Author Topic: История на маршрутната мрежа на градския транспорт в Бургас  (Read 18325 times)

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
1 имаше, не помня точния маршрут.
2 не я помня
3 не я помня, но някъде бе отбелязано, че е била обединена с 4
4 съществува
5 съществува
6 не ми е известно да има, но явно е имало някога
7 съществува
8 съществува
9 не знам дали я има още но някога я е имало (нейна производна е и 209)
10 - не я помня
11 - От Изгрев до ЖП Гара (преномерована в 211 след удължаването си до Меден Рудник)
12 - съществува (заедно с 12А)
13 - не знам дали я е имало преди, но тази линия се появи доста късно, не знам дали я има и сега...
14 - не знам дали съещствува
15 - съществува
16 - съществува
17 - съществува
18 - съществува
19 - не  съществува, но я е имало (и производната и 219)
25 - съществува (преди по подобен маршрут се движеше 72, като нямам идея от къде са го измислили този номер)

Номера с 30+ бяха запазени за автобуси в посока Бургаски минерални бани - 30 до Минералнтие бани, 31 до Банево, 32 до Изворище (по настоящем 30 се движи до Банево, 31 не съществува)
60+ - бяха автобусите заминаващи в посока м.с. Черно море - 61 и 62, по настоящем е променен маршрутът на 62 и логиката на тази номерация се губи
70+ - Имаше само една такава линия - 72, логиката на този номер ми е неясна
100+ - две линии имаха номера със стотица 101 и 121, логиката ми е неясна
200+ - получаваха автобусни линии свързващи централна градска част с Меден Рудник, ако не се лъжа, първите такива бяха 209 и 219, а по-късно и 211.

« Last Edit: 13.11.2009, 06:38:19 by Blago84 »

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
    • Email
9 съществува - от Медения Рудник до Върли Бряг, даже наскоро сменяха разписанието
10 също я има - на "Бургасволан" до Гробищата, но май не е редовна линия
13 съществува /Изгрев - Славейков - Ел Кабел/, 14 също върви
« Last Edit: 13.11.2009, 08:37:30 by peyodp »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
А номерацията на линиите ви следва ли някаква логика или не?

Струва ми се много странно да нямате 1,2,3 но да има 211 или 12а.
Всички са били подредени,но с течение на времето са обединявани линий като например 219 и 11 и се получава нова линия 211,а старите остават в историята.Линия №4 е имаше две спирки по ул.Калоян,едната е била точно зад м-н Краснодар(даже джоба продължава да съществува)а другата до училището,забравих му името,но то друго няма.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile

На единицата маршрута и започваше от начална к/с Изгрев по край гробищата излизаше на околовръстното,влизаше в комплекса от където влиза сега 61 по Янко Андонов,болницата,нова поща,театъра,после по Ив.Вазов стадион Черномореци отиваше до завод Илия Бояджиев,връщаше се по същия маршрут,като от гарата караше по маршрута на линия 11 в Изгрев пак се разделяха като 11 завиваше към Велека,а 1 излизаше на околовръстното.
Пейо,тази 9ка е някаква измислена в последствие,истинската се движеше по сегашния маршрут на тролеите.
Още нещо интересно,преди 89та година имаше и нощни автобуси,на Славейков нощната линия беше 122,на Изгрев мисля беше 124,но за нея не съм много сигурен.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
А тази 13-ка която върви в момента я измислиха някъде през 90-те... Интересно ми е дали е имало по-стара линия с този номер..?

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Не сте споменали линия 51, която ходи до Росен   :rolleyes:

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 228
    • View Profile
Спомням си, че имам една стара карта на Бургас някъде от 80те... дано да я намеря!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile

На единицата маршрута и започваше от начална к/с Изгрев по край гробищата излизаше на околовръстното,влизаше в комплекса от където влиза сега 61 по Янко Андонов,болницата,нова поща,театъра,после по Ив.Вазов стадион Черномореци отиваше до завод Илия Бояджиев,връщаше се по същия маршрут,като от гарата караше по маршрута на линия 11 в Изгрев пак се разделяха като 11 завиваше към Велека,а 1 излизаше на околовръстното.
Пейо,тази 9ка е някаква измислена в последствие,истинската се движеше по сегашния маршрут на тролеите.
Още нещо интересно,преди 89та година имаше и нощни автобуси,на Славейков нощната линия беше 122,на Изгрев мисля беше 124,но за нея не съм много сигурен.

1-цата е тролейбус!

Освен този автобуси за който говориш обаче,трябва да е имало и такава линия преди това,защото кв. Изгрев е построен след пускането на градски транспорт в Бургас.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Тук говорим за автобус номер 1, а не за тролея със същия номер.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
Не сте споменали линия 51, която ходи до Росен   :rolleyes:
Преди 89 година отделни автобуси ходеха до мина Росен и до село Росен,до мината беше линия №5,а до селото беше 51.Затова сега на определени курсове на 5цата слагат табела 51 за да знаят хората че автобуса ще ходи и до селото,иначе на всяка спирка шофьорът трябва да казва.

Offline did_ko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2862
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email

На единицата маршрута и започваше от начална к/с Изгрев по край гробищата излизаше на околовръстното,влизаше в комплекса от където влиза сега 61 по Янко Андонов,болницата,нова поща,театъра,после по Ив.Вазов стадион Черномореци отиваше до завод Илия Бояджиев,връщаше се по същия маршрут,като от гарата караше по маршрута на линия 11 в Изгрев пак се разделяха като 11 завиваше към Велека,а 1 излизаше на околовръстното.
Пейо,тази 9ка е някаква измислена в последствие,истинската се движеше по сегашния маршрут на тролеите.
Още нещо интересно,преди 89та година имаше и нощни автобуси,на Славейков нощната линия беше 122,на Изгрев мисля беше 124,но за нея не съм много сигурен.

1-цата е тролейбус!

Освен този автобуси за който говориш обаче,трябва да е имало и такава линия преди това,защото кв. Изгрев е построен след пускането на градски транспорт в Бургас.
124 беше линия в изпитание,която се движеше за кратък период.Тръгваше от Кроношпан през Славейков по линия 12а до ж.п.гарата после по Ив.Вазов и Москва през Трапезица и МБАЛ през Славейков до Кроношпан.Беше работническа.А за Изгрев и Зорница нощната беше 301,за Славейков 312.

1 имаше, не помня точния маршрут.
2 не я помня
3 не я помня, но някъде бе отбелязано, че е била обединена с 4
4 съществува
5 съществува
6 не ми е известно да има, но явно е имало някога
7 съществува
8 съществува
9 не знам дали я има още но някога я е имало (нейна производна е и 209)
10 - не я помня
11 - От Изгрев до ЖП Гара (преномерована в 211 след удължаването си до Меден Рудник)
12 - съществува (заедно с 12А)
13 - не знам дали я е имало преди, но тази линия се появи доста късно, не знам дали я има и сега...
14 - не знам дали съещствува
15 - съществува
16 - съществува
17 - съществува
18 - съществува
19 - не  съществува, но я е имало (и производната и 219)
25 - съществува (преди по подобен маршрут се движеше 72, като нямам идея от къде са го измислили този номер)

Номера с 30+ бяха запазени за автобуси в посока Бургаски минерални бани - 30 до Минералнтие бани, 31 до Банево, 32 до Изворище (по настоящем 30 се движи до Банево, 31 не съществува)
60+ - бяха автобусите заминаващи в посока м.с. Черно море - 61 и 62, по настоящем е променен маршрутът на 62 и логиката на тази номерация се губи
70+ - Имаше само една такава линия - 72, логиката на този номер ми е неясна
100+ - две линии имаха номера със стотица 101 и 121, логиката ми е неясна
200+ - получаваха автобусни линии свързващи централна градска част с Меден Рудник, ако не се лъжа, първите такива бяха 209 и 219, а по-късно и 211.


Тук ще те поправя:
Автолиния номер 3 ходеше само до минералните бани и вървеше на 1 час, а 30-ката си ходеше до Банево. 31 ходеше до Изворище, но не влизаше в Банево, а 32 влизаше.  31   вървеше на 2 часа (четен час), а 32 с доскорошното си разписание (6:30,8:30,12:30,17:40). Разликата е,че нямаше курс в 10:30.

Автолиния номер 6 ходеше до м.с.Черно море, а номер 10 до Камено даже опитаха и с 10а, която минаваше през НХК. Относно линия 72, когато ББ решиха да пуснат линия за Долно Езерово и сложиха такъв номер (производен от 7), а защо я замениха с 25 и аз нямам идея. Линиите 101, 110, 121, 124 са били запланувани като работнически. Маршрута на 101 и 121 е известен, 110 вървеше от Ил.Бояджиев до 3-та поликлиника и обратно, а 124 тръгваше от Г.Иванов (сега Кроношпан) и ползваше маршрута на линия 12а. Линия 13 я пуснаха през 1992 септември, тогава ставаха и дълги аквариуми.
« Last Edit: 26.02.2010, 00:54:36 by west_1 »
Заменям 67 автобуса "СОЛАРИС УРБИНО" за 126 - те чисто нови "МАН -а", доставени в София през Август 2014 година.

Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Автолиния номер 6 ходеше до м.с.Черно море, а номер 10 до Камено даже опитаха и с 10а, която минаваше през НХК. Относно линия 72, когато ББ решиха да пуснат линия за Долно Езерово и сложиха такъв номер (производен от 7), а защо я замениха с 25 и аз нямам идея. Линиите 101,110,121,124 са били запланувани като работнически. Маршрута на 101 и 121 е известен, 110 вървеше от Ил.Бояджиев до 3-та поликлиника и обратно, а 124 тръгваше от Г.Иванов (сега Кроношпан) и ползваше маршрута на линия 12а. Линия 13 я пуснаха през 1992 септември, тогава ставаха и дълги аквариуми

Линия 6 - само до м.с. Черно море?? Не е ли слизала и до Рудник? Или това става чак след като излиза 61.

И между другото - сега до Камено не ходят автобуси на БургасБус, нали?

И малко оффтопик - Линия 13 си е много удобна, и между другото си е яко работническа ;) Особено разписанието ѝ, ползвах я от време-на време, когато закъснявах за работа.
« Last Edit: 26.02.2010, 00:53:38 by west_1 »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4880
  • Wir sind unsterblich und werden nie sterben >:)
    • View Profile
    • Email
Точно така - до Камено не ходят автобуси на ББ, а на "Минибус Експрес". Пускат се както микробуси и маршрутки, така и туристически Бови. В 13.30 например, когато има много ученици, винаги тръгва именно Бова. Като спре на билковата, направо засрамва автобусите по 16-ката и 17-ката, които тръгват по същото време и също се движат по "Сан Стефано" и после по "Ботев"-а.
За идеята да се премахнат всички модели градски автобуси от втора автоколона при първа финансова възможност!

Sag mir was ich machen soll und ich sage dir wo du gehen sollst!
Βλαδίμηρος είναι χάλια, απλά, αδέξια, ηλίθιο κάθαρμα :)
Искате зомби апокалипсис? Докарайте всички Солариси и Шкоди на гробищата на задна и ги накарайте да си затворят вратите едновременно! Резултатът е гарантиран :devil:

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
А има нещо, което миналото лято ме върна в историята.

Какво да видя аз по булеварда до Морската градина? Автобусна линия 11, хаха! Детското в мен се събуди.

Мисля, че маршрутът на тази линия 11 е АГ Юг - Несебър. И май не бяха на ББ.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8668
    • View Profile
    • Email
Линия 11 е от гарата в Бургас, после покрай морската градина, след това излиза извън града и през Сарафово-Поморие-Ахелой-Равда и така до Несебър. Последната спирка е в началото на старият град в Несебър. Маршрута е това със сигурност, защото някъде края на латото пътувах с тази линия. Движат се всякакви автобуси-Мерцедес О 405 Г, О 407, съчленени Сетри и др. На някои не пише номера а само маршрута. Даже гледам съм снимал на една снимка автобус Мерцедес О 407 по линия 11.
Човекът е човек, когато е на път

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 812
    • View Profile
Тая линия е на Слънчев Бряг Автотранспорт
« Last Edit: 26.02.2010, 13:16:54 by west_1 »

Venci e dolen, schupen , debel , mirizliv , poten NEREZ!!! :)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4880
  • Wir sind unsterblich und werden nie sterben >:)
    • View Profile
    • Email
Абе, сигурни ли сте, че това 11 не е бил часът на потегляне на автобуса?  :D ББ не си слагат табели с него, но СБА ми се струва, че го правят.
За идеята да се премахнат всички модели градски автобуси от втора автоколона при първа финансова възможност!

Sag mir was ich machen soll und ich sage dir wo du gehen sollst!
Βλαδίμηρος είναι χάλια, απλά, αδέξια, ηλίθιο κάθαρμα :)
Искате зомби апокалипсис? Докарайте всички Солариси и Шкоди на гробищата на задна и ги накарайте да си затворят вратите едновременно! Резултатът е гарантиран :devil:

Offline did_ko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2862
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Автолиния номер 6 ходеше до м.с.Черно море, а номер 10 до Камено даже опитаха и с 10а, която минаваше през НХК. Относно линия 72, когато ББ решиха да пуснат линия за Долно Езерово и сложиха такъв номер (производен от 7), а защо я замениха с 25 и аз нямам идея. Линиите 101,110,121,124 са били запланувани като работнически. Маршрута на 101 и 121 е известен, 110 вървеше от Ил.Бояджиев до 3-та поликлиника и обратно, а 124 тръгваше от Г.Иванов (сега Кроношпан) и ползваше маршрута на линия 12а. Линия 13 я пуснаха през 1992 септември, тогава ставаха и дълги аквариуми

Линия 6 - само до м.с. Черно море?? Не е ли слизала и до Рудник? Или това става чак след като излиза 61.

И между другото - сега до Камено не ходят автобуси на БургасБус, нали?

И малко оффтопик - Линия 13 си е много удобна, и между другото си е яко работническа ;) Особено разписанието ѝ, ползвах я от време-на време, когато закъснявах за работа.
Не. Ходеше само до мината и се движеха едновременно.
А сега за Камено пътуват микробуси на Минибус и една БОВА(мисля,че беше). Сигурен съм за 2 курса-12:15 и17:15

Навремето се движеше и 4а-по обратният маршрут на 4-ката по подобие на 12 и 12а.
Маршрутът на 4а беше:Автогара Запад-Трапезица-Колодрума-бул.Демокрация до 3-та поликлиника-ул.Гурко-Републиканска-х-л"Приморец"(тогава не беше построен бул"Булаир")-Ж.П.Гара-бул.Ив.Вазов"-ул.Калоян(пред Краснодар)-завиваше наляво по Сан Стефано и под моста влизаше в автогарата.
Номер 4 вървеше по обратният маршрут.
Имаше курсове в пиковите часове,който се движеха до Г.Ивоанов(сега Кроношпан).

Линия 11 е от гарата в Бургас, после покрай морската градина, след това излиза извън града и през Сарафово-Поморие-Ахелой-Равда и така до Несебър. Последната спирка е в началото на старият град в Несебър. Маршрута е това със сигурност, защото някъде края на латото пътувах с тази линия. Движат се всякакви автобуси-Мерцедес О 405 Г, О 407, съчленени Сетри и др. На някои не пише номера а само маршрута. Даже гледам съм снимал на една снимка автобус Мерцедес О 407 по линия 11.
Иво на теб ще ти кажа,че линии с номера 10,11,22 се движат от Бургас до Несебър и Сл.Бряг,но са на различни фирми обслужващи маршрута.Автолиния номер 11 на ББ е извънредна и се движи само на Задушниците,както 13а и 109.

WEST_1: Не пускай няколко отделни мнения едно след друго, когато искаш да добавиш нещо, натисни бутона "ПРОМЕНИ" от предното си мнение и добави това, което искаш.
« Last Edit: 26.02.2010, 21:38:48 by west_1 »
Заменям 67 автобуса "СОЛАРИС УРБИНО" за 126 - те чисто нови "МАН -а", доставени в София през Август 2014 година.

Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8668
    • View Profile
    • Email
Абе, сигурни ли сте, че това 11 не е бил часът на потегляне на автобуса?  :D ББ не си слагат табели с него, но СБА ми се струва, че го правят.
Със сигурност НЕ е часът. Няколко пъти като пътувах единият път беше поне след 14.00 часа със сигурност, след това в Несебър към 19-20.00 часа също видях Мерцедес О 407 с табела 11 и маршрута сложена на предното стъкло. Сега ще ме накарате да се разровя по разни СД-та да изнамеря снимки. На съчленените Сетри обаче беше изписан само маршрута. А коя фирма обслужва линията хич не съм обърнал внимание, обаче на Сетрите си пишеше БургасБус. Или искате да кажете, че линията се обслужва от двете общини например-и от Бургас и от Несебър? Така ли? Защото в Несебър също има градски транспорт, линиите са до Слънчев Бряг, Елените, Ахелой, Равда, св.Влас и др.
Човекът е човек, когато е на път

Offline zirka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 759
  • Аз пък заменям няколко Solaris Urbino 12CNG за BMC
    • View Profile
    • Email
Абе, сигурни ли сте, че това 11 не е бил часът на потегляне на автобуса?  :D ББ не си слагат табели с него, но СБА ми се струва, че го правят.
Със сигурност НЕ е часът. Няколко пъти като пътувах единият път беше поне след 14.00 часа със сигурност, след това в Несебър към 19-20.00 часа също видях Мерцедес О 407 с табела 11 и маршрута сложена на предното стъкло. Сега ще ме накарате да се разровя по разни СД-та да изнамеря снимки. На съчленените Сетри обаче беше изписан само маршрута. А коя фирма обслужва линията хич не съм обърнал внимание, обаче на Сетрите си пишеше БургасБус. Или искате да кажете, че линията се обслужва от двете общини например-и от Бургас и от Несебър? Така ли? Защото в Несебър също има градски транспорт, линиите са до Слънчев Бряг, Елените, Ахелой, Равда, св.Влас и др.
Някъде, може би началото на 1987 г , Несебър е отделено от АП-Бургас , по-скоро се създава клон Несебър и започват да получават първите си автобуси Чавдар В 41-20. До този момент в Несебър, през лятото са се изпращали автобуси от щялата страна за да покриват нуждите за сезона. Линията Бургас -Сл.Бряг (единствена тогава) се обслужва от АП-Бургас. От обособяването на АП-клон Несебър започва автолинията да се обслужва от автобуси и на двата града. По-късно е открита и линия Несебър-Бургас.
 От началото на 90-те АП-клон Несебър се преименува в "Несебър Автотранспорт", тогава се разпада й "Балкантурист" от него, автобусите останали, образно казано -на тетиторията на Несебър, се създава "Балкантурист Сл.Бряг", после последват пак някакви прегрупирвания и деления, и от 2000 г, от първите две се създава "Автотранспорт 2000''-познат в сегашният си вид.
Когато става въпрос за автолиниИте с номера, тези на територията на община Несебър са различни от тези с номера в Бургас.
БургасБус и преди и сега, никога не са слагали номер на линиИте за Сл.Бряг и Несебър.
От 2-3 г Несебър слагат номера на всичките си линиИ. Преди това, единственият номер е на линия Сл.Бряг-Несебър с номер 1, като това е напрактика градската автолиния.
С разрастването на района е възникнала и необходимостта от някаква номерация ;)  
 
« Last Edit: 26.02.2010, 20:14:54 by difian »