Author Topic: T4D  (Read 62428 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #20 on: 26.06.2008, 17:10:45 »
Quote from: emo
Ако си говорим за най-лоша пляка - тук вече може да се номинират всички начело с 1075 и 1032.
Неясни са съдбите на 1055 и 1017.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #21 on: 27.06.2008, 15:58:11 »
Quote from: София 70
Неясни са съдбите на 1055 и 1017.

1017 има много съвестни титулярки. Особено Катя кара докато може - един ден дойде на съдебната и трамваят вонеше на изгоряло в радиус от 30 метра, а тя най-спокойно каза, че се е запалила спирачка и я е разкачила. Ортачката й Ася уж само се кара с монтьорите да оправят трамвая, ама май повече я взимат за мезе.
1055 също има много съвестен титуляр първа смяна - и той кара докато трамваят даде пълен отказ.

За да бъдат и двата спрени и никой да не си прави и труда да ги ремонтира, значи са налице повтарящи се повреди и наистина кога ли няма да могат да тръгнат изобщо, както е станало с 977.

Хайде да използвам момента да поздравя всички титуляри на пляки - това са най-добрите ватмани в София. Истинска мъка е да караш всеки ден такова нещо. Много ми е интересно защо половината ватмани от Красна като разберат, че трябва да карат пляка и взимат болнични или прибират трамвая след 15 мин и задължително искат чешки! Според мен трябва пляките да се карат на ротационен принцип от абсолютно всички ватмани в депото - средно по 2-3 дни в месеца. Не е справедливо едни и същи хора да се мъчат и да се молят поне събота и неделя някой от редачите да се е смилил и да е пуснал чешки.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #22 on: 27.11.2008, 19:47:55 »
Защото всеки ден дават дефекти , неизвестни дори и на производителя , поради побългаряването им. Ако изгори едната група или двете какво става когато е мотрис и ремарке ?
Преди доста време 2057 не разпознаваше 2056 като втори вагон .И това не е единичен случай и не само за тази двойка  . Емо и ЧКД (а, и BATMOON) могат да разяснят по-подробно проблемите на ЧКД .Някои от тях са губене на ход , губене на ел спиране .Чест проблем е блокиране на спирачки лНапример на 2035 ако му се използва опцията за отваряне на стрелка чрез ключът на таблото вагонът блокира .
Струва ми се , че така желаното от някои предстоящо закриване на тм.9 е именно за да се избяга от проблемите  .
За Т6В5 нещата са почти също толкова трагични , дори и повече.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11830
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #23 on: 27.11.2008, 22:09:56 »
Днес имах късмета да пътувам с вагон 1075 от старите ЧКД-та Т4 по ТМ 19 от гарата до НБУ(тъй де до Горнобански път и после 15 мин.пеш) Незнам какво не им харесвате, но на мен много ми хареса-не се бях возил на такъв някъде от 2006-та, когато ги пускаха и по ТМ5. По Цар Борис ІІІ вдигнахме над 50 км/час, като вози много меко и е много тих-почти не се усеща, отоплението и доста силно, под всяка седалка има печка и в целият салон има около 20 печки. Сега не мога да кажа че става баня 25 градуса, но държи доста добра температура вътре, при положение че навън е под нулата-може би към 20 градуса, и то при положение че на всяка спирка се отварят и трите врати-на мен даже по едно време ми стана горещо. Незнам но не мислите ли, че возят по-добре и са по-комфортни от 403 например? Освен това много ми харесва ретро салона с извитите форми. Някой беше споменал, че стъклата им са от София 70-оказа се че са си оригиналните, на стъклата има печат и пише Чехословакия. Забравих да спомена, че ватманката много добре кара.
И могат ли да се движат по линии сложен профил, като 18, 10 и 9? Помня ,че допреди 6-7 години минаваха през гората и си бяха редовно по 14 и 2.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Т4Д, Т6А2
« Reply #24 on: 27.11.2008, 22:15:26 »
Те могат да се движат по тези трасета със сложен профил, но дали ще спрат е въпроса, защото както всичко побългарено са си е**ли майката.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #25 on: 28.11.2008, 02:39:57 »
Незнам но не мислите ли, че возят по-добре и са по-комфортни от 403 например?
Е ти сега ли откриваш топлата вода? Естествено, че всичко чешко е по-добро от всичко българско.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6153
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #26 on: 28.11.2008, 09:48:37 »
Незнам но не мислите ли, че возят по-добре и са по-комфортни от 403 например?
Аз колкото и да не обичам София 100 казвам, че возят по-добре от чешките плякита. Единствения недостатък е шума, но него и при Т4 го има. Танцуваш като балерина в чешките, ако си правостоящ, докато в българските такова нещо няма. Схлупени са, тесни са, имат малки седалки, освен всичко са и побългарени в най-лошия смисъл на думата. Друг е въпросът, че 403 е невиждана барака и по-добре да ги сравняваме с нещо като 427 например.

Offline unbekannt

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #27 on: 28.11.2008, 17:19:05 »
Т.нар. пляки са много по-комфортни, удобни, топли, уплътнени, тихи, здрави и все в тоя ред на мисли от която и да е бг каруца! Да не говорим, че седящите им места сигурно са колкото на някоя 2-но съчленена катафалка с люлеещи се стени и температура в салона около 0-та и макс скорост около 50км, от серията 300... Жалко че нямаме повече, да сменят с тях барутниците по 5 и да вдигнат скоростта на движение.  :(
« Last Edit: 28.11.2008, 17:21:45 by unbekannt »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6153
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #28 on: 28.11.2008, 19:20:13 »
"Здравите" пляки ги разкараха от гората, от графа, от надлеза, дори от Тм5, и ги закотвиха на линията с минимално натоварване 8. Това мислиш ли, че е защото са "здрави"? ;)
А аз категорично предпочитам да съм си сложил едно яке, но да се возя на широко и светло в 3хх (които, впрочем, хич не са по-студени) и да не се бутам в човека зад мен при потегляне и да прегръщам изкривяващи се лостове.
Да не говорим, че 309 заслужава да се движи по линии като Тм10 именно заради надеждността си. И ако не се върне от ремонта си въобще, аз ще си обръсна главата в знак на почит!
« Last Edit: 28.11.2008, 19:21:51 by tiristor »

Offline unbekannt

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #29 on: 28.11.2008, 20:25:24 »
Хич не са по-студени серията 300, само някакви си 20-25 градуса... При едните има РАБОТЕЩО парно под всяка седалка, при другите мижави и грешно проектирани реутани, ако въобще работят.
Сигурно не са сигурни - понеже ги е пипнала калпава БГ ръчица, само че ако се поддържат като хората, са много по-добри от който и да е бг вагон. И от 5 не са ги разкарали щото са несигурни, а просто бройката им е недостатъчна. И нека пратят серията 300 в Люлин,  върнат пляките на 5, само да не се разбие някоя каруца на склона преди Била... като 1 време 1 София 70 на последната спирка. А бг каруците с каквато и да е поддръжка са тъмни, студени, с клатещи се стени, шумни, буксуват, духа в тях, тресат се, друсат - боклук отвсякъде! Всеки нормален човек ще ти каже, че татрите са на светлинни години напред.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6153
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #30 on: 28.11.2008, 21:00:39 »
Със сигурност са БИЛИ по-добри, преди да достигнат сегашното си ниво. Не оспорвам, че ако сравниш Т4 на 20 години с Б-1300 на толкова кой ще е по-добър. Още повече, за 60-те години Т4 са били абсолютния пионер в трамвайната техника в Европа (Централна и Източна). Просто в момента (2008 г.) Софийските Т4 не струват пред Българиите, и затова можем много да благодарим и на инженерите от Трамкар, и от Красна.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #31 on: 28.11.2008, 21:08:08 »
Хич не са по-студени серията 300, само някакви си 20-25 градуса... При едните има РАБОТЕЩО парно под всяка седалка, при другите мижави и грешно проектирани реутани, ако въобще работят.
Сигурно не са сигурни - понеже ги е пипнала калпава БГ ръчица, само че ако се поддържат като хората, са много по-добри от който и да е бг вагон. И от 5 не са ги разкарали щото са несигурни, а просто бройката им е недостатъчна. И нека пратят серията 300 в Люлин,  върнат пляките на 5, само да не се разбие някоя каруца на склона преди Била... като 1 време 1 София 70 на последната спирка. А бг каруците с каквато и да е поддръжка са тъмни, студени, с клатещи се стени, шумни, буксуват, духа в тях, тресат се, друсат - боклук отвсякъде! Всеки нормален човек ще ти каже, че татрите са на светлинни години напред.
T4D  бяха разкачени поради несинхрон в двойките - сиреч предният тръгва , задният след малко , спирането  -също . Проблеми със зацепването . Разбира се това са породени от нас дефекти . Колкото за баирчето вЛюлин - не забравяй , че дълги години на усложнения и сложния профил работеха София 65 и София 100, както и Т6М 700 И Т6М 700М .В момента няма абсолютно никаква причина именно тези трамваи да работят по линия 10 например , защото са доста по-добре поддържани от Т6А2 ИТ4Д.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #32 on: 28.11.2008, 21:29:46 »
Тук усещам някаква лека закачка, ама я си преставете рамата на пляка и скелето изградено в Трамкар да беше тръгнало? Хихихихихи :P щеше да стане мега добрият трамвай и по-сложни и по прости профили щеше са се движи. :P
The Grand Tour

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6153
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #33 on: 28.11.2008, 21:35:48 »
А така! Да живее 1089 - Трамвай на годината '09 :D
Впрочем, въпросния сигурно наистина е най-добър от всички пляки, защото не е докосван.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #34 on: 28.11.2008, 21:44:04 »
Quote
Да живее 1089 - Трамвай на годината '09
Не 1089, а скелето до него което седеше. :fan:
The Grand Tour

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3396
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Т4Д, Т6А2
« Reply #35 on: 17.12.2008, 17:09:08 »
A 2051 и 2052 oткoгa сa пo 18?

Откакто имат недостиг на единични чешки. Въртят ги по 10 и 18. Сторило им се е по-разумно да разцепят тях, отколкото някой стар.
2006 е на ГПР.
2055 скоро трябва да излезе на линия.

И нещо много интересно - от останалите 13 пляки - вчера 12 бяха на линия по 8, а 13-тата на ТО. Такава успеваемост не знам някога да са имали.
Kоя е обезкостената пляка при 421?
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #36 on: 17.12.2008, 18:04:44 »
1039.
мур

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #37 on: 11.03.2009, 10:05:10 »
Някой да снима челното стъкло на 980 явно простотията край няма.
The Grand Tour

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #38 on: 11.03.2009, 11:00:58 »
Някой да снима челното стъкло на 980 явно простотията край няма.

Какво му е?
Този трамвай претърпя удар преди 5 год. и оттогава челното му стъкло е преправяно. Доста неудобно е за ватманите, защото е по-високо сложено, а и няма къде да се сложи табела отпред.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Т4Д, Т6А2
« Reply #39 on: 06.04.2009, 19:11:33 »
Някой да снима челното стъкло на 980 явно простотията край няма.

Какво му е?
Този трамвай претърпя удар преди 5 год. и оттогава челното му стъкло е преправяно. Доста неудобно е за ватманите, защото е по-високо сложено, а и няма къде да се сложи табела отпред.
Точно това е имал впредвид Таури , че е нестандартно.
Алкохолиците в Красна явно не са имали повод да го сменят с оригинално от бракуваните плякита .