Author Topic: Автомобилостроенето - има ли то почва у нас?  (Read 14682 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ха дано да вземат и завода за гуми във Видин :)

Ми няма да е лошо да вземат и да си правят гумите тука! Макар да не ми е известно Грейт Уол или който и да е било друг автомобилопроизводител да произвежда гуми.
А основните производителли на гуми вече са се ориентирали към северната сни съседка:
 - Пирели - в Слатина
 - Континентал - Тимишоара
 - Мишелин - Залъу
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1283
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Сайтът на завода http://www.greatwall.bg/

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Ха дано да вземат и завода за гуми във Видин :)

Ми няма да е лошо да вземат и да си правят гумите тука! Макар да не ми е известно Грейт Уол или който и да е било друг автомобилопроизводител да произвежда гуми.
А основните производителли на гуми вече са се ориентирали към северната сни съседка:
 - Пирели - в Слатина
 - Континентал - Тимишоара
 - Мишелин - Залъу

To в случая заводът е на Литекс, а на тях не им пречи да имат допълнителна инвестиция.
За гуми съм песимист, но нищо чудно да тръгнат да влагат монтански, добрички или пазарджишки акумулатори.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 531
    • View Profile
Дано си прав. може да не е кой знае какво, но пак е форма на стимулиране на родното производство.
Сигурно ще кажете, те не са качествени и т.н., но от опит знам, че се произвежда спрямо изикванията на поръчителя. Ако Грейт уол искат качество ще го получат.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Българските акумулатори са добри!

Eто един хубав материал с богат на снимки от завода - http://www.automedia.bg/news/article_15047.html
Заслужава си, да се подчертае фактът, че средната възраст на инженерният екип в завода е 25 години, а на монтажниците 19!!! Това е добре според мен, защото Литекс Моторс са наели, за да управлява завода, старо куче - до скоро директор на вторият най-голям завод на Нисан. Така човекът ще може да обучи екип новобранци, които не са имали възможността да придобият някои български "трудови" навици.
« Last Edit: 14.12.2011, 00:18:32 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Инженери на 25г значи току-що излезли от университет момчета. Не съм запознат с особеностите, но ми се струва доста ниска средна възраст. При всяко положение им пожелавам успех!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Преди дни видях натоварен автовоз с Грейт Уол  :fan:
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
Ехе, много са бързи :) Нали се очакваше през февруари да почнат серийното производство...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Възможно е да са били изцяло китайски. Вече и по улиците засякох 1-2 бройки така че явно си продават :)
НЕ на хейтърството!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4210
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Тези, които са по улиците, са внесени от Америка, лесно се познават, най-вече по квадратните задни номера.

Има изложен един Волекс пред МС Васил Левски. Готино е, че така му правят реклама, на мен лично ми харесва. За парите си, мисля, че е добър, още повече ако ще се кара само в София.

Хувърът има страшна популярност в Русия и Украйна. Из интернет има много интересни клипчета с негово участие, как преминава през трудни на пръв погледн оффроуд-терени - http://www.youtube.com/watch?v=pArqhWJ6TuI&feature=related и подобни. Това определено събужда любопитството ми.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз с квадратни номера не съм виждал, а не съм и чувал въобще да са стъпвали на американския пазар. Волекса на стадиона го няма вече
НЕ на хейтърството!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Аз преди седмица-две видях един тестов по Малинов. Отстрани с големи букви пишеше Маде в Ловеч, а отзад с дребнички - тестов автомобил. Аз обаче бих събрал хиляда лева повече и ще предпочета Хюндай И20.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4210
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Като му видиш сглобката на Хюндая бързо-бързо ще се махнеш от него  :/


Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Като му видиш сглобката на Хюндая бързо-бързо ще се махнеш от него  :/
Зависи къде е сглобен... някои уж френски автомобили не могат да се мерят по отношение на качеството с Хюндай, но да не влизаме в оффтопик.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Мен са ми симпатични тези коли. Естествено, съдим засега от картинки. Но е положително за страната ни и дано има развитие! :) Живот и здраве към май-юни бих имал едни 20 хиляди за инвестиране в тенекия и надявам се не е грях, че и към Ловеч поглеждам...  :neznam:
« Last Edit: 23.01.2012, 00:21:58 by difian »

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Дифиане, ако не ти е спешно по-добре изчакай. Както сам казваш засега съдим по картинки, още почти никой няма впечатления, и никой не е направил нужния пробег, за да се прецени стават ли. А и това което в момента пласират е 100% китайско производство, още няма ловешки серии на пазара.
А иначе всяко едно раздвижване в отдавна умрялата ни икономика е добре дошло. Но конкретно, дано да не съм лош пророк, съм лееко песимист. Подобни коли биха имали някакъв успех само при положение че осъществят огромен дъмпинг на фона на всичко останало. Но това не е така. Най-сериозния конкурент на китайките - Дачия, доказания модел Логан в момента е на 12 990 лв, а Сандерото на 13 990. За сравнение най евтината китайка Волекс е 15 990. За толкова се продава доказалия се от десетилетия всъдеход Лада Нива. Китайката би имала някъв успех на цена от примерно 9-10 бона. И като заговорих за Лада в момента те имат шанс за експанзия в Европа и Азия с новия масов модел Гранта, който още не се предлага у нас. Китайките и във външен план не стоят добре - слабо познати са в Европа, и Източна ,и Западна. Докато например Лада още от социалистическо време е лидер на пазара за евтини малък клас коли полу-европейско производство, говоря за Западна Европа. Така че износа отпада, а България е малък пазар за нови коли и това цялото ме кара да съм по скоро песимистично настроен.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Още щом разбрах, че ще правят тук коли, се хванах за главата. Китайски боклкук, произведен в България - по-лошо от това няма накъде. Цената пък въобще не е ниска! - за почти същите пари (16 478 лв. базов модел) можеш да си вземеш чисто нова Шкода Фабия. Можеш поне да си абсолютно сигурен, че караш здрав и надежден европейски автомобил!  ;) На азиатски автомобили (изключая японските) нямам и едва ли ще имам доверие. Според мен си е пилеене на пари да купуваш автомобили от сорта на Хюндай, Деу и тем подобни марки, които като отношение цена-качество не стават. Относно Дачиите - наскоро пътувах с една и ми направи добро впечатление. Като изработка хич не е лоша, още повече, че повечето части са Рено. Много по-предразположен съм към Дачия, та даже и към Застава, отколкото към подобни китайски хрумвания. Виждал съм снимки на брутално куцата и нескопосана изработка на коли за техния пазар, досущ като автобусите ТАТА в една от темите за транспорта по света. Не съм склонен да вярвам, че са способни да предложат качество, поне доближаващо се до останалите европейски марки.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Мале... всеки има право на мнение разбира се, но... Горното, представящо Дачия и Шкода, като едва ли не марки от по-висок ранг от Деу/Шевролет, Хюндай и Киа направо ме уби! Като нямаш преки впечатления, предполагам, че ти се е случвало да се качваш на такова такси..., ми поразпитай малко! В момента няма по-добро съотношение на цена + качество от корейска кола произведена в Южна Корея. Това е тенденция от последните 10 години. Всички мои познати, които карат корейски автомобили твърдят, че следващата ще е пак корейска, а имам и 2-3-ма, които минаха от японски на корейски. Един познат таксиджия караше Фабия и тя буквално се скапа на 400К км., просто пълен срив "от до" проблем след проблем, не можеше да излезе да работи... Сега върти една Лантра, която е на 900К и нещо - е няма такава кола.
Лада Кранта я видях, същата смешно глупава колица като Калина, както се казва "сделана отвсякъде". Тази марка просто няма с какво да впечатли, вече и частите и не са на безценица, както преди години. Срещу 12-13000 лв., че и повече получаваш една безлична кола, без особени екстри, а наличните със съмнителна продължителност на живота. Технически Лада-та винаги е била претенциозна, ако искаш да разчиташ на нея трябва да полагаш редовни грижи. За разлика от някои други модели/марки, тази оставиш ли я на самотек и тя ще те остави. За капак марката се слави с ниска ликвидност и бърза обезценка. Нивата е що годе доказана, но... какво здраво има в една кола, в която част от силовото предаване се счита за консуматив - от 50К до 100К смяна на раздатъчна кутия? Возил съм се, карал съм (2-3 годишна) - дървено, неудобно, шумно/виещо, люшкащо, никакви екстри (най-елементарни) - става само за между нивата и ливадата на село. На всичко отгоре, по кой знае каква логика е един от често крадените модели в България.
Относно плановете на GW. На не едно място беше категорично заявена програмата им за експанзия на европейският пазар от Ловеч. Това е дългосрочен проект, като се планира през 2015 год. да стартират продажбите във Великобритания, Норвегия и Швеция. В момента марката е доста популярна в Русия, предимно с гамата 4х4.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline GoTiNiQ

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
giorev и така да е, новата дизайнерска линия на Киа и Хюндай е доста патетична, копираща евро дизайна от-до. Например второто поколение на i30, което ще излезе скоро доста прилича на Пежо 308. Че дори се предлага и един син цвят, който е същия като ярко синия на 308.
Киа и Хюндай ме кефеха като се отличаваха от останалите и най-вече от европейските. Getz например изглеждаше по-добре от i10, а Хюндай Купе беше с много по-хубав дизайн от сегашния им спортен модел. А Accent (модели 2000 и 2003) също имаха семпъл, но приятен дизайн преди да го забозавят с това нещо:


И конкретно по темата - малкия модел Great Wall е доста хубав.