Author Topic: Предстоящо издаване на книгата: Вагоните на БДЖ "Пътнически вагони" - 1887-2015  (Read 11142 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Любо, интелигентен човек си и въобще, ама въобще не ти приляга съвсем първият ти пост в този форум, който на всичкото отгоре е доста по-стар от другия, да бъде изпъстрен с квалификации от сорта на това кой какви глупости писал и тем подобни. Първо темата е за книгата, не за този или онзи клуб. Второ, май най-накрая ще излезе, че ти си писал абсолютни глупости. Имай предвид, че тук за доста по-малки работи от всеизвестните тамошни "изцепки" се раздават еднопосочни билети за Банановата република. Затова, ако имаш да споделиш интересни неща, свързани с тукашните теми и дискусии, си добре дошъл, но считам, че встъпването ти във форума с подобни квалификации е абсолютно недопустимо. Както и поведението на някои хора, използващи определения от сорта на "вечното мрънкало", които дори не могат да пишат грамотно - пишат "организаций" вместо "организации".

Няма да преразказвам цялата "история", който има време за губене, може да прочете тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4180.0.html

Само ще извадя наистина полезната информация и това, което е по темата, а именно: Книгата е съвсем на финален етап, огромната част от нея е готова в окончателен вид, в момента се доизкусуряват някои дреболии. Всеки, който е оформял книги и вестници много добре знае, че при това оформяне с програми от сорта на Adobe InDesign  разместването само на две-три думи e*ава м****** на цялата страница и всичко трябва да се прави генерално отново. Въпреки това отпечатването на първите пробни екземпляри от първия том вече е започнало - в петък се чух с Гроздан. Проблемът дойде от недобре преценената необходима огромна техническа и фактологична дейност по подготовката за издаване и свързаните с това обявени абсолютно нереални и неизпълними срокове - хората, пряко ангажирани с това, включително Гроздан, вече си признаха вината в това отношение. Но книга ще има и на Любо нищо не му дава право не знам вече колко пъти да твърди обратното.
« Last Edit: 18.02.2013, 14:51:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Някой има ли идея какво се случва с книгите? Май трябваше края на август да са готови, ако не само 1 вия том.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Доколкото разбрах, са дадени в печатницата, но не знам дали само първия том или и двата. На 12-ти и 13-ти октомври във ВТУ-то ще има изложба на модели, на която Гроздан, съответно сдружението, е един от съорганизаторите. Всъщност изложбата беше предвидена за май, но я отложиха и една от причините за отлагането, по непотвърдени данни е точно тази - книгите да станат готови и да бъдат представени. Имаме контактите на Гроздан, не е проблем да се пита. Отпечатването, доколкото имам информация, ще бъде в чужбина.

aoia_aoia@abv.bg  0888978381
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Мерси за отговора. Писах на Гроздан още на 2 септември, но не получих отговор, за това и попитах тук.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Quote

G_GROZ

С голямо удоволствие искам да съобщя, че първият том на книгата ПЪТНИЧЕСКИТЕ ВАГОНИ В БЪЛГАРСКИТЕ ЖЕЛЕЗНИЦИ вече е в печатница! Новороденото е с размери 23 х 33 см., съдържа 480 страници с твърди луксозни корици, 580 снимки, над 200 чертежа, 200 факсимилета и тежи около 3 кг! Борбата на екипа с уникалния архив на Стефан Стоичков бе наистина страхотно преживяване, за което огромно БЛАГОДАРЯ!!!
Като главен редактор и главен виновник за всичко, организирам официално представяне на изданието на 15 октомври 2013г. Промоцията ще се развихри в КЛУБ "СТУДИО 5" - НДК вход А-3, на същата дата от 17ч. Заповядайте всички - оптимисти и песимисти /те последните май станаха повече, ама така става понякога/. Купона ще продължи до среднощ.
Моля, всички които са си платили екземпляри да ми пишат на лична или на 0888 97 83 81 за да потвърдят участие и да си получат книгите на място. Които не могат да дойдат, пак да пишат, за да им ги пратя на адрес.
« Last Edit: 12.09.2013, 22:35:11 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Вече и официално.

Quote
Уважаеми приятели,


Имаме удоволствието да ви поканим на представянето на уникалния по рода си историко-технически сборник „Пътническите вагони в българските железници“ ЧАСТ 1, с автор Стефан Стоичков.
Позволете да ви запознаем с няколко факти за книгата:
   Това е първата книга, която  проследява периода от създаването на железниците през 1867 до днес.
   Първият том съдържа 563 снимки, 283 чертежа, 103 факсимилета и 83 обобщаващи таблици. Всичко това е събрано в луксозно издание с твърди корици и с тегло от внушителните 3кг.
По време на официалната част от събитието, ще бъдат връчени екземпляри от първото издание на „Пътническите вагони в българските железници” ЧАСТ 1, на дарителите, без чиято помощ книгата нямаше да бъде факт.
За доброто настроение ще се погрижат нашите приятели от тематичната група Train Station Band.

Очакваме ви на 15 октомври 2013 г. (вторник)  / 18.00ч
място на събитието: Club Studio 5 (пл. България 1, НДК, сл. вх. А3)
вход: свободен
   
Сдружение „ЖП моделисти”

След промоцията следва втората част, при която текстът вече е набран на компютър или най-голямата хамалогия е свършена - оригиналът е на пишеща машина, без граматика, без литературен изказ.

« Last Edit: 03.10.2013, 22:06:18 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
И една хубава новина за тези, които са пропуснали, закъснели са, но все още искат да се вредят:

Quote
Има свободни бройки, които ще се предлагат на промоцията. Цената е по-рано обявената 98лв. Може да я заплатите преварително.  0888 97 83 81 - Гроздан
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11251
    • View Profile
    • Email
Ееее, на тоя ден съм втора смяна на работа. Как тогава да си взема мойта бройка?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Обади се на Гроздан да ти я изпрати вкъщи.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Аз зададох въпрос на Гроздан, но отговор не получих - има ли как да се купи само ТОМ1 ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Няма как. Дори и тези, които искат да си вземат от останалите бройки сега, със закъснение, пак ще бъде под формата на дарение при първоначално обявената сума за двата тома. Просто схемата е такава, за да се избегнат един куп данъчни и административни простотии, неминуемо водещи до увеличаване на цената - например 20% ДДС. Работата е проста - ти даряваш определена сума за издаването, а след излизането на книгите издателят на теб ти подарява, за благодарност, екземпляри от тях. Фактически няма покупка, няма търговия. Тя и тази цена въобще не е ниска за нашите условия - в чужбина обикновено за толкова получаваш много по-малко и като страници, и като информация, снимки, и като изпълнение. Или в най-добрия случай разделят материала не на два тома, а на 3-4, всеки от който струва по 50 евро, че в някои случаи и повече. Фрапантен такъв пример е, че ако искаш да вземеш албумите, посветени на немските вагони при горе-долу същото качество, трябва да кихнеш към 2 хил. евро.Това при положение, че там тиражите са къде-къде по-големи, съответно цената на бройка пада. Обратното важи с пълна сила - колкото по-малък е тиража, толкова цената се качва, защото огромната част от разходите са постоянни и си вървят независимо дали става дума за 10 бройки или за 10000. Проблемът идва основно от там, че тук сме просто много малко желаещите да закупуват такава литература. Книгите практически се издават без печалба - каквото е подпомогнато от спонсори и дарители, кой дал повече, кой по-малко, като във всичко е сметнато само минимални авторски права, разходи за труд по обработката и такива за печат.
« Last Edit: 04.10.2013, 10:32:38 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Quote
Утре, понеделник, 14.10.2013 г. в централните новини на БНТ от 20 ч. очаквайте репортаж за излизащата книга на Ст. Стоичков за пътническите вагони - първа част


Сдружение „ЖП МОДЕЛИСТИ"  и
Асоциацията на българските железопътни превозвачи
 
Организират  представянето на историко-технически сборник
„Пътническите вагони в българските железници",
с автор Стефан Стоичков
на 15 октомври 2013 г. от 18.00ч. НДК Club Studio 5 (пл. България 1, сл. вх.А3)
 
Книгата „Пътническите вагони в българските железници" е двутомно издание, представляващо уникален сборник на технически  и исторически архиви, отразяващи развитието на вагонния парк в България в периода от създаването на железниците през 1867 до 2015г. Книгата е резултат  на дългогодишен упорит труд на автора, свързан с проучване на многобройни архивни материали  в страната  и чужбина.
 
Първият том съдържа 535 печатни страници оформени в луксозна книга с твърди корици. Подробно е разгледана съдбата на целия пътнически подвижен състав през различните епохи на неговата експлоатация. Авторът е подбрал над 600 снимки, повече от 200 чертежа, десетки факсимилета и над 100 обобщаващи таблици. Богато илюстрирана с множество непубликувани снимки, книгата представлява фундаментален труд, не издаван досега у нас.
 
Представени са всички видове ползвани пътнически вагони, клас А, В, С, А В С, спални,  вагон-ресторанти, кушетни, фургони, вагони-пощи, служебни и специални. Освен богатите исторически сведения за вагоните с нормално междурелсие,  са  представени и за теснопътните железници oт 76 см и 60 см.
 
В материала подробно е представено развитието на вагонния парк  у нас  от зората на създаването на железопътния транспорт у нас до съвременната епоха. Обхванато е богатото разнообразие на вагонни конструкции, групирани в отделни серии, техните възли,  детайли и системи,  болшинството от които са излезли от употреба, но представляват ценно историческо богатство, което книгата ще извади от забравата и ще съхрани за идните поколения.
 
По време на официалната част от събитието, ще бъдат връчени екземпляри от първото издание на „Пътническите вагони в българските железници" с автограф и на автора, на оказалите помощ и съдействие за издаването на книгата.
 
Асоциацията на българските железопътни превозвачи /АБЖП/ ще връчи награди на:
1.     Весела Смилец – журналист и редактор в Българската на национална телевизия - За цялостната и дейност като журналист и гражданин за запазване на културното и историческо наследство и отразяване на проблемите и успехите на железопътния транспорт
2.     Белчо Цанев – журналист във вестник Стандарт  - За най добра разследваща журналистика, остро перо и актуалност при отразяване проблемите в железопътния транспорт
3.     Светослав Метанов – журналист във вестник Труд  -  За най прогресиращ млад журналист отразяващ аналитично и задълбочено проблемите и развитието на железопътния транспорт
 
 За доброто настроение ще се погрижат тематичната група Train Station Band.
 
Очакваме Ви на 15октомври 2013г (вторник)  oт 18.00ч.
 
Място на събитието: Club Studio 5 (пл. България 1, НДК, сл. вх. А3)

http://fbti.eu/news/
« Last Edit: 14.10.2013, 15:14:04 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
Коригираното заглавие означава ли, че втората част ще излезе през 2015г.?

Иначе аз ще дойда утре, с най-голямо удоволствие  :)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Едва ли. По-скоро абсолютно никой не очаква до 2015-та година да бъдат доставени нови вагони в БДЖ-ПП, в това и фалирало състояние. Мангизи няма, а за да се кандидатства по оперативните програми има изискване компанията да е финансово стабилна, да няма дългове, което скоро не виждам как ще стане. Дори до края на следващата година, в най-добрия случай, да бъде подписан договор за нови вагони, сроковете за доставка са минимум година и половина - тоест най-рано 2016-та. Кога бяха поръчани новите турски спални вагони и кога дойдоха?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11251
    • View Profile
    • Email
За съжаление няма да мога да присъствам, няма как да си тръгна от работа преди 21-22.00, но на изложбата за моделите случайно се засяках с автора. Каза, че няма никакъв проблем на другия ден да му звънна, да се видим да ми даде книгата, много любезен и точен човек е.

Приятно изкарване!
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
За съжаление, тия педали от БНТ нищо не казаха за книгата, само показаха награждаването на тяхната журналистка :/
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да и аз бях доста изненадан от статията им... обаче пък как си оправдаха заплатите 3-ма човека, за написването на 2 реда текст свързани с тяхната си журналистка.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Иначе хубаво ли си изкарахте? Аз, за съжаление, таман дойдох и ми се обадиха, че вкъщи отново, за ен-ти път, е протекъл таванът, и ако не бях излетял веднагически, щеше цялата ми библиотека и модели, почти 20-годишно гладуване, да отиде на кино. Слава богу, там поразии нямаше. Иначе харесва ли ви книгата? Някакви първи впечатления? Аз все още не съм видял крайния резултат и затова питам.
Простотията на телевизията няма да я коментирам.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
Ами да, отличен избор на заведение, съжалявам, че не се запознахме лично. Хареса ми и словото на Стоичков, това, че книгата е станала факт въпреки БДЖ, че не си ценим историята и т.н., понеже преди това Ананиев хвалеше БДЖ и останалите превозвачи какъв голям принос имали към книгата и към историята въобще...

Книгата е прекрасна, харесва ми това, че изобилства от снимки и чертежи. Снощи се зачетох малко в началото, но ми направи впечатление, че няма информация за участъка от Любимец до Белово, преди да се учреди БДЖ. Иначе има тук-там печатни грешки, липса на пълен член, но е нормално, при такъв обем от информация.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ами да представянето беше много хубаво, книгата е страхотна. Страхотна работа са свършили и с доста голямо желание ще си я прочета. Определено си заслужаваше времето което чакахме този страхотен труд. Много ще е интересен и втория том. Който също ще го чакам с нетърпение. Но за сега ще ми остане, да си прочета 1-вия.  :fan: