Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 266554 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11865
    • View Profile
Метрото към летището подмина Горубляне

 Стоян Братоев (вдясно)

 
 

Експертите на общината избраха по-късия и евтин маршрут

Веселина Гарчева, в-к "Сега"

Трасето на метрото към летището ще минава през "Младост", "Цариградско шосе" и "Дружба", но ще подмине Горубляне. Това е становището на втория експертен съвет, който трябваше да избере маршрута на метрото от два възможни варианта.
След дълги дискусии експертите се спряха на по-късия вариант, при който ще има станция при "Метро" и "Интер Експо Център" и паркинг за 2000 места до автокъщите в Горубляне. Той минава и през по-голямата част от "Младост", докато другият вариант е през Горубляне и "Дружба" 2. Вторият вариант е по-дълъг и по-скъп, но беше определен от общинарите като "социален", защото ще обслужва повече хора. По-дългото трасе е с 32 млн. лв. по-скъпо - изграждането му ще струва 304 млн. лв., докато строежът на първия - 272 млн. лв.
"Най-добре е метрото да минава под всеки блок, но по принцип трябва да изберем най-късия възможен маршрут. За хората от "Дружба" 2 може да се удължи съществуващият трамвай, за да има връзка с метростанцията на "Искърско шосе", обясни шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
От БАН обаче вчера възразиха срещу трасето към летището заради ядрения изследователски център на академията, който е в близост до линията на подземната железница.
Ако СОС одобри новото трасе, ще започнат да се правят проектите и да се търсят пари за строежа. Има възможност за външно финансиране от 25 млн. евро, твърдят съветници. Трасето се обсъжда в комисиите на съвета. Метрото трябва да стигне от "Младост" 1 до летището до 2012 г.
Машината за прокопаване на тунела под жълтите павета ще заработи едва в края на април, въпреки че беше представена официално от кмета Бойко Борисов и японската компания "Тайсей" още в началото на март. Трябва да бъде доставено допълнително оборудване за щита, обясни Братоев. Отсечката от Ларгото до "Драган Цанков" трябва да е готова наесен догодина.
 


Как ви се вижда новината?Едва ли по-рано от лятото на 2008г. ще има метро в Младост!Жалко, дано поне японците да си платят неустойките!
« Last Edit: 22.04.2012, 11:01:21 by blagun »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13311
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
След дълги дискусии експертите се спряха на по-късия вариант, при който ще има станция при "Метро" и "Интер Експо Център" и паркинг за 2000 места до автокъщите в Горубляне.
...
От БАН обаче вчера възразиха срещу трасето към летището заради ядрения изследователски център на академията, който е в близост до линията на подземната железница.
Нещо не се вързва - Метро и Експоцентърът са значително по-на изток от Атомния център. През есента бяха публикувани два проекта:
- под Атомния център - на север под Цариградско и после под улицата с езерото в Дружба-1. Това се пада западно и от най-западните блокове на Дружба-2
- Цариградско се пресича на детелината след Метро и после се ползва изоставеното трамвайно трасе. Това минава насред Дружба-2, но не може да се каже, че минава в Горубляне (доколкото Метро и Техномаркет са в Горубляне). Вярно, че този маршрут е по-дълъг, но се предвиждаха повече надземни участъци, които са по-евтини.

Та дали е имало още по-източен проект - към Горублянското ханче може би, и кой от горните два проекта е одобрен?

ТМ20 ще си прави връзка с метрото на Искърско шосе при всички проекти. Довозване в Дружбите ще правят тролеите.

А това за отлагане пробива със щита - много жалко. Явно нещо в механизма на обществените поръчки куца, след като даже реномирани строители като Щрабаг и Тайсей практически безнаказано протакат изпълненията. Интересно, покрай безбройните медийни прояви, ще има ли достойнство бат"Бойко да заяви на столичани, кога ще е готово метрото.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11865
    • View Profile
Quote from: borosport
Одобрен е този, който минава под атомния център и до езерото в Дружба(точно по носа ми  ).
Искаш да кажеш ДО атомния център и езерото.Интересно ми е накъде ще върви новото продължение на бул.Андрей Сахаров, след Билата над метрото ли ще бъде или към естакадата в Горубляне и после към бул.Копенхаген?Някой знае ли?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11865
    • View Profile
Quote from: blagun
има ли шанс бензиностанция Темпо на Ал.Малинов, след като започне строежа на метротрасето от бул.Сахаров към Деница?
Според мен дните й са преброени, ще бачка най-много 2 години и ще я бутнат!
На мен ми е интересно тази новата постройка до Билла защо я направиха, след като и тя ще пречи, поне според мен  
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: ozzy
Според мен дните й са преброени, ще бачка най-много 2 години и ще я бутнат!
На мен ми е интересно тази новата постройка до Билла защо я направиха, след като и тя ще пречи, поне според мен  
единственото нещо което ще се бута в тоя район ще е детската площадка на Темпо
НЕ на хейтърството!

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
М. Заимов: Ще пусна метрото до аерогарата до 2008 г.

Quote
7-километровата отсечка на метрото от „Младост" до аерогарата да бъде пусната до края на 2008, с година по-рано от предвиденото от „Метрополитен" ЕАД, а отсечката Черни връх-Надежда - до 2011 г.

Това са част от приоритетите на десния кандидат Мартин Заимов по отношение на метрото в София, които той обсъди днес със столичани.

При разговорите му със софиянци стана дума за това, че за периода от 2004 до 2007 година в града не е открита нито една нова метростанция.

Мартин Заимов показа на граждани и журналисти табела на проекта за разширяване на софийското метро срещу входа на ЦУМ, на която ясно пише „Краен срок: ноември 2007".

Той коментира, че трябва да се разбере какви са наложените санкции от Столична община за неизпълнените в срок ангажименти и дали те са съизмерими с лихвите, които се плашат по заема от Японската банка за ждународно сътрудничество, с който се финансира строежът.

„В предизборната си програма „Генерална промяна" Борисов обеща метрото до „Интерпред" за периода 2005-2007 година. И на ръка да беше прокопавано, сигурно щеше да стане по-бързо", коментира Мартин Заимов.

През 2006 г. са усвоени 17.8 млн. лв. от заема. За тази година са планирани 46.7 млн. лв. лихвите по този кредит са 840 хил. лв. годишно до 2010 г.

Кандидатът на обединената десница се ангажира, когато той бъде избран за кмет, проектирането на третия метро-радиус в посока „Княжево", „Бъкстон", Центъра, „Подуяне" и „Левски" да завърши до края на 2008 г.

Тоя идиот сигурно не се чува какви ги бръщолеви. Отсечката Младост 1 - Летище София още не е започната дори (освен ако всички ние не сме разбрали), пък той подготвил завършване края на другата година  И много ми е интересно защо не споменава методът на прокопаване и на кои места ще бъде подземна и наземна. Пълни смехории общо взето  Интересно ми е само как си ги представя той 3 отсечки наведнъж да се изграждат (дори 4 бих казал, ако разделим Сердика - Младост 1 на два етапа)? Нещо дините под мишницата...

И какво ни прави на луди с тоя срок "ноември 2007-ма". Бойко Борисов отдавна посети изградените участъци и станции, имаше снимки и още тогава стана ясно, че ще има закъснение. Ясно е и чия част се бави от трасето не по негова вина  Ако Заимов така смята да печели гласовете на тези, които хабер си нямат представа от метротрасетата, ок, ние приемаме  


Аз имам 2 въпроса. Защо все още никъде не съм прочел за завършването на 2-рия тунел Юнак - СУ? И кога ще започне прокопаването на тунел СУ - Сердика Север?  
« Last Edit: 09.10.2007, 21:41:02 by rebelheartous »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13311
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
когато продължат метрото към Летището (въпреки, че според мен тая линия е тотално отбиване на номера, защото ползващите Летището няма да ходят до него с метрото и второ, защото така толкова калпаво се обслужва Дружба 1 и 2, че нямам думи...) ще може да се направи едно тясно булевардче, което да следва маршрута на метрото до ладост 1а и оттам да продължва през полето...
Прав си - можеха да изберат източния вариант - така щеше да се покрие Метро, Експоцентъра, к-с Цариградски и метротрасето да мине в сърцето на Дружба-2, вместо на запад от края. Но все още не е късно. Сега ще направят две глупости - преход на метрото през поле и безсмислен трамвай гара Искър-Експоцентър.
За мен е странно, как извадиха от приоритетите лъча Младост-1 - Камбаните за сметка на лъча Младост-1 - Аерогара, и то далеч не по оптималния маршрут.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
А летището Братоев, а летището? Или журналята бъркат Експо центъра с Летище София? И още нещо. Защо "Юнак" да е най-голяма? По пътя на лоиката "Сердика" ще е най-голяма, защото там ще се предичат двата диаметъра.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Конструктоирането на прехода от кръгъл към правоъгълен тунел е елементарно - дъното на кръглия не е обло, а върху него се излива плоската плоча, на която лежат релсите и те са на нивото на плочата на правоълълните, а кръглият тунел е по-широк от правоълълния, затова сигурно ще има нещо като преходна тръба...


Taзи преходна тръба, за която говориш може би има смисъл само от гледна точка на аеродинамиката и то ако става въпрос за високоскоростен влак. В нашия случай подобен преход няма да е необходим.

Quote
Строителството започва, след като тръгне линията до "Младост". Тогава ще се пусне и лъч до международния експоцентър на "Цариградско шосе"

Е това не го разбирам   Хем от догодина започва строителството на МДII, хем то започва след като тръгне метрото до Младост
« Last Edit: 17.12.2007, 13:04:29 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
Quote from: LG_
Е това не го разбирам   Хем от догодина започва строителството на МДII, хем то започва след като тръгне метрото до Младост
е сега какво да ти обяснявам че всичко пак е популизъм и празни приказки , вече започнаха да се оплитат в собствените си лъжи, както и да е всичко ще си излезе на яве някой ден , и ще го отнесе Бай Велизарий.
 а на софийския , какво стана със станцията до къде са стигнали , ако някой разполага със снимки  на няма значение на  коя станция да качва ша съм му много благодарен

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Скапаняци, а уж отсечката до летището била приоритетна. Повечето път е през поле пък било само на чертежи. Смешници!

Quote from: LG_
... Доколкото разбрах от ЕС няма да финансират Младост-Летището...

 Интересно от къде ти е информацията. Аз за такова нещо сега чувам. Въпреки, че като гледам какви ги дрънка Диков може и да си прав. Това е голяма глупост тъй като това трасе е може би от най-лесните за изграждане.
« Last Edit: 20.01.2008, 13:55:58 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Quote
Първият проект по Секторна оперативна програма „Транспорт" стартира днес, стана ясно по време на Дискусионния форум на тема "Секторна оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. - възможности и предизвикателства". Проектът за изграждане на линия на метрото в отсечката ж.к. Младост 1 - ж.к. Дружба - Летище София е първият, одобрен за изпълнение след влизането на България в ЕС.

Форумът беше открит от министърът на транспорта Петър Мутафчиев. На него присъстваха ръководителят на Представителството на Европейската комисия в Република България Майкъл Хъмфрис, областният управител на София Тодор Модев, представители на различни министерства и неправителствени организации. Презентации направиха: зам.-министърът на транспорта Весела Господинова, директорът на дирекция "Координация на програми и проекти" в МТ Нели Йорданова, изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев и управителят на Агенция "ЕСТАТ" Ивайло Желев.

 Това е от сайта на Министерството на транспорта и то от миналата година. И после Братоев и Велизарий казали, че прокта бил отхвърлен, нямало достатъчен пътникопоток, а той е първият одобрен   Ей писна ми от разбирачи.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Браво за добрата находка  

Лошото е, че се предвиждат станции с два перона за остатъка от МД1 и 2  

Интересни и плановете на естакади за учасстъка Младост - Дружба.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: etnies
Браво за добрата находка  

Лошото е, че се предвиждат станции с два перона за остатъка от МД1 и 2  

Интересни и плановете на естакади за учасстъка Младост - Дружба.

Да , наистина е жалко , че всички станции са проектирани с 2 перона , но последната станция в Младост при Арена ще е с островен перон !

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
„Метрополитен” ЕАД, с решение номер РД-12-083/16.06.2008г. на Изпълнителния директор, откри процедура за възлагане на обществена поръчка по ЗОП за избор на изпълнител за: „Проект за разширение на Метро София; Първи диаметър; Участък: ж.к. Младост І /МС13/ - бул. Цариградско шосе /МС19/ с подземен паркинг”. Срокът за подаване на оферти е до 12.00 часа на 21.08.2008г.

http://www.aop.bg/case.php?mode=show_doc&doc_id=162241

Явно до летището ще се прави на части


Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
На основание чл.65, ал.2 от Закона за обществени поръчки, с Решение №РД-12-095 от 03.07.2008г. на Изпълнителния директор на "Метрополитен"ЕАД, се удължава срока за представяне на оферти за обществената поръчка по ЗОП за избор на изпълнител за: „Проект за разширение на Метро София; Първи диаметър; Участък: ж.к. Младост І /МС13/ - бул. Цариградско шосе /МС19/ с подземен паркинг”, във връзка със сложността и комплексния характер на Проекта, предмет на настоящата поръчка, големия обем на техническата документация, с която участниците трябва да се запознаят, за да подготвят своите оферти и постъпило писмено искане от фирма, закупила документация за участие в процедурата - вх.№1195/02.07.2008г. Промени във връзка с удължаване срока за представяне на оферти:

Срок за получаване на искания за документи или за оценка на документи - до дата 15.09.2008г., час:12:00;
Срок за получаване на оферти - дата: 15.09.2008г., час: 12:00
Условия за отваряне на офертите - дата: 15.09.2008г., час: 14:00.

Информацията за удължаване на срока за представяне на оферти е публикуван на следните интернет адреси:
http://ted.europa.eu – Приложение на Официален вестник на Европейския съюз под номер номер 2008/S 130 - 172405
http://dv.parliament.bg – държавен вестник под номер 26 от 08.07.2008г.
www.aop.bg – агенция по обществени поръчки под номер 00423-2008-0012 от 09.07.2008г.
За повече информация: инж.Красимира Георгиева – тел. 921 20 34, инж. Искра Илиева

http://www.metropolitan.bg/index_bg.html

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Когато се реализира това удължение, в Младост ще има още една станция - удобна за Младост-1а и дори за Младост-3. Станцията пък на Цариградско шосе успешно ще поема потока от пътници от идващите автобуси по Цариградското шосе. Това удължение, макар и с 2 станции, много ще облекчи пътуванията от югоизточните части на София.
Жалко е, че не се вижда кога ще се продължи към бизнеспарка (а реконструкцията на Малинов е свързана с този участък), но така или иначе трябва да сме доволни, че МД-1 ще се продължи до Цариградско шосе.
 Този участък със сигурност ще бъде завършен преди МД-2.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Когато се реализира това удължение, в Младост ще има още една станция - удобна за Младост-1а и дори за Младост-3. Станцията пък на Цариградско шосе успешно ще поема потока от пътници от идващите автобуси по Цариградското шосе.

Дано при строителството на паркинга над Цериградско се усетят и да направят У6ирение zа идващите от АМ Тракия автобуси, а не да ми спират на Плиска и допълнително да zадръстват положението. Макар 4е там е 6ироко и теорети4но спирането на автобуси няма да е проблемно.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
...
 Този участък със сигурност ще бъде завършен преди МД-2.
Едва ли. Според тръжната документация срокът за завършване е 39 месеца . Теоретично, при започване незабавно след отваряне на офертите - биха могли.
На практика, като сложим евентуалните забавяния, на-вероятно да бъдат завършени и открити заедно. (Ако въобще МД-2 започне да се строи навреме) Някъде из интервютата бях мернал годината 2013.
Макар че, заедно със забавянията би трябвало да е готов и пуснат в действие (по моите сметки) 2012.
« Last Edit: 08.08.2008, 16:55:07 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Бенефициент в случаят република България ли е или в частност СО и метрополитен !? Но дори и така да е, особено след подписването на договорите в МТС и заявените позиции от Петър Мутафчиев, едва ли това ще е проблема, макар и след силна реклама на Станишев.