Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 25120 times)

Offline ревизора

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
    • Email
Явно си забравил колко електрички са се запалили в движение и по чудо няма жертви.
Ако се прави редовно профилактика на климатиците, няма да има проблеми с тях. Сименсите са съвсем друга класа.

     Запалиха се точно 2!
И тази 2-та която се запали до Пловдив през 2008 год. , тъи-като един от кондукторите ми беше познат, каза че е почти сигурно, че пожара е преднамерено запален и инсцениран, за да се свалят електричките от линиите. (Била е излята запалителна течност в/у едното табло малко след тръгването от Пловдив)

     Явно някои прибира бая тлъсти комисионни от закупуването на "Сименсите"!!!






Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Да - кондукторите са много вещи по подобни въпроси.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
     Много са си добри електричките, които не го кефат да си пътува с реЙса....
Жалко че вече на много малко линии ги оставиха...
  На скапания 'Сименс' нито прозореца може да отвори, климатика никога не работи както трябва,
 освен това е доказано че климатиците са причина за разпространение на вирусни заболявания като птичи и Свински грип!!!

     Като са толкова лоши руските електрички, защо на една електричка не съм видял строшен  джам, докато на 'Сименсите" има бол!

    Сигурно има някаква причина! Явно не само аз мисля така...

Не се притеснявай, с рейса пътувам.Но именно заради това че всеки никой не се вози с БДЖ е на тоя хал! Относно прозорците да не би те сами да се чупят а? Колкото до климатиците,въобще няма и да коментирам.Аз на таква повърня като тия влакове не се качвам!
« Last Edit: 22.06.2011, 11:27:34 by freepigeon »

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Да се реабилитират съветски творения от преди 40 години с технологии от преди 60, е меко казано смехотворно.

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Да се реабилитират съветски творения от преди 40 години с технологии от преди 60, е меко казано смехотворно.
Да, но там където пътуват много гартисчии и замерят влаковете с камъни е резонно да се заместят временно с такива електрички  :P

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email

Да, но там където пътуват много гартисчии и замерят влаковете с камъни е резонно да се заместят временно с такива електрички  :P


Прозвуча като : Защо трябва да си режа 5 нокътя на единия крак, като мога да си отрежа крака ...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Все пак ЕМВ 32 са безнадеждно остарели морално и се нуждаят от подмяна - дават много дефекти, разходът на енергия е умопомрачителен, тръгват рязко само на висока скорост има тиристорно управление на възбуждането и спирането е що-годе плавно под 40-50 км/ч спирането е убийствено рязко със силни тласъци и т.н. Монтаж на климатик и замяна на силовото оборудване с нормално транзисторно управление  са технически реализуеми но икономически неизгодни. Монтаж на нормални амортисьори и въздушни възглавници в окачването с цел минимално клатене и тресене е невъзможен, конструкцията не позволява. Дезиро няма нито един от посочените проблеми, също така голям проблем на ЕМВ-32 е адското тракане и чегъртане като картечен огън при набиране на позиции.  :( Отваряемите прозорци изобщо са отживелица през тях влиза мръсен и влажен въздух от вън без възможност за контрол на температурата му, трябва климатик или принудителна вентилация със затворена циркулация на въздуха в рамките на превозното средство.  :) Също така Дезиро има много по-ефективно електрическо спиране и това сериозно намалява износването на механичните спирачки и свързаните с това експлуатационни разходи и се постига плавно спиране непосилно за ЕМВ-32.  :) Единствения проблем е липсата на МРС, но това не е конструктивен недостатък а малоумно решение на администрацията на БДЖ. :( Пропуснах да спомена и липсата на нормална паркинг спирачка и МРС при ЕМВ-32 на конструктивно ниво - примерно при аварийно падане на налягането на въздуха подобен влак се спира само от висша сила. Електрическото спиране е неефективно под 20км/ч. :(
« Last Edit: 22.06.2011, 12:14:42 by V.Peichev »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Все пак ЕМВ 32 са безнадеждно остарели морално и се нуждаят от подмяна - дават много дефекти, разходът на енергия е умопомрачителен, тръгват рязко само на висока скорост има тиристорно управление на възбуждането и спирането е що-годе плавно под 40-50 км/ч спирането е убийствено рязко със силни тласъци и т.н. Монтаж на климатик и замяна на силовото оборудване с нормално транзисторно управление  са технически реализуеми но икономически неизгодни. Монтаж на нормални амортисьори и въздушни възглавници в окачването с цел минимално клатене и тресене е невъзможен, конструкцията не позволява. Дезиро няма нито един от посочените проблеми, също така голям проблем на ЕМВ-32 е адското тракане и чегъртане като картечен огън при набиране на позиции.  :( Отваряемите прозорци изобщо са отживелица през тях влиза мръсен и влажен въздух от вън без възможност за контрол на температурата му, трябва климатик или принудителна вентилация със затворена циркулация на въздуха в рамките на превозното средство.  :) Също така Дезиро има много по-ефективно електрическо спиране и това сериозно намалява износването на механичните спирачки и свързаните с това експлуатационни разходи и се постига плавно спиране непосилно за ЕМВ-32.  :) Единствения проблем е липсата на МРС, но това не е конструктивен недостатък а малоумно решение на администрацията на БДЖ. :( Пропуснах да спомена и липсата на нормална паркинг спирачка и МРС при ЕМВ-32 на конструктивно ниво - примерно при аварийно падане на налягането на въздуха подобен влак се спира само от висша сила. Електрическото спиране е неефективно под 20км/ч. :(

Това е регулируемо чрез малко желание от персонала в депото - а именно регулиране на автосцепките.
Тук ще помоля да се уточниш - защото аз никога не съм чувал подобно нещо от ЕМВ32.
Плавното спиране при ЕМВ 32 е напълно посилно - стига да се регулират автосцепките и двете половинки да работят в синхрон.
При ЕМВ 32 има две ръчни спирачки - достатъчни да предотвратят самопотегляне и тъй като са механични са си достатъчно надеждни.
При добра настройка на реостата на ЕМВ 32 е възможно спиране почти до 0 км/ч с електрическото спиране. Но от това няма нужда тъй като има и въздушна спирачка.

 Не ме разбирайте погрешно - и аз мисля, че ЕМВ 32 им е дошъл края и е време да се разделиме с тях - но вие ги изкарахте тотални боклуци.
 Да софийските бяха тотални боклуци.. но по Горна, Варна и Бургас - ЕМВ 32 са на доста добро ниво и могат все още да обслужват пътническите влакове в съответните направления. Все пак да не забравяме, че са доставяни в периода 1970-1979-та година и за възрастта си са едни чудесни влакове, а с една добра и качествена поддръжка могат да ни служат докато се достави нещо ново.  :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
При набиране на позиции в тягов и спирачен режим определено се чуват крайно неприятни дразнещи звуци от релета и контактори в моторните вагони. Механичната ръчна спирачка може да предпази от самопотегляне, но не и да спре състава при аварийно падане на налягането на въздуха. Електрическата спирачка може да задържи почти до 0 само при тиристорно или транзисторно регулиране на възбуждането на ниските скорости иначе се изтощава максимум около 10 справка - номерните вагони в метрото като се имат предвид прикачните вагони в ЕМВ32 минималната скорост на електрическо спиране е още по-висока.  :)

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Това с реостата хич не ми го обяснявай защото съм присъствал на спиране на ЕМВ 32 почти до 0 с реостат, а и не само на ЕМВ 32. При добро регулиране на реостата може да бъде ефективен и при ниски скорости.. Разбира се не толкова като при по-високите скорости. Аз не съм чувал релета и контактори при "набиране на позиции" на ЕМВ 32. А нито една паркинг спирачка не би спряла които и да е състав (дори ЕМВ/ДМВ Дезиро). :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
А как ще решим проблема с огромния разход на енергия - по-голямата част от енергията се разсейва под формата на топлина в пусковите съпротивления малка част се използва за движение. :angry: Виждал съм как над набиращ скорост ЕМВ-32 се стеле гъста мараня.  :rolleyes:

Паркинг спирачка с пружинен механизъм би спряла Дезиро макар и с увеличение на спирачния път, боксуване и повредени бандажи след спирането. :)
« Last Edit: 22.06.2011, 14:15:56 by V.Peichev »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Това, че разхода на електроенергия при ЕМВ 32 е адски голям е вярно, не съм казал нищо по този въпрос.  :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
Има още хляб в 32-ра серия, но трябва поддръжка, каквато в София в последните години хич я няма. Скоро и при Дезирата ще се усети това, убеден съм.

Мен обаче най-много ме е яд за 33-та серия. Влаковете дори не стигнаха нормалните си експлоатационни срокове и повечето вече са бракувани. Вярно, че бяха малко на брой и трудно се поддържаха, поради липса на части, но все пак в съседна Сърбия експлоатират същите повече от успешно и дори им е направена и лека модернизация. Можеше по техен аналог да модернизираме и нашите и да карат още дълго време, но уви, отде толкоз акъл...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
А как ще решим проблема с огромния разход на енергия - по-голямата част от енергията се разсейва под формата на топлина в пусковите съпротивления малка част се използва за движение. :angry: Виждал съм как над набиращ скорост ЕМВ-32 се стеле гъста мараня.  :rolleyes:

Паркинг спирачка с пружинен механизъм би спряла Дезиро макар и с увеличение на спирачния път, боксуване и повредени бандажи след спирането. :)

 Забелязвам, че в главата ти има само паркинг спирачки с пружинни механизми - не се засягай моля ти се.. просто ми прави впечатление. И забрави каквато и да е паркинг спирачка да спре какъвто и да е влак. Тези спирачки държат само една колоос или най-много една талига. Също така са предназначени само и единствено да осигуряват срещу самопридвижване и не са пресмятани да спират цял локомотив/мотрисен влак независимо дали в нормални или екстремни условия.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11258
    • View Profile
    • Email
На мен пък електричките много ми харесват, и заедно с вагоните 74-та серия са ми сред любимият подвижен състав. Като ходя из Стара планина, по Искърското дефиле и тн.често случвам на електрички. Много са им удобни и меки седалките, мога да си отворя прозореца да си гледам красивата природа и да дишам чист планински въздух. Въобще не са шумни. Вътре спокойно можеш да си разговаряш с човека до теб, че даже и чуваш околните какво си говорят. Возията наистина е малко твърда, но според мен това е от поддръжката, защото има някои, които возят много меко и вървят много плавно. Също така някои от тях са ремонтирани, чисти и поддържани, все едно си на атракционно пътуване с муейна композиция. Всичко е много запазено и поддържано в някои от тях.

Освен това мои приятели, които също ходят по планините също много им се радват и се снимаме вътре за спомен.
Лошото е, че понякога са недостатъчни да поемат пътникопотока заради ограниченият си състав от 4 важона и на пътеката посредата пътуват доста правостоящи, но това е решимо, като закачат по 2 ЕМВ-та по СМЕ. Преди два месеца някъде пътувах в такъв състав от 2 ЕМВ и беше нормално натоварен. Има някаква романтика в тези ЕМВ-та.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6396
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Вярно е това, че много от тях бяха доста безшумни. Спомням си преди 5-8 години ЕМВ 32 обслужваше линията Хисар-Долна Махала-Пловдив. Наистина бяха много удобни влакове, с широки и просторни салони. Но в последните години страшно ги занемариха. На няколко пъти ми се случваше две или три от тоалетните да са затворени. Седалките бяха доста в окаян вид. Като цяло и отвън не бяха вече цвете. От тогава смениха ЕМВ32 със ЕМВ 30 и 31. Може би ако поддръжката им беше на ниво нямаше да е необходима тяхната подмяна със 30 и 31 серия.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Все пак пружинната паркинг спирачка има по-голям спирачен момент от чисто механичната и ако има такава на двигателните талиги би трябвало да може да спре мотрисата при аварийно падане на налягането на въздуха, макар и с боксуване, увеличение на спирачния път и повредени бандажи. Примерно при камионите, автобусите, тролейбусите, трамваите и т.н. с пружинна паркинг спирачка аварийно спиране само с нея е възможно макар и с боксуване и по-голям спирачен път.  :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6396
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Защо ли ми се струва, че с тази паркинг спирачка спирачния път ще е много, много дълъг.  :rolleyes:

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
От тогава смениха ЕМВ32 със ЕМВ 30 и 31. Може би ако поддръжката им беше на ниво нямаше да е необходима тяхната подмяна със 30 и 31 серия.
Някъде по горе се каза - ЕМВ 32 са морално остарели, експлотационния период отдавна е приключил. Вярно е, че има доста романтика в тези електрички, срещу 50 ст. се возя от времеме на време между ЦГ Бургас и Вл. Павлов ( ей така за кеф) харесвам бързото има ускорение и "лашкането" при спиране и потегляне. Но си мисля, че вече е време да бъдат изведени от експлоатация, и подобно на парните локомотиви, да останат 10-на бройки като атракция.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Все пак пружинната паркинг спирачка има по-голям спирачен момент от чисто механичната и ако има такава на двигателните талиги би трябвало да може да спре мотрисата при аварийно падане на налягането на въздуха, макар и с боксуване, увеличение на спирачния път и повредени бандажи. Примерно при камионите, автобусите, тролейбусите, трамваите и т.н. с пружинна паркинг спирачка аварийно спиране само с нея е възможно макар и с боксуване и по-голям спирачен път.  :)
Както казах този вид спирачки действат САМО на една колоос. Вообще не сравнявай 245 тона мотрисен влак с 20 тона автобус.
 При спиране няма как да има буксуване - възможно е да има единствено повличане.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!