Author Topic: Велоалеи  (Read 90776 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #680 on: 14.05.2018, 20:13:41 »
Разбира се че децата не трябва да се оставят без надзор. Но си мисля че детето да си играе в парка в близост до теб, не е нарушение на никакви правила. Че дори и на 10 метра от теб да е, стига да го гледаш. Затова е парк.
Този въпрос би могъл да се реши с категоризация на алеите подходящи и неподходящи за велосипедисти. Не би било редно да си оставиш детето да си играе на 10 метра от теб по алея разрешена за велосипедисти. Преди такава категоризация ще си играем на мнения. Би било добре велосипедите в парковете да се поставят под някаква регулация, за по улиците да не говорим, макар че всъщност регулацията ни не е лоша като изисквания, просто не са предвидени съответните санкции или не е поставено достатъчно точно уточнението, че велосипедистите на пътя подлежат на равностойни с тези на останалите участници в движението санкции. Забранено е лица на възраст до 12 години, дали беше включително или не вече не помня, да се движат по тротоарите, но както знаем от практиката това не се спазва от почти никой, да не говорим за пресичането на пешеходна пътека и преминаването през светофар.

В хода на тази дискусия един въпрос. Обоснована ли е законово забраната за колоездене през булевард „Витоша“?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #681 on: 14.05.2018, 20:14:04 »
Сега ще е справедливо да направим и сравнението къде и как има условия за велосипед в споменатите градове и къде и как в София. Тук какво излиза -  в парковете е нежелателно, по улиците няма велоалеи или водят отникъде доникъде. Десните ленти са пълни с дупки, шахти или паркирали коли, а дори да не са, рискът да те отнеше някой майстор, изпреварващ отдясно, е огромен. Извън града няма почти никакви условия за шосейно колоездене, защото половината лента при двулентовите пътища е зарита с пясък и си принуден да караш почти в средата. Разбира се, ако успееш да излезеш от града жив.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2620
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #682 on: 14.05.2018, 20:22:26 »
И тук идва въпросът, кой ще контролира всичко това, защото ако предположим, че за спазването на забрана, която реално не се контролира, разчитаме само на съвестта на самите велосипедисти, то те следва да са достатъчно адекватни, за да не се налага да им се налага забрана...

Съответно, даденият велосипедист ще е еднакво виновен, без значение дали е прегазил някой в парка със или без забрана, а тя сама по себе си, поне в родната действителност, няма да промени съществено положението. Факт е, че в пешеходната част на бул. Витоша уж има такава забрана, но не съм забелязал да се спазва.
« Last Edit: 14.05.2018, 20:27:17 by bdz43r »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #683 on: 14.05.2018, 20:47:38 »
Десните ленти са пълни с дупки, шахти или паркирали коли, а дори да не са, рискът да те отнеше някой майстор, изпреварващ отдясно, е огромен.
Има ли градове и страни, в които да има специална велоинфраструктура с високо ниво на защита и организираност, която да може да те отведе отвсякъде навсякъде?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #684 on: 14.05.2018, 21:19:36 »

Има ли градове и страни, в които да има специална велоинфраструктура с високо ниво на защита и организираност, която да може да те отведе отвсякъде навсякъде?

Има. А където няма, е безопасно да караш автомобилното движение, стига да спазваш правилата.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #685 on: 14.05.2018, 21:32:38 »
...е безопасно да караш автомобилното движение...
Посредством какво? Какво е по-различното спрямо нас?

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2620
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #686 on: 14.05.2018, 21:57:19 »
Всичко е по-различно. Трудно може да се обясни, трябва да се види на живо.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #687 on: 14.05.2018, 22:11:12 »
Добре, ще бъда малко по-конкретен. Сигурен съм, че първото нещо, което бихте коментирали е дисциплината на паркиране, но когато става дума за водачи идиоти какво точно се случва? Как да опазиш велотрасе в рамките на платното? Не казвам, че не го виждам като възможно, просто бих искал да видя някакъв конкретен пример за ограничители и практика на ограничаване, която да осигурява необходимата безопасна дистанция.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #688 on: 14.05.2018, 23:12:45 »
Десните ленти са пълни с дупки, шахти или паркирали коли, а дори да не са, рискът да те отнеше някой майстор, изпреварващ отдясно, е огромен.
Има ли градове и страни, в които да има специална велоинфраструктура с високо ниво на защита и организираност, която да може да те отведе отвсякъде навсякъде?

Има, Копенхаген. После идват градове в Швейцария и Холандия. После Германия, Франция. Нашата велоинфраструктура, даже чисто новата е на ниво тъмна Индия.

Добре, ще бъда малко по-конкретен. Сигурен съм, че първото нещо, което бихте коментирали е дисциплината на паркиране, но когато става дума за водачи идиоти какво точно се случва? Как да опазиш велотрасе в рамките на платното? Не казвам, че не го виждам като възможно, просто бих искал да видя някакъв конкретен пример за ограничители и практика на ограничаване, която да осигурява необходимата безопасна дистанция.

Най-добрата организация и най-спокойно се кара по велоалеята ако е отделена с бордюр и да е разположена между паркираните коли и тротоара, като на кръстовищата се изнася навън и около кръстовищата няма паркиране - там е важно към велоалеята да има добра видимост от всички страни.
« Last Edit: 14.05.2018, 23:17:08 by fafan »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #689 on: 14.05.2018, 23:45:53 »
А сега помисли малко как се разхожда един човек в един парк, с какво внимание се разхожда (какво става около него), дали велосипедът шуми като се движи (за да се чува като приближава) и заключи с каква скорост и дали се движа с предимство като преминавам през паркове и градини. Благодаря!
Не успях да разбера за теб, но аз през парк с хора се движа с пешеходна скорост, звъня когато задминавам някого, за да ме чуе, гледам виновно, усмихвам се, извинявам се и благодаря като ми направят път. Когато минавах през западен парк на път за работа си карах през алеите с по-малко движение, когато мога на скорост, а през по-оживените места бавно. Хладилника - Люлин 1 ми отнемаше 30 мин, не е като да съм се влачел.
През Борисова градина е същото - широката алея от къпалнята към сектор Б си е високоскоростна отсечка, но край кортовете между кв. Изток и подлеза на Яворов е манифестация и се минава с повишено внимание. Не е кой знае колко трудно да не удариш никого. Същото е и на алеите между езерото с лилиите и слона.
Това, че южен парк е повече южен и съвсем малко парк вече е друг въпрос и с презастрояването около него е напълно обяснимо. Май вече припарвам там само за цвете за Гошо веднъж годишно.
« Last Edit: 14.05.2018, 23:47:46 by bigblondewolf »
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7198
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #690 on: 14.05.2018, 23:48:23 »
... Същото е и на алеите между езерото с лилиите и слона.
...

Аз там минавам покрай колодрума и ст. Армията надолу към метростанцията. Далеч по-спокойно откъм пешеходци е.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #691 on: 14.05.2018, 23:54:11 »
Това не е ли стръмната улица, за която писах, че излиза на сектор Б?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7198
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #692 on: 15.05.2018, 12:13:56 »
Да, но след това не завивам към Слончето, а към метростанията. Покрай Слончето има много хора и голяма детска площадка.