Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 22640 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Курило - Кътина е било клон, демонтиран много отдавна. До скоро на Кътина имаше един крилен семафор, бивш входен на гарата.
В мина Чукурово е имало доста развита вътрешна ЖП мрежа на постоянен ток 1500 V с локомотиви L2, но е унищожена преди много години. От там и остатъците от КМ.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ето една снимка на останали релси в края на улица"Билка" в Нови Искър, по - късно ще дам целия път на линията(става въпрос за Курило - Кътина).

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
http://goo.gl/maps/57GuR

Ето тук е единственият май останал белег от нея. На сателита пък може да проследи по насипа трасето й.

@Magirus deutz ме изпревари.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Една  линия от Пловдив(картата е от Датамап, издадена 2001г.)На тази карта линията съществува, но днес тя е демонтирана, кога се е случило това?
Става въпрос за линията на запад от бул.Копривщица.
« Last Edit: 12.07.2014, 00:02:51 by Magirus deutz »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Към 2001 г линията е била вече прекъсната и изоставена, но съществуваха разни остатъци до скоро.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Към 2001 г линията е била вече прекъсната и изоставена, но съществуваха разни остатъци до скоро.
Да всъщност не се изразих правилно, демонтирани са само участъците, които пресичат улици. Ето малко снимки:
1.Ул.София
2.Ул.Димитър Страшимиров
3.Ул. Генерал Колев
4.Краят на линията - бул.Копривщица, но тук са останали само стълбове.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Този участък свързващ кв."Прослав" с 82 - ра злиния в посока гара Филипово (по това време единствената гара в град Пловдив) всъщност е част от транзитното трасе от София през гара Филипово за Стара Загора, Ямбол и Бургас, по времето в което не е бил построен двупътният уачстък между гарите Скутаре и Тракия и връзката му с 1 - ва линия при надлез Асеновградско шосе. По същото това време влаковете пътуващи по направление София - Пловдив - Стара Загора - Бургас и спиращи на централна гара Пловдив са престоявали повечко време на ЦГ Пловдив, поради факта, обръщане на посоката на движение на влака. Този факт налага построяването на трасето Скутаре - гара Тракия в началото на 80- те години.

През 1985 та година свързващите стрелки на демонтираният участък вече не съществуваха.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Мисля, че обръщане на посоката на Централна гара Пловдив не е имало. В по-стари карти на Пловдив съм виждал веднага след гарата да има отклонение от линията за Свиленград, след което това отклонение прави пълно завъртане и отново се включва на линията София-Пловдив, малко преди отклонението за Филипово. 

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Този участък свързващ кв."Прослав" с 82 - ра злиния в посока гара Филипово (по това време единствената гара в град Пловдив) всъщност е част от транзитното трасе от София през гара Филипово за Стара Загора, Ямбол и Бургас, по времето в което не е бил построен двупътният уачстък между гарите Скутаре и Тракия и връзката му с 1 - ва линия при надлез Асеновградско шосе. По същото това време влаковете пътуващи по направление София - Пловдив - Стара Загора - Бургас и спиращи на централна гара Пловдив са престоявали повечко време на ЦГ Пловдив, поради факта, обръщане на посоката на движение на влака. Този факт налага построяването на трасето Скутаре - гара Тракия в началото на 80- те години.

През 1985 та година свързващите стрелки на демонтираният участък вече не съществуваха.
Благодаря ти, изглежда картата на Датамап е с 16 години назад откъм данни :angry:.Линията до Панаира(картата е от 1975г.), кога е демонтирана?
« Last Edit: 12.07.2014, 22:53:26 by Magirus deutz »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11551
    • View Profile
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Кога за последно се е движил влак по ул.Дан Колов в София?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
2002 г.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
2002 г.
Защо са ликвидирали линията?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Защо са ликвидирали линията?
Доколкото знам, по линията са се движили само товарни влакове и е обслужвала товарната Подуяне-Разпределителна за влаковете, които са идвали от Волуяк и Илиянци и е трябвало да влязат в гарата от запад(и съответно обратното - да заминат в тази посока). При намаляване на работата на разпределителната гара вече е нямало нужда от толкова много линии, които водят към нея и за това тази си заминава първа. След закриване на гарата заминава и линията през кв. "Христо Ботев". Мисля, че последната не се води закрита официално, но вече няма контактна мрежа.

Моля някой да ме поправи, ако съм сбъркал нещо!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2515
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Линията беше закрита след едно прегазено циганче.
И двете линии през Биримирци бяха еднопосочни. По западната, закрита 2002 г, влаковете само заминаваха, а по източната само пристигаха до нейното затваряне. Заминаващите през това време минаваха през гара София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8582
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Бившата товарна линия "Илиянци", "Бенковски", "Левски" В, "Христо Ботев" - "Подуяне разпределителна" вече е премахната.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ето информация за жп линията Курило - Кътина:
Quote
Тъй като имаше време, а и не бяхме категорични как да постъпим, тръгнахме по улиците в посока Кътина. Не след дълго се натъкнахме на релса от изоставена ЖП линия - трасе от гара Курило до въгледобивна мина "Кътина" (преустановила работата си през 1973 г. след изчерпване на запасите си, според справка).

Източник:http://www.tanyaslavova.com/bg/dnevnik/item/21-kurilo-katina-po-sledite-na-dva-zabraveni-proekta

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1144
    • View Profile
Гледах го това видео и много се натъжих. Как искат да се развива северозапада, като са премахнали основна транспортна връзка, каквато е била тази линия. Хората са оставени да живеят в мизерия, нищета и разруха. Не е ли възможно по оперативна програма "Транспорт" или някоя друга, тази отсечка от Червен бряг до Оряхово да се построи отново, само че с нормално междурелсие. Без инвестиции в транспортната инфраструктура, няма как да живне този регион.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Навремето е имало проект за нормална жп линия Враца- Оряхово. Започнала е работа и е свършено много - даже гарите са били построени. Трябвало е да започне полагането на железният път. Обаче идва /не помня кой/ конгрес на БКП, където се решава да не се строят нови линии, а да се модернизират настоящите. Обекта е изоставен и до днес. Преди няколко години с двама приятели обходихме трасето, ето и снимки:

http://bgrail.info/site/index.php?page=2&mode=show_album&id=165

и тук:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1715.msg25881.html#msg25881