Author Topic: Градският Транспорт в Македония  (Read 17382 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4349
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #40 on: 15.10.2009, 14:34:26 »
За цялата си история Чавдар не е произвел нито един нормален автобус, всички произведения страдат от безброй конструктивни дефекти, недомислици и отчайващо качество на изпълнение. Кооперацията със западен производител надали може да доведе до нещо добро - Чавдар 141 са съвместно с MAN, но вече имат по 2-3 основни ремонта, 8 бракувани автобуса от 30, вонят на нафта и реват като танкове. Турските MB O345G и MAN SG262 са с класи отгоре - много по-тихи особено O345G, не вонят на нафта, O345G едва в последните месеци минават първи основен ремонт, MAN още не са минавали такъв. O345G има само едно ниско удобно стъпало по цялата дължина за разлика от душегубките Чавдар. :(

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #41 on: 15.10.2009, 14:37:26 »
Чавдарите не са съвместно с МАН, двигателите само са им от тази марка, а проблемите, които дават, не идват от тази връзка. И това, какво общо има, със Скопие!!!???

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #42 on: 16.10.2009, 01:43:34 »
За цялата си история Чавдар не е произвел нито един нормален автобус, всички произведения страдат от безброй конструктивни дефекти, недомислици и отчайващо качество на изпълнение. Кооперацията със западен производител надали може да доведе до нещо добро - Чавдар 141 са съвместно с MAN, но вече имат по 2-3 основни ремонта, 8 бракувани автобуса от 30, вонят на нафта и реват като танкове. Турските MB O345G и MAN SG262 са с класи отгоре - много по-тихи особено O345G, не вонят на нафта, O345G едва в последните месеци минават първи основен ремонт, MAN още не са минавали такъв. O345G има само едно ниско удобно стъпало по цялата дължина за разлика от душегубките Чавдар. :(

Чавдар 141 страда от неправилна експлоатация и поддръжка.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4349
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #43 on: 16.10.2009, 10:13:29 »
Ако е неправилна експлоатация и поддръжка, тогава защо аналогичните по конструкция MAN SG262 работещи по натоварени линии при същата поддръжка нямат такива проблеми. O345G също са на натоварени тежки линии, поддръжката им е дори по-лоша, но едва в последните месеци минават основни ремонти. :)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #44 on: 16.10.2009, 12:52:58 »
МАН-овете, какво общо имат по конструкция, с Чавдарите!?  :bb:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4349
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #45 on: 16.10.2009, 13:21:18 »
Общото е задномоторната компоновка, хоризонталния двигател отзад под пода, височината на пода, конструкцията на съчленението. :)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #47 on: 21.11.2009, 19:15:35 »
Пишат Кинг Лонг българска компания  :D
Пак на политика се избива...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #48 on: 21.11.2009, 19:51:13 »
E, в това няма нищо лошо. Просто представителството на китайците е у нас. Незнам но този факт може и да има връзка със строящият се автомобилен завод на китайската Грейт Уол край Ловеч.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #49 on: 21.11.2009, 20:37:56 »
E, в това няма нищо лошо. Просто представителството на китайците е у нас. Незнам но този факт може и да има връзка със строящият се автомобилен завод на китайската Грейт Уол край Ловеч.
В Ловеч са само леки коли. Но е ясно, че журналистите не са големи формалисти навсякъде и писаниците им са като развален телефон.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #50 on: 23.11.2009, 21:57:11 »
E, в това няма нищо лошо. Просто представителството на китайците е у нас. Незнам но този факт може и да има връзка със строящият се автомобилен завод на китайската Грейт Уол край Ловеч.

За голяма част от македонските журналисти "българско" е по-обидно от "китайско", това имах  предвид

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #51 on: 09.03.2010, 19:58:21 »
http://www.investor.bg/?cat=5&id=95001
Българска фирма се бори с китайци за поръчка в Македония
Българската фирма „Кинг лонг“ е решила да обжалва решението на Комисията за обществени поръчки в министерството на транспорта на Македония, с което за победител в търга за доставка на 202 двуетажни автобуса за нуждите на обществения транспорт в Скопие бе обявена китайската фирма „Джендгджоу ютонг“, съобщава македонският вестник „Дневник“.

Вестникът цитира генералния мениджър на „Кинг лонг“ Венета Мирчева, която не крие изненадата си от решението на комисията, дала, според нея, при оценката на офертите предимство на елементи, които нямат такова съществено значение за общата оценка.

„Комисията за обществени поръчки практически ни дисквалифицира, поставяйки на първо място изискването за дизайна на автобусите срещу цената, която носи 70 точки. Ние предложихме по-ниска цена от китайската фирма, а това въобще не ни е зачетено. Имаме само 5,5 точки за дизайна и още 5 точки за техническите характеристики. Цената все пак има предимство пред всичко друго“, коментира Мирчева.

Тя твърди, че техният автобус има повече седалки, по-добра и по-качествена автоматична рампа и двигател „Евро 5“ с 320 конски сили. Освен това и цената, която е основен критерий при оценката, е много по-ниска от тази на китайската фирма.

Аргументът на комисията е, че българската фирма не е изпълнила изискването за „ретро-дизайн“ на автобусите. Изискването е било двуетажните автобуси да изглеждат така, както „онези от петдесетте години в Скопие, с които да се върне духът на старо Скопие“.

Според офертата на „Кинг лонг“ цената на един автобус би била 137 950 евро, докато китайците предлагат цена от 159 000 евро.

Това е пети търг за доставката на двуетажните автобуси. Предишните четири бяха провалени поради отказа на Комисията да обяви за победител българската фирма.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #52 on: 09.03.2010, 20:14:10 »
Хаха, Кинг Лонг не са китайции... Ама все пак съм за нашите, ако начислената печалба е за българската икономика.  :) Ама едва ли ще успее обжалването при такава ясно изразена позиция против нашите с провалените предишни търгове.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #53 on: 09.03.2010, 21:53:35 »
може ли някой да постне снимки на автобусите,които ние им предлагаме и тези на китайците....?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #54 on: 10.03.2010, 00:36:04 »
каквито поръчителите такива и доставчиците, няма какво друго да кажа ...
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #55 on: 14.03.2010, 16:59:03 »
 4 провалени търга и олигофренско изкискване. Направо смърди на политика от БЮРМ! Ще видят ЕС и НАТО през крив макарон. Съд до дупка!
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #57 on: 18.03.2010, 16:00:28 »
King Long double-decker bus


Най-гнусния и непрактичен интериор на DD който съм виждал до сега. И пак ръчни скорости! KING-LONG да остави производството на DD на фирмите които си знаят работата...
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #58 on: 18.03.2010, 17:01:42 »
Абе то по-добре от Столична община да гледат внимателно тези търгове, защото рано или късно ще трябва и при нас да се мисли начин подобни боклуци да бъдат отсвирени от търговете.

Offline bus_fenburgas

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #59 on: 18.03.2010, 20:18:22 »
Самият факт че общината на Скопие е решила да купува 202 автобуса и то двуетажни заслужава уважение.Най добре е да ги купи от българска фирма,но парите са си техни и те се решават