Author Topic: Осигурителните инсталации в метрото  (Read 24323 times)

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
мен ми направи впечатление,че между сердика и опълчеснка е един единствен, но това явно е поради късата дистанция между станциите.
а тези изходи не се ли държат заключени?

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Здравейте . Искам да ви попитам как стой въпроса със сигурноста на пътниците  по време на движение в метрото .  Гледам ,че за жалост в нашите тунели на метрото няма от страни перони или трутоари както им се вика , по които ако се случи нещо  в тунела с влака пътниците да могат да се изтеглят от мотрисата . Това значи ли ,че човек остава заклещен вътре .

Какво би станало примерно при пожар в мотрисата или тунела или при проблем  нещо  в мотрисата и вземе ,че спре вътре в тунела .

Също ме интересува как стой въпроса с  възникнали заметресения . Има ли процедури за проверки тогава дали всичко е наред .

Питам за всичко това защото смятам ,че е доста важно пък и много странно ми се случи един път в мотрисата докато пътувах от станция Вардар към Западен Парк след тръгването от станция Вардар  мотрисата като взе да се  движи едно бавно бавно и намаляваше скороста и изведнъж везе че си спря вътре в тунел . Така стоя 10-15 секунди след което бавно бавно взе ,че се придвижи към заветната станция . Това беше по време когато имаше няколко земетресения същите дни  , а аз взех ,че си искарах акъла в мотрисата докато беше спряла в тунела  :angel:  Това незнам дали се е случвало на други и от какво е ,но  споделете .


Съветвам те първо да научиш български език и после да се тревожиш за тези неща...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
мен ми направи впечатление,че между сердика и опълчеснка е един единствен, но това явно е поради късата дистанция между станциите.
а тези изходи не се ли държат заключени?

Принципно се държат заключени. Между Сердика и Опълченска е един и се намира малко преди кръстовището на Тодор Александров и Ботев, до един компютърен магазин.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
а тези изходи не се ли държат заключени?

Принципно се държат заключени.
[/quote]

Истинска глупост е аварийните входове да се държат заключени. Поради подобна глупост загинаха хората в горящия влак София-Кардам.
Вратите на изходите трябва да са неотваряеми от вън но не и от вътре.
Погледнате този пред Военния клуб например. Заключен е но малко по-навътре се забелязва електрически ключ на стената, с който би трябвало да се отваря вратата.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Така е - не е логично машинистът примерно да има ключ от вратата, защото ако машинистът не дай си Боже умре при инцидента, пътниците едва ли ще се сетят да го преджобят за ключове. Би следвало вратите да могат да се отварят отвън със специални ключове, а от вътре да се отварят от диспеччърския център, в случай, че в района на изхода има авария...

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Заключен е но малко по-навътре се забелязва електрически ключ на стената, с който би трябвало да се отваря вратата.
По-скоро някоя лампа ще светне с този ключ. Има много по-прости решения за отваряне само отвътре. Нищо чудно и да са тотално заключени, каквато е масовата практика с всякакви аварийни изходи.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Поне 3 сгрешени думи, но както и да е.
Софийския метрополитен е строен по всички изисквания за сигурност. Между всеки две станции има аварийни изходи и за двата тунела. За да видиш как изглеждат те погледни темата за изграждането на МД2 между НДК и Кръста - публикувал съм снимки на тунелите завършени на ниво груб строеж. Аналогично изглеждат и по 1-ва линия.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

kukurqk

  • Guest
Така е - не е логично машинистът примерно да има ключ от вратата, защото ако машинистът не дай си Боже умре при инцидента, пътниците едва ли ще се сетят да го преджобят за ключове. Би следвало вратите да могат да се отварят отвън със специални ключове, а от вътре да се отварят от диспеччърския център, в случай, че в района на изхода има авария...

Той ако машиниста умре  незнам нито как пътниците ще излезнат от мотрисата , пък ако излезнат , как ли ще намерят тези аварийни изходи и ще се спасят ? А ако метрото е така хубаво препълнено както е между 17.30 ч.  и 19.00 ч. дали изобщо някой ще се спаси в тази тъпканица ?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Струва ми се, че като цяло обществения превоз не е за теб
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Нищо чудно и да са тотално заключени, каквато е масовата практика с всякакви аварийни изходи.

Би било много тъпо ако аварийните изходи ги държат само за протокола а в действителност да са неизползваеми.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
мен ми направи впечатление,че между сердика и опълчеснка е един единствен, но това явно е поради късата дистанция между станциите.
а тези изходи не се ли държат заключени?

Принципно се държат заключени. Между Сердика и Опълченска е един и се намира малко преди кръстовището на Тодор Александров и Ботев, до един компютърен магазин.
мисля си,че е до настоящия клуб "Sugar" до самата станция.
а колкото до това,че за всеки тунел има отделен авариен изход, може и да бъркам, но ми се струва,че опълченска-сердика е само от страната на единия и има общо с другия единствено защото няма преградна стена. малко извън темата, но ми е интересно каква е функцията на тупика при к.величков в момента тъй като цялата линия е свързана?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Е да го махнат ли искаш?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
За всеки тунел си има самостоятелен изход, който се слива с този отсреща над тунела и използват един изход към повърхността.

В момента тупика на К. Величков не се използва за нищо, освен ако се наложи там да застане резерва или в случай на авария да се използва като временно обръщало... Така е съдбата на всички съоръжения за смяна на посоките, когато вече не са крайни...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
В Уикипедиятата има създадена статия за АЛС-АРС (автоматиката) и тъй като е почти цялостен превод от руската, а все пак, при работата на системите във всяко метро си има своите особености (и не съм сигурен дали всички детайли съответстват и за нашето метро) : моля машинистите да й хвърлят един поглед за евентуални поправки, ако е необходимо. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3941
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Съжалявам, че темата стана на "Снимане в метрото", но бих искал да се изкажа:
Това забранено е снимането в метрото е пълна простотия :angry:.Аз веднъж от чисто любопитство (въпреки че е забранено) не слезнах след Младост и влезнах в съоражението за смяна на посоката или там квото се води.Машинистът ме изгледа странно и ми каза най-спокойно, че е много опасно...Втория път (вече станах нахален) и си взех и фотоапарата.Малее, ония (друг машинист) като се овика, че било забранено снимането и, че щял да викне охраната като чели кой знае какво съм направил (всъщност прав си е човека - спазва си закона).
Това показва простотията на управляващите в Метрополитен.Хем накачили куп снимки в сайта им, че даже и на някои и 360 градусови, хем не дават да се снима.Това си е пълна простотия. :angry:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11882
    • View Profile
Ами все пак не те знаят какъв си, може да проучваш възможностите за атентат, и метрото е обект на нацонална сигурност.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3941
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Ами все пак не те знаят какъв си, може да проучваш възможностите за атентат, и метрото е обект на нацонална сигурност.
http://www.metropolitan.bg/bg/gallery/
Щом е към НС тогава защо са качвали снимки даже и от строежите и от тунелите.
Това са пълни простотии.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
...... Аз веднъж от чисто любопитство (въпреки че е забранено) не слезнах след Младост и влезнах в съоражението за смяна на посоката или там квото се води.Машинистът ме изгледа странно и ми каза най-спокойно, че е много опасно...Втория път (вече станах нахален) и си взех и фотоапарата.Малее, ония (друг машинист) като се овика, че било забранено снимането и, че щял да викне охраната като чели кой знае какво съм направил (всъщност прав си е човека - спазва си закона).........
 
Всъщност ти сам го казваш, че си станал нахален. Ами ти си останал във влака, където никой не трябва да остава, на всичкото отгоре с фотоапарат. Представям си каква е била изненадата на машиниста. Не само останал да се вози, а и носи фотоапарат. Добре, че си малък. Някой по-голям тийнейджър да речем, може би щяха да го ошамарят. Ти може би дори си бил без билет (свързвам го с коментара ти от другата тема).
И така: Влизането на граждани в местата за смяна на посоката е абсолютно забранено.
За правене на снимки по станциите не знам да има забрана.
« Last Edit: 09.12.2009, 12:10:11 by greg »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Принципно има...
Станциите са публична част. Съставите също са публична част, всичко останало - тунели, тупици, вентилационни са служебни и достъпа на външнии лица не е позволен.
Не вярвам някой от Метрополитен да е толерантен, ако някой реши да иде да си вземе душ в служебните бани на Сливница...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Нека все пак не забравяме, че PR кампанията на бившия кмет и настоящ премиер включваше разходка на журналисти с фотоапарати с дрезина през тунела под жълтите павета, така че е подобна забрана за снимане е смешна. С което изобщо не оправдавам наглостта на Петърчо.