Author Topic: Градският транспорт в ОНД  (Read 94653 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #700 on: 24.05.2017, 10:03:14 »
Този тролейбус не е ползван никъде в редовна експлоатация и отдавна не е в България.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11335
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #701 on: 24.05.2017, 10:59:12 »
Ползваше се в Перник по линия 20. Някъде във форума имаше снимки и съм го виждал няколко пъти но така и не можах да се повозя. Не беше за толкова кратък период. Не знам дали са го били купили или е бил само на тестове и каква е причината от Перник да отиде чак в Украйна.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #702 on: 24.05.2017, 13:06:26 »
Собственика е руснак/украинец и си го е закарал там, защото и най-вероятно там ще се продаде. Тук няма такъв шанс.
Тролея се използва в Перник приблизително 6 месеца. Не е тестван другаде. След Перник е бил в АРЗ-то и след това си замина за Украйна.
Да не забравяме един не маловажен факт, че преди това чудо да се превърне в тролейбус, е бил автобус. Който се е движил и е превозвал пътници. Тоест изобщо не можем да говорим за ново превозно средство.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #703 on: 24.05.2017, 13:45:28 »
Да, този тролейбус е на каросерията на първия произведен автобус ЛиАЗ 6213, произведен още през 2004 година...

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #704 on: 10.08.2017, 10:41:38 »
Официално московското кметство е потвърдило следвания от 3 години курс към унищожаването на една от най - големите тролейбусни системи в Русия, а именно московската такава. Целта е до 2020г. тролейбусите да бъдат изцяло спрени и заменени от електробуси, но до момента по всички спрени тролейбусни линии биват пускани дизелови автобуси( колко е позната тази история от някои български градове  :crazy:). Въпреки проведения на 29 януари
протест в защита на тролейбусите, унищожаването им върви с пълна сила, като от 29 април са спрени 7 маршрута, от 1 юни - 1, от 5 юни - 5, а от 1 септември ще бъдат спрени още 5, като както вече споменах целта е да останат нула тролейбусни маршрути до 2020г.
« Last Edit: 10.08.2017, 20:08:14 by Magirus deutz »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #705 on: 10.08.2017, 17:15:10 »
Че те дори тази година купиха доста нови тролейбуси БКМ 321 и СВАРЗ  :neznam:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #706 on: 10.08.2017, 20:56:28 »
Ще ги продадат... голяма простотия е това. Дано московчани спрат това безумие. От Изток постоянно лъха закриване на електротранспорта, което е безумие, с оглед на бъдещите планове за развитие на точно този тип транспорт и превозни средства.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #707 on: 10.08.2017, 21:27:53 »
Че те дори тази година купиха доста нови тролейбуси БКМ 321 и СВАРЗ  :neznam:
Те, вероятно, до една година ще са за брак, ако вече не са и изгорели... :p Шегата на страна, това със закриването е простотия, а управленците им действат по примера на софийските, и тези в останалите ни градове, да се взимат експертно необосновани решения от случайно попаднали във властта "хора". Вероятно има някаква краткотрайна частна далаверка, която ги е стимулирала да действат по този начин... ;)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #708 on: 10.08.2017, 23:32:19 »
Че те дори тази година купиха доста нови тролейбуси БКМ 321 и СВАРЗ  :neznam:
Те, вероятно, до една година ще са за брак, ако вече не са и изгорели... :p Шегата на страна, това със закриването е простотия, а управленците им действат по примера на софийските, и тези в останалите ни градове, да се взимат експертно необосновани решения от случайно попаднали във властта "хора". Вероятно има някаква краткотрайна частна далаверка, която ги е стимулирала да действат по този начин... ;)
И май твърдението за частната далавера се оказа напълно вярно - В Москва започва експлоатацията на електробуси КамАЗ. От статията става ясно, че на скорошно заседание(вероятно същото на което е официално е признато за целенасоченото унищожаване на тролейбусния транспорт)на градската управа е взето решение, че от 2021г. поетапно дизеловите автобуси ще бъдат заменени от електрически такива, а присъствал на заседанието представител на КамАЗ е обявил, че след проведените тестове в Москва на техния електробус, той ще подобрн с цел участие в бъдещи конкурси за доставка на нов подвижен състав.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #709 on: 10.08.2017, 23:50:09 »
Никога не съм харесвал руския или съветския модел на окачване на тролейбусната мрежа. Добре, че в България такъв не е прилаган. Илюстративно представлява две въжета, които са разположени надлъжно и успоредно на самия контактен проводник, държейки го близо едно от друго и като цяло е нестабилно. Когато тролейбуса се отклони леко от мрежата, главите, които не се обръщат закачат държачите и токоприемника се оплита, свличайки всичко на земята, дори и стълба- гледал съм безброй много клипчета в ютуб, където последиците са страховити. Шините пък са им най- допотопни. Когато преминат към швейцарския модел на окачване, нека тогава да развиват такъв транспорт.
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #710 on: 10.08.2017, 23:51:37 »
Хах Русия не е Швейцария, няма и да бъде. Същото важи и в обратен ред.  ;)

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #711 on: 10.08.2017, 23:58:38 »
Не каьвам изцяло да станат като тях, но да вземат пример от техните стандарти и да ги приложат.
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #712 on: 11.08.2017, 09:10:18 »
Най-добро е независимото окачване с носеща конзола, но не винаги е приложимо поради габаритни и геометрични ограничения - трябва да има свободно място за стълб с конзола и също така достатъчно голям радиус на кривата, ако има такава.  :rolleyes: Зависимо с носещи въжета е уместно да се използва само там където няма друга възможност по посочените причини. :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #713 on: 11.08.2017, 11:58:28 »
Забелязал ли си обаче, че при тях носещите въжета ги държат самите конзоли и са разположени по дължина на контактния проводник (подобно на жп мрежите), а не напречно да са хванати от два стълба или от две сгради. При това положение според мен са напълно излишни и мрежата спокойно може да бъде захваната директно от конзолите или от напречни въжета, посредством "00" държачи. Така е най- надеждно. Дори при нас още в зората на развитие на електротранспорта в София разглеждах снимки с такова окачване. Нещо повече, в Истанбул през 60-те, когато са имали тролейбуси, шините са им били от чешкия тип (има снимки в трансфото).
« Last Edit: 11.08.2017, 12:31:37 by klutsohor »
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4782
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #714 on: 28.08.2017, 11:34:53 »
Простотията, пропагандата и далаверата нямат равни в савецкия саюз. Вижте какво официално съобщение се е появило в Москва, във връзка със закриването на тролейбусния им транспорт. Аз лично останах безмълвен:


Изгорелите газове от двигателите със стандарт ЕВРО-5, с които са оборудвани новите автобуси, са полезни за градската флора и фауна и за здравето на хората, за разлика от тролейбусните жици, които създават визуално замърсяване, което причинява дискомфорт и разваля облика на града в очите на туристите и запалянковците на световното първенство по футбол 2018 г.
Транспортът става по-добър! Градът става по-близко!
« Last Edit: 28.08.2017, 11:39:23 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #715 on: 28.08.2017, 12:51:38 »
Простотията, пропагандата и далаверата нямат равни в савецкия саюз. Вижте какво официално съобщение се е появило в Москва, във връзка със закриването на тролейбусния им транспорт. Аз лично останах безмълвен:


Изгорелите газове от двигателите със стандарт ЕВРО-5, с които са оборудвани новите автобуси, са полезни за градската флора и фауна и за здравето на хората, за разлика от тролейбусните жици, които създават визуално замърсяване, което причинява дискомфорт и разваля облика на града в очите на туристите и запалянковците на световното първенство по футбол 2018 г.
Транспортът става по-добър! Градът става по-близко!
И аз отначало останах безмълвен, но като прочетох коментарите в трансфото и ми стана ясно,че това не е официална бележка от Мосгортранс,а такава с хумористичен характер (предполагам,че е разлепена от "радикалните фенове на мустакатите" сдружение МЗТ (Москвичи за троллейбус).И така де, в рамките на едно лято закриха пети ТП и наскоро седми :rev: :rev:, което от 2015 се води подразделение на осми ТП "площадка Нагатинская" .Наскоро и в Липецк закриха тролейбусния транспорт и оправданията са отново същите като на господата Ликсутов и Собянин от Москва..
« Last Edit: 28.08.2017, 21:43:02 by dst1123 »
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #716 on: 02.10.2017, 23:56:06 »
В Мариупол, Украйна в момента се изгражда нова тролейбусна линия и забелязвам, че при изграждането й отново се прилагат техните стандарти на захващане на проводника, посредством носещи въжета по хоризонтал. Някой знае ли каква е идеята тук технически да се прилага този метод на окачване? Виждам, че се спестява едно междустълбие, но се хабят повече материали и си представям, че когато токоприемника се плъзга в момент под държача, то държача се повдига и от опъна на носещото въже поради тежестта на контактния проводник в съседните държачи, като по този начин би трябвало държачите да стоят постоянно изправени. :neznam: Също така съм забелязал, че компенсатори липсват.
Снимка от трансфото: http://transphoto.ru/photo/1052659/
« Last Edit: 03.10.2017, 18:22:50 by klutsohor »
За защита и контрол на тролейбусния транспорт на национално ниво, оспорващи политиката на общините!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4782
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #717 on: 03.10.2017, 10:52:17 »
Съветският начин за поставяне на ККМ е проектиран спрямо климатичните условия там. Стандартът им е изключително остарял, неефективен и с много разходи. Има доста по-съвременни, ефективни и икономични системи за поставяне на ККМ, но никой няма желание да коригира стандарта там. Междувпрочем - както и у нас, но поне у нас не е толкова ограничаващ и хора с мисъл като Плевен правят правилния избор на система при ново строителство.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11335
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #718 on: 03.10.2017, 22:19:52 »
Точно това щях да кажа, има особености на климата там, заради огромните открити пространства там понякога духат ураганни ветрове и стават много силни виелици, мрежата се обледява. Трябва да издържа на тия условия.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР