Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 22678 times)

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Една тема, в която да обсъдим всички демонтирани и неизползвани от дълго време жп линии.
 Започвам с жп линията с.Хан Аспарух - с.Братя Кунчеви, построена в края на 60 - те години, за  извозване на материала от каменната кариера в с.Братя Кунчеви.Използвана е само 2 - 3, защото се оказало по - евтино извозването с камиони. Демонтирана е в края на 2007г.
 Друга интересна линия е  линията Ахтопол - Бродилово - Кости(била е с междурелсие 600mm).Построена е през 40 - те години и е демонтирана в началото на следващото деситтилети, поради мнението,че не е ефективна.Използвала се е за транспорт на добития в Странджа дървен материал.Тук има една снимка от линията:http://www.tsarevo.info/za-obshtinata/gradove-i-sela/selo-brodilovo/
« Last Edit: 21.10.2013, 00:08:00 by Magirus deutz »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Една тема, в която да обсъдим всички демонтирани и неизползвани от дълго време жп линии.
 Започвам с жп линията с.Хан Аспарух - с.Братя Кунчеви, построена в края на 60 - те години, за  извозване на материала от каменната кариера в с.Братя Кунчеви.Използвана е само 2 - 3, защото се оказало по - евтино извозването с камиони. Демонтирана е в края на 2007г.
 Друга интересна линия е  линията Ахтопол - Бродилово - Кости(била е с междурелсие 600mm).Построена е през 40 - те години ие демонтирана в началото на следващото деситтилети, поради мнението,че не е ефективна.Използвала се е за транспорт на добития в Странджа дървен материал.Тук има една снимка от линията:http://www.tsarevo.info/za-obshtinata/gradove-i-sela/selo-brodilovo/
Хубава тема :fan:. Аз веднага се сещам за няколко линии:
1) Юнак - Долни Чифлик - Старо Оряхово, която мисля, че е спряна по време на голямата вълна от съкращения на влакове и изоставяния на линии през 2002г. От снимките в уикимапиа и Стрийт вю на гугъл се вижда, че вече коловозите са извадени, а на местата на бившите прелези е покрито с асфалт. Официалната причина била някакво вертикално пропадане(не свличане т.е. без хоризонтална компонента) на земни маси и заблатяване малко преди крайната гара Старо Оряхово. Много жалко. Да не говорим, че още около, може и малко преди средата на миналия век е имало проект гара Старо Оряхово съвсем да не бъде крайна, а линията да стига до бургаския квартал Долно Езерово. По този участък дори има направени земни насипи, устои на мостове, предимно южно от Балкана, наполовина е построен и тунел под Стара планина. Ето го всъщност и него. :)
2) Теснолинейният Shortcut между гарите Пазарджик и Варвара също е с извадени коловози.
3) Сещам се, разбира се и за линията Горна Оряховица - Лясковец - Златарица - Елена, която засега само е изоставена, но коловозите по гарите, както и тези между тях все още са непокътнати.
Има много, много по-компетентни от мен по тази тема в този форум(като например колегата bdz43r), които биха я обогатили много добре с компетентните си мнения. :)
4) Теснолинейката от гара Червен Бряг на север през Бяла Слатина и Мизия, за да стигне до крайната си гара Оряхово. На някои места са извадени релсите, на други още си стоят.
5) Да не забравяме и поморийската линия покрай бургаските солници между гарите Владимир Павлов и Поморие. Интересното при нея е, че между кв. Сарафово и Поморие релсите са извадени, а между Сарафово и Владимир Павлов/Бургас не само, че не са, ами има и движение на товарни влакове отвреме-навреме(може и по-често да е, не съм сигурен).
6) Линията Каспичан - Нови пазар, спряна през 2002 г. Била е електрифицирана с контактна мрежа, която в момента е свалена, но релсите си седят непокътнати.
7) Вчера баща ми се прибра от командировка в Русе и спомена, че като ходил някъде в индустриалната зона в някакво предприятие, човекът на портала като чул свирка на влак излязал и възкликнал, че вижда по намиращата се в непосредствена близост жп линия да минава влак за пръв път от около година. Казал, че средно 1-2 пъти в годината минавал влак оттам. Така че в него вилает явно има и такива, полу-изоставени линии.
Ето тук има много хубава информация не само по тази тема, а изобщо на тема БДЖ.
« Last Edit: 20.10.2013, 10:37:20 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
  • R.I.P 1210
    • View Profile
5) Да не забравяме и поморийската линия покрай бургаските солници между гарите Владимир Павлов и Поморие. Интересното при нея е, че между кв. Сарафово и Поморие релсите са извадени, а между Сарафово и Владимир Павлов/Бургас не само, че не са, ами има и движение на товарни влакове отвреме-навреме(може и по-често да е, не съм сигурен).

Това лято даже 2 пъти видях мини-влак по тази линия. Използва се както за пренасяне на сол, така и за разходка на туристи (но много рядко).

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Става въпрос за нормалната линия, не за дековилката на солниците.
Влакове с въглища минават всеки ден.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
  • R.I.P 1210
    • View Profile
И то по 2 пъти- в морската минават към 10 и към 16 ч.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
От години насам по Поморийската линия единствените влакове, които се виждат са гореспоменатите.Извозват въглища от мина "Черно море" , снабдявайки основно ТЕЦ "Сливен".

Това лято даже 2 пъти видях мини-влак по тази линия. Използва се както за пренасяне на сол, така и за разходка на туристи (но много рядко).
До сега не съм виждал атракционен влак по тази линия.Но от познати живеещи около линията съм чувал, че през 2002 или 2003 година е преминал подобен влак теглен от парен локомотив. По запознатите могат да потвърдят информацията.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
Една от групите от последните пътувания с парните доколкото разбрах са искали да идат до солниците с 01.23 и един вагон, но им е било казано че не може. Не знам официалната причина за отказа каква е била, но за мен единственото правдоподобно е от страх да не подпалят някоя нива или самата линия. Траверсите са дървени натам. Въпреки, че и това е малко глупаво според мен.

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 863
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Потвърждавам - имаше парна тяга и снимаха някакви сцени от филм .Действието се  разиграваше по правата между "Евиният плаж" и входа на солниците . 2-3 дена продължиха снимките . Не си спомням точно годината ,но действително е било преди поне 10 години . Жалко ,че тогава не съм обърнал внимание на номера на парният локомотив.

П.С. Линията е окаяна и повече от разбита от товарните влакове и според мен не им се е рискувало ,да падне локомотива ,или някой вагон и "да се изложат пред чужденците" . Линията е затворена за пътнически превози и предполагам ,че това са изтъкнали като причина .А сега се сещам и че няма къде да завъртят и машината ,освен на територията на Мина Черно Море и става съвсем тегаво .......
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
Машината може да си се върне и с тендера напред, не е проблем това. А състоянието е спорно. Щом издържа пълни с въглища вертушки, една парна машина не би трябвало да е проблем. Като колоосно натоварване не е нещо особено, нищо чудно даже да е по-малко от локомотив 55-та серия. :)

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 863
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
В мината няма обръщало и пак ще е с тендерът напред ,но явно са преценили ,че не си струва усилията.А и чиновниците в БДЖ е трябвало бая да мислят ,а това е нещо непривично за тях.
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Една 55- ца тегли до 5 натоварени вагона с въглища.За всеки вагон след петият се закача втора машина.

В мината няма обръщало.....
Има.До този момент не съм виждал да бутат вагоните локомотивът винаги тегли и в двете посоки.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 863
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Има маневрен коловоз ,по който машината се изтегля и застава начело на влака ,но не се завърта в  буквалният смисъл на 180 градуса. Затова и съм написал ,че не може да се завърти и ще трябва да се движи с тендерът напред.
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
Тук е мястото,да споменем и линията Каспичан-Нови пазар,релсите стоят,но мрежата отдавна е демонтирана.Интересно е да се отбележи,че по 5 километровата отсечка,се е движил и БВ.Сегашният "Хебър".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11258
    • View Profile
    • Email
Няма проблем да се движи с тендера напред.

Иначе сещам се за линията Алдомировци-мина Болшевик, до преди 10-тина години е имало пътническо движение, сега май само товарно.

Калотина-Станянци, би трябвало да има солидно товарно движение, заради работещите рудници.

Освен Бургас-Поморие, съществува и линия Бургас-Дебелт, също само за товарно движение.

На картата има и Видин-Кошава, пътнически влакове не се движат, не знам дали са се движили, въобще не знам адали се използва в момента.

Около Перник има доста линии до близките рудници и заводи, не знам колко от тях се ползват, някои си имат дори собствени локомотиви.

Съществува пряка линия Разменна-Батановци, заобикаляща Перник и съкращаваща пътуването на товарните влакове посока Кулата и Кюстендил, има интензивно товарно движение.



Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
Разменна - Батановци нищо не съкращава на товарните влакове. Като километри е по-малко, но като пътуване е еднакво като през Перник. Закриха обаче парчето от Перник Пътническа към Разменна и вече не минават влакове от Дупница за Разменна през Перник.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4733
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Ето интересно четиво по темата, като е обаче е само за теснолинейните.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Теснолинейка
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Тук е мястото,да споменем и линията Каспичан-Нови пазар,релсите стоят,но мрежата отдавна е демонтирана.Интересно е да се отбележи,че по 5 километровата отсечка,се е движил и БВ.Сегашният "Хебър".
БВ 431/432, движейки се по направление Пловдив - Стара Загора - Горна Оряхоеица - Каспичан - Нови пазар.Мисля, че е въведен в движение някъде в средата на 80- те години и беше един от малкото влакове от такава категория спиращи на гара Белозем (по това време).

Рядко използвано е и цялото продължение на 83- та линия Нова Загора - Симеоновград.С обезлюдяването на района се обезсмисли и използването на пътнически влакове по тази дестинация. Същите са спрени в средата на 90- те години.Към момента се използва основно от ТЕЦ "Марица - Изток" за извозване на въглища.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11258
    • View Profile
    • Email
Ямбол-Елхово също няма движение на влакове в момента, както и Хан Крум-Велики Преслав, всъщност за там не знам, може да има товарно движение само.

Не сме споменали и Червен Бряг-Златна Панега, там също има само товарно движение за циментовия завод, а допреди 10-тина години е имало и пътническо.

Няма да е лошо за такива линии, само с товарно движение да се помисли да возят по един пътнически вагон, а по други без движение да се пусне Дезиро или релсов автобус.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Ямбол-Елхово е планирано за демонтиране на линията

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
...
Не сме споменали и Червен Бряг-Златна Панега, там също има само товарно движение за циментовия завод, а допреди 10-тина години е имало и пътническо.

...

От няколко години са демонтирани линиите от гара Зл. Панега към завода. В момента ако има някакво товарно движение то е между Ч.Бряг и Луковит, където има завод за тухли. От Луковит до Зл. Панега няма никакво движение.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.