Author Topic: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт  (Read 5499 times)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Не знам, но според мен е крайно наложително да се модернизират жп трасетата, с всяка изминала година автобусите стават все по-предпочитан транспорт, за сметка на влаковете  И това е най-вече заради прекалено дългото пътуване, старите вагони, циганията, тъпканицата през уикендите...

БДЖ винаги е разчитала на товарните превози. Дори съм убеден, че има кросфинансиране на пътническите превози. Но пътуването с влак е много по-приятно, поне за мен. Единствено София-Варна го взимам с автобус, все пак 6часа не са като 9... Иначе лятото в нощните влакове София-Бургас е луд купон винаги... почти всички са пияни преди заминаването, след Стара Загора положението е съвсем тежко  Но БДЖ винаги ме изумява - миналата година отидох 3 дни преди да трябва да пътувам и касиерката ми казза - седящи места има чак за следващия четвъртък(8 дни). Освен че отказах 4 билета същото след мен направиха още няколко човека. Какво им коства да закачат още вагони, ако трябва да пуснат и допълнителен влак ще се напълни със сигурност. За летния сезон е абсолютно задължително да има поне още един нощен влак в четвъъртък, петък и събота, а в най-активния сезон 10 юли - 20 август - всеки ден

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
Няма вагони. Аз винаги си взимам кушет особено лятото когато е непоносимо да се пътува в купеен вагон.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Няма вагони. Аз винаги си взимам кушет особено лятото когато е непоносимо да се пътува в купеен вагон.

Е чак пък толкова да немога да намерят 10 вагона не ми се вярва. Пък и ако продадат за старо желязо стотиците разпадащи се вагони пътнически и товарни, релсите и останалите боклуци които се търкалят навсякъде се ще изкарат за вагони втора ръка. Ако няма вагони откъде намират вагоните, с които пускат по празниците допълнителните влакове? Нямат организация, нямат и причина да се напрягат. Докато управляващите са чиновници нищо няма да се промени. На такива постове директорите трябва да се назначават с мениджърски договори с точно описани параметрии след конкурс/проект. И като са вижда че не си изпълнява обещаното в договора - шат!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
С внос на каквито и да е вагони проблемите няма да се решат. Половината от спрените вагони на Илиянци са именно вносни. Вагони се режат от край време и ще продължават но парите от тях вместо да отидат за ремонт на спрените такива потъват в бездънната яма на БДЖ.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Quote from: ozzy
............с всяка изминала година автобусите стават все по-предпочитан транспорт, за сметка на влаковете  И това е най-вече заради прекалено дългото пътуване, старите вагони, циганията, тъпканицата през уикендите...
Тъпканицата през уикендите наистина  е ужасна. Струва ми се, че БДЖ не прави нищо за по-приятно пътуване през почивните дни. Това особено важи за влаковете с така наречени "календарни цени"  - май така се казваха някои пътувания в петък, събота и неделя, за които цените са по-високи.
БДЖ са съобразили кога и по кои направления се пътува най-много и цените са по-високи, но...... не се и опитват да увеличат броя на вагоните.
Какво пречи, нали това би означавало гъвкава политика на БДЖ, ако към композициите за някои пътувания в петък, събота и неделя се прикачва някой вагон. Сега на практика се прави гавра с пътниците. Хем пътуваш на по-висока цена, хем получаваш бонус - по-лошо пътуване! Като че ли БДЖ искат да откажат и без това малко пътуващите с влак (различни от пенсионери, студенти и ученици), казвайки им: "Но защо сте тук, как така сте при нас, не сте ли сбъркали, вижте колко много автобуси има!"

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6773
    • View Profile
В район "Надежда" едва се намират вагони. Наистина кризата е жестока, но това е защото не се отпускат навреме пари за ревизия и бандажи съотв. по-голямата част от вагоните са спрени от движение.

Offline marti999

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
    • Email
Забележете обаче че ние нямаме толкова много прави дълги участъци и затова влаковете не развиват своята максимална скорост около 120км

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Първо максималната им скорост не е 120 км/ч и второ проблема не е в прави те участъци, а в състоянието на линиите.
 Айде попрочети малко какво сме писали и обсъждали вече.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Докато управляващите са чиновници нищо няма да се промени. На такива постове директорите трябва да се назначават с мениджърски договори с точно описани параметрии след конкурс/проект. И като са вижда че не си изпълнява обещаното в договора - шат!

Абселютно това е причината за състоянието на БДЖ.
Аман от търтеи. Винаги личния интерес се подставя над обществения.
Такива хора нямат право да се прекланят пред исторически светини като Васил Левски ....

Аз също съм много голям фен на железниците, но от вече 2 години за съжаление не съм се качвал на влак.
И как да го предпочетеш, като с колата ако сме двама ти излиза същото, а за повече да не говорим. За времепътуването - съвсем.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
След 1100...

Нека не бъдем чак такива безмерни песимисти. Аз лично мисля, че ако икономиката ни върви добре, и ако ЕС е още читав след около 20 години ще може да се говори за ж.п. трасе за високи скорости - около 300 км/ч, а след 30 и вече реализирани такива.

Според мен тенденциите се ж.п. транспорта да конкурира въздушния.
Това е и с оглед на замърсяването на околната среда, фактор който мисля че само след 10 - тина години ще натежава все повече и повече, ако човечеството не осъзнае че се самоубива. (последното е извън темата и се извинявам за спама)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4134
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Прототип :

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=9tQVTt9aF78" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=9tQVTt9aF78</a>
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6394
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Реших да постна една новина, свързана с нещо иноваторско. Но не открих тема която да отговаря напълно на информацията която ще пусна. За това реших да я добавя тук. ( с подчертания текст, е частта която е свързана с темата):
Quote
Елън Мъск ще изгражда хипер бърза транспортна система
Американският милиардер и собственик на SpaceX и Tesla заяви в четвъртък, чрез своя профил в Twitter, че започва изграждането на тестова отсечка на транспортна система, която ще доближава скоростта на звука.
Тя ще се нарича Hyperloop и ще е опит на Мъск да постигне мечтата си да изобрети транспорт, чрез който пътниците ще могат да се движат със супер висока скорост през пневматични тръби, наподобяващи някогашното изпращане на корпоративната поща и пакетите между офис сградите в САЩ, съобщава CNN днес.
За първи път предприемачът милиардер представя концепцията си за транспорт на новото столетие през 2013г., но тогава заявява, че няма да вземе активна роля в развитието на проекта.
Hyperloop ще се състои от тръби, в които иновативни мини мотриси ще бъдат изтласквани от последователно подредени електрически двигатели, а тестовата отсечка най-вероятно ще бъде изградена в Тексас.
Системата може да съкрати времето за пътуване от Лос Анджелис до Сан Франциско до 30 минути, като в момента самолетите пристигат за 1 час и 15 минути, а пътуването с кола отнема почти шест часа.
Изграждането на високоскоростната тръба  би могло да бъде значително по-евтин вариант от железопътния проект, който беше започнат наскоро в тази отсечка. В действителност именно високата цена на влака между Лос Анджелис и Сан Франциско е подтикнала Мъск да започне изследване за вариантите на реална свръх бърза връзка между двата града.
В Калифорния тръбата може да бъде построена и над земята, близо да междущатската магистрала  Interstate 5. Съоръжението ще може да се захранва от соларни панели, монтирани в горната част на тръбата.
В свой пост в Twitter Мъск заяви, че е възможно да предостави бъдещата тестова писта в Тексас за обучение и упражнения на студенти.
SpaceX засега няма да оповести никакви допълнителни подробности, стана ясно в четвъртък, а  говорител на Tesla отказа да коментира.
Източник: cnn.com








Ето и малко повече информация от уики: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperloop

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Най-бързият влак ”полетя” с 603 км/ч
Quote
Прототип на новия високоскоростен японски влак Маглев постави нов рекорд за скорост като разви 603 километра в час.
Предишният рекорд беше поставен в четвъртък и беше от 590 километра в час, припомня АФП, цитирана от БТА.

Новият рекорд бе оставен при изпитание с пътници в централната част на Япония. Рекордната скорост е била поддържана в продължение на 10,8 секунди при преминаване в тунел, поясни говорител на японската железопътна компания Сентрал Джапан Реълуейз.

Предвижда се влаковете Маглев да започнат да се движат между Шинагава в Токио и Нагоя в Централна Япония през 2027 г. Строителните дейности на трасето започнаха през декември.

В трасето, релсите и изпитанията Сентрал Джапан Реълуейз предвижда да инвестира над 5,5 трилиона йени (42,5 милиарда евро). Влакът ще се движи със скорост от 500 км в час и ще изминава 286 километра за 40 минути.

Маглев (съкратено от магнитна левитация) е влак, който се придвижва и управлява под въздействието на магнитни сили. За разлика от традиционните влакове той няма колела и не се докосва до релси. Между него и основата има магнитна възглавница.

« Last Edit: 22.04.2015, 16:58:27 by Magirus deutz »