Author Topic: Железопътният транспорт в Европа  (Read 41186 times)

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4498
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
500 eвро за тези, които са били настанени в болница, + възстановяване на цялата сума на жп билета.
За тези, които не са били хоспитализирани - възстановяват половината стойност на билети + купон за пътуване с DB.  ;)
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4950
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Quote
Влак от Барселона до Милано се озова в Цюрих

Пътнически влак, пътуващ от Барселона за Милано, се озова ненадейно в швейцарския град Цюрих заради диспечерска грешка.

Това съобщи испанският всекидневник "Паис", цитиран от БТА.
 
Нощният влак заминал от Барселона в неделя вечерта. Композицията включвала вагони, пътуващи до Цюрих и други до Милано. Във френския град Лион те били разделени.
Диспечерите обаче се объркали и изпратили швейцарските вагони в Италия и обратното.

Машинистът, който трябвало да закара влака до Цюрих, забелязал грешката и в крайна сметка пристигнал на гарата в Швейцария с три часа закъснение.
Но 130-имата пътници, които пътували за Милано, нямали такъв късмет. Те се събудили в Цюрих, на повече от 200 километра от дестинацията си и трябвало да бъдат превозени до Милано с автобус.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Quote from: www.trud.bg
Прокопаха най-дългия жп тунел
автор(и): Труд

БЕРН - В Швейцария вчера бе завършено прокопаването на най-дългия железопътен тунел в света, съобщи Би Би Си.
След 15 години работа инженерите достигнаха крайната точка на съоръжението, което се нарича “Готард” и минава под Швейцарските Алпи.
На пробиването на последните метър и половина вчера бяха много медии и историческият момент бе предаван пряко по телевизията. Всички приветстваха с радостни възгласи появата на машината с диаметър 9,5 м край планинското село Седрун.
Тунелът е дълъг 57 км, с 3,2 км повече от досегашния рекордьор - японския “Сейкан” (53,8 км), който свързва островите Хоншу и Хокайдо. 15-годишното строителство струва 7 млрд. евро, а на обекта са работили над 2500 души от десетки страни. Дадени са и 8 жертви.

Очаква се първият влак да мине през “Готард” през декември 2017 г. Така разстоянието между Цюрих и Милано, което е около 550 км, ще се преодолява след пускането на тунела за около 2 часа и 50 мин. В момента това става за около 4 часа и 10 мин. По бъдещата линия дневно ще могат да минават по 300 влака през двата тунела. Пътническите, които ще се движат, ще са високоскоростни и ще развиват до 250 км в час. Железопътното трасе ще помогне да се намалят задръстванията и замърсяванията в Швейцарските Алпи. Годишно през планината минават 1,2 млн. камиона, като 1 млн. от тях ползват шосейния тунел до Готард.

Швейцария се опитваше в началото на 90-те години на XX век да убеди съседите си да подкрепят скъпия проект. Това стана след референдум през 1994 г., на който 67 на сто от швейцарците подкрепиха екопредложение да се забрани преминаването на тежкотоварни камиони през Алпите. Франция, Австрия и Италия работят по два проекта за жп тунели в Източните и Западните Алпи с обща дължина около 50 км, които трябва да влязат в експлоатация през 2020 г.
Не че няма жп тунел през Готард и сега. Има, но е дълъг някакви си 15 километра. Но явно 4 часа са много време от Цюрих до Милано. Да не говорим, че през летните уикенди това време е непостижимо заради изчакването пред еднотръбния шосеен тунел.

Нека обърнем внимание на проектната скорост и я съпоставим с нашенската 2 пъти по-ниска, и то за линии в равна Тракия...

Към статията, посветена на пробива, има и снимка на къртичето, пробило тунела:

« Last Edit: 16.10.2010, 12:31:50 by blagun »

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
Quote
http://www.publics.bg/bg/news/2516/

Ново европейско законодателство ще насърчи превозите с железници

Европейската железопътна мрежа ще покрива основните транспортни коридори
АВТОР: publics.bg


Железопътният превоз на товари ще бъде насърчен в ЕС благодарение на нови правила, обявени днес от прес-центъра на Европейската комисия. Новата законодателна мярка (913/2010) прави задължително създаването на Европейска железопътна мрежа за конкурентни товарни превози на база на европейските товарни коридори. Това ще насърчи сътрудничеството между мрежовите оператори и ще направи товарните жп услуги по-конкурентоспособни и атрактивни, заявяват от ЕК.

Вицепрезидентът на ЕК Сим Калас, отговарящ за транспорта, заяви: „В моите представи железниците на 2050 г. ще са доминиращи по отношение транспорта на товари на дистанции по-големи от 300 км. Коридорите, достъпните услуги и увеличеното сътрудничество, покрити от новата законодателна мярка, ще позволят на товарните жп превозвачи да привлекат допълнителни клиенти към този екологичен транспорт. Това е още една стъпка към реализацията на мечтата.”

Законодателната мярка има за цел да развие висококачествена жп инфраструктура на международно ниво. Тя ще подкрепи създаването на девет транспортни товарни коридори, свързващи основните индустриални региони на Европа.

Подобрената експлоатация на международните товарни жп коридори ще доведе до по-силно сътрудничество между операторите на жп мрежите по различни въпроси, като например инвестициите и строителството, координирането на капацитетите и трафика, с гаранции към превозвачите по отношение на качество, връзка с терминали, централизирани условия за ползване и засилен капацитет на регулаторите по отношение на равноправния достъп до инфраструктурата. За тази цел, всеки коридор ще има подходяща управляваща структура.

Превозвачи и оператори на комбиниран транспорт ще могат да заявяват капацитет по коридорите за своите логистични нужди според най-добрите условия „на едно гише”. Нивото на качество на услугата по коридора ще се следи и оповестява постоянно.

Международният товарен жп превоз през последните години не се радваше на достатъчно сътрудничество и доброволна координация между операторите на инфраструктурата, което пречи на подобряването на услугите. Новата регулация ще засили транс-граничното сътрудничество и координацията, за да подкрепи товарните жп превози по международните коридори, като междувременно се модернизира според програмата TEN-T и кохезионната политика по отношение на системата ERTMS (European Rail Traffic Management System).

Достигането на пълна функционалност на тези жп коридори ще доведе до повече товари по тези маршрути и ще позволи на операторите да предоставят по-добри услуги по отношение на разписания и време за превоз. Това ще позволи на операторите да се конкурират по-успешно с останалите видове транспорт. Новата регулация влиза в сила от 9 ноември тази година.
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Студът и поредица от нелепости предизвика 13 часово закъснение на влак във Франция.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Студът и поредица от нелепости предизвика 13 часово закъснение на влак във Франция.

Френските железници като изключим TGVтата са един дол дренки с БДЖ.Само влаковете им са по-нови иначе откъм обслужване и коректност към клиентите са много зле.Влаковете закъсняват много често,отменят се такива всеки ден поради непрекъснати стачки,ужасно скъпи са и не поемат никаква отговорност за неосъществяване на услуга която вече си си платил-ако влака е анулиран или не те откара там закъдето ти е билета (и двете ми са се случвали)  няма връщане на парите.С една дума истински гаден монополист...

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
да споделя нещо занимателно от един чужбински форум :)


[quote SeReDa00]
а у нас еще так бывает, маскируют президентские автомобили под пассажирские вагоны : )
сам офигел, фотать не разрешали правда, номера вагона выкладывать не буду) но визуально нужно быть специалистом что бы полечить этот вагон от обычного
[/quote]

предполагам няма да имате проблеми с превода :)


Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5234
    • View Profile
В българия също имаме един такъв вагон - в състава на бившия влак на Тодор Живков. Вагона доколкото помня събира две чайки или три волги.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
В българия също имаме един такъв вагон - в състава на бившия влак на Тодор Живков. Вагона доколкото помня събира две чайки или три волги.

това за мен наистина е новина, не знаех...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5234
    • View Profile
Вагона е част от състава на влак "Витоша експрес" - или иначе казано бившия правителствен влак на Тодор Живков.
 Целият влак е съставен от 10 вагона - специално поръчани и произведени в заводите  VEB Waggonbau - Gorlitz през 1975 година. Максималната скорост на състава е 160 км/ч.
 Вагона за автомобили е с номер 51 52 99 40 079-3 - има възможност за товарене на автомобили както през челната му стена, така и през голяма странична врата. Във вагона освен помещение за автомобилите - има и няколко помещения за шофьори и обслужващ персонал.
 За жалост снимка нямам.  :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Siemens ще композира 240 влака по руските гари

 :akuma:

След няколко месеца на преговори германският високотехнологичен концерн Siemens си осигури голяма поръчка от Русия. Базираната в Мюнхен компания ще трябва да построи 240 регионални влака за руските железници RZD, съобщи самият концерн в прессъобщение, цитирано от Handelsblatt.

За сделката на стойност около 2 млрд. евро се говори отдавна, но досега липсваха подписите. Днес обаче е сключен предварителен договор в курортното черноморско градче Сочи. Детайлите за окончателния договор ще се договорят допълнително.
« Last Edit: 01.06.2011, 22:02:56 by difian »

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4498
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
« Last Edit: 01.06.2011, 22:02:45 by difian »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6839
    • View Profile
Е, аз не знаех. Да са им честити.

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4498
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Е, аз не знаех. Да са им честити.
Quote
Поезда «Ласточка» будут производиться на мощностях «Уральских локомотивов»

01.06.2011 (16:48)

Электропоезда «Ласточка» (серия Desiro Rus) будут производиться на мощностях ООО «Уральские локомотивы» (входит ЗАО «Группа Синара»), сообщила пресс-служба ОАО «РЖД».

ОАО «РЖД», компания Siemens AG и ЗАО «Группа Синара» в рамках VI Международного бизнес-форума «Стратегическое партнерство 1520» подписали соглашение об основных условиях поставки 1,2 тыс. вагонов электропоездов, локализации их производства и основных технических характеристиках.

Согласно подписанному документу производство электропоездов будет осуществляться на мощностях ООО «Уральские локомотивы». При этом уровень локализации к 2017 году должен достичь 80%, то есть поезда практически полностью будут производиться в России.

Также сторонами согласована базовая цена на электропоезд (5 вагонов) в размере 8,6 млн евро, что на 20% меньше, чем на поезда, поставляемые по существующим контрактам ОАО «РЖД» и компанией Siemens AG. Прочие условия договора поставки будет окончательно согласованы сторонами в рамках последующих переговоров.

Партнеры также создадут специализированный Инжиниринговый центр по разработке и модернизации моторвагонного подвижного состава, который позволит РЖД или другим перевозчикам заказывать внесение изменений в базовую конструкции и комплектацию локализированных электропоездов.

Электропоезда серии Desiro Rus будут эксплуатироваться на сети железных дорог России пассажирскими перевозчиками на пригородных и мультимодальных маршрутах.

Напомним, что Siemens AG также поставит ОАО «РЖД» 54 электропоезда «Ласточка». Контракт на поставку 38 электропоездов был подписан 17 декабря 2009 года, контракт на поставку еще 16-ти, производство которых будет частично локализовано в России, подписан 21 сентября 2010-го.

В 2014 году электропоезда «Ласточка» будут обеспечивать транспортное обслуживание пассажиров во время проведения зимних Олимпийских и Паралимпийских игр в  г. Сочи.

Desiro = Ласточка
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
Някак ще са ми странни тези Дезиро-та за 1520 мм. :)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някак ще са ми странни тези Дезиро-та за 1520 мм. :)
Помниш ли как изглеждаха руските товарни вагони на български талиги??? Най- малкото несъразмерно.Мисля си, че в поръчката за производство и доставка, ще се съобразят с изискванията.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
Предполагам че само талигите ще са за 1520 мм, не би трябвало да е изменян коша. За 8,5 см в повече няма смисъл да се преправя.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5234
    • View Profile
Нищо странно няма - Сапсана също е стандартен за 1435 мм. пък не седи лошо на руското междурелсие:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Sapsan_Russia.jpg

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Нищо странно няма - Сапсана също е стандартен за 1435 мм. пък не седи лошо на руското междурелсие:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Sapsan_Russia.jpg

Влака е Velaro и е по-широк от стандартния.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5234
    • View Profile
Със същата ширина се предлага и за 1435мм.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!