Author Topic: Стари материали за ГТ  (Read 32933 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #160 on: 25.08.2017, 21:22:06 »
Само дето картите си важаха, включително и безплатните.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #161 on: 22.09.2017, 22:34:03 »
В крайна сметка историята с тролеите от Линц е разнищена. Дадени са ни почти за без пари, но е станало много трудно, понеже Австрия е била капиталистическа страна. Представители на общината са ходили чак в ЦК на БКП и е взето положително решение единствено защото съчленени тролеи са били жизнено необходими за Люлин, а в соцлагера още никой не е можел да ги произведе. Та по-старите модели са произведени 1960-62-ра, а по-новите - 4те по-къси-67-а, а 4-те по-дълги-68-а. Взели сме всичките съчленени тролейбуси от Линц изобщо доставени на този град от двата модела. По-късно там всичко е по VOV стандарта. Информацията е от книгата "Busbewegtes Linz an der Donau", издадена през 2004-та г., в която на 264 страници голяма тетрадка е описана цялата техническа и системна история на градския транспорт в Линц, като за вески модел има много подробна информация и снимки. Проторипът на нашия Чавдар 130 се оказа, че е бил на проби в Линц. За съжаление изчерпана, разни търгаши в интенет искаха баснословни суми за нея, но накрая попитах Linz Linien и те ми изпратиха напълно безплатно екземпляр до Канада. За съжаление нямам скенер да ви покажа снимките....



« Last Edit: 21.01.2018, 03:57:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1500
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #162 on: 23.09.2017, 12:43:54 »
Завършил си проучването по прекрасен начин. Жалко, че сме им светили маслото за отрицателно време. Можеш да пуснеш снимки с телефон или с апарат ако имаш - пак е по-добре от нищо.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #163 on: 21.01.2018, 03:51:36 »
 Съжалявам, измъчих се с телефона, но не можах да ги направя по-хубави...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #164 on: 21.01.2018, 03:52:53 »
Още
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #165 on: 21.01.2018, 03:53:39 »
Салонът на по-новия вариант
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #166 on: 21.01.2018, 03:59:28 »
Още една ог корицата на книгата:
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1500
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #167 on: 21.01.2018, 10:06:26 »
Браво, прекрасно. Като ги гледам хич не са били комфортни, но са побирали бая народ, а това е било най-важното за Люлин тогава.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #168 on: 21.01.2018, 22:48:08 »
Специално аз в тях се чувствах като на светлинни години по-комфортно, отколкото в баба ви Шкода. Въобще не се усещаха как вървят, тръгваха и спираха изключително меко и плавно, за друсане и дума не можеше да става, а двигателя не можеше въобще да го чуеш, все едно че нямаше такъв. Не гледай дървените столчета, бяха изключително удобни, изглежда бяха конструирани според анатомията на тялото, не като легените в трамвая....Единственият звук, който се чуваше в тези тролеи беше от автоматите за отваряне и затваряне на вратите...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1500
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #169 on: 22.01.2018, 09:32:44 »
Не ми се отвори така и така път към Люлин тогава и съжалявам, че не успях да се повозя. Ако сравняваш седалките с оригиналните на 343 как са спрямо тях.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #170 on: 23.01.2018, 03:59:08 »
Няма база за сравнение с 343. Не се усещаше въобще, че седиш на дървено столче.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1515
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #171 on: 06.02.2018, 19:12:56 »
I - Обява за набиране на тб водачи, публ. във в. "Поглед", бр. 20, 14.05.1990г.
II - кратка дописка за метрото, публ. във в."Поглед", бр. 25, 18.06.1990г.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1515
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #172 on: 01.05.2018, 20:09:42 »
"Сезонни въпроси за не(сезонни) проблеми" - фрагмент от статия, публикувана в сп. "Здраве", бр. 2, 1990г. Изобилства от бисери, но има и някои интересни факти като цената на тролейбусите Икарус     
 ( един брой струва 134 000 рубли) и др.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5204
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #173 on: 01.05.2018, 22:18:19 »
Пратих му я на Иван, за да види какви ги е блещил преди 29 години.

EDIT: Ако се ползва цената на златото или среброто през 1989 г., през която да се направи прехвърляне в долари, то 134000 руски рубли се равняват на 11 275 долара.
http://www.historicalstatistics.org/Currencyconverter.html
« Last Edit: 01.05.2018, 22:28:14 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #174 on: 03.05.2018, 00:20:02 »
Сега се сетих, че май точно Иван се е опъвал на тогавашния ми директор на училището, който беше и градски общински съветник, относно пускането на експресен автобус от Обеля до Централна гара. Директорът беше го обещал след пускането на трамвая, понеже голяма част от комплекса си е извън неговия обхват и хората с право роптаеха, че трамваят им е далече, 126 го спряха, а нередовните 50 и 51 (на който вечно спуснатата бариера на прелеза допълнително му разкатаваше майката) бяха пълна трагедия. Та Иван не е разрешавал, понеже трамваят бил достатъчен, защо се били хвърлили толкова пари за трамвай до Обеля и т.н. Шапка свалям на моята тогавашна начална учителка, живееща в Свобода, която и досега си е в това даскало, понеже тогава беше ясно и категорично заявила, че "Спрат ли автобуса, спирам и аз. На мене трамваят ми е далече!". Та жената продължи с нас, правейки комбинации с 83/108 и с трамвая или с маршрутка 7. Е, бързият автобус го пуснаха в крайна сметка малко след 10-ти ноември, след като директорът публично беше разобличен на първия митинг пред супермаркета, че е обещал този автобус, но само с обещанието си е останало....Това беше гарнирано с простотията 150 да е само в работни дни сутрин и следобед, после при голямата секира на 1-ви май 93-та казаха, че ставал целодневен, което обаче се случи чак от 1-ви юли 95-та. Пак беше нередовен, но хората се радваха, че поне го има, докато след още една година и малко Софиянски го разсипа, правейки го бавен и обиколен през бул. Хан Кубрат.

На следващото лято, 90-та година, слушах на село едно много дълго интервю със същия Иван по проблемите на МГТ в София, по предаването "Хора, пътища, автомобили." В това интервю, описвайки повече от плачевното състояние на транспорта, той правилно каза, цитирам: "Ние нямаме и нашият трамваен завод не е в състояние да произвежда прилични трамвайни мотриси. Внесоха се известен брой такива от Чехословакия, те се движат по една-единствена линия - 20. Очакваше се да се внесат и за теснопътното междурелсие, но......отношенията се промениха." (в последствие, другата година, 91-ва, по времето на Димитър Попов, докараха теснорелсови ЧКД-та, но явно не в предварително договорените количества, или пък са разчитали преминаването към нормално междурелсие да продължи). Та половин час приказки от сорта "Имаме си трамваен завод, но той за съжаление не може да произвежда мотриси на ниво. Освен това всички знаете за затлачения проект за трамвай до ж.к. Младост, тъй като имаме огромни проблеми с неговото преминаване под бул. Ленин" Относно тролеите каза: "За съжаление не получихме тролейбуси Икарус в броя, който очаквахме, освен това Унгария спря да произвежда тролейбуси, понеже изпълниха плановия норматив до 1995-та година. Отделно, както казах, отношенията се промениха. Получавахме тролейбуси от Чехословакия, от СССР, но от няколко години нито от едното място, нито от другото, не са ни изпратили нито един нов тролейбус. Беше разработен също изцяло български тролейбус, също и на базата на коопериране с Румъния, но серийно производство така и не се утвърди". А по отношение на автобусите:"Знаете, че най-добрите автобуси за нас са Икарус. Но, поради факта, че отношенията се промениха, от две години нямаме внос нито на автобуси, нито на части. Заводът в Ботевград пък, произвежда по 2-3 автобуса месечно, 30 автобуса годишно, а може да произвежда много повече". "В крайна сметка, за мен най-доброто решение за момента е, тъй като околовръстната ж.п. линия вече не се използва от железниците, по нея да се пусне някакъв вариант на скоростен трамвай. Така жителите на ж.к. Обеля, Захарна фабрика, Западен парк, Красна Поляна, Иван Вазов, Стрелбище, Хладилника, Дианабад, Изгрев, Гео Милев, Слатина, Левски, Сухата река и Бенковски ще получат бърза и удобна транспортна връзка".

В последствие пък Янчулев се запъваше като магаре на мост:"Внос на нови трамваи няма да има, тъй като си имаме завод, ще се обяви конкурс за фирма, която да направи проект за нов модерен български трамвай, чието производство да започне до края на 95-та година......." Видяхме докъде я докарахме с тая работа. После далаверките с турските и "рециклираните" мерцедеси ги знаеме, както и оня "конкурс" от 93-та, принуждаването да се купят Чавдар 141, ако общината все пак иска да купи нови автобуси и т.н. и т.н.....
« Last Edit: 03.05.2018, 03:02:35 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.