Author Topic: KKM  (Read 19440 times)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #100 on: 28.06.2017, 14:26:54 »
В Стара Загора ремонтираха ККМ но без смяна на проводника. Т.е. мрежата им свети но без самия проводник.

Не на цяло. Двата участъка по ул. Ген. Столетов, бул. Руски и ул. Августа Траяна с обръщалото на Стадиона (като част от първата тролейбусня линия № 2 от 1987-ма г.) останаха в лошо състояние и там контактния проводник е доста изтънял. Същото е, но не толкова износени са участъците по маршрута на линия № 1 от бул. Св. Патр. Евтимий до Парк Мол-а, както и този по бул. Цар Симеон Велики между подлеза в кв. Три чучура и 5-то ОУ. Трасето от ул. Ген. Гурко до МЦ "Берое" е отделено от основната мрежа и също не е пипано, а единия компенсатор в посока гарата липсва и там жиците самоделно са засукани. Където се рехабилитира мрежата се подмениха разделителните стрелки с тип "Софийски" (8 бр.) по кръстовищата, но на обръщалата и в депото са подменени със старите- "щракащите", събирателните навсякъде са от стария тип, кръстовките също, шините (не са на Електролайн), конзолите не са като Плевенските- тъмните, тънките и естетичните, а са като Русенските. Пари за продължаване на ремонта на останалите 50% от мрежата се очакваше да бъдат осигурени от II-рия етап от проекта за ИГТ, но мисля, че ОбС избра вариант, в който за тролейбусите само площадката в депото ще бъде преасфалтирана.  :help:
« Last Edit: 28.06.2017, 14:59:04 by klutsohor »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #101 on: 28.06.2017, 16:41:27 »
Това не е лошо. Аз във Варна не съм виждал непатиниран меден проводник над 10 години по тролейбусната мрежа. Такъв в крайна сметка има в тролейбусното депо по европроект. В Стара Загора ремонтираха ККМ но без смяна на проводника. Т.е. мрежата им свети но без самия проводник.
Радватй се, че във Варна поне има някакви проводници в действие :D В Пловдив от над 10 години не съм виждал тролейбус, няма и да видя май зз жалост някога там.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2031
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #102 on: 28.06.2017, 17:23:53 »
Като вземем да говорим за хаоса с транспорта и защо някъде е по-зле от София - веднага се намират доводи за особеностите на града. Защо няма ремонтирана мрежа - еди си какво било някак си и някъде си, ама в София 1 млрд. бил бюджета на града. Вярно е има много пътници, но трябва да ги возиш и на по-големи разстояния. Общо взето като сложа чертата се оказва, че градския транспорт се развива според тоягата, която общината би изяла при проблеми.
Където няма никаква тояга - няма и градски транспорт. Иначе мърльовщината е на ниво навсякъде. Заради някаква тъпа ВКМ щяха да опушат паметника на Левски. Но ако не беше издънката не, че някой ще хване да пипне нещо,
Истината е, че спрямо другите градове (като изкл. до някъде Стара Загора) по-хубава ВКМ аз не съм виждал от софийската. Правя уговорката, че в Русе не съм ходил.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #103 on: 28.06.2017, 18:20:48 »
Като вземем да говорим за хаоса с транспорта и защо някъде е по-зле от София - веднага се намират доводи за особеностите на града. Защо няма ремонтирана мрежа - еди си какво било някак си и някъде си..
Истината е, че спрямо другите градове (като изкл. до някъде Стара Загора) по-хубава ВКМ аз не съм виждал от софийската. Правя уговорката, че в Русе не съм ходил.

Мрежата не е сложена за красота и да радва нечии очи (не че и това не с новите елементи), а главно да бъде употребявана според норматива и за експлоатация! И като се направи само козметична работа (типичната залъгалка за българина) и човек като не разбира, си казва всичко колко е прекрасно и подобрено, хвалиш този, който го е направил и му гласуваш доверие и т.н. А в крайна сметка като не са спазени въпросните норми (в случая без да е подменено най-наложащото от цялата работа), контактният проводник попада извън тези норми и излиза, че всичко това е било на парче и ненужно и, че не може и не трябва да се използва! Е, тогава вече ще остане само за красота, и най-вероятно ще бъде все още светеща. А след това ще се и демонтира.
Отделно заповядай в Стара Загора (ама не само да минаваш транзит), за да видиш какъв звук издават плъзгачите на тролейбусите от силите на триене и виж също как старият проводник лъщи от това и изглежда като нов. Дайствително ако не си от града и не разбираш, ще си кажеш, че проводника току що е монтиран.  :D

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2031
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #104 on: 28.06.2017, 18:40:41 »
Още докато учих е техникума именно в Стара Загора се научих каква е разликата между абсолютно и относително и за какво е подходящо едното и другото. Като се сравнява неща в случая ККМ се ползва относително. Затова изтъквам София и Стара Загора пред другите мрежи. Относно технически параметри не е подходящо да се ползва тоя метод. Т.е. аз ти вярвам на 100% :)

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: KKM
« Reply #105 on: 06.07.2017, 08:41:19 »
Кръстовките на „Константин Величков“ и „Александър Стамболийски“ са подменени и ватманите преминават без да отделят пантографа, при което не се появяват искри.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5243
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #106 on: 22.07.2017, 00:30:38 »
На Кракра и Сакъзов се е получила доста интересна ККМ. Даже са използвали за десния завой от Кракра към пам. Левски копие на чешка кръстовка трамвай-тролей.  :fan:
храна за мозък - http://www.banitza.net/