Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 37593 times)

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Като за начало - 26 състава, без да броим резервите на линия. Ако се прецени, че е нужно съкращаване на интервала на движение по МД2, тогава ще станат повече.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
Състав А6 е с неработеща врата в предпоследния вагон  :/
« Last Edit: 28.10.2012, 20:38:39 by bonbon »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
Вечерта пътувах с един сив номерен до Младост-1, и по едно време забелязах, че във втория вагон няма никакво осветление. Интересно, че никой не се беше сетил да му каже на машиниста, примерно някой колега или пък пътник. Другият вариант е да е имало техническа повреда.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline mladostman.

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Вечерта пътувах с един сив номерен до Младост-1, и по едно време забелязах, че във втория вагон няма никакво осветление. Интересно, че никой не се беше сетил да му каже на машиниста, примерно някой колега или пък пътник. Другият вариант е да е имало техническа повреда.

пътувал съм в същия втори вагон :D

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
Както знаем, вагоните на номерните състави по тавана си имат отвори, през които влиза въздух от тунела. Тези отвори, от вътрешната си страна, не знам дали сте обръщали внимание, но имат... думата от руски е жалюзи. Та тез жалюзи, спомням си когато пуснаха метрото, във всички вагони бяха насочени надолу и духаше изключително силно. След време, тъй като пътникопотока в тези години беше почти никакъв и вагоните пътуваха празни, тези жалюзи бяха завъртяни нагоре и притока на въздух отвън много намаля. Всичко точно, но с времето се пуснаха все повече от разширенията на метрото, съответно пътникопотока се увеличи, но жалюзите си останаха насочени нагоре. Това не е кой знае какво през по-студените месеци на годината, но определено лятото си има нужда от повече вентилация, особено при пълен влак. Питането ми е следното - защо тези жалюзи не се местят сезонно, тоест лятото да се насочват надолу, а зимата нагоре? Би било хубаво да се мисли и за това, пък и става дума за нещо, което ще се прави два пъти в годината, а не ежедневно.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 546
    • View Profile
    • Email
The cost of changing the direction is larger then the possible benefit for the people, who have to pay the cost  - Така ще ти отговорят икономистите.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Питането ми е следното - защо тези жалюзи не се местят сезонно, тоест лятото да се насочват надолу, а зимата нагоре? Би било хубаво да се мисли и за това, пък и става дума за нещо, което ще се прави два пъти в годината, а не ежедневно.

Явно не им се занимава. И в момента има някои номерни състави, при които духа повече, а при други едва се усеща. Преди време тук имаше много критици точно за този ветрилник, който става в номерните, явно като са отворени докрай жалюзите. Но въпреки това на мен ми е много по-комфортно пътуването в такъв състав, отколкото в задушните и схлупени СКИФ-ове, където особено ако е блъсканица, може да изпаднеш в клаустрофобия. :(

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Отворите, през които влиза въздухът не са ли едностранни. Тоест, засмуква се повече въздух в едната от посоките (към Младост или ктм Обеля) в зависимост как е завъртян вагонът?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2630
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не. От другата страна са в обратната посока.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
И в момента има някои номерни състави, при които духа повече, а при други едва се усеща. Преди време тук имаше много критици точно за този ветрилник, който става в номерните, явно като са отворени докрай жалюзите. Но въпреки това на мен ми е много по-комфортно пътуването в такъв състав, отколкото в задушните и схлупени СКИФ-ове, където особено ако е блъсканица, може да изпаднеш в клаустрофобия. :(
Да, точно заради жалюзите е. На някои вагони са насочени надолу, на други - нагоре, а има и такива, на които са почти затворени. Скифовете без климатик са изключително неприятни, особено лятно време и когато видя, че се задава такъв състав, предпочитам да изчакам следващия, пред това да се кача в спарената душегубка, какво остава и ако е пълен влака, направо можеш да се задушиш. Зимата пък съм чувал за припаднали хора заради тъпканицата и това, че не свалят връхните си дрехи в метрото. И да, от двете страни (ляво/дясно) въздухозаборниците по покрива на номерните състави са в различни посоки.
« Last Edit: 17.11.2012, 00:54:41 by kernel32 »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Не. От другата страна са в обратната посока.
Отворите са само в едната посока и както каза Дифиан ако са в посока на движението, тогава духа, ако не са - тогава ветрилника е значително по-малко
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Отворите са само в едната посока и както каза Дифиан ако са в посока на движението, тогава духа, ако не са - тогава ветрилника е значително по-малко
Хмм, наистина били и в двете посоки, драмата наистина явно е в това, колко са отворени.... С кеф си спомням, като е ставало хубаво течение! :)


Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
Не. От другата страна са в обратната посока.
Отворите са само в едната посока и както каза Дифиан ако са в посока на движението, тогава духа, ако не са - тогава ветрилника е значително по-малко
Това е достойно за бисер на годината ;)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Отворите са само в едната посока и както каза Дифиан ако са в посока на движението, тогава духа, ако не са - тогава ветрилника е значително по-малко
Хмм, наистина били и в двете посоки, драмата наистина явно е в това, колко са отворени.... С кеф си спомням, като е ставало хубаво течение! :)
Вярно, че има отвори и от двете страни, но все пак от едната страна са значително по-големи отворите  :P

Това е достойно за бисер на годината ;)
Супер, пиши ми на ЛС каква ми е наградата
НЕ на хейтърството!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Еднакви са по големина отворите и от двете страни. :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Еднакви са.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Еднакви са и за да кажа нещо ново - духа най-много в еднопътните тунели  :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Мда, бил съм в грешка, наистина са еднакви.
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
А5 с електронни табели :fan:
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
А4 премина днес като служебен на Младост-3 към 11:25, беше с изцяло подменени токоснематели.  :fan:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община