Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 80829 times)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3453
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ами виж в разсписанието къде по трасето се срещат двете влакчета. Наскоро един познат постъпи по същия начин, а срещата била точно на Якоруда.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline pamir

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
did_ko този вариант е възможен само ако пътуваш от посока Банско към Якоруда и обратно.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Пищни тържества за годишнината на теснолинейката

12 вагона! :P :fan:


А като местните искат да си я запазят - ами да си плащат билета по установения ред, а не "на ръка", на кондуктора. ;)
« Last Edit: 06.09.2016, 21:17:50 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4502
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
След като каси по трасето има на няколко места, по какъв друг начин да плащат, освен на кондуктора? Поредното бръщолевене, само колкото да не останя.незасрана тема...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Ей, я дайте к'вото напише Васко, до ри и без да четем, да се хвърляме...?! Човекът имаше в предвид да си плащат на кондуктора, ама по обичайния ред - срещу билетче, а не срещу левче в джоба на кондуктора. Ако не беше така и на теснолинейката Червен бряг - Оряхово и нея можеше още да я има.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile

среща с влак "Рила"

Празничният влак на Велинград

и на Якоруда

Дългият сътав


Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1182
    • View Profile
Хубаво е да се организират такива празнични събития. Малко да се позабавлява народа и да разбере, че не е толкова лошо да живеем заедно. А теснолинейката Червен Бряг - Оряхово, ако съществуваше до днес, вероятно градовете и селата по маршрута й нямаше толкова бързо да западнат. Вина в обикновените хора трудно може да търсим. По-скоро са виновни правителствата и ръководствата на БДЖ през годините, които позволиха в сектора да има анархия и всеки да си прави каквото си иска.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
След като каси по трасето има на няколко места, по какъв друг начин да плащат, освен на кондуктора?
В българския език има думи и изрази, които освен буквално, имат и преносно значение. Изразът "на ръка" е такъв. Означава да си платиш дадена услуга не по установения, легален начин (и без да получиш документ за плащането). В случая, означава пътник да даде някаква сума на кондуктора без вторият да издаде билет, и без сумата да бъде отчетена. По този начин въпросният пътник не попада в статистиката. И накрая излиза, че във влака са се возили в пъти по-малко хора от реалното. 

Вина в обикновените хора трудно може да търсим.
Не съм напълно съгласен.

Разбира се, че тези, които са взели решението имат основната вина, но обикновените хора са им помогнали. Основният, официален довод за закриването на теснолинейката Червен Бряг - Оряхово е бил липса на пътници. А това е било така, защото обикновените хора не са си купували редовни билети, а са плащали на кондуктора, "на ръка". Ако всички са си купували редовни билети и статистиката беше друга, то управляващите са щели да имат трудности да измислят причина за закриването.

Доколкото знам, има и други железопътни отсечки, които са закрити, заради "липса на пътници", при които пак местните имат част от вината за закриването... :neznam:

Разбира се, и въпросните кондуктори имат вина! :angry:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Ето и от мен няколко снимки от юбилея на теснолинейката, за жалост снимани с телефон, защото точно в този ден фотоапаратът реши да се развали (но на следващия ден се оправи), та извинявам се за лошото качество.

Дългата композиция.







Гара Аврамово.





Среща с влака "Вихрен" на гара Якоруда.



Гара Белица.



Гара Разлог.



А сега малко снимки от 6-ти.

Гара Банско.





Гара Якоруда.





Среща с влака "Юндола".





Гара Долене.



Среща с влака "Места" на същата гара.



И накрая, крайна гара Септември.


« Last Edit: 12.02.2017, 00:29:35 by gt_stz »
127 - почивай в мир! :(

Дали старозагорските Мерцедеси ще тръгнат отново?...

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
https://www.youtube.com/watch?v=nhu5ApZLl24

От мен видео на влакчето на доста места по трасето.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Уникални кадри. Огромно БРАВО! :clap:

Offline rado84

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
  • Фен на Икарус 280
    • View Profile
wolf_rusi, това кога е било? От около 20 години ходя всяко лято (Юли-Август) във Велинград с влак и досега повече от 4 вагончета на теснолинейката не съм виждал. А на твоите снимки се виждат цели 10!  :eek:  :eek: 

Теснолинейката е интересна, когато човек пътува за първи път с нея. Като се возиш на нея 20-ина пъти обаче писва.
Миналата година уж ремонтираха нещо, но тоя влак не стана по-бърз, даже обратното - сега се влачи още по-бавно в повечето участъци. Толкова ли не можаха да направят железницата като хората - с широк път и електрически кабели за нормални влакове?

The best bus ever!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12905
    • View Profile
    • Email
Ами сядай и проектирай нормалнорелсово трасе там! Но преди това ще трябва да попреместиш околните 3 планини. Вероятно швейцарците ще ти дадат Нобелова награда, защото те, бедните, си имат толкова много теснорелсови трасета и не се сещат да прекарат по една жица да ги направят нормалнорелсови.

Offline rado84

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
  • Фен на Икарус 280
    • View Profile
Само дето швейцарската теснолинейка надали взима 80-ина километра за цели 2 часа и нещо.
И кой е казал, че трябва да местиш планините? Просто ги копаеш. Щом Швейцария и Япония могат, значи и ние трябва да можем:
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2016/06/01/2770143_shveicariia_otkri_nai-dulgiia_jelezoputen_tunel_v_sveta/

The best bus ever!

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Направо да пуснат hyperloop там...
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12905
    • View Profile
    • Email
Ти минавал ли си изобщо през Готард? Погледна ли го поне на картата? Той е най-късият път между многомилионните Германия и Италия с техните мощни икономики и потоци на пътници и товари.
А швейцарският Глетчер експрес Цермат-Сен Мориц въобще не е трепач по скорост въпреки името си. Нито пък влаковете около Интерлакен и Люцерн. Да не говорим за зъбчатите, които са под 20 км/ч.
Надали 10те вагона с пътници са предпочели 7- часово пътуване София-Септември-Банско пред 3-часово с автобус заради скоростта. Чарът на тази железница е заради самото преживяване. И от подобен чар се трупат приходи даже в съседна Сърбия.
Някога е имало нормалнорелсови идеи, но през Предела. Може би, ако имахме беломорски излаз, щяха да се реализират. Но теснолинейката ще е тясна завинаги!

Offline rado84

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
  • Фен на Икарус 280
    • View Profile
Или поне докато не се разпадне на съставните си части по време на някой курс...

The best bus ever!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4004
    • View Profile
Наклоните и радиусите на кривите не позволяват нормалнорелсово трасе и затова линията е теснолинейна. Все пак би трябвало да може да се вдигнат поне малко скоростите и да се пътува около час по-малко до Добринище. Пробиване на тунели през планините не е удачно - населените места остават отдалечени от линията и влаковете ще са празни също разходите са прекалено големи. :rolleyes: