Author Topic: Шахтата между ЦУМ и Шератон, част от тунела Сердика-СУ  (Read 61116 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
в момента на сердика се прави шахтата, където впоследствие ще бъде завъртяна къртицата за са поеме по обратния път. според мен са започвали навреме, защото те не закъсняват, а къртицата
« Last Edit: 07.04.2009, 21:32:26 by LG_ »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Quote from: boris
Наистина на Сердика в момента много услиено се работи (дори и след 18.30). Тези дни изчетох всички стари постинги във форума и се натъкнах на коментари, че ще се гради връзка м/у подлеза на ЦУМ и МС. Аз лично не мога да си го представя това - ще трябва да махнат знамената на НАТО и да разкопаят всичко. Според вас това съединяване на подлезите актуално ли е към днешна дата?
Подробности за този проект има в друга тема ето тук

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: boleroto
Тоя проект напълно заличавас старите сгради в центъра, което според мене е гавра от класа... ама карай.
А относно Сердика.. преди известно време забелязах, че глухите тунели на края на Сердика бяха осветени и май се потготвят да разберат как да бутнат стените...
Аз си мисля че къртицата ще прави тунелите само до котлована, в който ще я обърнат.Разстоянието до засегашните тунели по друг начин ще ги копаят, защото после къртицата няма да може да се върне на заден ход.в тази връзка едва ли още сега ще разбиват стените и ще правят тунелите.Ще влиза прах, мръсотия, шум.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Вижте какво намерих - дали картинката е реална концепция за някоя от станциите???          

http://www.estroitelstvo.com/imoti/metroto...enno257636.html

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Ако направят тунелите до преградните стени ще има трябва поне една седмица, за да изкъртят стената. Не мисля, че могат да си позволят да затворят станцията за толкова.. според мен ще опънат платнища над източните входове на тунелите, които да спират прахта и това е...

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
И според мен е недопустимо да затворят Сердика. Не може да няма инженерно решение, при което да пробият стените без да затварят станцията.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И аз като Маниак да задам една гатанка.Като видите диаметъра на тунелите и се има предвид че и от двете страни тунела е готов- от Ларгото и от страната на станцията, колко ще им отнеме групото пробиване и премахване на една бетонна стена  

Offline boygeorge

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Сега когато Blagun  ми обарна внимание на дълбочината на "Сердика" съм склонен да се съглася с него отностно това че най-вероятно метрото ще мине по на плитко, но е интетресно на каква дълбочина са тунелите и какво е станало с изходя при Мавзолея.А това за реката ме учуди на първо четене но много хора забравят и че под бул. "България" също има река.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Подлезътна ЦУМ от към Шератон вчера тотално го разбиха. Явно напредват в подготовката за разбиване на задънените тунели на Сердика.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Изхода на щита на Шератон мисля, че вече е готов

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Искам да попитам понеже не ми е ясно     какво означава че щита е изграден ? И всъщност какво да разбирам под понятието щит ? И също така означава ли че щом щитът е готов къртицата е стигнала до Сердика и тунела е готов ? Благодаря  !
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Jimi
Искам да попитам понеже не ми е ясно     какво означава че щита е изграден ? И всъщност какво да разбирам под понятието щит ? И също така означава ли че щом щитът е готов къртицата е стигнала до Сердика и тунела е готов ? Благодаря  !
Къртицата и щитът са едно и също нещо.Изглеждат така:http://forum.gtsofia.info/index.php?showto...ost&p=43300.Кръглата машина на част от снимките.С нея се дълбаят тунелите.Тя си е отдавна изградена.Болерото казва, че са подготвили мястото, където ще излезе при ЦУМ.Респективно, тунелът още не е готов.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
само ми е любопитно след като изкопаят галерията за обръщане какво ще я правят - тя ще си е бая големичка...
А за Въртопо - мястото за предвиден обратен завой дрещу Онкологията е немислимо да се използва - това означава да става като на Ломско шосе веднага след надлеза - хем е опасно, хем всички го ползват, щото просто друг начин няма...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Само не виждам какво ще я правят къртицата други ден като пристигне къртицата.Казвате, че е подготвено мястото за обръщане и изхода й.Не знам откога са тези снимки, но тук са прокопали до кота подлез, а къртицата е по на дълбоко

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Състоянието на армировката от разрушените колони и греди при ЦУМ за мен е много добро, което е радващо! Но наистина трябва да се слезе поне още 5 метра.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Действително горните снимки показват само подлеза, но не и шахтата за обръщане на къртицата. Тя е изградена в съседство с подлеза - от източната му страна (откъм Партийния дом). На снимките се вижда, че все още не е изкопана, предполагам че трябва да слезе поне още 5-6 метра, ако не и повече. Преди 2-3 седмици (струва ми се) изляха осмоъгълния бетонен пръстен, който укрепва стените й. Що се отнася до това на какво отстояние ще бъде северният тунел от църквата Св. Петка Самарджийска, на около 3 метра от основите й се виждат горните части на редица пилоти, които вероятно очертават края на бъдещия котлован за тунелите на територията на подлеза.
« Last Edit: 03.04.2008, 23:13:43 by Vladislav »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
така, явно част от старата конструкцията на подлеза ще се ползва и при новия. Което намалява времето за изпълнение. Браво за проектнто решение.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17253
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не съм и вярвал, че може да има такава красота в самия център. А пък и аз не съм отишал да я видя наживо.

И аз се присъединявам към въпроса за отстоянието между северния тунел и църквата.

И я да питам - някой гледал ли е наживо строежа на метростанция Сердика преди 6-7 год. И помни ли, че се направи някакво отклонение на северния тунел посока гарата?

Еййй, ако сте ми отговаряли на последното ми дайте цитата.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
"Красотата" ще е временна, докато не се оправи - веднъж тръгне ли метрото до Св. Петка по план трябва да има пешеходна зона на ниво -1, стъпваща чак върху шахтата за обръщане...

Северно разклонение (противно на твърденията ми) се оказа, че има, но не се знае доколко е ефективно и дали въобще ще се използва... и дали ще го свържат със Сердика 2... това са все въпроси, на които само Братоев може да отговори, но аз лично не виждам смисъл да се правят усилия за такава връзка, при положение, че Обеля-Банишора 100% ще е готова по-скоро от Банишора-Лозенец.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Това за северното разклонени ми е любопитно. Доколкото си спомням времето от строежа на станция Сердика, нямаше нищо, което да прилича на свързващ тунал (доколкото се виждаше през оградите), Ако има такъв, той би трябвало да започва преди самата станция и да минава малко или повече под нея. Сега като се замисля, се сещам за една друга интересна особеност: защо подлезът е "разделен" на две от един малък свързващ тунел с няколкостъпала?! Някакви комуникации ли има между него и тунела на метрото. Знам, че сме обсъждали тази тема, но сега мисля, че отново излиза на дневен ред