Author Topic: Градският транспорт във Франция  (Read 38475 times)

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #140 on: 12.03.2015, 12:41:03 »
Момчета бихте ли ми споделили за кои точно автобуси става въпрос, че нещо не мога да стопля? За тези в Тулон или за тези в Марсилия? :rolleyes:

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1676
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #141 on: 12.03.2015, 13:07:58 »
За тези от Тулон с мултиколорните табели.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #142 on: 12.04.2015, 04:27:13 »
Тази линия U (Университетската) се появи на мястото на 191А, но ѝ удължиха маршрута със около 10 километра в едната посока и 2-3 в другата. Като цяло пускат и дълги и къси автобуси по нея, но дългите се пълнят в другата, (Campus la Garde/La Valette) особено сутрин между 6:30 и 8:00 часът. Най-късните автобуси от град Тулон за град Hyères тръгват от гарата в 21:40, като линиите са две-29А и 39. И на двете линии крайната спирка е една, но минават през различни квартали на Тулон, като при линия 29А пътуването е малко по-дълго. Също така отдавна се каних да пиша и за транспорта в град Марсилия. Градът разполага със общо 111 автобусни линии, 2 трамвайни и 2 на метрото. Същият разполага и с денонощен транспорт, като в петък, събота и неделя има автобуси през половин-един час (една линия се обединява в 5, както и много други). Метрото и трамваите работят до 00:30, но има случаи когато правят и извънредни курсове и работят до по-късно (2:30-3:00), обаче стават много бели (като например кражби, побоища, пръскане със лютив спрей) и т.н., като на последното бях свидетел на централната гара (Saint Charles) през 2012-та година и от сигурност (не само заради този случай) на всяка МС охранителите се разхождат с кучета и хладни оръжия. За сметка на това обаче до сега съм виждал само 1-2 вандализирани автобуса, което е учудващо за такъв голям град.

Ето и една снимка на автобус 687 от един френски форум за ГТ и ще забележите, че цветът на мултиколорнaта табела си е бил същият още когато линията е била 191А, а не U. :arrow:
« Last Edit: 22.04.2015, 02:10:43 by todorow_211 »

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #143 on: 13.04.2015, 15:59:14 »
Quote
Автобусна линия за роми разбуни френски град.

Шофьори и пътници на автобуси на градския транспорт във френския град Монпелие настояват за отделна автобусна линия за местните роми, пише в. "Фигаро". Според Доминик Грание, един от местните шофьори и представител на синдикалната организация Работническа сила, ромите били истинска "санитарна опасност". Всеки ден ромски семейства пътуват с градския автобус номер девет от тяхното гето в близост до квартала Грамон до центъра на Монпелие.
Шофьорите на автобуси и пътници се оплаквали, че ромите миришели, затова назрява искането да бъде открита отделна автобусна линия само за тях. Въпросът обаче породи полемика. Компанията за градски транспорт на Монпелие разкритикува предложението. В страницата си във Фейсбук тя написа, че ромите не са прокажени, а бедни хора и ако излъчват лоша миризма, то е защото в гетото си нямат течаща вода и елементарни санитарни условия. Ето защо според автобусната компания трябва да се положат усилия за намаляване на бедността на ромите, вместо те да се заклеймяват и дискриминират.

Източник: http://pik.bg/
ДИРЕКТЕН ЛИНК
По тази логика трябва да направят отделни автобусни линии и за ромите в Париж, Марсилия, Лион, Нанси, Бордо и Страсбург, защото ''миришат'', ама африканците не ги споменава никой, въпреки, че и те миришат и живеят в гета. :help: Това наистина си е дискриминация, спрямо ромите.
« Last Edit: 13.04.2015, 16:13:18 by todorow_211 »

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #144 on: 24.04.2015, 01:39:12 »
Ето малко стари снимки от град Тулон на съчленените Рена. :arrow:
Същите се движиха до 2010-та или 2011-та година, а след това доставиха дългите Хюлиези. Дългите Хюлиези са 16 на брой (инв.номера 210-226) и обслужват предимно линии U (само през учебната година), 1, 3 и 191B в града. През летния сезон се включват и по линии 8, както и 18, а Ивекотата са им партньори, като и двата модела автобуси много ми харесват, но са с малко твърда возия. :rolleyes: Наскоро в Марсилия са открили 3-та линия трамваите с не много голям маршрут, но докато бях там по трасето ѝ кипяха усилени ремонти. Снимките от откриването на линията можете да видите тук. За да Ви улесня ще Ви кажа, че новата линия е с номер 102 и дестинация Castellane.
Източник

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2298
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 20.08.2015, 22:55:54 by Magirus deutz »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #146 on: 20.08.2015, 23:42:34 »
Красив локомотив!  :fan:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11877
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #147 on: 21.08.2015, 11:19:31 »
Мда, французите имат доста поукрасен дизайн на някои превозни средства, чак изчанчен понякога, но пък допада. Англичаните също имат по-странен дизайн на локомотивите и автобусите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #148 on: 01.12.2015, 20:48:48 »
От средата на 2016, RATP-компанията за градски транспорт ще изпробва 12 метров електробус на френската фирма Heuliez Bus. П.С: Ако прецените, че поста не е за тук, преместете го. Не намерих тема за електробуси или автобусен транспорт по света :)
http://www.ratp.fr/fr/ratp/v_136557/bientot-un-bus-electrique-heuliez-en-test-sur-les-lignes-21-et-147/

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #149 on: 01.12.2015, 23:36:43 »
Ако беше HEULIEZ O305G електробус, щях да пращя от кеф и здраве. Но все пак бих го изпробвал, защото не съм се качвал никога на електробус, а на китайския така и не се качих веднъж.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #150 on: 01.12.2015, 23:57:31 »
Ако беше HEULIEZ O305G електробус, щях да пращя от кеф и здраве. Но все пак бих го изпробвал, защото не съм се качвал никога на електробус, а на китайския така и не се качих веднъж.
Забравих да уточня, че ще го изпробват в Париж 😃

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #151 on: 02.12.2015, 00:00:55 »
Съжалявам, заблудил съм се, първо заради темата в която е пуснат, и второ, заради това, че не знам една дума на френски. Постовете вероятно са за раздел "Транспортът по света", тема "Градският транспорт във Франция".
Моля, модератор да изтрие/премести постовете в подходяща тема. :)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #152 on: 04.12.2015, 20:24:47 »
проглуши ми ушите, ама доколкото разбрах това се отнасяше за линията.
Извинявам се, мислех, че и очите ти са заслепени.Линиите са по името на модела на ИРИСБУС- Рено няма, в момента само камиони правят, но май и те не са част от автомобилния концерн Рено, а са на някоя от другите големи фирми в бранша.
VOLVO TRUCKS
Нация от лошо гледащи директори

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #153 on: 01.03.2017, 11:52:51 »
https://youtu.be/fov18g9GT0U
На 02.07.2017 ще е готова високоскоростната Жп линия Париж-Бордо.  Разстоянието от 580км в момента се пътува за 3ч и половина,  след завършването на реконструкцията ще е 2 часа.
« Last Edit: 02.03.2017, 09:56:48 by mitkov2 »

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15635
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #154 on: 16.05.2017, 11:48:41 »
Ако беше HEULIEZ O305G електробус, щях да пращя от кеф и здраве. Но все пак бих го изпробвал, защото не съм се качвал никога на електробус, а на китайския така и не се качих веднъж.
За малко да са били произвели и такъв...


Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #155 on: 01.09.2017, 15:56:21 »
http://mobile.lemonde.fr/economie/article/2017/09/01/niort-devient-la-plus-grosse-agglomeration-a-proposer-la-gratuite-des-transports-en-commun_5179360_3234.html?xtref=http://m.facebook.com/&utm_term=Autofeed&utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook
От петък, в гр. Ниор и цялата агломерация (150 000 души) автобусите ще са със свободен достъп, без превозни документи. Самият град е 58 000, но това ще бъде Най-голямата агломерация във Франция със безплатен градски транспорт. 7 градски и 12 крайградски линии.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #156 on: 20.10.2017, 22:06:19 »
http://l.leparisien.fr/pnEB-7dvc
 Новите влакове на парижки регион, двуетажни, 125 броя.

Offline MitkoVarna

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #157 on: 08.11.2017, 23:44:25 »
Общественият транспорт в Лион
http://bgurban.com/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82-%D0%B2-%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BD/



Днешният пост ще е за обществения транспорт в Лион. Невероятно е, но има град в света, в който има отлични трамваи, тролейбуси и автобуси. Да ползваш обществен транспорт в Лион е истинско удоволствие.

01. Както в много други европейски градове, така и в Лион, трамваят преживява своя Ренесанс. Първата трамвайна система е закрита през 1956 г. И чак през 2001 г. се е взело решение да се възстанови трамвая, като се използват мотриси с нисък под на Alstom Citadis.



02. Вижте какво смешно лице! Прилича на Хоумър Симпсън.



03. Трамвай с пет секции.



04. Красавица.




10. Обърнете внимание – на спирката на трамвая чака човек в инвалидна количка



12. Оказва се, че в трамваите с нисък под може лесно да се качиш



16. Спирка в средата на пътното платно.



17. Широка, осветена и чиста.



24. Още един вариант за спирка. Обърнете внимание на навигационните знаци. Веднага става ясно на къде е летището, къде какви трамваи спират и т.н.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #158 on: 11.11.2017, 16:05:23 »
Че е Алстом си личи от далече  :D
Нация от лошо гледащи директори

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4497
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #159 on: 10.07.2018, 17:26:47 »
Пускам няколко пресни снимки от Валенсиен, северна Франция. Трамвайната мрежа е изключително приятна, трамваите се движат бързо както в града, така и в участъците от извънградската част. Трамваите имат пълна преференция пред останалите участъци на движението, синхронизирани са с извънградските автобуси, като крайните станции са терминали. Доста сериозно натоварване има по всички участъци, макар през лятото движението да е разредено (все пак това е град с население ок. 150 хил. души с предградията). Всички спирки са достъпни за хора с намалена подвижност, разстоянието между трамвая и перона е 3-4 см, като колички трудно влизат само от първа и последна врата (по-високи са от пероните, но вътре няма стапало). Като цяло градът е много по-спокоен от съседния Лил и все още не се е напълнил с бежанци.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.