Author Topic: Шахтата между ЦУМ и Шератон, част от тунела Сердика-СУ  (Read 61082 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Под тоя тунел е застопоряващата стена на тунелит... поне така мисля, ч етрябва да е. А връзката - те почва в засега необоротния коловоз след стрелката... което ме навежда на мисълта, че е с много малък радиус и много стръмна, за да вземе завоя...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17253
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Quote from: Muslon
Това за северното разклонени ми е любопитно. Доколкото си спомням времето от строежа на станция Сердика, нямаше нищо, което да прилича на свързващ тунал (доколкото се виждаше през оградите), Ако има такъв, той би трябвало да започва преди самата станция и да минава малко или повече под нея.

Започваше преди самата станция и завиваше посока ЦУМ. Беше изграден от бели тухли и беше на едно ниво с коловоза на станцията.
Може пък да не е предвиден за метро, а за бомбоубежище. Между другото такова май се изгради около улица Самуил, успоредно с трасето на метрото.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Щом не е публикувана, следователно я нямаме...
До колкото знаем, къртицата вече трябва да е на Сердика, до няколко дена трябва да са я обърнали и да продължи втория тунел към СУ.
По трасето до Младост всички тунелни участъци са завършени като конструкции, остава само да се излее покривната плоча на Онкологията и довършителни работи по цялото трасе.
Но всичко това се вижда само с едно минаване покрай станциите...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Като цяло не е желателно къртицата дасе спира където и да е без да има отдолу излята някаква основа.С нейните 230 тона, ако спре по празниците за няколко дни работа ще пропадне с доста надолу.а и изостават достатъчно, че да спират.

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
не са спирали изобщо тия дни се разхождах по улиците и си бяха в пълен състав всички служители    така че споко  движат се по изостаналия график  

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Подлезът към Сердика е затворен, пода му е изкъртен, плочките от розово-бежов мрамор липсват, кипеше пълна анархия днес, а докато наблюдавах всичко това един камион слезе по рампата, за да го натоварят, така че мисля, че къртицата пътува вече към Университета.
« Last Edit: 06.05.2008, 21:12:15 by boleroto »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Quote from: boleroto
Подлезът към Сердика е затворен, пода му е изкъртен, плочките от розово-бежов мрамор липсват, кипеше пълна анархия днес, а докато наблюдавах всичко това един камион слезе по рампата, за да го натоварят, така че мисля, че къртицата пътува вече към Университета.
незнам но нещо странично да вмъкна за този подлез.В Господари на ефира дадоха че от Цум влизащите в подлеза си удрят главите заради рекламно табло.И таванът е много нисък и от Шератона и от ЦУМ като влизаш вътре.Дано след пускането на метрото да направят по-дълбоко пода на подлеза като  влиза в него разсеяният човек да не си удря главата.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
След като съвсем затвориха подхода от ЦУМ сега преграждат и половината кръстовище от страната на подлеза. Светофарът го местят и остава само една активна лента за колите, посока гарата. Иначе е супер кофти означена затворената част. Аз не знаех, та стигнах чак до края и тогава видях каква е истинската ситуация
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Подлезът към Сердика е затворен, пода му е изкъртен, плочките от розово-бежов мрамор липсват, кипеше пълна анархия днес, а докато наблюдавах всичко това един камион слезе по рампата, за да го натоварят, така че мисля, че къртицата пътува вече към Университета.

И на мен ми се иска къртицата вече да пътува към СУ, но си мисля, че ако беше така, то на Сердика трябваше да има монтиран куло или портален кран, който да подава бетонните дъги за тунела. Вчера към 18.00 там наистина имаше огромен автокран, но не знам за какво го използваха. Възможно е да са спускали с него в дупката някакви други машини (багер, трактор и т. н.)
А относно скоростта на копаене на къртицата сметките покават, че ако копаеше с по 10 метра на ден от началото на Декември трябваше да е минала около 1600 м, а разстоянието СУ-Сердика е само 1100 м.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: martin4o
Едва ли дори за две, но да се надяваме да е по-скоро. Имам предвид, че ще е повече от 2 седмици.
В затвореното пространство върху платното стои един кран!

Quote from: boris
И на мен ми се иска къртицата вече да пътува към СУ,

Още не е ясно дали картицата е излязла на Сердика. Докато я обърнат и почнат да копаят ще мине повече от месец. Поне така беше при СУ, като там дори не я обръщаха.

Може да направят следния вариант, поради тясната площадка при ЦУМ (само като предположение):
 Бетоновите елементи за копаещия се тунел ще се товарят на СУ и през готовия тунел ще стигат до Сердика и от вагонетките там ще се обръщат  към тунела Сердика-СУ.
Липсата на мощен кран при Сердика подкрепя една такава постановка.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Според мене ще върнат къртицата пак на СУ и тогава ще започне да дълбае и вторият тунел ! Нали спомняте как строяха стадиона<>СУ

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Липсата на мощен кран при Сердика подкрепя една такава постановка.


Но това не обяснява защо днес крана на СУ спускаше тюбинги в готовия тунел...
Може къртицата вече да е тръгнала, а да й подават тюбингите през готовия тунел.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: boleroto
Но това не обяснява защо днес крана на СУ спускаше тюбинги в готовия тунел...
Може къртицата вече да е тръгнала, а да й подават тюбингите през готовия тунел.
Ами то е логично да ги пуска в готовият тунел , защото щитът още не е стигнал подлеза на ЦУМ ! То няма логика да е изграден единият тунел и да се прокопава вторият в посока ЦУМ>СУ и сегментите да се подават от котлована при СУ , да иминат 1 км , да достигнат до стартовата шахта на ЦУМ и да се постават в новоизградащият се тунел ! То по този начин и още 5 г. да се копае няма стане ! Помисли малко , преди да напишеш безсмислено твърдение !

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Quote from: ivan krastev
Ами то е логично да ги пуска в готовият тунел , защото щитът още не е стигнал подлеза на ЦУМ ! То няма логика да е изграден единият тунел и да се прокопава вторият в посока ЦУМ>СУ и сегментите да се подават от котлована при СУ , да иминат 1 км , да достигнат до стартовата шахта на ЦУМ и да се постават в новоизградащият се тунел ! То по този начин и още 5 г. да се копае няма стане ! Помисли малко , преди да напишеш безсмислено твърдение !

Не е безсмислено - къртицата може да е стигнала до Сердика вече. Преди месец беше в началото на Ларгото... не помня точна дата, но към началото на април подлеза пред Президенството беше затворен от зала София до Президенстството, защото отдолу минаваше къртицата...

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Стига сте се карали. Идеята да прекарват тюбингите през единия тунел за другия има някаква логика, но дори да го правят пак трябва постоянно монтиран кран на Сердика. Не знам колко тежи един, но без кран ме съмнява да могат да го взимат от изхода на тунела СУ-Сердика и да го слагат в другия (който още е хипотетичен). Някой има ли идея колко тежи една от тези бетонни дъги?

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
Quote from: rebelheartous
Според мен точно в момента е в най-трудната част от участъка - при останките от Сердика и това още от подлеза пред Президенството. Аз само се чудя как все още никакви археолози и т.н. не са скочили срещу строежа и не са го временно спряли  Но да се надяваме, че това няма да се случи и ще излезе през червения кръг по-скоро от 1 месец време


е ако си спомняш като се зароди идеята преди време скочиха доста от тези ареолози историци и незнам си още какви учени , но Братоев тогава успокои страстите като каза че метрото ще е доста по-дълбоко от останките така че едва ли ще скочат пак освен ако няма някакво срутване в тази област (руините)  

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Ето и как ще изглеждат тунелите при подлеза на ЦУМ :
 




И напречен разрез на последната станция в Младост до Околовръстното :


Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: ivan krastev
Ето и как ще изглеждат тунелите при подлеза на ЦУМ :
 
И напречен разрез на последната станция в Младост до Околовръстното :

Това за ІІ-метродиаметър ли са? Ако е така, то схемите, които си сложил не са верни. Втори ще бъде на 20-25м дълбочина + пресичане с първи. Това не е отразено на схемите!
« Last Edit: 16.05.2008, 14:26:07 by difian »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: maniak
Това за ІІ-метродиаметър ли са? Ако е така, то схемите, които си сложил не са верни. Втори ще бъде на 20-25м дълбочина + пресичане с първи. Това не е отразено на схемите!
Не , за първи са тези схеми ! Това са тунелите , които в момента се изграждат под подлева в посока СУ !

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
И аз останах с впечатлението че става въпрос за МД2!  Не щом са за МД1 явно подлеза е пред Президенството!
« Last Edit: 16.05.2008, 13:05:08 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!