Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 78529 times)

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
    • Email
Европейци сме ний, ама все не сме дотам!… — из "Бай Ганю журналист" (т.1, с.126)
И все си мисля, че в София все пак има напредък относно поведението в обществения транспорт. Рядко ми се случва някой да се бута да се качи на влак/автобус/трамвай преди да са излезли слизащите, за ескалаторите също има напредък. Разбира се, без Бай Ганю не може, все ще има някоя колоритна личност да развали идилията. Да благодарим на Wizzаir и Ryanair, че стимулираха пътуванията "из Европа", та да може повече хора да почерпят пример за организация на движение, а и не само :)

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Това може да работи в чужбина, ама за България не става. 80-90% от българите предпочитат да се возят на ескалатора. ако трябва това да става в колона по един, ще трябват по 5 минути да се източат всички хора от перона в пиковите часове. Следващия влак ще е дошъл, а още хората от предишния няма да са напуснали станцията.
Интересно наистина как в чужбина и конкректно в Лондон с влакове през 2 минути и в пъти повече хора не се получава този ефект, който визираш :neznam:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
    • Email
Ами например с работещи ескалатори. У нас стоят счупени с месеци, повече от 2 седмици няма ескалатори на Сердика 2, повече от месец не работи един от ескалаторите на Мария Луиза, и така нататък.

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Дори и да работят всички ескалатори, пак ще има хора които обичат да се хващат от двете страни и ще блокират част от други, които бързо биха напуснали станцията. Да - някои ескалатори са по-тесни, но например скорошни проучвания в Лондон показаха, че в пикови часове ще отпада забраната за колона по ескалаторите, но не за да могат хората да се ширят, а да стъпват по двама на стъпало и така да са увеличи пропускливостта.
И щом може да се използва твърдението, че който бърза да хваща стълбите, със същия успех може да се изплозва и друго - който, не иска да му се бутат да хваща стълбите, по-широки са.

Мисля, че офтопика в тази тема стана твърде много и напредък никакъв.
« Last Edit: 07.04.2017, 15:02:02 by dan »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
много мразя да си стоя на ескалатора и някой да ме потупа за да иска да ме заобиколи!!! като иска да бърза, да хваща стълбите или третия/неработещ ескалатор.
А аз пък много мразя да бързам по стълбите, защото по ескалатора, по който без да бързам ще стигна два пъти по-бързо, е пълно с возещи се по средата. Пробвай в час пик в някой по-голям западен град да стоиш в средата на не по-широкия ескалатор и може не само да те потупат, а и да те бутнат съзнателно обратно долу.
Ескалаторите в метрото не са тези в ЦУМ от едно време и не всички са тръгнали на лежерна разходка.
80-90% от българите предпочитат да се возят на ескалатора.
За щастие не са 80-90%, а много по-малко с тенденция към намаляване. Редовно пътуващите в метрото са почти култивирани вече и само някой случайно попаднал или инат нарушава дисциплината.

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 111
    • View Profile
Това може да работи в чужбина, ама за България не става. 80-90% от българите предпочитат да се возят на ескалатора. ако трябва това да става в колона по един, ще трябват по 5 минути да се източат всички хора от перона в пиковите часове. Следващия влак ще е дошъл, а още хората от предишния няма да са напуснали станцията.
Интересно наистина как в чужбина и конкректно в Лондон с влакове през 2 минути и в пъти повече хора не се получава този ефект, който визираш :neznam:
Въпрос на манталитет. там има голям процент които предпочитат да ходят по ескалаторите вместо да се возят. а в България тия са много малък процент. тука почти всички предпочитаме да се возим. за това при нас е неприложимо подобно нещо.

А аз пък много мразя да бързам по стълбите, защото по ескалатора, по който без да бързам ще стигна два пъти по-бързо
Абсолютно невярно. с ходене по ескалатора най-много да си спестиш 15-20% от времето, за което ще се качиш пеша по стълбите. при такива сравнения трабва да вземеш предвид геометрията на стълбището и на ескалатора. Геометрията /или по-конкретно наклона/ на стълбището е съобразена със спецификите на човешкия организъм. ходенето по ескалатор е по-енергоемко и е по-трудно за асимилиране от вестибуралния апарат. другото нещо е скоростта на ескалатора. обикновенно е ~1,5 км.ч.

За щастие не са 80-90%
Пътувам с метро всеки ден и гледам какво става. 80-90% от хората предпочитат да се возят на ескалатора. И ако в час пик не се качват по двама на стъпало няма да могат да се изтеглят до пристигането на следващия влак. Вярно е, че извън пиковия час повечето хора се редят отдясно. но тогава няма навалица и няма проблеми.

Аз стоя в средата и се държа от двете страни защото съм на възраст и съм по-тежък. и така ми е по-лесно да пазя равновесие. да не говорим ако има някакъв багаж. къде да го държа?!!!!!!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Е в час пик как да ходят хората, като ескалатора е задръстен с возещи се? Половината от тях дори не са си помисляли, че могат да ходят вместо да се возят.
Quote
Аз стоя в средата и се държа от двете страни защото съм на възраст и съм по-тежък. и така ми е по-лесно да пазя равновесие.
На всички станции между всички нива има асансьори за такива случаи.
Quote
Геометрията /или по-конкретно наклона/ на стълбището е съобразена със спецификите на човешкия организъм. ходенето по ескалатор е по-енергоемко и е по-трудно за асимилиране от вестибуралния апарат.
На мен ескалатора ми е най-удобен за ходене - обикновените стъпала са ми много начесто, затова прескачам половината, но тогава пък са ми далече. И вестибуларният ми апарат асимилира ескалатора съвсем безпроблемно.

Никой не ограничава возенето, просто е необходимо возещите се да имат предвид, че има и ходещи, които нямат време за возене. Надявам се това да се получи по естествен път с увеличаване на ходещите, както се получава постепенно и с пешеходците по велосипедните алеи.

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 111
    • View Profile
Е в час пик как да ходят хората, като ескалатора е задръстен с возещи се? Половината от тях дори не са си помисляли, че могат да ходят вместо да се возят.
Може и да са си помисляли, но да предпочитат да се возят. въпрос на личен избор. и ако мнозинството иска да се вози, за останалите няма място на ескалатора. ако им се бърза - да хващат стълбите.

На всички станции между всички нива има асансьори за такива случаи.
Още не съм станал чак толкова стар, че да ми трябва асансьора. освен това асансьори има само от едната страна на станциите. какво правим ако искам да изляза от другата страна?!

На мен ескалатора ми е най-удобен за ходене - обикновените стъпала са ми много начесто, затова прескачам половината, но тогава пък са ми далече. И вестибуларният ми апарат асимилира ескалатора съвсем безпроблемно.
Наясно ли си, че наклонът на стъпалата на ескалатора е по-голям от този на стъпалата на стълбището?

Никой не ограничава возенето, просто е необходимо возещите се да имат предвид, че има и ходещи, които нямат време за возене. Надявам се това да се получи по естествен път с увеличаване на ходещите, както се получава постепенно и с пешеходците по велосипедните алеи.
Ако ходещите и возещите станат 50:50, тогава може да има такова правило. Но докато возещите са в пъти повече, не трябва да го има това правило за да може да има по-бързо изнасяне от станциите.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1704
    • View Profile
Докато хората са достатъчно малко, че да се возят по един на стъпало, не виждам какъв е проблемът да стоят просто отдясно. Когато бързам, на ескалатора се движа два пъти по-бързо, отколкото по стълбите (без да тичам) и ми отнема доста по-малко усилия...
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 111
    • View Profile
Специално заради вас питах един приятел, колега от института, за повече подробности по въпроса. В България стандарта за изграждане на стълбища предполага наклон от 25 до 32 %. От друга страна ескалаторите се правят с наклон от 35 до 40 %. Рядко над 40%. Най-много 45%. При нормално движение по стълбище с наклон 28 % средностатистическия човек се движи с ~ 4 км./ч. При изкачване по спрял ескалатор с наклон 37 %  със същите усилия се постига ~3 км./ч. Стандартно ескалаторите се движат със скорост между 1,1 и 1,5 км.ч. Ако пренебрегнем теорията на относителността и просто съберем двете скорости излиза, че ако човек ходи по работещ ескалатор ще се движи със скорост между 4,1 и 4,5 км./ч. Значи с между 0,1 и 0,5 км./ч. по-бързо отколкото по-стълбите.

Дори съм се изхвърлил като написах, че се спестява 15-20 % от времето. Релно се спестява между 4 и 14 % от времето. Това е при идеални условия. Хайде сега прибавате всяко забяване, което правите когато трябва да се заобиколи по-широк човек или поради друга причина. Избийте си от главата, че като ходите по ескалаторите печелите нещо!!!!!!!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В метрото обаче стълбите и ескалаторите са с еднакъв наклон, както и не винаги има стълби изобщо, така че тия разсъждения са общи теории някакви и не са меродавни... и не всички хора са средностатистически.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1704
    • View Profile
Абе аз като си крача по ескалатора, си изпреварвам хората по стълбите. Ако се возя, обикновено малко изоставам.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
За мен сте на 50% прави и двете страни.  От моя гледна точка и опит при качване трябва да си стоят хората в средата или сутрин примерно на Сердика 2 по двама на стъпало. Обаче на слизане трябва да правят място за ходещи особено на станции с централен перон или както е Сердика 2 с общ ескалатор за слизане и качване за страничните перони. Много е тъпо да ти дойде влака докато слизаш с ескалатор и някоя лелка да е за обратната посока и да не бърза и да изпуснеш влака щото още 10 секунди след слизане запушва изхода.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk