Author Topic: Метро в САЩ  (Read 15651 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метро в САЩ
« on: 07.01.2008, 02:05:52 »
Вижте какво намерих и всеки път като го гледам и мога само да въздишам :

http://olinloa.files.wordpress.com/2007/09...-big-subway.gif

Някои линии в Ню Йорк имат част от маршрутите си, които се обслужват само в дадени части от деня (предполагам в пикови часове). Просто... това е интересна система - ня някои станции влаковете минават транзит (експресните влакове), а даже бях чел някъде за една стара станция от нюйоркското метро, която никога не се реализирала, а е напълно построена...
« Last Edit: 28.09.2009, 19:10:14 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #1 on: 07.01.2008, 07:44:41 »
не съм бил в ню йорк, ама ми се стрева доста объркващо на три линии три различни станции да имат еднакво име на улица  да кажем 103St на линиите около central park. то може наистина да се намират станциите на една и съща линия, ама чак пък толкова....
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #2 on: 07.01.2008, 13:27:43 »
Quote from: boleroto
Някои линии в Ню Йорк имат част от маршрутите си, които се обслужват само в дадени части от деня (предполагам в пикови часове). Просто... това е интересна система - ня някои станции влаковете минават транзит (експресните влакове), а даже бях чел някъде за една стара станция от нюйоркското метро, която никога не се реализирала, а е напълно построена...
На карти на коловозното развитие можете да видите, че това транзитно преминаване се осъществява на успоредни коловози, а не покрай пероните с пътниците и въобще не се отнема от скоростта, няма опастност от инциденти.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метрото в САЩ
« Reply #3 on: 08.01.2008, 12:03:42 »
Това което ме впечатли в НЙ, беше че прилагат системата на разделяне на влаковете: т.е. до определена спирка влака се движи като един състав, на въпросната спирка например предните два вагона се откачат и тръгват по друг маршрут. Такова нещо в метро не бях виждал (иначе в градска железница в Мюнхен има подобно решение).

А иначе неизползвани станции има в доста метро-системи: например в Лондон има също една с прилежащите коловози. Мисля, че и във Виена има една.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #4 on: 08.01.2008, 15:11:44 »
Quote from: Muslon
Това което ме впечатли в НЙ, беше че прилагат системата на разделяне на влаковете: т.е. до определена спирка влака се движи като един състав, на въпросната спирка например предните два вагона се откачат и тръгват по друг маршрут. Такова нещо в метро не бях виждал (иначе в градска железница в Мюнхен има подобно решение).

А иначе неизползвани станции има в доста метро-системи: например в Лондон има също една с прилежащите коловози. Мисля, че и във Виена има една.
Много повече са.Търсете gost stations  в Google и ще излязат доста линкове за различни градове.То дефакто и при нас сега си има подобна станция.

liofman

  • Guest
Метрото в САЩ
« Reply #5 on: 08.04.2008, 20:34:13 »
По назад в темата прочетох за ghost stations , ето

http://www.columbia.edu/~brennan/abandoned/cityirt.html
http://www.columbia.edu/~brennan/abandoned/

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #6 on: 09.04.2008, 11:16:48 »
А тези станции запечатват ли се? Зариват ли си?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Метрото в САЩ
« Reply #7 on: 09.04.2008, 11:43:34 »
Доколкото прочетох нито една от станциите не е заровена. Просто не се използват и влаковете минават транзит през тях или пък ако цялата линия е изоставена си стоят ей така. Входовете горе са блокирани със заварени ламарини или заключени. Интересно ми беше да видя какви са тези "тролеи", които на мен удивтително ми приличат на трамваи, жалко че и те са отдавна премахнати

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #8 on: 03.05.2008, 09:02:09 »
Е, това определено е така, ама е къде-къде по-лсено да имаш ресурса и инфраструктурата да се справяш с нещо (пример метросистемата на Ню Йорк), друго е тепърва да почваш да я изграждаш.

Offline to6a

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
Метрото в САЩ
« Reply #9 on: 03.05.2008, 21:13:20 »
Quote from: boleroto
Е, това определено е така, ама е къде-къде по-лсено да имаш ресурса и инфраструктурата да се справяш с нещо (пример метросистемата на Ню Йорк), друго е тепърва да почваш да я изграждаш.

Съгласен съм с теб напълно, като изключим метрото в Ню Йорк   По-гадно, мръсно и объркано метро никъде не съм виждал (разбира се има линии-изключения), но като цяло е пълна цигания и мизерия, не е пипнато откакто е построено, а има участъци отпреди 100 години, да не говорим за влаковете, които се движат ))

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #10 on: 03.05.2008, 22:50:15 »
Да, ама обслужва огромни територии. Има гигантска по обем инфраструктура, неограничен напрактика превозен капацитет. Едно подобно съоръжение се оптимизира много по-лесно, трябва да се съгласиш.
« Last Edit: 03.05.2008, 22:50:53 by boleroto »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Метрото в САЩ
« Reply #11 on: 13.06.2009, 18:41:35 »
Метрото е Лондон е страхотно. Невероята система, изключително добра организация. Май само в Париж е на подобно ниво.

Няколко дни се возих на метрото в Ню Йорк Сити. Интересното е, че линиите са четворни, за лоукал трейнс и за експрес трейнс, като последните спират през 3-4 стании. Тези станции, на които те спират, са обикновено за прекакачване и там, ако се засекат например 3 линии, пероните достигат до 12 някъде. На Таймс Скуер бяха може би към 20 перона. Влаковете са по 10 вагона.

Сега нещо към Благун -  имаше една станция, където перона беше под наклон, с денивелация.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #12 on: 13.06.2009, 18:50:55 »
С тая разлика, че американските състави и нашите имат само две прилики - метални са и се движат по релси...

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #13 on: 13.06.2009, 21:32:00 »
С тая разлика, че американските състави и нашите имат само две прилики - метални са и се движат по релси...
ще ми е интересно да науча повече за метрото в сащ,но май ще трябва в нова тема,че тази е за западна европа

Благун: Мястото е в темата: "Метрото в другите страни по света". Ако се съберат много мнения за щатските метра, ще бъдат отцепени в отделна тема.
« Last Edit: 14.06.2009, 10:27:35 by blagun »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Метрото в САЩ
« Reply #14 on: 14.06.2009, 05:29:01 »
С тая разлика, че американските състави и нашите имат само две прилики - метални са и се движат по релси...
ще ми е интересно да науча повече за метрото в сащ,но май ще трябва в нова тема,че тази е за западна европа

Да, нарочно писах тук, мисля, че е по-близко. Мерото в Ню йорк не е като това в Лондон, за моя изненада. Но аз съм май леко пристрастен към Лондонското, все пак и това в Ню Йорк е доста добре развито, особено в Манхатън, както и някои други квартали. В Стейтън Аилънд си има отделна линия, тъй като този остров не е свързан с Манхатън с мост. Интересно е да се пътува с линиите, които минават за Бруклин по Манхатънския мост, вижда се Бруклинския мост съвсем наблизо, както и целия даунтаун (финансовия квартал, където са едната от двете групи с небостъргачи в Манхатън). Доста хора ползват системата, станциите са много грозни, разбити, с ниски тавани, метални колони, които отдетелят коловизите един от друг (поддръжат тавана) и пероните. Преходите са лошо направени в сравнение с Лондон, както и не е толкова лесно за ориентиране, защото няма много означения, нито пък местните са много-много наясно кое къде ходи - това обаче вероятно се дължи и на големия брой линии. Линиите са означени с числа или букви.

Аз специално взех влак "А" до Харлем.  8)

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метрото в САЩ
« Reply #15 on: 15.06.2009, 20:25:48 »
Наистина метрото в Ню-Йорк е малко гадно. Повечето станции са в доста лошо състояние (старички и неподдържани), ниски и тесни. Съставите са сбирщина от по-нови, както и по-стари мотриси, като не съм сигурен дали има различия между линиите като например Париж или Лондон. Доколкото знам края на 70-те и началото на 80-те са били най-кошмарните години за метрото: висока престъпност и цялостно западане на градската среда са довели до абсолютен застой в развитието, както и отлив на пътници (това е и времето на графити-бумът, който започва именно от НЙ-метро системата).

Тъй като моят опит е скромен, ще отбележа само нещата, които ми направиха вепчатление. От една страна винаги съм си мислел, че метрото в НЙ е много дълбоко-заложено: е линиите, които ползвах бяха на ниво -1 и -2, т.е. сравнително плитки. Също така определено ми направи впечатление, че в повечето мотриси е доста шумно. Липса на автомати за билети по спирките (здравей метро София!). Направи ми впечатление една от станциите, която беше в крива и имаше автоматични метални платформи на перона, които се доближаваха до влака, когато той спреше в станцията.

Разликата между метрото в НЙ и това във Вашингтон е от земята до небето. Второто е невероятно чисто (вагоните са застлани с мокет), а станциите си заслужава да се видят: дизайнът им е един и същ, но много интересен. Всяка станция е оформена с кръгло сечение, с 2 перона, без колони. На гарите, където се пресичат две линии, двата тунела се пресичат (линиите са на различни нива) и образуват нещо като кръстовище - определно много впечатляващо, но за съжаление нямам снимки, понеже осветлението в метрото е сравнително слабо и не ми се експериментираше.

Едит: снимка на въпросната станция от Уики: http://en.wikipedia.org/wiki/File:WMATA_Metro_Center_crossvault_2009.jpg
« Last Edit: 15.06.2009, 20:37:13 by Muslon »

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Метрото в САЩ
« Reply #16 on: 23.06.2009, 01:03:53 »
http://www.focus-news.net/?id=n1208256

Quote
Най-малко един човек е загинал, след като две мотриси на метрото се сблъскаха във Вашингтон

23 юни 2009 | 01:00 | Агенция "Фокус" 
 
 
 
Вашингтон. Най-малко един човек е загинал, след като две мотриси на метрото се сблъскаха във Вашингтон, предаде агенция Ройтерс. Съобщава се за множество пострадали.
Според очевидци има много хора, които остават блокирани във вагоните. Според телевизия Си Ен Ен след сблъсъка едната мотриса се е качила върху другата.
На мястото на инцидента работят спасителни екипи.


Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #17 on: 23.06.2009, 09:12:26 »





Quote
Най-малко 6 души са загинали, след като две мотриси на метрото се сблъскаха във Вашингтон, предаде агенция Ройтерс.
Журналисти от мястото на инцидента съобщават за не по-малко от 70 пострадали пътници.
Инцидентът е станал в час пик между станциите "Такома" и "Форт Тотън" в североизточната част на града. При сблъсъка едната мотриса се е качила върху другата.
До момента постъпват различни сведения за броя на ранените. Пожарната и спасителна служби на федерален окръг Колумбия заявяват, че има десетки ранени. Администрацията на метрото съобщава за 10 души със сериозни наранявания. На останалите пострадали е била оказна помощ на място. 
На мястото на инцидента работят спасителни екипи, ранените се евакуират.
Градските власти са организирали временни автобусни маршрути за извозване на пътниците.
Това не е първият подобен инцидент във вашингтонското метро. През ноември 2004 г. в резултат на сблъсък между две мотриси са ранени близо 20 души.

http://news.ibox.bg/news/id_462972910

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #18 on: 23.06.2009, 16:18:00 »
Девет пътници са загинали и най-малко 76 са ранени при катастрофата между два влака на метрото във Вашингтон, съобщи противопожарната служба на окръг Колумбия, цитирана от Асошиейтед прес. Спасители са извадили още три тела от мястото на сблъсъка, гласи съобщение на уебсайта на противопожарната служба.

Първоначално бе съобщено за шест смъртни случаи, включително машинистката на дерайлиралия влак Джанис Макмилън от Спрингфийлд.

Злополуката e станала на наземна отсечка на метрото към 17.00 часа местно време (полунощ българско) в североизточните покрайнини на столицата до станцията Форт Тотън, почти на границата с щата Мериленд. При сблъсъка единият влак е дерайлирал, като се е покачил върху другия, състоящ се от мотриса и шест вагона. Трафикът по метро-лъча е спрян, а станцията Fort Totten - затворена. На мястото на катастрофата незабавно са пристигнали медицински и пожарни екипи, полиция и репортери.

Според компанията, която осигурява управлението на метрото ранените са стотина, като една от пострадалите е водачката на едната от мотрисите. Директорът на метрото обясни, че единия от двата влака е бил спрял на станция, когато вторият влак го ударил отзад. Първоначалните данни бяха за фронтален удар.



www.darik.bg
"velbujd" in the other forum

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Метрото в САЩ
« Reply #19 on: 23.06.2009, 16:25:26 »
Явно осигурителната инсталация е дала фира, щом е пуснала влак в зает блок-участък
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!