Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 241505 times)

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
На 15 септември бяха подадени три оферти в търга обявен от "Метрополитен" ЕАД за избор на изпълнител на проектант и строител на разширението на първи метродиаметър. Това каза за "Строителство Градът" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен". Оферти за участъка от "Младост 1" (метростанция 13) до бул. "Цариградско шосе" (метростанция 19) с дължина 2150 м са предали италианската компания "Асталди" и българските консорциуми "Геотехмин - Станилов" и "Метро Младост".
Закупени са били пет комплекта документи, но са подадени само три оферти. В търга за разширение на втори метродиаметър с дължина 6.4 км се състезаваха седем оферти.
В "Метро Младост" участва фирма "Трейс". Тя е и част от обединението, което спечели търга за изпълнител на участъка от втори диаметър от бул. "Патриарх Евтимий" до кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Джеймс Баучер".
Самостоятелно "Станилов" и "Геотехмин", а "Асталди" в джойнт венчър с испанската ФСС се състезаваха, но не успяха, също в търг за втори метродиаметър. "Станилов" ЕООД заедно с германски партньор изпълнява сметища по ИСПА в България, "Геотехмин" е подизпълнител на японската "Тайсей корпорейшън" за строителство на метрото през центъра на София от станция 7 при Булбанк до станция 9 при бул. "Драган Цанков". Миналата година "Асталди" спечели процедурата за рехабилитация на жп линията Първомай - Свиленград.
Участъкът от първи метродиаметър от "Младост" 1 до бул. "Цариградско шосе" е с изготвен идеен проект от фирма "Рикат". Трасето е отклонение към "Дружба" и летище София. Изпълнителят ще трябва да изгради две подземни метростанции и подземен паркинг под бул. "Цариградско шосе" до "Интер експо център". Това е един от най-големите подземни паркинги в столицата, който се предвижда по линия на метрото. Той ще е с капацитет близо 2 хил. паркоместа.
Процедурата бе открита на 16 юни. Срокът за подаване на документи за участие бе удължен от 21 август до 15 септември.
От изпълнителят ще се изисква разработване на технически проект с необходимите работни детайли и строителство на участъка, както и доставка и монтаж на технологично оборудване. Обхватът на работите включва: изграждане на тунели по "Нов австрийски метод", "Милански способ" и "Открит способ" с обща дължина 1.84 км, строителство на подземни метростанции, в тази част - конструкции, архитектурни и довършителни работи. Трябва да се изпълни релсовият път за общо 4.30 км, електромеханична част, в т.ч. системи за транспортно електрозахранване, осигурителни инсталации, телекомуникации, санитарно-технически и слаботокови съоръжения за цялото метротрасе. Инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, трябва да се възстановят. Срокът за изпълнение е 39 месеца.
Финансирането на обекта е предвидено чрез банков заем от Европейската инвестиционна банка и местно съфинансиране от бюджета на общината.
Стойността на работите е около 100 млн. евро, каза заместник-кметът на Столичната община Велизар Стоилов.
Размерът на гаранцията за участие в откритата процедура е 200 хил. лева. Участниците трябва да имат общ годишен оборот за всяка от последните три финансови години минимум 50 млн. лева, да разполагат с налични или готовност за осигуряване на финансови средства за покриване на разходите през първите шест месеца от изпълнението на договора в размер на минимум 10 млн. лева.
Тръжната комисия ще разгледа и оцени финансовите и техническите оферти и се очаква до средата на октомври да бъде направено класирането им, каза инж. Стоян Братоев.

Участници в търга разширението на първи метродиаметър
- "Асталди"
- Консорциум "Геотехмин - Станилов"
- Консорциум "Метро Младост"

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Maй строзагорци ще правят и този участък от метрото:

Quote
TRACE с най-добра оферта за разширението на метрото в Младост
3 октомври 2008 17:07

        Най-добрата ценова и техническа оферта за разширението на метрото в ж.к. „Младост” е подадената от Трейс груп холд АД, стана ясно по време на отваряне на документите.

Със заявки за възлагане на строителните работи участваха три бизнес съдружия: 
Метро Младост, в която влизат Пи Ес Ай АД , Трейс-София ЕАД,  Адвалд, Стройинжект АД и трима подизпълнители;
вторият претендент е АСТРАЛДИ, който е предложил цена от 205 342 591.86 лв. за изпълнение на дейността,
и третият кандидат е обединение Геотехмин- Станилов, чието предложение е на стойност 214 975 971 лв.

Офертата на TRACE е на стойност 184 975 733 лв. и включва проектиране и изпълнение на разширението на софийското метро в участъка от „Младост” до бул. „Цариградско шосе”. Това е част от първи метродиаметър – отклонение в посока ж.к.„Дружба” и летище София с дължина 2 150 метра.

Ще бъдат изградени 2 метростанции и подземен паркинг под булевард „Цариградско шосе”. Изпълнителят се ангажира да оборудва обукта с асансьори и ескалатори, вентилация, ел. инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация.

В проектирането и строителството ще се използват „Нов австрийски метод”, „Милански способ” и „Открит способ”.  Финансирането на обекта се осижгурява от Европейската инвестиционна банка и местно съфинансиране, а срокът  за изпълнеине е 39 месеца

В края на месец август Трейс Груп Холд АД подписа договор за изграждането на три метростанции и отсечката от 2.6 км част от метрото в центъра на София.  Общата стойност на договора е 141 960 030 лв. без ДДС.

TRACE има опит в изграждането на метрото чрез дружеството Трейс София, което участва в построяването на метростанция №13 и участъците към нея.

По време на отварянето на офертите за Лот 3 на автомагистрала "Тракия" вчера стана ясно, че Трейс също има шанс за възлагане на поръчката, като конкуренцията там е между общо 8 оферти.

В днешната сесия книжата на дружеството изгубиха 6.06% от стойността си до 63.42 лв. средно за лот, при прехвърлени между инвеститорите 197 книжа.


повод за радост от страна на slimarkov  ;)

« Last Edit: 03.10.2008, 20:07:46 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
О-ЛЕ-ЛЕ. Булевардът над станция 13 (мисля също строен от Трейс) е най-некадърно проектирания и построен булевард в цяла София за близките 15 години. Голям автогол ще е да им се даде нова отсечка (центърът го изключвам)
НЕ на хейтърството!

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
    • Email
Дали правилно съм разбрал: 185 млн.лева за отсечката от Пазара в Младост 1 (сегашната крайна спирка) до Цариградско шосе??? Дори и с включен подземен паркинг в офертата, това са само 2 км!!!! Тази отсечка практически може да обслужва единствено прииждащите от Лозен, Елин Пелин и околните села.... И срокът отново е 3 години!!!

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Дали правилно съм разбрал: 185 млн.лева за отсечката от Пазара в Младост 1 (сегашната крайна спирка) до Цариградско шосе??? Дори и с включен подземен паркинг в офертата, това са само 2 км!!!!

Паркингът ще е бая голям - няколко хиляди коли, предполагам 30-40 млн са само за него. Иначе отсечката ще е популярна и защото стига до Метро, най-големия Техномаркет, Била, Кауфланд, експоцентъра и много други подобни

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Не очаквам преди Нова година да пристигне при СУ.

Официалната информация гласеше за края на януари.

Паркингът ще е бая голям - няколко хиляди коли, предполагам 30-40 млн са само за него.

2000 места, но колкото и да е голям неможе да струва повече от 10 млн.

Била, Кауфланд, експоцентъра и много други подобни

Била и Кауфланд там няма. А и да имаше по-скоро щеше да е случайност.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Дали правилно съм разбрал: 185 млн.лева за отсечката от Пазара в Младост 1 (сегашната крайна спирка) до Цариградско шосе??? Дори и с включен подземен паркинг в офертата, това са само 2 км!!!!
И булевард отгоре.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Странно :
На страницата на ОП "Транспорт" продължава да стои информацията, че отсечката жк. "Младост" - жк. "Дружба" -  летище София е в Индикативния списък на ОП.
Quote
Наименование на проекта: Разширение на метрото по отсечките: пътен възел Надежда - Централна ж.п. гара - пл. "Св. Неделя" - бул. "Черни връх" и жк. "Младост" -жк. "Дружба" -  летище София.

Включва следните дейности по проекта: Разширяването на съществуващото метро в София е разделено на 2 фази на изпълнение:

I етап - пътен възел Надежда - Централна ж.п. гара - пл. "Св. Неделя" - бул. "Черни връх". Дължина 6,5 км., 7 метростанции

II етап - жк. "Младост" - жк. "Дружба" -  летище София. Дължина 7,2 км и 6 метростанции. І подучастък - жк «Младост» до бул. «Цариградско шосе», ІІ подучастък - бул. «Цариградско шосе» до летище «София»..

Индикативна стойност на проекта: 185 193 801 евро

Източници на финансиране:
ЕФРР - 157 414 731 евро
Национално съфинансиране - 27 779 070 евро

Проектът се финансира по Приоритетна ос III

Линк: http://optransport.bg/page.php?c=38&d=17
Включена си е и в картата на проекта :
http://optransport.bg/page.php?c=70
Излиза, че отказът да бъде финансиран участъка са спекулации - просто е втори етап и е рано да се говори за него...
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 544
    • View Profile
    • Email
Обединение „Метро Младост" печели конкурса за разширението на метрото в участъка „Младост" - „Цариградско шосе". Това стана ясно от официално писмо на „Метрополитен" АД, изпратено до обединението след приключване на откритата процедура.

Офертата на обединението за разширение на метро София, Първи диаметър, Участък: ж.к „Младост I (МС13) - „бул. „Цариградско шосе" (МС19) е класирана на първо място. В обединението влизат две дъщерни дружества на „Трейс груп холд" АД - „Пи Ес Ай" АД - Стара Загора и „Трейс-София" ЕАД - София, както и „Адвалд" АД, „Стройинжект" АД" и трима подизпълнители.

Офертата е на стойност 184.97 млн. лв. без ДДС и включва проектиране и изграждане на участъка - отклонението в посока ж.к.„Дружба" и летище „София" с дължина 2 150 м. Ще бъдат изградени 2 метростанции и подземен паркинг под булевард „Цариградско шосе".

Изпълнителят се ангажира да оборудва обекта с асансьори и ескалатори, вентилация, ел. инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация.

В проектирането и строителството ще се използват „Нов австрийски метод", „Милански способ" и „Открит способ". Финансирането на обекта се осигурява от Европейската инвестиционна банка и местно съфинансиране, а срокът за изпълнение е 39 месеца.

В началото на декември предстои обединение „Метро Трейс", с водещ партньор „Трейс Груп Холд" АД, да започне изграждането на Втори диаметър от пътен възел „Надежда" до бул. „Черни връх", Обособена позиция ІІ - „бул. П. Евтимий" - бул. „Черни връх" с дължина 2.6 км и 3 метростанции". Договорът е на стойност 141.9 млн. лв. без ДДС.

„Трейс груп холд" има опит в изграждането на метрото чрез дружеството си „Трейс София", което участва в построяването на метростанция 13 и участъците към нея.

Като водещ партньор в сдружение с други български фирми холдингът подаде оферти и в конкурсите за Лот 2 и Лот 3 за доизграждане на автомагистрала „Тракия".

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Понеже продължава да не се знае как точно ще се продължи метрото към летището и сроковете са доста разтегливи си направих труда да попитам Радослав Тошев, Велизар Стоилов и Петър Диков как и кога мислят, че метрото ще стигне до Дружба и летището. Досега бързо получх отговорите на Диков и Тошев, а Велизарии не си дава много зор.Ето отговорите на Тошев и Диков:

 Уважаеми г-н Панайотов,

Quote
Във връзка с Вашият майл до Столична община, Ви уведомявам, че етапите на строителство при наличие на проектна документация се определят от възможностите за финансиране и приоритетите при решаване на транспортните проблеми на града.Такъв е случаят и с Цариградско шосе, където съвместно със станцията ще се изгради и подземен паркинг за 1500 автомобила.Що се относя до продължението на трасето в посока Летище София тази година от наша страна ще бъде внесено предложение за провеждане на процедури през 2009 г. за избор на изпълнител и започване на строителството от Цариградско шосе до Искърско шосе през 2010 год.Трябва да имате предвид и значителните отчуждавания, които трябва да се извършат по трасето, което също забавя провеждането на съответните процедури по ЗОП.
Благодаря за интереса Ви към строителството на метрото.Ако имате нужда от допълнителна информация може да я получите от Метрополитен ЕАД на сйта на дружеството или на адрес Княз Борис І № 121.

С уважение,

инж.Стефан Дерменджиев
Началник Управление"Инвестиционна дейност"
при Метрополитен ЕАД

« Last Edit: 24.10.2008, 14:05:18 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
    • Email
Дали правилно съм разбрал: 185 млн.лева за отсечката от Пазара в Младост 1 (сегашната крайна спирка) до Цариградско шосе??? Дори и с включен подземен паркинг в офертата, това са само 2 км!!!!
И булевард отгоре.
Има се предвид, че ще копаят открито бул.Александър Малинов и после ще го покрият и разширят ли?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не- цитираният участък само пресича Малинов, а върху него ще се строи изцяло нов булевард към надлез Горубляне.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
€ 705 млн. заем за метрото

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) отпуска заем от 705 млн. евро на Столичната община за изграждане на метрото в частта от жк „Младост" до „Цариградско шосе". Това съобщи вчера зам.-кметът на София Минко Герджиков. Договорът за кредитната линия ще бъде подписан на 21 ноември тази година. Избрана е вече и фирмата изпълнител -компанията „Трейс холдинг", каза Герджиков. Строителството ще продължи 2 години и половина. Това означава, че ако изграждането започне от Нова година, обектът ще бъде готов в средата на 2011 г, каза Герджиков. Според експертите на ЕИБ София е добро място за бизнес въпреки световната финансова криза.
   Идеята на общината е на „Цариградско шосе" да се изгради паркинг с 1500 места, където хората, идващи в София, могат да оставят автомобилите си и оттам да стигнат с метрото до центъра. Сметките показвали, че това ще доведе до силно редуциране на трафика от Пловдив.


07.11.2008 г., в. "Труд", с. 7
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Quote
Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) отпуска заем от 705 млн. евро на Столичната община за изграждане на метрото в частта от жк „Младост" до „Цариградско шосе".
Както винаги, май журналистите не са доразбрали:
Quote
Офертата е на стойност 184 975 733 лв. без ДДС и включва проектиране и изграждане на участъка на отклонението в посока ж.к. „Дружба” и летище „София” с дължина 2 150 метра.
Цитатът е от 23.10.2008, когато беше обявено, че Обединение „Метро Младост” печели търга.
Дори да са объркали паричната единица, пак е много.
Всъщност като си прегледах линковете, в тази сума явно влиза и отсечката от "Обеля" до триъгълника (по МД 2), както и парите за новите вагони догодина : за двата радиуса + вагоните беше обявено, че се търси заем от 105 млн. евро .
И пак остава голяма сума - или тези пари са за целия радиус от 'Младост" до летището, или ще бъдат използвани и за отклонението на юг.

Но, разбира се, по-важното е, че финансирането е осигурено и строителството може да започне. :)

ПП : Всъщност сега ме жегна една догадка :
А дали журналята не са набрали погрешка цифрата седем, вместо едно?
И тогава всичко си идва на мястото...
« Last Edit: 10.11.2008, 16:18:24 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
А дали журналята не са набрали погрешка цифрата седем, вместо едно?
И тогава всичко си идва на мястото...

В това не може да има ниаккво съмнение. Няма от къде да вземат 700 милиона евро. Освен това тази сума ще стигне за цялата линия 3, ако я изградят в стария варинат, като пълно метро, подземно от началото до края.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
€ 705 млн. заем за метрото

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) отпуска заем от 705 млн. евро на Столичната община за изграждане на метрото в частта от жк „Младост" до „Цариградско шосе". Това съобщи вчера зам.-кметът на София Минко Герджиков. Договорът за кредитната линия ще бъде подписан на 21 ноември тази година. Избрана е вече и фирмата изпълнител -компанията „Трейс холдинг", каза Герджиков. Строителството ще продължи 2 години и половина. Това означава, че ако изграждането започне от Нова година, обектът ще бъде готов в средата на 2011 г, каза Герджиков. Според експертите на ЕИБ София е добро място за бизнес въпреки световната финансова криза.
   Идеята на общината е на „Цариградско шосе" да се изгради паркинг с 1500 места, където хората, идващи в София, могат да оставят автомобилите си и оттам да стигнат с метрото до центъра. Сметките показвали, че това ще доведе до силно редуциране на трафика от Пловдив.


07.11.2008 г., в. "Труд", с. 7

E те утре да не кажат, че вчера са го завършили туй метро. Това ми се струва априлска шега :rolleyes:
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Б.Б. се хвали пред Градски вестник днес:
"...София получава 105 млн. евро заем, с който ще направим над 6 км метро - от първия и от втория диаметър. Парите ще отидат за строеж на участъка жк "Младост 1" - "Цариградско шосе", дълго 2,2 км с две метростанции и паркинг към тях. А от втория диаметър участъкът е от "Обеля" до пътен възел "Надежда" - 4,15 км с 2 станции и 2 паркинга под "Ломско шосе". Така че само крачка ни остава до сключването на договора с Европейската инвестиционна банка. Вече сме насрочили датата, когато вицепрезидентът им ще дойде в общината, за да подпишем...."
останалото са си редовните глупости, които сме свикнали да слушаме...ако на някой му се чете: http://www.gradski.bg/show.php?storyid=581014

hive

  • Guest
Четох, че скоро ще има търг и до Цариградско, но защо не е до Аерогарата пак ли на части и не ли по адекватно първо да се направи до Бизнес центъра първо. Там къде къде повече хора работят и ходят и е близо. А и ще обхване Младост 4.
« Last Edit: 14.11.2008, 18:17:09 by hive »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Четох, че скоро ще има търг и до Цариградско, но защо не е до Аерогатата пак ли на части и не ли по адекватно първо да се направи до Бизнесцентъра първо. Там къде къде повече хора работят и ходят и е близо. А и ще обхване Младост 4.
Търгът вече мина и има избран изпълнител ( Метротрейс, ако не се лъжа) . Срокът за изпълнение е 39 месеца  :)

Почват метрото от „Младост
13.11.2008 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Строежът на метрото от "Младост" до Цариградското шосе ще започне всеки момент, съобщи зам.-кметът Минко Герджиков. Европейската инвестиционна банка е готова да отпусне 105 млн. евро за изграждане на трасето. Това ще е първият кредит от ЕИБ, която работи с утвърдените страни от ЕС. От държавата се очаква да даде още 105 млн. евро. Заради добрия рейтинг на общината ЕИБ не искала обезпечение или държавна гаранция. Освен това кредитите на кметството са много под допустимата граница, която е 25% от собствените приходи. Отсечката до "Цариградско" е дълга 2,2 км с две метростанции. По същата схема ще се финансира и втората 4-километрова отсечка от "Обеля" до Централна гара.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Не си го пропуснал.  8)
Първи метродиаметър има две разклонения : северно - от МС Младост 1 до Летището и южно - от МС Младост 1 до Бизнес парка.
Независимо, че според сайта на Метрополитен все още южното разклонение се води първи етап, на практика започна работата по северното.
Този последния заем ( дето ще го изтеглят всеки момент) ще бъде използван (освен за радиуса "Обеля"- Триъгълника) и за строителството на станции 18 и 19 от разклонението към летището.
Неговото строителство ще бъде на етапи :

I етап - участъка от  "Младост 1" - бул. "Цариградско шосе" (същите тези МС 18 и МС 19).Търгът за този участък беше спечелен от Обединение „Метро Младост”, в което влизат двете дъщерни дружества на Трейс Груп Холд АД - Пи Ес Ай АД-Стара Загора и Трейс-София ЕАД-София. В обединението влизат още Адвалд АД, Стройинжект АД и трима подизпълнители.

Следва участък бул. "Цариградско шосе" - бул. "Искърско шосе" (начало 2010 г.)

II етап - бул. "Искърско шосе" - летище "София" - планирано изграждане след 2011 г.

За южното разклонение (до Бизнес парка), според инж. Братоев има вече разработен технически проект , необходимите 130 млн. , обаче, още не са осигурени...
« Last Edit: 15.11.2008, 10:51:22 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !