Author Topic: Предстоящо издаване на книгата: Вагоните на БДЖ "Пътнически вагони" - 1887-2015  (Read 11141 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
Интересувам се дали има нещо ново около книгата, излязла ли е вече? ;)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Съвсем скоро очаквайте всички, които сте заплатили за книгата официално писмо от издателите. Книгата още не е издадена, забавянето се дължи на увеличаване на обема и от 500 до около 800 страници. Очаква се да излезе на бял свят в края на май.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Щях да забравя. Който е пропуснал и иска да се "вреди", все още има възможност. Мейлът на Гроздан Грозев е aoia_aoia@abv.bg
Още ли може да се поръча книгата?  :euro:
ПС: Съжалявам за глупавия въпрос, но не искам да притеснявам човека. Преди нямах възможността да си я поръчам и за това сега ако все още може, искам и аз да се "вредя". :)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Да допълня. Забавянето се дължи на вече известната причина, че авторът - Стефан Стоичков, не спира и не спира да добавя нова уникална информация и снимки, което от една страна е много добре, но от друга - води до неудобството, свързано със значително забавяне. Аз доколкото имам информация, 800 страници ще има само единият том! Двата общо - 1600. По последна информация, окончателният вариант ще бъде готов в края на март, после около два месеца - набор и печат. Затова се получава срок за излизане в края на май.

За поръчване - няма какво да се притесняваш - пиши направо на Гроздан. Той ще ти каже може или не може.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Предполагам че ще има ново забавяне заради добавянето на информация и за новите спални вагони на БДЖ, но има ли някои идея до къде са стигнали с книгите?  :)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
Гроздан беше писал в другия форум, че в края на септември ще почнат отпечатването, но не знам технологично колко време е нужно. Иначе и аз нямам търпение да видя книгата.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Говорено е и друг път, но най-лесният и най-добрият начин да се разбере кога книгата ще излезе от печат е като се пита директно Гроздан Грозев, в това число и по телефона. По начало почти винаги при издаването на подобна техническа литература забавянията са огромни и сроковете отиват на кино. Конкретно в случая непрекъснатото добавяне на нови и нови уникални материали, което води до основни преработки, както и много специфичният стил на автора, който, без да се подценяват неговите знания и техническа грамотност, е като на чуждестранен студент от приятелските арабски и африкански страни, учил два месеца български, страшно много забавиха нещата. Имаше десетки неофициални срещи в редакцията и после в студиото за предпечат, където абсолютно всеки имаше възможност и все още има такава да види как са нещата и да даде съвет, идея и т.н. Аз не се бърках, защото абсолютно нищо не разбирам от дизайн, оформление и предпечат.

Отново поемам ангажимента лично да питам Гроздан какво е положението към момента. Иначе за печат отиват между един и три месеца в зависимост от конкретния случай, защото след отпечатването има машинно прошнуроване, залепяне, подвързване и т.н - не е като да пуснеш листовете на принтера и готово. Не съм наясно дали новите спални вагони от Турция, за които, отварям една скоба, се появи информация, че отново, за кой ли път, сме си доставили боклуци, са включени в изданието.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Има конкретна причини в другия форум съвсем умишлено да не се подава информация как вървят дейностите по издаването на книгата. Ще се опитам накратко, без да пиша дълги фермани, да обясня ситуацията.

Както знаете, в момента в Чалгаристан има два "клуба" по ж.п. моделизъм. Единият, който се нагърби с издаването на този огромен труд, е "Сдружение ж.п. моделисти". Това е първото регистрирано сдружение по ж.п. моделизъм у нас. Тази организация в момента възстановява до някакво що-годе задоволително състояние огромната система в мащаб 1:32, разположена на таванския етаж във ВТУ Тодор Каблешков, която с годините е занемарена тотално и беше заварена в безобразно състояние. Освен това чиновниците от ВТУ-то не успяха да се преборят с Министерство на образованието за отпускане на средства за основен ремонт на покрива, а е нужен точно такъв, за да има смисъл целият този труд по възстановяването на системата. Няма да казвам каква малка част от подвижния състав е оцеляла и в какво състояние. Сдружението вече развива и международна дейност, участва в международни организации и т.н. Тук във форума имаме и член на това сдружение - Цанко (Maniak). Но основното нещо при тях е, че клубът е изключително отворен, всеки е добре дошъл да помогне със средства, с труд, с идеи, съвети и т.н.

Но за съжаление във въпросния форум всячески се толерира другия клуб "КЖМ-България" или както за него се изказа няма да назовавам кой потребител в него, като го назова "Клуб гръмнал бойлер" :D Първо трябваше да се разбере и да стане ясно, че целта на този клуб не е да направи хобито "ж.п. моделизъм" все по-общодостъпно и популярно, а да затвърди безпрекословно и неизменчиво ядрото от хардлайнери, смятащи се за "богове", "капацитети", "всичко разбиращи", "всеможещи" и имащи се за "всьо" и "вся" в ж.п. моделизма или с други думи да бъде нещо като снобарско - гъзарско клубче на надувкаджии. И регистрацията на клуба е направена по възможно най-тъпия начин - сега за всяка промяна на устав, управителен съвет, контролни органи и т.н. е необходима съдебна пререгистрация, която вярвам знаете с какви простотии и загуба на време и пари е свързана. Отделно от това всяка година финансовият му отчет трябва да се заверява от одитор, което също струва немалко пари. И затова председателят съм го виждал как зверски размахва квитанциите за неплатен членски внос. И за какво - за "кефа" на има-няма 20-тина "гении". Наем били плащали и не знам какво си...Най-лошото е, че от близо 30 човека максимум трима-четирима работят наистина усилено и вършат нещо с ръцете си, а останалите отиват там само за да се изфукат и да карат скъпотиите, които са си накупили. Има например една персона, която работи в Лукойл (в момента в Нефтохим няма абсолютно никаква химическа индустрия - производство на азотни торове, пластмаси, химични влакна и т.н, а заводът сега просто е една бензинджийница и нафтаджийница) като прост счетоводител, заплатата му е 6 бона, криза не криза знаете, че там проблеми нема, и постоянно се зарежда с т.нар месингови модели за по 3-4 хил. лева, които на всичкото отгоре на живо изглеждат като сделани с теслата - имах възможност да се убедя в това по хоби изложенията. Учудващото е, че наистина свестните хора там се оставят тежкарската дружинка да им се разхожда по главите и да си избива комплексите за "гениалност". Твърдят, че те били лицето на ж.п. моделизма у нас, а в същото време поне половината от първоначалните членове напуснаха, сред които огромната част бяха от учредителите.
Та още от обявяването на договора за книгата тези хора "газ пикаеха" че не са го взели и задействали издаването те, а "конкурецията" при положение, че никой не ги е спирал да го направят. И от тях се почнаха едни приказки как при избраната форма на финансиране чрез дарения издателят по никакъв начин не е задължен да изпълни уговорката да даде на дарителя обещаното и т.н. Някак си им убегна фактът, че ако се продава по стандартния начин, чрез официална търговия, се плащат различни данъци, особено много натоварващият ДДС, в следствие на което цената щеше да стане двойна, че ако не и повече, и тогава колко хора щяха да поръчат? Тиражът щеше да е още по-малък, съответно цената по-висока, защото има едни немалки фиксирани разходи независимо от това колко бройки в крайна сметка ще се отпечатят.

Парадоксалното е, че и доста настоящи и бивши вече членове на този клуб също в крайна сметка си поръчаха книгата, но с уговорката "Не казвай на другите!".

Та в другия форум се натрапва цялата тази простотия, защото трима от модераторите са членове на този клуб и всячески го толерират. В крайна сметка форумът е общ за ж.п. моделизъм, а не на този или онзи клуб, следователно е абсолютно недопустимо членове на клуб х да са модератори и обратно. Дори има и вътрешен, невидим раздел, достъпен само за членовете. Би било редно клубът, като иска, да си направи негов си форум.

И на мен ми е изключително гадно и неприятно, че общо всички ж.п. моделисти в България сме колкото са само в едно немско село и въпреки това не гледаме в една посока, а сме като "орел, рак и щука". Един помага да излезе книга, друг очаква с нетърпение да пуснат модел на български парен локомотив 01 за 4-5 бона и да го "цапцароса", което, в смисъл излизането на модела, съм сигурен, че няма да стане......

Затова, пак казвам, питайте директно когото трябва.
Между другото ще ви разкрия и една тайна, а именно - има написана книга за историята на трамваите в София от д-р Асен Стоянов, която чака издаване и Сдружението планира да предложи това. Отделно Стефан Стоичков е подготвил книги за товарните вагони, инфраструктурата и гарите в България, чието издаване също предстои.
« Last Edit: 15.10.2012, 13:31:17 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
И аз усетих, че има някакво противопоставяне в другия форум и затова предпочетох да игнорирам негативните мнения, още повече, че познавам Цанко, а на форумното возене с ретротрамвая се запознах и със Стефан Стоичков. Трудно ми е да повярвам, че тези хора може да са откраднали парите от даренията, както намекват някои. Жалко наистина, че има такова разделение - ако всички действаха в една посока, щеше да е много по-лесно. А подобни книги са наистина ценни и аз, като любител-историк и фен на БДЖ (макар и с неголеми познания), подкрепям издаването им.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Абсолютно. Това за т.нар. кражба на парите от даренията са абсолютни измишльотини, при това всички, до една, дошли от настоящи или бивши членове на КЖМ. Нещо повече - един от тези, които са хем модератори там, хем членове на този клуб, много добре се познава със Стефан Стоичков и то отпреди хората от Сдружението, които се заеха с книгата, и постоянно го посещава на гости за най-различна информация, справки и т.н. относно издирване на архивни снимки с цел доработка на модели на локомотиви в техните БДЖ варианти. Така че най-малко той има право да се прави на ударен и да пита какво става с книгата.

Освен това Гроздан е предложил ако има дарители, които се отказват, редакцията незабавно да им върне парите. Аз лично въобще не вярвам, че ще има такива, тъй като всеки, който е направил дарение, просто иска да я има тази наистина уникална книга.

Да добавя, че още в началото на процеса Сдружението е взело решение на кои лица и организации с особени заслуги да подари екземпляри от книгата. В краткия списък е както КЖМ като организация, така и лично неговият председател. И решението е взето съвместно с представител на КЖМ. Малко по-късно Сдружение ж.п. моделисти подари на КЖМ компютър, но тези хора явно нищо не оценяват. За тях са важни предимно мангизите, или както се изразява маститият им председател, че "който иска да бъде част от клуба, следва да е финансово солидарен", без да се интересува, че не всички вземат хубави заплати. Нечлен може да посети клуба само и единствено в т.нар ден на отворените врати, който се прави само веднъж месечно. Дори в чужбина няма такава практика или ако има, ден на отворените врати се прави всяка седмица.

На всичкото отгоре въпросните негативни мнения в другия форум не се трият, или по-точно администраторът и модераторите трият избирателно, в зависимост от това кой ги е написал - повече от очевадно е, че към членовете на КЖМ има специално положително отношение.
« Last Edit: 15.10.2012, 13:58:51 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Аз ще ви помоля да се придържате към темата която е за книгата, а не за клубове и сдружения.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Приблизително колко ще е цената? И може ли още да се поръча,или поне да се купи свободно след пуска?

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Пиши директно на Гроздан Грозев - aoia_aoia@abv.bg Той ще ти каже дали има все още свободни бройки. Няма да се продава свободно по книжарниците. Цената е 98 лева общо за двата тома в комплект.

Красене, извинявай за дългия ферман не по темата, ама не можех по друг начин да обясня защо в другия форум не се публикува информация за развитието по книгите.
« Last Edit: 16.10.2012, 10:54:14 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Несериозно е подобно оправдание, че вече 2 години се споменава нещо, само когато някой не издържи и започне да пита. И всеки път е "нови материали, много работа, другата седмица, другия месец..." Преди година уж имаше пробно отпечатан екземпляр, но и него никой не видя.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Сигурен ли си?

Ето го пробният екземпляр с първите "коли" или части от книгата, показан още на 13-ти юни 2011 г.
« Last Edit: 16.10.2012, 14:11:58 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Сигурен съм, да. Показан на кой? Ето, че можело, ама трябва насила да става и все пак нищо не се вижда.
Това 800 страници ли са?
« Last Edit: 16.10.2012, 14:04:26 by bdz43r »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Не са 800, май няма да са и толкова, а ще бъдат много повече. Не е задъжително пробният вариант да съдържа цялата книга в пълния и обем. Това, че не е направен отчет във форумите, не значи, че никой не го е видял. Никой не е длъжен да дава такъв отчет, разбира се повече от логично е през известно време да се дава информация за напредъка, но ако лично бях ангажиран и трябваше постоянно да чета обидните коментари на определени "със специален статут" хора от другия форум (например че еди коя си организация била със съмнителна репутация, а тяхната била лицето на ж.п. моделизма), бих реагирал по същия начин и бих си траел до поставянето на крайния резултат на масата, пък после нека си пишат пасквили колкото си искат.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Вчера писах на Гроздан и той ми отговори,че все още може да се включим. Аз линчо смятам утре да му звънна,за да се разберем-  0888 97 83 81 (телефона,който ми пратиха)

Offline Lunikoff

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Колегата, опитвайки да се направи на "специалист по всичко" разказва разни абсолютно манипулирани и неотговарящи на истината истории, очевидно целящи да дезинформират незапознатите и неособено широката аудитория, които нямат много или нищо общо с ЖП моделизма. Поради тези глупости, които е написал, възможно най-кратко от позицията си на пряк свидетел и участник, с условието че не членувам в никакви организации ще разкажа истината съвсем безпристрастно.

                                СЪВСЕМ КРАТКА ИСТОРИЯ НА ОРГАНИЗИРАНИЯТ ЖЕЛЕЗОПЪТЕН МОДЕЛИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ

Повечето от Вас не знаят, но в момента има вече три регистрирани клуба по ЖП моделизъм. Преди години назряваше идеята малцината ЖП моделисти у нас да се организират в своя собствена организация и да развиват някаква дейност. Всяка събота се провеждаха неформални сбирки в магазина на един от известните и доказани наши жп моделисти, който любезно и безвъзмездно предоставяше пространство в магазина, за който плащаше наем и абсолютно всеки беше добре дошъл. Много хора минаха от там, някои минаха и си заминаха, други останаха. На една такава сбирка (има го фотодокументирано), когато между всякаквите приказки относно хобито за кой ли път стана въпрос за учредяването и регистрация на клуб, присъстваше станалият в последствие собственик на "Сдружение жп моделисти", който тогава очевидно слухтейки жадно е поглъщал всякакви идеи и информация. Известно време след това, същото лице се появи на небосклона на родния ЖП моделизъм размахвайки папка с документи, удостоверяващи че той е лидер и едноличен собственик на регистрираното в негова частна полза "Сдружение жп моделисти", огласявайки че ръководството на Транспортното училище "Т.Каблешков" безвъзмездно му е предоставило за ползване занемареното таванско помещение в един учебен корпус заедно с изоставените и неизползвани дълги години подвижен състав и релси "Мерклин" в неизползваният и непопулярен у нас мащаб 1, купен по времето на комунизма с парите на Българският данъкоплатец. Всичко беше в окаяно състояние и потънало в прах, неизползвано от години, а от видяното като подвижен състав и релси си личеше, че навремето някоя дебела кратуна си е направила една приятна екскурзийка до ФРГ за да договори закупуването на всичките тези взаимно изключващи се и подбрани без никаква логика артикули. Виждайки това, болшинството от присъстващите взема (всеки сам за себе си) решението че няма да членува в тази организация. По някакви си собствени на тях причини там остават няколко човека членска маса, на брой достатъчни да запълнят седалките в един таксиметров автомобил (без да броиме шофьора). Всичко налично се почиства от прахта, след това се изпробва кое все още работи и кое не, след което с наличните оцеляли релси се подрежда някакво си трасе, което все пак донякъде функционира. След това започва разрухата - двигателите на няколко локомотиви са изгорени в следствие от захранване чрез някакъв агрегат от телоподаващо за заваряване вместо от препоръчаните от производителя трансформатори, друга част от подвижният състав е изпотрошен в следствие на аматьорщина и дилетантство (това също го има като "признание" споменатия от "колегата" форум) и всичкото това с модели, струващи дори и по сегашни цени стотици и хиляди евро, но при пълно безхаберие при положение че не се дал нито стотинка за тях от собственият си джоб. Има случаи и на изнесен и подарен подвижен състав итн итн... Направо една истинска сага, напомняща досущ историите на Кремиковци и друга заграбена и разграбена държавна собсвеност. Към днешна дата тази организация не притежава нито 1 (нито един) закупен със собствени средства вагон или локомотив. Известно време след това, известните и доказани до тогава ЖП Моделисти сформират и сега действащият реален "Клуб Железопътен Моделизъм - България". Началото е трудно, при създаването си клубът притежава само един пребоядисан в БДЖ цветове парен локомотив на фирмата Roco, при това закупен още преди създаването на клуба абсолютно безкористно и безвъзмездно от присъстващите на неформалните сбирки в магазина преди това и то чрез финансиране от типа на "Кой колкото може да даде". След регистрацията бива наето помещение за клуба, в освежителният ремонт на което се включват негови членове и симпатизанти. Започва се изграждането на стандартизирано ЖП трасе с неговият прилежащ ландшафт, закупуването на собствен клубен подвижен състав, заплащане на наем за помещението и консумативи и всичко това със собствени средства и доброволни дарения от членове и симпатизанти, без наличието на спонсори и без използването на каквото и да било взето наготово от държавата, резултатите от което може да видите и днес. Към днешна дата "Клуб Железопътен Моделизъм - България" е най-голямата и развита, доказала се в своите цели и намерения организация в България, а в постигнатите до момента резултати можете да се уверите и сами. Съвсем наскоро на небосклона изгря и трета органицация - БГТТ основана в ядрото си от бивши членове на КЖМ, която съдейки по името и има за цел да развива дейност главно в мащаб ТТ, но това не изключва и другите мащаби. За краткото им досега съществуване и при тях също всичко е изградено със собствени труд и средства. Налице са обещанията за бъдеща съвместна дейност и мероприятия при двата реално функциониращи клуба. Та това истинската кратка история на организираният ЖП моделизъм у нас, бях длъжен да я разкажа на новодошлите и неосведомените за да не си правят погрешни заключения без да са запознати, изхождайки само от едностранчиво-изкривената дезинформация, която е дал нашият "колега". Колкото до глупостите, които е написал той, по-нататък ще му отговоря точка по точка.