Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 83476 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
При модернизацията на номерните могат да се закупят още вагони и да се направят 5 вагонни композиции. Така ще се избегне нуждата от въвеждане на подобна практика с не отваряне на врати.

Жената е чукала не по затворена врата, а от другата страна, тоест не към перона. Не можах да разбера от разказа жената с намалено зрение ли е била или просто неадекватна. Иначе полезно като информация е да се съобщава от коя страна е перонът на следващата спирка, или в аудиосъобщенията, или поне на мониторите с една стрелка наляво или надясно.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Аз също съм "ЗА" съобщаването от коя страна ще се отворят вратите, но някои съфорумци смятат, че съобщенията стават прекалено много. Но със сигурност това за забравения багаж може да бъде съобщение на видно място, а не гласово такова. А по-полезно ще е от коя страна ще се отворят вратите. Дори на гарите и автогарите (където са близо) е полезно да се съобщава, че има връзка с влакове и автобуси (по образец на Лондонското метро).

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
При нас информационната система е различна от тази в Лондон. Тук всички стандартни съобщения са записани едно след друго и се задействат от един бутон, докато там си има един информатор, който съобщава за станциите и връзките с друг транспорт, и няколко други бутона (доколкото съм запознат са номерирани от 0 до 9), натискането на които извежда служебните съобщения като да си пазим багажа, при еди-каква си ситуация да направим еди-какво си и т.н. Съобщенията у нас е нужно да се разделят, като преди тръгване се съобщава лаконично - "Внимание! Вратите се затварят!", а вече в тунела да се съобщава коя е следващата станция и къде да се обадим при забравен багаж. Тогава ще може да се въведат и съобщенията за вратите на следващата станция, както и връзките на нея с другия ГТ. Но не знам дали паметта на информационната система позволява записването на толкова много информация. Преди време имаше проблеми поради малка памет на номерните състави и редовно информаторите "забиваха" по дългия маршрут.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Има ли къде да разбера нещо повече относно функционирането на управлението на моделите метровлакове, които имаме в София?

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Прави ми впечатление, че напоследък между Стадиона и СУ влакчетата се движат по-бавно. Визуално ми се струва че не е с повече от 20-25 км/ч, като това е само в посока от Стадиона към СУ. В обратната посока се движат нормално. Някой има ли идея за какво е това поредно намаляване на скоростта на метрото?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Напоследък много често в пиков час се настигат. Понякога се случва на Стадиона още да е червен изходният светофор, а следващият влак да се зададе. Може би е заради това.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Напоследък много често в пиков час се настигат. Понякога се случва на Стадиона още да е червен изходният светофор, а следващият влак да се зададе. Може би е заради това.
Едва ли. Червеният изходен светофар не пречи на задаващия се влак да влезе на станцията.

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не пречи, но срещу червено скоростта е до 20 км/ч.
А е много вероятно, машинистът на следващия влак, предвиждайки спиране на червено в тунела да се влачи, за да не спира.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Прави ми впечатление, че напоследък между Стадиона и СУ влакчетата се движат по-бавно. Визуално ми се струва че не е с повече от 20-25 км/ч, като това е само в посока от Стадиона към СУ. В обратната посока се движат нормално. Някой има ли идея за какво е това поредно намаляване на скоростта на метрото?
Правилно си забелязал.
Според познат работещ в системата малко преди Нова година са сложили намаление точно там. Нещо е свързано със строителството на третия метродиаметър, като предпазна мярка, а не че нещо се е случило.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Как точно се командват таблата за показване на минутите до следващия влак? Изцяло ръчно или полуавтоматично и ако е второто как става?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11882
    • View Profile
Интересно ми е, при този интензивен снеговалеж + вятър каква ли е ситуацията с открития участък при летището? Сигурно вече от Метрополитен съжаляват, че не са го покрили  :devil:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13354
    • View Profile
    • Email
Интересно ми е, при този интензивен снеговалеж + вятър каква ли е ситуацията с открития участък при летището? Сигурно вече от Метрополитен съжаляват, че не са го покрили  :devil:
Евтиното винаги излиза скъпо! Да имаш покрити 99% от метромрежата и да оставиш 1% непокрит - безценно!

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Освен известна склонност към буксуване и пързаляне, няма причина да има други проблеми.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Този 1% е оставен открит нарочно, според мен. Не вярвам да е за да се спестят пари.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13354
    • View Profile
    • Email
Този 1% е оставен открит нарочно, според мен. Не вярвам да е за да се спестят пари.
Освен да се правят хубави снимки на Терминал 2 не мога да измисля друга причина  :rolleyes:

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Този 1% е оставен открит нарочно, според мен. Не вярвам да е за да се спестят пари.
Освен да се правят хубави снимки на Терминал 2 не мога да измисля друга причина  :rolleyes:
Е да, не е казано, че е напълно смислена причината ;) Можеше да се направи като мостовете между Обеля и Ломско шосе.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Покриването поне с тази технология, която прилагат не помага особено много. За участъка между Надежда и Обеля нямам наблюдения, но между Младост и Мусагеница например при снеговалеж и дори при дъжд в повечето случаи машинистите избягват да вдигат повече от 20-30 км/ч, защото спирането на Мусагеница е под въпрос. :D

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 403
    • View Profile
    • Email
Покриването поне с тази технология, която прилагат не помага особено много. За участъка между Надежда и Обеля нямам наблюдения, но между Младост и Мусагеница например при снеговалеж и дори при дъжд в повечето случаи машинистите избягват да вдигат повече от 20-30 км/ч, защото спирането на Мусагеница е под въпрос. :D
Така е, днес ходих до Летището, дори "покрития" участък си беше като открит. Има големи фуги, долу на релсите си има стабилно покривка.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 546
    • View Profile
    • Email
Хора, сега като излязаха новите Инспиро-та и им видяхме новите ливреи, не мислите ли че е крайно време да се спре с тази шарения по ливреите. Все едно влаковете в София са събирани от кол и въже. До сега използваните цветове са: старите - сиви и сини, русичите - оранжеви, зелени, сини, тъмно сини, червени, тъмно зелени, пимбяни, сега новите и те с тяхна си разцветка и цветове... В депото колко различни бои съхраняват?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
E, поне ги нанасят качествено тези десетки бои в нашето ново ремотно хале. По трамвайните депа също покрай новите ливреи държат 4 цвята, и си раздуват бюджета по това перо 4 пъти, но ги клепат безобразно. А в някои големи градове в Европа нарочно минаха от многоцветни ливреи към единен цвят за целия градски транспорт с цел пестене на средства и опазване на природата. Ние пък обратното - решихме да оцветим нещата.