машинист да следи дали надлезът между ГМ Димитров и Жолио Кюри не се клати, понеже пътник се обадил на 112, че имало опасни вибрации, докато се возел във влак. И други такива.

24
Не знам дали по-рано е обсъждано, но от доста време се чудя на организацията на движението на кръстовището над МС Сердика. Няма ли кой да предложи елементарното решение с лека промяна в маркировката, което ще позволи на МПС-тата, идващи от Дондуков и президентството, да се редят в две непрекъснати колони? Нужно е лентата за завой надясно да не е продължение на дясната основна лента, а лявата (която позволява движение и направо) да не се появява от нищото тридесетина метра преди кръстовището. Всичко се оправя с няколко литра боя, а така и тези, които преминават напред от дясната лента, ще могат да бъдат глобявани без оправдание, че не е имало как да се престроят.
Не стига това, ами от месец насам направиха и друга глупост от същия род - на идване от Раковски към кръстовището между БНБ и бившия мавзолей промениха лентите така, че дясната като стигне до кръстовището става средна, а лявата се забива в задължителен завой наляво. Преди това дясната си оставаше вдясно, лявата ставаше средна, а лентата за ляв завой се появяваше няколко метра преди кръстовището, както си е редно.
Същото може да се приложи и на следващите няколко кръстовища в посока Люлин - на Хр. Ботев и на К.Величков, където всеки преминава със свое мнение.

25
Предварително се извинявам ако вече е коментирано. Винаги съм се питал какво крият оградите на подлезите на "Сливница" както от люлинска страна, така и от страната на "Обеля". Някой запознат ли е? Подлез под "Сливница" ли е трябвало да има?
Доколкото знам, има подземен паркинг за немалък брой автомобили. В предизборната програма на Фандъкова пишеше, че ще се пуска в експлоатация, но няма никаква следа от работа в тази посока. А в същото време паркираните коли заемат двете страни на булеварда и голяма част от зелените площи покрай "Сливница".

26
Влак не е заседнал а направо е изпаднал от пътя,като това не се случва за първи път!Машиниста е от последния курс.
И кога друг път е изпадал влак в метрото на действащ участък?

27
Ето затова твърдя, че съобщенията на английски език в българското метро са абсолютно излишни. Както и споровете между българи за правилността на съобщениятана английски. Ако има някой англоезичен, който не е разбрал това, което му е казано - добре, ще разбера. Ама да спорим помежду си чии претенции са по-основателни за съобшения на чужд език, не мога да го разбера. Че се намериха и критици, които да иска да бъде съобщавано и "Внимание! Вратите се затварят!" и на английски. Като че преди тръгване може да бъде съобщена прогноза за времето, а не да те предупредят за затваряне на вратите.
Моето мнение - съобщения на английски трябва да има евентуално само на и преди възлови станции, на и преди Младост1 задължително поради нуждата от смяна на влак до летището, на централна гара и на крайните станции, ако някой е объркал посоките. Другото е абсолютно излишно. Името на станцията в българското и английското съобщение си е един и същ. Няма да е зле, обаче, да се направят повече безплатни карти за маршрута на движение и станциите, както е по други държави. Това е много лесно осъществимо, достатъчно е да поставят условие на тези, които разпространяват флаерите да печатат и определен брой от тези полезни за туристите пособия.

28
Но все едно, реално забързване може да се получи, ако заходът към метростанциите се върне по стария начин.
Подкрепям!

И ако диспечерите се размърдат малко повече!

Давам пример:

МС Сливница. Пристига влак от МС Младост 1, който terminates here  :P. Пътниците са помолени да слязат, машнистът издърпва влака във връзката към депото. При преминаване покрай светофора, същия се сменя на червена светлина. Влакът минава през стрелките и целият вече е извън гланвия път. Но... светофорът не се сменя на зелен сигнал (за следващия влак, който продължава към МС Обеля). Следващия влак вече се задава, но е преминал покрай жълт сигнал и навлиза срещу червен, което кара машистът да намали доста и да губи време.  :/

Не знам дали стрелките и сигнализацията се сменят ръчно (имам предвид чрез бутон, разбира се) или автоматично, но трябва да се дейсва по-бързо!!!

Ако е ръчно, трябва диспечерът да има светкавични реакции - в момента, в който екрана му сигнализира, че влакът е излязъл от главния път  :arrow: сменя стрелката и сигнала.

Ако е автоматично, трябва да се настрои така, че 5 секунди след като и последната колоос е минала през датчик в отклонението (т.е. главният път е свободен) да се сменя стрелката и сигнала!  ;)

Диспечерирането в метрото е под всякаква критика!  :angry:

П.П. Забравих да спомена, че някой път сам ставал свидетел на смяна на сигнала (от червен на зелен) чак когато следващия влак се е установил на перона и е отворил вратите...
Доколкото съм запознат, стрелките се обръщат автоматично. Зелен сигнал не може да светне преди влакът, който се изтегля да освободи съответното "звено", както си е и в БДЖ. От друга страна влакът се изтегля с ниска скорост, защото се движи срещу затворен сигнал. Също трябва да се даде време за слизане на пътниците, смяна на машинистите и т.н. Като добавим и съкратения интервал на движение от 2.45 минути, влакът между Люлин и Сливница няма начин да се движи с 60км/ч, а в някои случаи дори ще се налага да спира в тунела, на входния сигнал на Сливница. Нещо напълно нормално за други държави. Ако се получи закъснение от повече от минута, всички следващи влакове ще се движат с по-ниска скорост, за да се изчакват.
Колкото до средната склрост на движение, за целия участък Баучер - Летище времепътуването е  1'02" в празник и 1'04" в делник. Разликата е точно заради необходимостта за изчакване в сгъстения график по линия 1. Разстоянието май е около 33 километра. Напълно нормална скорост, за град като София.

29
Нощен транспорт в петък и събота може да е нужен само на любителите на нощни заведения. И така, или иначе ще вози безплатно.  Да не говорим за омазаните транспортни средства. В края на краищата, след като имаш 50 лева за нощен клуб, ще намериш още десет за такси. Или ще изчакаш до пет и половина за сутрешните курсове.

30
Естествено, че ще е бавно, след като има спирки на всеки километър. И на сто да се вдигне участъковата скорост, това няма да доведе до подобряване на средната скорост на движение. Ако някой пътник до летището го интересува нещо, това не е дали ще пристигне две-три минути по-рано, а да пристигне от една точка до друга с минимално ходене и местене на багаж.

31
И какво стана? Фандъкова: "От центъра до летището ще се стига за 15-16 минути." Да, ама не! Цели 27 минути от Сердика, а с автобус 84 се стига в рамките на 26 - 33 мин. А пък това втора линия в празнични дни да е през 12 минути е доста странно решение, че то трамвайни линии има по-редовни. Този интервал ще отблъсне хората и от метрото. Дано е само временно решение, докато се изпитват новите участъци.
И откога автобус 84 ходи до Сердика? А  около 17 часа в делничен ден имаш ли представа колко време му е нужно само за да стигне от Т2 до Дружба?

32
По-вероятно е да не са знаели къде да гледат ;)
Но е възможно и да са те питали за по-голяма сигурност. Доверие в руски компютър.. В случай, че информационната система не работи въобще, влакът се сменя при първа възможност. Щом не работи оповестяването, обикновено няма да работи и екстрената връзка. За това има информация в кабината. Ако не работи само едно табло, влакът си се движи нормално.

33
Quote
Иначе, мисля че би било добре да се възпита поведение у пътниците, за да знаят как точно, кратко и ясно да обяснят проблема, а не да се чудят какво да кажат, когато ги попитат например "В кой вагон се намирате?"
Няма да те питат. При задействане на сиатемата на пулта в кабината се изписва номер на вагон и номер на пулт от който е задействана. Например: ваг. 6010 - 4.

34
Quote
Спиране на метрото за 5 минути, в най-натовареното време, предизвика паника в подземното влакче
23.02.2015

Метрото спря за 5 минути в най-пиковия час 9,10 и това предизвика паника сред пътниците на подземното влакче.
Мотриса спря в тунела между „Константин Величков“ и „Опълченска“ (посока „Младост“), а хората в последния вагон явно не знаеха, че движението се контролира с GPS, започнаха да се панират, че друг влак ще ги помете. Паниката за секунди се пренесе в нагъчкания с хора влак и всички започнаха нервно де са оглеждат назад, някой хора започнаха да се кръстят.
Оказа се, че спирането е общо за всички влакове, заради проблем с една мотриса. Първоначално всички хора си помислиха, че поредният самоубиец е скочил на релсите, но за радост се оказа, че причината е друга.
Спирането за 5 минути предизвика нов проблем, защото следващите станции се бяха напълнили с хора, които бързаха за работа. Така и без това пълните мотриси не успяха да поемат народа.http://pik.bg/
По-голяма глупост отдавна не бях чел.
 :qdosan:

35
Метрото е бавно не заради скоростта на движение, а заради това, че разстоянието между станциите, с малки изллючения, е около километър. В Лондон, например, има участъци, където влакчето се движи десет минути, без да спре. Нормално е средната скорост там да е по-висока. Но пък и разстоянията в Лондон са в пъти по-големи от нашите.

36
В момента има доста новопостъпили машинисти, така че в следващите седмици е нормално да има подобни неща. А може и до няколко месеца да стигнат нещата. Просто, ако имате възможност, информирайте машиниста за това. Информационната система не е само да си играят учениците с нея.

37
Надявам се, че не съм нахален като намопня за моя въпрос, който май се загуби назад в темата:
Преди пускането на втори диаметър, влаковете за депо продължавали ли са до Обеля или направо са се прибирали в депото след Сливница?

Имам предвид дали в края на деня влаковете са се движили (Младост)-Център-Сливница-Обеля-Сливница-Депо или (Младост)-Център-Сливница-Депо?

Благодаря!
Първото.

38
Не. Предишният блок-участък е с ограничение 40 км/ч и машинистът трябва да знае, че следващия ще е 20.
Значи, аз продължавам да поддържам мнението си, че ако автоматиката спре влака, става дума за некадърност на машиниста!

Един машинист, който познава трасето трябва да знае, че го очаква ограничение от 20 и трябва да е подготвен!


Без някой за нещо да се оправдава, само да обясня:
 Ако ограничението "20" е постоянно, машинистите го знаят и реагират навреме. Малки "бъгове" се получават, когато АРС на някой номерен състав е настроен така, че да реагира при по-ниска скорост от необходимата - понякога се случва на ограничение 20 скоростомерът да показва 20, 18, че и малко по-малко, а АРС да мине в режим на спиране, защото е отчел превишение на скоростта.
 Ако, обаче, се случи някъде да има проблем по релсовите вериги, поради което АРС показва нула, или отсъствие на честота, то машинистът ще разбере за това едва след навлизане в този участък и влакът ще премине незабавно в режим "спиране". Няма предизвестие от няколко секунди. Също така няма и предупреждение за предстояща скорост нито на нови, нито на стари влакове.
 Поради тази причина повечето машинисти изчакват да светне зелен сигнал, за да са сигурни, че няма да има такива проблеми по участъка до следващата станция. Ако някой тръгне на жълто, поема риск от придърпване и спиране в тунела по изложените причини. В същото време пък ограничава закъснението. Въпрос на избор.

39
Звучи малко абсурдно, но:
Вандалите са били извън територията на метрото - зад сините панели. Пръскали са с боя под налягане, като са прокарали накрайниците на това, с което са боядисвали под панелите. А най-интересното е, че отвън, около мястото, са намерени използвани пожарогасители. Не знам доколко е възможно да се извади прахът от пожарогасителя и на негово място да се сипе блажна боя. А и не ми е ясно що за човек може да измисли това и с каква цел?

40
Ми не. На повечето влакчета звука от уредбите е много тих, като на някои дори ако не си вътре, близо до вратата, където е говорителя, може и нищо да не успееш да чуеш.
Е, това пък е така, защото много пътници пишат оплаквания, че звукът е прекалено силен..

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8