Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 87187 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #800 on: 02.10.2016, 14:32:38 »
Мисля че три поста нагоре съм задал въпроса си към maniak: с какво са виновни проектанта и изпълнителя в контекста на състоянието на извършеното строителство в НКЖИ, което явно не удовлетворява никого.

Пределно ясно ми е какво прави един проектант в жп инфраструктурен проект. Не виждам обаче каква му е вината (на проектанта) за лошите резултати от милиардите левове, изразходвани в инфраструктурата за последните няколко години.

От зад напред: eng.vassilev, възложителят (в случая НКЖИ) е достатъчно грамотен и може много добре да прецени един проект на всичките му фази до колко отговаря на изискванията му и до какво ще доведе. И ако някъде е заложено да има крива с по-малък радиус (което намалява скоростта в даденото място), поради проблеми със собственост, археолози, зелени или други подобни, вината за това в никакъв случай не е на проектанта. Вината си е само на възложителя, който си е преценил и след разглеждането на вариантите е решил дали скоростта в участъка ще се изпълни за 200, 160, или ще си остане не повече от 100 - 130 както е било заложено преди 50 - 60 години, т.е парите ще отидат на вятъра.

Ако пътят пропадне два месеца след откриването, едва ли проектанът ще има вина за това. По вина на проектанта това може да се получи само след сериозна грешка и недоглеждане, което не знам да се случва в жп строителството.

Ако в една новоизградена гара няма стрелки за 100 км/ч в отклонение, а на някой му се иска да има, отново проектантът няма абсолютно никаква вина за това. НКЖИ си го е заявила така, колкото и да е неприятно на всички БДЖ фенове.

Малко по философско е с изпълнителите. Всеки гледа да "крадне", т.е. да спести от вложени материали, технология на полагане, време и т.н. За това си има независим надзор, има си контрол от страна на проектанта,  има си контрол от страна на инвеститора, който също подписва всички актове. Не може строителят ей така да си реши да спести половината от насипа или от качеството на баластрата. При нормален процес това веднага ще му излезе през носа - ще си го изгребе за собствена сметка и ще си го направи както трябва, заедно с всички разходи и неустойки за закъснение и т.н. От резултатите е ясно че нещата протичат точно както е  описано от difan. Но специално в жп проектите от последните години едва ли инициативата за това е на изпълнителя.

В градския транспорт, обаче, си мисля че е точно така: изпълнителят печели поръчката, а после си плаща за да изпълни само малка част от нея. Примери много - може да започнем с умните светофари ...
« Last Edit: 02.10.2016, 14:35:41 by mitko08888 »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 651
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #801 on: 02.10.2016, 15:47:00 »
Мисля че три поста нагоре съм задал въпроса си към maniak: с какво са виновни проектанта и изпълнителя в контекста на състоянието на извършеното строителство в НКЖИ, което явно не удовлетворява никого.



И два поста надолу ти се отговори.

Offline eng.vassilev

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #802 on: 02.10.2016, 19:57:52 »


Малко по философско е с изпълнителите. Всеки гледа да "крадне", т.е. да спести от вложени материали, технология на полагане, време и т.н. За това си има независим надзор, има си контрол от страна на проектанта,  има си контрол от страна на инвеститора, който също подписва всички актове. Не може строителят ей така да си реши да спести половината от насипа или от качеството на баластрата. При нормален процес това веднага ще му излезе през носа - ще си го изгребе за собствена сметка и ще си го направи както трябва, заедно с всички разходи и неустойки за закъснение и т.н. От резултатите е ясно че нещата протичат точно както е  описано от difan. Но специално в жп проектите от последните години едва ли инициативата за това е на изпълнителя.

В градския транспорт, обаче, си мисля че е точно така: изпълнителят печели поръчката, а после си плаща за да изпълни само малка част от нея. Примери много - може да започнем с умните светофари ...

Как си представяш, че строителят ще постигне кота нивелета ако спести от количеството на насипа? Що се отнася за качеството на изпълнение това е друга работа. Инвеститорския контрол трудно може да контролира степени на уплътнение, зърнометрия, качество на вложения материал, а общо взето надзора изисква да има сертификат и документи. Резултатът е ясен. И на кого да е инициатива? На възложителя?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6617
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #803 on: 08.12.2016, 10:09:52 »
Quote from: Infrastructure.bg
На 8 декември на жп гара Симеоновград ще се проведе официална церемония "рязане на лента"на позиция 1 "Димитровград – Харманли",част от проект "Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: Първомай - Свиленград".
Това е последният завършен участък, с който приключва изпълнението на целия проект за реконструкция на жп участък Първомай – Свиленград.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #804 on: 08.12.2016, 10:16:08 »
Това нали предсрочно го пускат, че са забравили да го напишат?  :D
Икономията е майка на мизерията!

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #805 on: 08.12.2016, 15:10:33 »
А на Пловдив-Септември кога ще режат лентата, нали последното и поредно отлагане беше до 05.12?!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4713
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #806 on: 11.12.2016, 20:04:38 »
Състояние на железопътната инфраструктура на линията до кв. Княжево (поне така заявява автора):
https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fpermalink.php%3Fstory_fbid%3D579484642237414%26id%3D100005276498026

Ако това е истина, то НКЖИ са за затвора ама моментално!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #807 on: 11.12.2016, 20:24:53 »
Ми не мисля, че някой би го докарал толкова добре, колкото и голям специалист по фотомонтажите да е. Това че си е живата жалка истина. Помня преди години всеки ден човек минаваше и подчукваше всички болтове, които държат релсите, от отдавна я няма тази практика. Уволнен ли е, съкратен ли е, може пък да е сметнато, че няма нужда от него не знам. Говоря за линията София-Пловдив\Карлово-Бургас, покрай Казичене. Тук в района на прелеза при стрелката, по която влаковете от София се отклоняват в насрещния път посока София, за да продължат към 3 линия, преди 7-8 години дерайлира товарен влак с въглища. '92 година голямата катастрофа на експреса за Бургас и товарен влак, при която по официални данни има 8 загинали. Огромна част от жп инфраструктурата ни е в плачевно състояние, масово стрелки са износени, релси в криви също, разместени траверси, липсващи скрепителни елементи и болтово......
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 763
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #808 on: 11.12.2016, 21:14:01 »
Кантонери обикалят постоянно всички железни пътища, които се ползват. Там където не е добре линията, обикновено намаляват скоростта. Състоянието на жп инсфраструктурата до някъде напомня на състоянието на асфалтовите пътища.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #809 on: 11.12.2016, 21:23:36 »
Онзи ден, когато директорът на НКЖИ пътуваше в кабината на "демонстрационния" влак за Свиленград, имаше кантонери на всеки 2 км. Един дори беше дошъл до мястото, където стоеше с кола и си я беше паркирал наблизо.
Никога не бях виждал толкова много кантонери наведнъж.

Интересно е дали всички те се водят на работа по тази линия и къде са когато няма такива височайши влакове по трасето.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6617
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #810 on: 25.12.2016, 15:02:43 »
За пътуващите в дефилето: Пуснали са път 2 на Курило - Реброво с доста намалена скорост.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11251
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #811 on: 31.01.2017, 21:15:54 »
Не сме писали май, но вече се пътува с прилично висока скорост по ремонтирания участък Септември-Пловдив. Засечено с ГПС на телефон 128-130 км/час, като при пътуване дори със старите разнебитени вагони вътре не се усеща абсолютно нищо. Всъщност вагоните са дори за 160 км/час, но няма какво да ги тегли толкова бързо в момента. Влаковете за Свиленград бяха с такива вагони за 160 км/час. Модерна работа изглежда, висока скорост, модерни гари и спирки, надлези, подлези, шумоизолационни стени край населените места.

Обаче в самите гари явно все още се работи , защото всичките се минават с 25 км/час.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #812 on: 31.01.2017, 21:30:45 »
Не сме писали май, но вече се пътува с прилично висока скорост по ремонтирания участък Септември-Пловдив. Засечено с ГПС на телефон 128-130 км/час, като при пътуване дори със старите разнебитени вагони вътре не се усеща абсолютно нищо. Всъщност вагоните са дори за 160 км/час, но няма какво да ги тегли толкова бързо в момента. Влаковете за Свиленград бяха с такива вагони за 160 км/час. Модерна работа изглежда, висока скорост, модерни гари и спирки, надлези, подлези, шумоизолационни стени край населените места.

Обаче в самите гари явно все още се работи , защото всичките се минават с 25 км/час.
По тая линия пътувам редовно и преживях целия ремонт, закъснения, аварии и пр. Да, сега наистина е доста по-бързо, но има някои съществени недостатъци:
1. Няма светлнинна сигнализация на Огняново и Тодор Каблешков. На тях по принцип бързи влакове не спираха, но поради това обстоятелство спират и се губи време, ей така от глупост. В кв. Прослав, непосредствено преди гара Пловдив има спирка, която е доста по-удобна за западната част на града, но от БДЖ нищо не правят по въпроса. В съботно-неделни дни ми отнема около 1 час със чакането на автобуси от градския транспорт, за да се върна там, от където влакът вече е минал.
2. В същият този квартал изградиха пасарелка, чиито асансьори вече не работят, а правилното решение беше подлез.
3. Коментираше се назад, че качеството на изпълнение не е добро и в близкото бъдеще се очакват намаления на скоростта.
4. Ремонтът закъсня с 2 години и половина, защото фирмите нямаха капацитета да спазват графика
Не ме заклеймявайте като песимист, просто след 3 години мъки по едно от основните направление в страната няма как да изпадам в одически хвалби :D Щом за толкова време правеха 50км в равното, представете си какво предстои в останалите 100 през планината. Не ми се мисли!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #813 on: 31.01.2017, 23:55:32 »
Преди да се радвате, имайте предвид, че скоростта и преди беше 130 км/ч, така че влакът няма да е по-бърз от преди.

Някога в далечното бъдеще, може би ще има влакове, които понякога ще се движат там със 160 км/ч и ще пътуват с 5 мин по-малко, ако не закъснеят. Хубаво е, че линията е нова, но пряк ефект от това върху времето за пътуване няма. Дори обратното - от София до Пловдив ще се пътува по-бавно от преди, защото тепърва започва същата сага с участъка София - Искър, след това Искър - Елин Пелин и т. н.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #814 on: 17.04.2017, 11:10:19 »
Брюксел започва разследване за корупция на милиони в НКЖИ

Quote
Паника цари в ръководството на Националната компания „Железопътна инфраструктура“.

Причината е натиск от Служба за инфраструктура и логистика в Брюксел да се извърши проверка на договори от последните години, чрез които е извършен мащабен грабеж на стотици милиони, пише „Фрог нюз”, като цитира свои източници в Брюксел.

Двама души от ръководството на НКЖИ вече разказали пред български евродепутати за схемата, по която са източвани огромните средства. Те заверили своите показания и пред нотариус и адвокати, защото не искали да отговарят за грабежа, когато бъдат извадени на светло виновните за него.

Досега прокуратурата, ДАНС и МВР са пренебрегвали сигналите. Сега обаче натискът идва от Европейската комисия, категорични са запознати. Разследването трябвало да се пази в тайна, за да не се задействат политици, които участвали в далаверите.

В момента в НКЖИ действа мащабна схема за източване на публични средства в огромни размери главно при усвояването на средствата от държавния бюджет. В периода 2010-2012 НКЖИ е провела 20 аварийни поръчки на обща стойност над 140 млн. лв. Само през 2012 г. са възложени 13 аварийни поръчки на обща стойност близо 94 млн. лв.

Тръжните документи и техническите спецификации на всички поръчки са еднотипни и почти под индиго, макар че са за различни обекти. Това означава, че се е ползвала една и съща схема.

В Брюксел били изумени, че обикновени ремонти са описвани като аварийни, за да се избегне конкурс. В същото време са отчитани от НКЖИ като обекти от „инвестиционната програма”.

Цените за изпълнение са завишавани многократно, а строителните работи са извършвани без приети проекти. За изпълнението на аварийните поръчки са канени едни и същи компании, без никакво обяснение, защо точно те са предпочетени. Една от фирмите, която особено се набива на очи е „Водстрой 98“ АД, която се свързва с депутат от ДПС.

В ЕК били изненадани от документите за авариен ремонт на 355 м. железен път между Самоводене и Велико Търново, който струвал на държавата 16 127 534 лв. без ДДС. Това прави над 45 млн. лв за 1 км железен път. Средната цена в Европа за подолен ремонт е около 1,2 – 2,3 млн евро, в зависимост от терена и сложностите. Между Черниче – Пейо Яворов пък е записан ремонт на 175 м. железен път, който струвал на данъкоплатците над 7 млн. лв., което прави над 40 млн за километър. Рекорден е ремонтът на 150м. край Плачковци, който ни е „струвал“ около 7 млн. лв., което прави 46млн. лв. на километър – абсолютен световен рекорд.

В папката с кражбите са още десетки договори, сключвани на тъмно. Става дума за отсечки между Ловеч и Троян, Свищов – Троян, Димитровград – Свиленград.

Към момента възлагането на т. нар. „аварийни поръчки“ продължава да се извършва, но в случая чрез рамковото споразумение. Само от средата на 2013г. до сега са възложени поръчки на обща стойност над 120 млн. лв. По експертна оценка сумата е жестоко раздута.

Вече са подавани сигнали в прокуратурата, но не е последвала никаква реакция. Нито МВР, нито ДАНС са били активирани да проверят безобразията, които струват на данъкоплатците стотици милиони пари.
Икономията е майка на мизерията!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4713
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #815 on: 17.04.2017, 11:38:28 »
Цъкнах лайк!  :D
Дано сега се поукротят и с китайците, че и там далаверата е огромна. А никой вътре от дружествата, особено от БДЖ - синдикати и прочие не отвориха уста 7 години защо държавата системно не изпълнява своите финансови ангажименти към БДЖ по договор...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6617
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #816 on: 17.04.2017, 11:54:56 »
В БДЖ е добре първо да спрат безкрайнте течове на пари и тогава да търсят още. Един пример е скандалният търг за ремонт на Сименсите.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8582
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #817 on: 17.04.2017, 12:54:51 »
Първо трябва да започне да се мисли, че нещата могат да се променят, пък всичко оттам нататък ще следва автоматично.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #818 on: 07.09.2017, 14:28:34 »
Един видеоклип онагледяващ тъжната действителност на железницата в България....  :/
https://www.youtube.com/watch?v=DKNIvefxFlU&app=desktop

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4733
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #819 on: 07.09.2017, 20:52:15 »
Това е тъжната действителност на маталитета в България. Колко е трудно да се поддържат поне чешмите работещи или пероните чисти? Просто все още е много малък процента на хората, които са слконни да жертват време, усилия и пари в полза на обществото. Всеки си гелда своята градина, а от чуждата, ако може, ще открадне.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София