Author Topic: Електроавтобуси  (Read 79634 times)

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Електроавтобуси
« on: 24.04.2013, 22:12:19 »
Higer KLQ6125GEV3:

Инв. номер                                      ДК Номер                      VIN                              Доставен   
 
   1701                                          СВ 6498 АН        LKLA6L194DC631796                  02.2013


Yutong E12 LF: Брошура

Инв. номер    Предходен номер       ДК Номер                      VIN                               Доставен   
 
   3638                DY-815-WQ         CB 3049 KA        LZYTAGBW0F1019613               13.12.2016г.


SOR EBN 11 SOR: 

Инв. номер                                    ДК Номер                      VIN                               Доставен   
 
   3639                                          5E6 6529             TK9N4EXX4GLSL5012               03.2016г.                     



SOR EBN 8 SOR: 

Инв. номер                                    ДК Номер                      VIN                               Доставен   
 
   3640                                          5E4 8103             TK9N5EXXSDLSL5002               05.2017г.                     



SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC:   

Инв. номер                                    ДК Номер                      VIN                               Доставен   
 
   1702                                          PZ 076MG             SUU24116EFB015043               08.2017г.                     



Супермодерни безжични тролеи ще кръстосват улиците на Женева

Видео:  http://vbox7.com/play:b912318db2

(репортаж на Нова)

« Last Edit: 21.08.2017, 19:47:40 by Emperor »

Online bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1455
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1 on: 11.07.2013, 10:47:00 »
Автобус на ток вози до „Люлин”
в.Монитор

   Автобус на ток ще вози гражданите по линия 309 в столицата. Целта е да не се ползват обикновени рейсове, които замърсяват въздуха, и да се пести от бензин. Първият екоавтобус ще бъде пуснат по Коледа и ще вози пътниците от „Люлин” до „Илиянци”. От китайската фирма производител са избрали столицата, за да тестват превозното средство в Европа. Рейсът ще се предостави безплатно за ползване на общината, а фирмата ще изгради и две колонки за зареждане на возилото. Освен това ще предостави и специалист, който да се грижи за поддръжката му.
    „Идеята е да предоставим рейса за ползване на общината за период от 6 до 12 месеца, за да докажем неговите предимство пред дизеловия”, обясни пред транспортната комисия адвокат- консултантът на „Чериът мотърс лимитид” Стефан Кючуков. Той уточни, че рейсът ще се сглоби в България и с едно зареждане ще изминава около 30 км. По думите му освен екологични ползи това ще спести хиляди левове на общината от поддръжка и гориво. Един такъв рейс струва около 300 000 евро, но от фирмата се надяват на бъдещо публично-частно партньорство. Общинарите от транспортната комисия решиха да се създаде специална комисия от експерти, които през следващата седмица ще бистрят дали пилотният проект е целесъобразен.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4134
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2 on: 11.07.2013, 11:00:01 »
и с едно зареждане ще изминава около 30 км.
И един шофьор ще разполага с 6 автобуса, за да си изработи работната смяна !
Тези които одобряват такива проекти сигурно са от друга планета,- планетата "напълни ми джоба".
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Re: Електроавтобуси
« Reply #3 on: 11.07.2013, 11:13:49 »
Да, наистина е глупаво това или поне по начина, по който е описана идеята. Изминава 30км и след това вероятно му трябват няколко часа, за да се зареди, което не е вариант за тукашните нужди... :rolleyes:
http://call.sofia.bg/ - за по-добра София!

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2299
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #4 on: 11.07.2013, 11:22:03 »
По - добре е по някоя линия с дълги почивки по крайните спирки за да има време да се дозарежда на тях , но така пък много бързо ще навърти цикли батерията и скоростно ще сдаде багажа .
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #5 on: 11.07.2013, 11:28:18 »
Е то така остават крайградските линии, а нали уж идеята е в самия град, където е най-замърсен въздуха да се движат? В такъв случай остава 65  :devil:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3648
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #6 on: 11.07.2013, 11:34:34 »
Да го пуснат на 65, там едно зареждане ще държи няколко смени.  :D

Ще видите сега като се създаде специална комисия, като се напълни с рояк експерти, ще даваме мило и драго за тези най-екологични возила. Още преди да са ни доставили метановите автобуси ще минаваме на електрически. Никакво развитие в тролейбусния транспорт, но пък 300 000 евро за автобус, който трябва да се зарежда на всеки курс, звучат напълно приемливо. В комбинация с китайска изработка, това творение може и да не си изкара 6-те месеца по софийските улици.

П.П. Изпревари ме с идеята за 65. :D
« Last Edit: 11.07.2013, 11:36:43 by Sofia »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4134
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #7 on: 11.07.2013, 11:39:46 »
Еми има счетоводители, да сметнат колко струва машината, след колко време ще се изплати, при какви разходи за поддръжка, заплати на обслужващия персонал. И като се тегли чертата, всеки ще види колко несъстоятелно е, и по какъв начин се вкарват във "филм", следващи общински управи, с разходи които уж били предвидени, обаче нещо не били изчислени правилно,- умишлено, и недоказано.
Пък после ние тук си пишем, и какво ?
за автобус, който трябва да се зарежда на всеки курс, звучат напълно приемливо.
И кое е приемливото, че ще работи 8 год., от които 3 год. ще минат в зареждане, и 1 год. в "нощен сън" ?
« Last Edit: 11.07.2013, 11:43:55 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2299
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #8 on: 11.07.2013, 11:56:00 »
Сериозен разход е и смяната на батерията . Наскоро четох , че са сменили на Детската железница в Пловдив батерията и е струвало 15 хиляди лева като живота на предишната е бил 7 години . Без да се знаят повече подробности не може да се изчисли себестойността .
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2531
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #9 on: 11.07.2013, 12:53:05 »
За тези пари могат да опътнат малко жици из Люлин и А310 да стане тролейбус. Със сигурност ще има по-голям екологичен ефект.
Според мен има печатна грешка. Автобусът може би изминава 300 км с едно зареждане. 30 км е просто абсурдно, то сигурно няма нито една линия с двупосочна дължина на маршрута 30 км, по която да има достъчно пътници, че да има смисъл от теста.
Не може ли първо да се ориентираме към хибриди? В момента наблизат в Англия и изглеждат доста добре. По-умно е да вземем един такъв да пробваме.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #10 on: 11.07.2013, 13:21:41 »
Автобусът, за който става въпрос не е с батерия, а със суперкондензатор, който е много по-лек и се зарежда за няколко минути. "Станцията за зареждане" ще е връзка с тролейбусната КМ - за това се предлага и линия 309. И да, става въпрос за 30 км, не за 300.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4134
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #11 on: 11.07.2013, 13:30:41 »
Автобусът, за който става въпрос не е с батерия, а със суперкондензатор, който е много по-лек и се зарежда за няколко минути. "Станцията за зареждане" ще е връзка с тролейбусната КМ - за това се предлага и линия 309. И да, става въпрос за 30 км, не за 300.
Това вече е съвсем друго нещо, друга технология.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #12 on: 11.07.2013, 14:27:51 »
Всъщност тук проблемът е да се осигурят точки за зареждане със сериозен ампераж. Вероятно електробусът ще си спести разходката по ул.202 или ще се зарежда само в Люлин.
« Last Edit: 11.07.2013, 14:34:56 by blagun »

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1535
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #13 on: 11.07.2013, 17:37:50 »
   Автобус на ток ще вози гражданите по линия 309 в столицата. Целта е да не се ползват обикновени рейсове, които замърсяват въздуха, и да се пести от бензин. Първият екоавтобус ще бъде пуснат по Коледа и ще вози пътниците от „Люлин” до „Илиянци”.
Ако това е вярно, то значи че се очаква промяна в маршрута на 309 и пускането му до " Илиянци".
Иначе не е нужно чак такива технологии, за да има екотранспорт. Достатъчно е само да опънат жици по бул. " Европа" и да пуснат Икарцедесите ( сигурно  още стари ще бъдат реновирани).Така може и да се опънат жици и по маршрута на 310 и голяма част от люлинския транспорт ще е еко :fan:
R.I.P  Ikarus 280

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #14 on: 11.07.2013, 18:23:13 »
Според мен може да става дума единствено за продукт от новия завод на BYD в Брезник - BYD eBus12 или някакво производно. Абсолютно мъртвородено недоносче според мен, но да видим.

Не е ли по-добре темата да се прекръсти на електробуси

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #15 on: 11.07.2013, 22:16:23 »
Не е  на брезнишките, друга фирма е - софийска

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #16 on: 12.07.2013, 00:53:06 »
Ето популяризаторско китайско филмче за тази технология: http://www.youtube.com/watch?v=LYL6NyU1g3k и уикито по въпроса: http://en.wikipedia.org/wiki/Capa_vehicle

Не е ли по-добре темата да се прекръсти на електробуси
Засега в правописния речник липсва както "електроавтобус", така и "електробус". Ще видим, коя от тях ще се наложи, в момента правилно е само "електрически автобус".
« Last Edit: 12.07.2013, 07:47:30 by blagun »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2299
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #17 on: 12.07.2013, 08:36:35 »
Бил много скъп ! Можело да се опъне ККМ !!!
Абе хора , дават ни го да го изпробваме при това безплатно като осигуряват изграждането на зарядни станции и персонал за поддръжката му . Никой не ни кара да си го купуваме ! Нека дойде да поработи няколко месеца и едва тогава да си правим изводи и евентуални планове за покупки и то при доказана рентабилност !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12730
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #18 on: 12.07.2013, 23:19:15 »
при това безплатно като осигуряват изграждането на зарядни станции
Съдейки от горния видеоклип - минута 1:57, същински зарядни станции няма да има, а возилото ще се включва към тролейната ККМ.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #19 on: 12.07.2013, 23:42:35 »
Която обаче не е предвидена за такива мероприятия. Тази идея ми се вижда толкова експериментална все още, че наистина само китайци са се решили на това да я изпробват. MAN Lion's City Hybrid  e нещо по-серийно ама него няма кой да ни го подари за 6 месеца. Като се има предвид че спирките в София са начесто е идеално за софийските условия - 500 м. на електроенергия и чак тогава се довключва дизела - няма станции за зареждане, няма китайци...