Author Topic: Пътуванията ви с влак  (Read 57871 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #20 on: 25.01.2007, 13:31:20 »
Quote from: CKD
Когато дадена машина трябва да се придвижи от една гара до друга и няма влак, който да обслужва или се движи изолирана или се прикача в състава на друг влак.

 А нали понякога се закачват и два локомотива при по-голям състав?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6122
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #21 on: 25.01.2007, 13:40:52 »
Quote from: borosport
А нали понякога се закачват и два локомотива при по-голям състав?
А втория локомотив дали допринася толкова мощност, колкото е нужно, или донякъде и пречи (все пак не е малко като тегло)?

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #22 on: 25.01.2007, 13:47:42 »
По принцип когато са закачени са като трамвайните мотриси и работят и двата така че не вярвам да пречи
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #23 on: 25.01.2007, 16:47:10 »
Вторият помага евентуално. Товарните норми са така направени че да е възможно влакът да потегли от спряло положение в най-неблагоприятната точка от междугарието при най-неблагоприятни климатични условия така че напрактика влакът се вози основно от машината която е начело независимо дали ползва трасе или е помощна. Втората машина помага само ако е необходимо. На тежките товарни композиции се прикачат до 3 машини - 2 начело и една бутащата на опашката. Това се прави само в неблагоприятните участъци например от Септември до Елин Пелин. В останалата част от пътуването влакът се вози само от една машина.
« Last Edit: 25.01.2007, 16:49:11 by CKD »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #24 on: 25.01.2007, 18:03:59 »
Quote from: CKD
Това се прави само в неблагоприятните участъци например от Септември до Елин Пелин. В останалата част от пътуването влакът се вози само от една машина.
А в участъка от Бяла до Борово, Русенско всички пътнически влакове (без мотрисата) закачват втора машина. Мисля, че от София до Москва няма друг такъв участък, който да международният влак да щурмува с 2 машини.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #25 on: 25.01.2007, 19:34:23 »
Това означава ли, че на руска композиция закачат допълнителен БГ локомотив?

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« Reply #26 on: 25.01.2007, 20:39:57 »
Странно, 2003 г. пътувах по въпросния участък и влакът беше с 1 локомотив. И сега би трябвало да е така.
« Last Edit: 25.01.2007, 20:40:13 by rexkos »
****

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #27 on: 25.01.2007, 23:06:14 »
Наистина интересно - редица пъти съм минавал от там но не ми се е случвало да се прикача втора машина.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #28 on: 25.01.2007, 23:54:01 »
Quote from: conecto
Това означава ли, че на руска композиция закачат допълнителен БГ локомотив?
Руски локомотив не може да се движи по БГ линии - междурелсието му е по-голямо. Талигите на вагоните се сменят при влизане от Румъния в Молдова или Украйна. Независимо от националността на вагоните в композицията, машините си бяха български, поне по онова време. Даже на ГО се сменяше бригадата.
Все пак говоря за време преди 15 години, когато МБВ бяха с доста вагони. Може би сега композициите са значително по-къси и се справят с една машина.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #29 on: 26.01.2007, 00:47:29 »
Напълно е възможно преди 15 години да са давали помощна на бързите влакове между Бяла и Борово. Тогава влак с над 15 вагона си беше нещо обичайно а руските вагони са доста по-тежки от българските.

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« Reply #30 on: 26.01.2007, 08:52:37 »
Сега композицията на въпросния влак е следната: първо има 3 седящи вагона на БДЖ, след това има 1 румънски спален и един български спален. Накрая има само 3-4 руски.
****

Offline denis09rspab

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #31 on: 27.01.2007, 09:26:03 »
Браво много хубаво си описал пътуването ти.Трябва и аз като хода на село или на вилата да направя така.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #32 on: 07.02.2007, 16:08:25 »
Изключително тегаво се пътува с международни влакове. Това, че разполагаш с легло, не компенсира по-бавното придвижване и невъзможността в продължение на няколко денонощия да се разтъпчеш или подишаш чист въздух.
Докато от автобуса наблюдаваш другите участници в движението, отвреме навреме спираш на "пиш пауза" или на крайпътни заведения, то жп линиите сякаш навсякъде в Източна Европа са се наговорили да ги прекарат по най-гнусните места на градовете си. "Шампиони" в това отношение са румънците - толкова сажди, толкова съборетини наоколо, мръснооооо, ужас! Не че и София се "отсрамва" с Факултето и бордеите около гара Искър и депо Надежда.

Ето кратка сводка на едно пътуване от София до Берлин с Панония експрес - някогашната гордост на социалистическото жп дело. Действието се развива около 1986 г. Влакът минаваше само през държави от Варшавския договор, така че Белград се задрасква. През Югославия се пътуваше с червен международен паспорт, докато във Варшавския договор важаха бели книжки към обикновените паспорти. Тези книжки се даваха от МВР с изходяща виза и разрешение. Забранено беше да се изнася валута, а за свободно пътуване имаш право да обмениш с източна валута (крони, ГДР-марки, форинти) 375 лв. Плюс 30 лв на място по митническа декларация. Което си беше истинско разточителство в сравнение с пътуване в западна (капиталистическа) страна. За да ти разрешат изобщо да пътуваш, трябва да се запишеш на организирана екскурзия. Яденето - само осигуреното по програма. А за свободно харчене ти даваха всичко на всичко 5 (пет) долара, равняващи се приблизително на една пица във Виена.

И така - тръгване от София - привечер към 21 часа. Цяла нощ - пътуване до Русе, след което следва 1 час престой на гара Русе, 15 минути по Дунавмост и нов час престой на гара Гюргево. нека отбележа, че тогава, както и сега, България и Румъния бяха "братски държави". Но докато преходът между други две братски държави - Чехия и ГДР траеше 10-15 минути, то БГ-РУМ траеше 2 часа и нагоре. Не след дълго стигаме на гара Букурещ-север. Шафнерите заключват вагоните и въпреки това предупреждават за бдителност. Престоят е към час, но да слезеш на перона, значи да си търсиш белята. В средата на 80-те румънците бяха толкова изгладнели, че като нищо биха си хапнали български студент. След Букурещ влакът минава през петролинте полета на Румъния - Плоещ, след което влиза в планината. Тук е единственото живописно място по маршрута - Синая и Брашов. Синая е нещо като нашия Боровец, но по-тузарски изпипано. След планината следва скучно пресичане на Трансилвания. Навсякъде по полетата - само царевица. То мамалига, мамалига, ама само мамалига стига ли? В селцата започват да се виждат островърхи католически черкви. Значи сме в районите с унгарско малцинство (по селата - мнозинство). И докато селата са приятни, градовете са мръсни и невзрачни . Около линията - димящи комини, железа, прашни цехове и т.н. Привечер, след 24 часа път от София, се стига до румънско-унгарската граница. Престой - към 1 час. Веднага след границата влакът тръгва чувствително по-бързо, а релсите са заварени. Около полунощ се стига до Будапеща. Влакът пристига на задънената гара Будапеща-келети (изток), след което сменя посоката на движение. През нощта се пресича унгарско-чешката граница - за броени минути - изобщо колкото по на запад отиваш, толкова по-малко стоиш по границите. Граничната точка е на Дунава и се нарича Комаром в Унгария и Комарно - в Чехия. Като отвориш прозорец на купето, разбираш, че името е напълно оправдано - гъсти ята от тлъсти дунавски комари. Към 10 часа - след 38 часа пътуване пристигаме в Прага. Тук прекъсваме пътуването и решаваме да разгледаме Златна Прага. Заверяваме билетите, оставяме си багажа на гарата. На вечерта продължаваме пътуването си. На гарата е истинска манифестация от гедерейци, решили да опитат чешката бира. С триста зора се настаняваме в първокласен вагон (във второкласните имаше само правостоящи). Пътуването от Прага до Берлин трае нови 10-11 часа, т.е. сумарно от София до Берлин - към 50 часа.

Все пак пътуването с влак в чужбина си има важно предимство, особено за студенти до 26 г. - намаленията. Евтинията, за съжаление, е само в зоната на бившия соцлагер.
« Last Edit: 07.02.2007, 23:27:51 by blagun »

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #33 on: 07.02.2007, 18:28:20 »
Аз съм пътувал с влак общо взето само в чужбина. Виена-Залцбург (влакът не спираше на нито една гара, а разстоянието е 300 км, влакът пътуваше за 2ч и 48 мин и се движеше с около 200 км), с S-Bahn-а поне двеста-триста пъти и Виена-Братислава (само 14 евро и включва транспорта в Братислава за един ден. Разстоянието се взима за около 1ч. Минава се покрай едни невероятно големи депа.).

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #34 on: 08.02.2007, 00:51:27 »
Благуне, а ти да видиш какво е да пътуваш до Сибир със влак  Не че съм пътувал, но вуйчо ми е - и то доста пъти...Веднъж си спомням, че си беше загубил влака в Москва по време на престоя  Абе, хич не е лесно, особено ако си в напълно непозната страна  
« Last Edit: 08.02.2007, 00:51:55 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #35 on: 08.02.2007, 09:15:05 »
Това ми е мечта да пропътувам Москва-Владивосток с влака.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #36 on: 08.02.2007, 12:20:18 »
Quote from: CKD
Това ми е мечта да пропътувам Москва-Владивосток с влака.
внимавай какво си пожелаваш. пожелавам ти го, ама след 10 години, когато и братска Русия се присъеидин към Европа
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #37 on: 08.02.2007, 12:21:57 »
А защо не и сега и след 10 години пак. Няма нищо по-хубаво от това да гледаш как света се променя а при този вариант се отдава точно такава възможност.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #38 on: 08.02.2007, 17:20:55 »
Quote from: maniak
ама след 10 години, когато и братска Русия се присъеидин към Европа
Русия си е Русия. Тя ще се присъедини към Европа след Антарктида и преди островите Зелени нос!

Пътуванията с Транссибирската железница не са просто пътувания още от самото и откриване през 1904 г. През тези пътувания са се пресичали милиони човешки съдби, сигурно са хиляди семействата, запознали се по време на пътя от Москва до Владивосток. В Източен Сибир железницата е ЕДИНСТВЕНИЯТ наземен транспорт при топенето на снеговете. По Дискавъри съм гледал две пресичания на Сибир - с велосипеди и мотори. Велосипедистите не си правиха никакви илюзии и се качиха овреме на влака. Мотористите се убедиха, че начертаният първокласен път Новосибирск-Иркутск (на Байкал) е прашен черен път, по който МАЗове и КрАЗове дигат облаци от пушилка. При един подобен облак единият заби моторетката в дупка и после им я поправи един стругар в местен завод (ремонтът беше придружен с пресушаване на десетина бутилки водка, най-вече от домакините). По-нататък пътят стана низ от локви и те опитаха да карат по жп линията. След като известно време се друсаха по траверсите, все пак се предадоха и продължиха с товарен влак.

Всъщност Транссибирската железница е най-стратегическият строеж, извършван в цялата история на Русия. Байкало-Амурската магистрала е дубльор на Транссибирската. Тя става гръбнак за завладяване на най-голямата суровинна база в света. Амбициите на руския император са да я докара през Китай до незамръзващото пристанище Порт Артур. Тези амбиции са пресечени с неуспешната Руско-японска война, но Сталин възстановява позициите. Хрушчов обаче "подарява" на братски комунистически Китай Порт Артур, което лишава руснаците от безценното незамръзващо пристанище.

Любопитно е, че най-голямата държава в света има само едно единствено незамръзващо пристанище в открито море и това е ... далечният северен Мурманск! (Новоросийск и Сочи на Черно море не се броят, тъй като Турция затваря Босфора)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #39 on: 08.02.2007, 17:55:32 »
Руската железница е нещо уникално, което трудно би се поддало на описание с думи. Ето една карта на всички жп линии в русия:
http://parovoz.com/maps/supermap/