Author Topic: Международни влакове  (Read 22106 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Международни влакове
« on: 26.08.2007, 14:04:14 »
Вагон на БДЖ бе изоставен снощи с пътници на белградската гара, предаде БНР.
Очакваше се вагонът да бъде прикачен към композиция, която пътува за Будапеща, откъдето пътниците да се качат към друг влак за Виена. Поради ремонт на железопътните линии между Ниш и Белград влакът от София за Виена е закъснял с 15 минути, а композицията от Белград до Виена, към която е трябвало да бъде прикачен българският вагон, не ги е изчакала. Това е нарушение на международната конвенция за железопътен транспорт, според която при подобна ситуацията заминаващият влак трябва да изчака закъсняващия 80 минути. Един от пътниците в изоставения български вагон разказа, че според кондуктора на вагона такива случаи има едва ли не всеки ден.
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11649
    • View Profile
Международни влакове
« Reply #1 on: 26.08.2007, 22:32:36 »
Quote from: Repcho
Един от пътниците в изоставения български вагон разказа, че според кондуктора на вагона такива случаи има едва ли не всеки ден.
Така е, за такива случаи съм чувал доста пъти, БДЖ не обезщетяват по никакъв начин пътниците, а никой не ги наказва или глобява сърбите и унгарците, които правят тия мизерии  Въобще...по-добре да се пътува с рейс или самолет в тази посока.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4788
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Международни влакове
« Reply #2 on: 27.08.2007, 10:51:04 »
Сърбите винаги са си били тъпи парчета. Като ходих в Гърция нещата бяха сравнително точни от тази гледна точка. Като намеря време ще кача снимки от влака и на автобусите в Солун.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #3 on: 27.08.2007, 15:13:50 »
Въпросът не е толкоз прост и фактически засяга всички международни влакове, преминаващи през наша територия. Например международния Солун - София - Букурещ - Будапеща всеки божи ден закъснява между 2 и 4 часа по вина на гръцките диванета (в обратна посока почти винаги е на време). А не смеят да кажат, че няма кой да подгони с тоягата сръбските и/или гръцките железници, понеже нямали възможност да се месят и да ги командват на тяхна територия...Аз винаги си ходя на село с "прехвалените" международни за Кулата/Солун - от София натам се движат навреме, но в обратната посока закъснение между 40 минути и един час има почти винаги. Оправдават се с граничния и митническия контрол (въпреки, че вече сме членове на ЕС). А че почти всеки ден на Калотина намират във влаковете я контрабандни цигари, я канабис, я дрога, е отделен въпрос. Но това не оправдава сърбите да пускат влаковете за Европа без да чакат връзките - съгласно конвенцията COTIF това е задължително. Между другото интересно е защо от Белград за цяла Европа има луксозни международни влакове, а от София няма при положение, че сърбите за да пътуват им трябват визи? Докато всички международни влакове от/до България са особено "калпави".


Другата седмица ще пътувам с влак за Швейцария, да видим натам каква ще е работата....
« Last Edit: 27.08.2007, 15:25:02 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4788
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Международни влакове
« Reply #4 on: 27.08.2007, 15:24:42 »
Като ходих до Солун в 361 бяхме със 25 мин закъснение на Кулата, на границите го избихме и в Солун беше на време, с 362 наобратно бяхме навреме на границата и в България натрупахме половин час закъснение. В Гърция просто няма къде да закъснее.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #5 on: 27.08.2007, 15:29:25 »
Точно с тези си ходя към "нашия" край, без да пътувам до Гърция. Не знам тоя пусти късмет какъв е, но 360 редовно си го чакам на Сандански около половин час "отгоре" (е, случвало ми се е, да е навреме). Друг, може би "бял" кахър е, че влаковете понякога "цъфват" от Гърция с едни особено приятни "аромати" поради неизчистени химически нуждници....

А преди две години на гара Стримон гърците потрошиха български локомотив, взет под наем, който сетне трябваше да се бракува....
« Last Edit: 27.08.2007, 15:33:11 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Международни влакове
« Reply #6 on: 27.08.2007, 15:37:33 »
363 вчера закъсня 30 мин. поради повреда в РУКЗ на гара Дяково. С 360 тръгнахме от Кулата +18 и на Дца вече бяхме навреме. След това се натрупаха 5-6 мин. по намаления до Радомир и на Сф влязохме навреме.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #7 on: 27.08.2007, 15:43:39 »
Quote from: IKAR
Между другото интересно е защо от Белград за цяла Европа има луксозни международни влакове, а от София няма при положение, че сърбите за да пътуват им трябват визи? Докато всички международни влакове от/до България са особено "калпави".
Другата седмица ще пътувам с влак за Швейцария, да видим натам каква ще е работата....


Може би защото от Белград на запад, респ. север ж.п. трасетата са много добри (за високи скорости) и влака като превозно средство е конкурентоспособен на автобусите например. Докато от София до Белград или до Букурещ за Виена се пътува бавно и най-вероятно са предвидени за пътуващи без големи претенции към скороста респ. условията за пътуване.

Пример София-Букурещ с влак е 10-11 часа а с кола съм пътувал за по-малко от 5.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4788
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Международни влакове
« Reply #8 on: 27.08.2007, 18:00:38 »
Аз като се возих ги имаше намленията вече около Радомир но не бяха отразени в разписанието - влизаха в сила от следващия ден, което ни коставаше 15 мин от разписанеито. На връщане чакахме на някаква гара 363 15 мин за да се разминем. От това се получаваха закъсненията.
А те нали са само за международно съобщение, как си се возиш така от и до Сандански.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Международни влакове
« Reply #9 on: 27.08.2007, 18:34:20 »
Oт дупница до Радомир асортимента откъм скорости е пълен и се редуват както следва - 40, 50, 25, 50, 25, 50, 25, 50, 25, 80, 60, 100, 25, 40, 100, 60, 100, 70, 100, 70, 80.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
    • View Profile
Международни влакове
« Reply #10 on: 27.08.2007, 18:36:52 »
Quote from: CKD
Oт дупница до Радомир асортимента откъм скорости е пълен и се редуват както следва - 40, 50, 25, 50, 25, 50, 25, 50, 25, 80, 60, 100, 25, 40, 100, 60, 100, 70, 100, 70, 80.

Да живее НКЖИ  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #11 on: 27.08.2007, 19:40:05 »
Quote from: Dragon
А те нали са само за международно съобщение, как си се возиш така от и до Сандански.

В интерес на истината не ми се искаше да се повдига въпроса за тази съвкупност от абсурди, но след като го подхванахме, ще обясня като човек, който е израснал по тази линия, добре познава района, и на който на всичкото отгоре половината му рода е гръцка.
Официално наистина е така, както казваш. И причината за това, поне така твърдят от БДЖ, е в темерутлъка на гръцките хайвани, които така проклето се противопоставят на българите, че били второ качество хора и т.н, и изрично изискват от БДЖ да не допуска вътрешни пътници. Това беше някак си узаконено докато България не беше член на ЕС, докато сега противоречи на всички общоевропейски правила, тъй като според директивите на Еврокомисията на територията на съюза няма международно съобщение по старите трактовки - в междудържавен режим. Представи си какъв скандал ще стане ако във влаковете Мюнхен - Париж например не се разрешава пътуване до гарите, които са на територията на Германия.
Каква е работата в действителност - ами далеч не само аз си се возя "така". Донякъде причините за това са обективни. На първо място автобусите от Сандански за Мелник и селата от района тръгват в интервала 11.30 - 12.00. Това значи, че ако искаш да идеш на Мелник, трябва сутринта обезателно да се качиш на 361, защото ако вземеш пътническия влак с дегизировка на бърз 5621, който спира на всяка керемидка, ще ти се такова таковата, понеже следващия рейс за Мелник е чак след обяд в три и половина. За почти всички села е така, а аз по едно време пък водех и един курс в Сандански, с начало на часовете от 10 и половина. Как по друг начин да стигна?
За 363 работата е още по-сложна, понеже по това време привечер няма абсолютно никаква алтернатива - хората след работа си ходят по провинцията, а последният автобус за Сандански тръгва в 17 часа (не всеки може да излезе достатъчно рано от работа). Няма смисъл да казвам, че всички влакове в посока Кулата са "пишман-бързи", от сорта на 5621 т. е БДЖ само парите ти взема за бърз, , да не говорим, че подават за тях ужасни вагони.
Има и страхотна институционална ританица между БДЖ и община Сандански, като последната противодействайки на ж.п. превозвача отказва да осигури автобус за тези влакове (да кажа за колегите, които не знаят, че в Сандански гарата е извън града, на 4 километра).
Какво се получава на практика? В петък вечер в 363 има поне по 20-30 човека за Благоевград, Сандански, същата работа е и в Събота сутринта в 361. Дори специално за тях се движат нелегални маршрутки до селата и до Мелник. Кондукторите никого не връщат, изключая роми в неприличен външен вид и/или хора, носещи някакъв мърляв багаж. А пътниците се качват с билети за другите влакове, като им взимат допълнително по едно левче "гювеч". Които пък хептен не са могли да си вземат , им прибират съответната стандартна цена и им раздават събрани от предишни "наряди" по тези влакове международни билети, като датата е изтрита със силиконова гумичка и поправена в последствие. Аз дори такива билети съм давал за осчетоводяване....
И всичкия тоя буламач защото гърците не искат да признаят, че техните сънародници правят бели по вагоните горе - долу колкото и ние, освен това сега и циганьорите лесно могат да ходят там.
Сега единствената надежда да му дойде края е в новодоставените немски вагони, закупени настаро, които са напълно прилични за нашите условия и имат сертификат за международно съобщение и разрешена скорост до 200 км/ч - дано онези кухи тикви от Вазов се сетят да отделят по 2-3 за тези влакове, като хем ще поемат нарасналия международен трафик, хем ще има наши вагони и гръцките вагабонти ще млъкнат най - накрая.
За Виена казахме, а ако знаете 460 за Будапеща, барабар с рекордните закъснения каква мизерия е.....Само дето ти вземат по 120 лева в едната посока........
« Last Edit: 27.08.2007, 19:44:22 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4788
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Международни влакове
« Reply #12 on: 28.08.2007, 11:19:49 »
Наистина влаковета са по удобно време и ако мказваш че повечето пътвуват с билети за други влакове и доплащат на кодукторите 1лв например - добре, но според мен просто дават 2 лв на кондуктура и без никакъв билет си се движат в тези участъци. А другите балъци дават по 5 или повече лв за билет.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #13 on: 28.08.2007, 11:52:40 »
Сигурно и това го има. Аз например обикновено имам билет отиване - връщане за друг влак. Сутрин няма проблем, понеже съгласно тарифните правила на БДЖ можеш да се качиш на влак, който тръгва най-рано един час преди този, за който имаш билет. Естествено, доплаща се, ако влакът е от по-висока категория. Което не се отнася за случая, понеже при пътуване с международен влак билетите за вътрешно съобщение са по цени за бърз, а не за експрес. Ама нали кондуктора деца храни....На връщане просто се качваш и кондукторът разписва заверка на билета, със същия "гювеч".  А пък следобяда съм си взел за "бързия" в 15.55, който го изпускам, понеже не мога да се "чупя" толкова рано от офиса. Но съм пътувал и с даден от кондуктора "втора употреба" международен билет - вземали са ми колкото струва билета до Сандански по принцип - 7 лева. А точно за удобното време (по - скоро не то, ами липсата на друга възможност в тези часови интервали) ме подсети да спомена, че 363 е по-скоро за предпочитане точно за пътуване на наша територия, понеже да пристигнеш в Солун в 11 и кусур вечерта не е много приятно. За Гърция по - добре си хвани другия международен - в 22.10, дето идва от Будапеща, да се наспиш, и на сутринта си в Солун. Парадоксът е, че той пък е разрешен за вътрешни пътувания, но кой ще тръгне за Благоевград или Сандански при положение, че ще се изтръси там в един-два през нощта? Някой среднощен пияница? Като цяло, ако БДЖ намери доблест и желание да си оправи бакиите (защото сега така и така по обективни причини кондукторите се "нагушкват"), тези влакове могат направо да бъдат кокошка, която ще им снася златни яйца. Защото времепътуването е точно толкова, колкото с автобусите, за разлика от бързо -пътническите влакове, при които до Сандански 4 часа не ти мърдат. А автобусните маршрути в това направление не се обслужват от големите реномирани фирми (като Груп, Етап, Биомет и т.н.), а от местни превозвачи с по 3-4 немски трошки на по 25 години. Общия "резултат" от всичко това е, че като изключим натовареността до Перник заради ежедневните трудови пътувания, от там на юг влаковете са особено слабо населени дори и в почивните дни.
Аз в същност едно време слизах на Кулата, оттам до село са 20 километра, но сега няма рейс от там и се налагат гимнастиките през Сандански.
« Last Edit: 28.08.2007, 12:08:57 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #14 on: 28.08.2007, 12:50:13 »
Quote from: IKAR
За Виена казахме, а ако знаете 460 за Будапеща, барабар с рекордните закъснения каква мизерия е.....Само дето ти вземат по 120 лева в едната посока........

120 лв. ???? Не мога да повярвам. Ами струва си човек да планира пътуването малко по-рано и да лети със "Скай Европа" - проверявах февруари месец 84 евро в двете посоки!!!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Международни влакове
« Reply #15 on: 28.08.2007, 12:57:10 »
Quote from: LG_
120 лв. ???? Не мога да повярвам. Ами струва си човек да планира пътуването малко по-рано и да лети със "Скай Европа" - проверявах февруари месец 84 евро в двете посоки!!!
проверявах ги и аз тия ама като ти сложат летищни такси, още некви си такси и дъра бъра и ти излиза пак към 250 лева
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Международни влакове
« Reply #16 on: 28.08.2007, 13:10:29 »
Да ама 120 по 2 е горе долу 250, а аз ти говоря че 84 беше с летищни такси, някаква промоция. Така или иначе не летях ами си отидохме с колата, ама щото беше по-удобно а и малко по-евтино. С влак при сегашното положение не бих тръгнал.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Международни влакове
« Reply #17 on: 28.08.2007, 13:28:21 »
Quote from: LG_
Да ама 120 по 2 е горе долу 250, а аз ти говоря че 84 беше с летищни такси, някаква промоция. Така или иначе не летях ами си отидохме с колата, ама щото беше по-удобно а и малко по-евтино. С влак при сегашното положение не бих тръгнал.
определено с влак си е истинско приключение  
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4788
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Международни влакове
« Reply #18 on: 28.08.2007, 14:45:30 »
С нискотарините компании опредлено си е оферата, проблема е че не винаги изпълняват полетите а само ако има достатъчно хора.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11649
    • View Profile
Международни влакове
« Reply #19 on: 28.08.2007, 15:24:20 »
Quote from: Dragon
С нискотарините компании опредлено си е оферата, проблема е че не винаги изпълняват полетите а само ако има достатъчно хора.
Да, но те имат малки самолетчета, така че рядко се случва дасе отмени някой полет. Колкото по-рано си вземеш билет, толкова по-изгодно е. Но нямаш право да си презаверяваш билета или да откажеш полета - в тези случаи губиш парите.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община