Author Topic: Надземните отсечки по МД1  (Read 15231 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #60 on: 10.09.2009, 20:46:34 »
Сега някой може да ме поправи кога точно беше избран този вариант пред варианта под Цариградско шосе.
Ами, в интервюта от онова време, а и от сайт на строителна отганизация съм срещал информацията, че 1993 тунела под Драган Цанков е разконсервиран и са започнали довършителните работи по него. Това навява мисли, че още тогава е имало планове оттам да мине метрото. От друга страна (вече не знам къде) срещнах годината 2003 като официално прието новото трасе.
Така че споменаването на време около 2000 г., за което говорите звучи достоверно, или поне, че вече им е било ясно, че оттам ще мине метро.
Пък и да не забравяне, че дали под Др.Цанков, или под Цариградско - около днешната Жулио Кюри (или след нея) метрото вече си е било в това трасе.  Т.е. по цариградско се е избикаляла само Борисовата градина.:)
« Last Edit: 10.09.2009, 20:50:08 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 979
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #61 on: 29.06.2013, 13:51:47 »
Машинисти алармират: Опасен мост застрашава пътниците в софийското метро
Съоръжението е проектирано за трамвай с маса до 40 тона, а по него се движат влакове с тегло 160 и 200 т

Мостът между метростанциите "Жолио Кюри" и "Г.М.Димитров" е опасен, предупреждават от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. По тяхна информация той е бил проектиран за трамвай с маса до 40 тона, а в момента по него се движат влакове с тегло между 160 и 200 тона.От гражданската инициатива разполагат с информация за проблемите с моста от машинисти. Граждани също сигнализирали, че метрото се движи с ограничена скорост по моста, пише "Стандарт".

"Покрай този случай изникнаха редица безобразия - липса на ОВОС по проекта, изграждане на естакада на "Семинарията", която също не бе съгласувана с гражданите и сега се водят съдебни дела и заради която се търси ново трасе на трамвая", казват още от организацията. /БЛИЦ

Източник: http://www.blitz.bg/news/article/208154
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2017 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #62 on: 29.06.2013, 15:17:03 »
Машинисти алармират: Опасен мост застрашава пътниците в софийското метро
Съоръжението е проектирано за трамвай с маса до 40 тона, а по него се движат влакове с тегло 160 и 200 т


Не знам дали е опaсeн но тези пукнатини в конструкцията определено не вдъхват доверие...


Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #63 on: 29.06.2013, 15:47:01 »
В статията като цяло се има предвид Дървенишкия надлез, а това от твоя линк е изцяло нова конструкция правена за метрото... Не казвам, че е ОК, но е логично поне тя да издържа... Иначе като цяло раздухването на тази партенка от арх. Димитров и сие не е ново, преди 2009 и пуска мисля имахме отделна тема по въпроса, сега трябва да е в архивите някъде... ;)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #64 on: 29.06.2013, 16:17:08 »
Това на линка е стария трамваен мост (на снимката зад пешеходната стълба най-вдясно), последния му елемент над коритото на реката и улица 47, вървяла по десния и бряг, които по късно изчезват - реката е вкарана под земята. А новата конструкция е стъпила върху него без да се правят някакви големи преустройства. По самия надлез Дървеница напречните греди са си от 60-те оригиналните, правено им е само повърхностно закърпване на най-горния слой бетон.